{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Hvor går grænsen....? {{forumTopicSubject}}

Når den lille hund vil bide??

Vi har en lille dejlig Pekingeser pige på snart 3 år..
Hun har virkelig være en drømme hund, men er begyndt at blive vred og vil ikke høre.. Og nu er hun begyndt at bide børn.. Desvære her i sommer bed hun en lille dreng i læben..Vi valgt at give hende en chance mere.. Med nye regler.. Ingen godbider, når nogen andre har mad, bliver lukker væk når vi har gæster med små børn ( ca. under 6år) Men hun har desværre også bidt mig.. Jeg er jo virkelig begyndt at blive nervøs.. Set en dag hun løber over til naboens børn?? Den er vel ikke så godt når man kun kan frygte det væreste...

Hvor går jeres grænse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor går grænsen....?
  • #1   30. sep 2009 efter første bid

  • #2   30. sep 2009 Have din hund haft muskler og været af anden race, have den været på forsiden to gange og var nok blevet aflivet.

    Men men men.. Min mening, hvis du føler at den ikke længere respektere dig og derved bidder. Har hverken du eller hunden glæde af at den lever. Desvære.

    Personligt have jeg prøvet en hunde psykolog, den kan jo have sin grund. Og måske kan det rettes op på.

    Held og lykke, håber på det bedste for jer begge.


  • #3   30. sep 2009 Er i sikre på at hun ikke har ondt et sted ??

  • #4   30. sep 2009 synes bestemt ikke at en hund må bide....jeg ville aldrig ha en hund,jeg ikke kunne stole på....
    min grænse er meget enkel... bider min hund uden god og lovlig grund= aflivning...


  • #5   30. sep 2009 Hvad skete der de gange hun bed?
    Jeg har selv stået med en lignende hund, og det er smadder hårdt.
    Jeg synes det første du skal gøre er at få hunden tjekket for smerter, som måske kan være skyld i det.
    Hvis der ikke er noget ville jeg gi hunden fred. Ingen er tjent med at have en hund, som man ikke kan stole på


  • #6   30. sep 2009 selvfølgelig først besøg ved adfærds psykolog og tjek ved dyrlægen..

  • #7   30. sep 2009 jeps self

  • #8   30. sep 2009 Jeg har faktisk lige skrevet min holdning til det i en anden tråd.

    Du få en kopi:

    "Jeg synes, at vi som hundeejere har ansvar for, at vores hunden ikke forvolder skader på andre mennesker, dyr eller genstande, der tilhører andre.

    Grænsen går, hvor vi ikke kan leve op til det - om vi så har en hund, der er sund i hovedet eller mindre sund."

    Spørgsmålet er så, om du mener, du lever op til det eller ej - og det må du jo træffe dine beslutninger ud fra.



  • #9   30. sep 2009 Hun har været et smut forbi dr. dyr.. og hun har det helt fint. Min grænse har altid været så klar.. Som i også siger... Men de bid hun har givet fra sig, har måske kun været snap, ikke bidt for at side fast eller ville bide igen. Men prøver at forstå hende.. Om hun føgler sig truet.. men tro det ikke.. måske er det bare en brist... Ville så gerne lige nu hun kunne tale, og forklar mig hvad der sker....

  • #10   30. sep 2009 min grense er også meget enkel et bid er et for meget

    jeg mener man skal kunne stole på sin hund


  • #11   30. sep 2009 Er der sket store ændringer på det sidste???
    Det kan være hun skal have genopbygget noget selvtillid. Træn hende hver dag, hvor hun bliver rost med god bider. Det kan være hun føler sig utryk ved noget og er blevet lidt nervøs. Det kommer ofte, hvis man måske selv har været nervøs eller har været for meget pyller om en lille hund... Så træn hende op med noget selv tillid, og hvis aldrig at du er nervøs og lad hende vide, at hun er under jer. Så hun skal vide at I er lederner. Det skaber trykhed hos hende. Så føler hun ikke, at hun skal have styr på det hele og dominere hjemmet.

    Ved ikke om du kan bruge det til noget.
    Hvis det bliver ved, så prøv en hunde psykolog.


  • #12   30. sep 2009 Problemet er også de gang der har været noget med hende og børn ( under2,5år) har vi ikke set hvad der ser.. Ikke at vi ikke har været der, men den engang vi var ved at lave mad, og derfor stod med ryggen til ... og haps....
    Men nej, svaret er nok lige til, men men men, og så er der jo nok ikke noget men....
    For hjemme hos os er hun den dejligste glade hund... men når hun ser børn, andre hund....


  • #13   30. sep 2009 Har hun bidt hul?
    Selvom hunden "kun" bider en gang eller ikke sidder fast, så er det i min bog stadig ikke iorden.
    Men det er så let at sidde og komme med råd, for folk der ikke selv har stået i situationen, og ved hvor svært det er.


  • #14   30. sep 2009 Hvis ikke hunden har følt sig presset op i en krog hvor eneste udvej er bid, er der for mig ingen undskyldning. Og jeg vil personligt ikke godtage bid.

  • #15   30. sep 2009 Man kan jo sige at hunden kan holdes væk fra børn....Men det er jo lidt svært når hunden samtidig har bidt dig.
    Vil du ikke prøve kort at skrive hvorfor hund bed?


  • #16   30. sep 2009 Det er ikke sket nogen ændringer.. eller jo, da hun bed den lille dreng, var vi i sommer hus, vi havde været der ca. 1 uge, med lege og kram og kærlighed mellem Dior (hunden) og den lille dreng... Og det er ikke sådan at hun er en nervøs eller sky hund.. Er altid den samme rolige lille hund, der bare gerne vil med...

  • #17   30. sep 2009 jo, da hun bed den lille dreng i læben. Jeg var ved at give den lille dreng et bad. mens var hans far og min mand( hunds far) gået i gang med at lave med.. og hund sad pænt ca. 2 meter væk og kiggede... efter badet ville den lille dreng bare hen og kigge til hvad de lavede i køkkenet.. og måske også sige hej til hunden... og haps... vi ved ikke om han slog, tråde, prikkede hende.. bare at det var klar hun havde bidt. ikke helt igemmen, den ene hjørne tand var gået igemmen på forsiden.... Det gør helt ondt bare at skrive det....

  • #18   30. sep 2009 Her er reglen helt klar. Et bid=aflivning. Vi fik en hvalp retur som havde haft en meget fortumlet hvalpetid. Han bed min datter, ikke hul men han bed, og det var altså en tur til dyrlægen.

  • #20   30. sep 2009 Altså... det er svært med børn og deres fremtreden en gang i mellem. Min nevø stod en gang hen over min svigermors grav lap og hæv den i ørene, så det eneste den kunne var at bide fra sig, da den havde pevet nogle gange. Min svigerinde synes jo det var hundens skyld, men jeg synes nu at det var min nevø der optrodte forkert. Han blev også bidt i læben. Min svigermors hund var ellers en god hund og vant til børn. Men der er grænser for, hvad hunde også skal finde sig i. Man kan sige, at det kunne være forhindret, hvis der var nogen der lige holdt øje allerede da hunden peb. Jeg kan bare huske jeg var på toilettet da det skete, så jeg kunne ikke rigtig gøre så meget... Ikke fordi jeg vil nærmer ind på det.

  • #21   30. sep 2009 Hvis hun tidligere har været en "drømmehund" som du skriver og hun pludseligt er begyndt at bide, så må der være noget der spiller ind...

    Smerter er det første man kommer til at tænke på, så det ville jeg få tjekket først, først en dyrlæge og dernæst en kiropraktor som kunne se om der evt. var skævheder der kunne gøre ondt


Kommentér på:
Hvor går grænsen....?

Annonce