{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Uenig med hvalpe køber. {{forumTopicSubject}}

Hvad ville i gøre hvis i var meget uenige med en af jeres hvalpe købere omkring opdragelsen af hunden?? Hvalpen er solgt for 1 år siden og dengang lød alt godt, det er også super søde mennesker der har fået ham, jeg er bare så uenig i den måde de "opdrager" ham på..

De har ham bla lukket ude i et lille vinfang (gang) på max 1½ *1½ m hver gang han er alene (der kan ikke stå 2 mennesker på samme tid. Han har aldrig ødelagt nogen men de er sikker på han vil gøre det hvis han får lov til at være i stuen...

Hvis han gør nogen han ikke må så har de fyldt en lille krukke med sten som larmer og hjælper det ikke at ryste med den bliver den kastet efter ham.. Og jeg kan slet ikke have det... Jeg var ved at flegne helt ud på dem sidst de var på besøg hos min mor.

Jeg kan samtidig se at han er så understimuleret...

Jeg har prøvet at fortælle dem på en pæn måde at det ikke er oksy i mine øjne og kommet med andre forslag til hvad de ellers kunne gøre men de vil ikke høre efter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uenig med hvalpe køber.
  • #1   6. jan 2009 Ja vi har lavet købskontrakt, men desværre står den i min mors navn og hun synes ikke jeg skal blande mig...

• #2   6. jan 2009 Ja jeg kan slet ikke have det, men desværre ejer min mor tæven til hvalpene det er kun faren der er min...

De andre 3 har det som blommen i et æg og bliver opdaget på den rigtige måde og de har det sådan at ryger der et par sko ja så tager man det med...

• #3   6. jan 2009 Hvis det havde været en af de hvalpe der står i mit navn så havde jeg prøvet at gøre mere ved det, men de 2 der står i mit navn ja de har som sagt super gode familier...

• #4   6. jan 2009 Det er ikke en kæmpe hund han vejer omkring 10 kg men han kan ikke lide at være der man kan tydeligt høre ham hyle og pive imens han er spærret derinde... Vi har været forbi et par gange...

Men når min mor har passet ham har han været i hele huset og han hverken hyler eller ødelægger noget...

• #5   7. jan 2009 Puuhaa... det er sådan en svær situation at stå i :o(
    Jeg har desværre også oplevet det - hvor hunden var understimuleret - fik lov at tage styringen osv og ejeren fik kæmpeproblemer senere.
    Problemet her var at han var mand og en Q skulle altså ikke rette på ham!
    Så resultat blev jeg allierede mig med en ven der har kanon hundeforstand og som jeg er 99% enig med. Og ham lyttede han altså til.

Måske det kunne bruges at få en anden til det?

• #6   7. jan 2009 *GGG*

• #7   7. jan 2009 Karin jeg er ikke sikker på det ville hjælpe her, jeg ved virkelig ikke hvem jeg skulle få til at snakke med dem, jeg luftede jo nogen af tingene for dem sidst og kom med andre forslag til eks hvis han gør noget han ikke må. Jeg bruger selv en vandpistol til Gizmo hvis han gør i haven eller kradser på døren og jeg har kun brugt den 1 gang på numsen af ham og efter det skal jeg bare have den liggende ved siden af mig så gør han det ikke... Men det ville de ikke for så blev der jo vådt inden for... ØHH ja men det er jo ikke en vandkanon de skal bruge....

• #8   7. jan 2009 Smutter i seng nu kigger ind igen i morgen.

• #9   7. jan 2009 Surt - men prøv at give det en tanke.

Sov godt :o)

• #10   7. jan 2009 Vi har forskellige måder , at opdrage hunde på.... bare fordi man selv synes man gør det rigtige er det ikke ensbeydende med, at andre gør det forkert....
    Som skrevet før, du kan vejlede..... men du kan ikke bestemme....

• #12   7. jan 2009 Jeg forstår din frustration, men der er jo ikke meget du kan gøre ved det.

Hvis de direkte mishandler hunden kan du self melde det (og bør da osse gøre det), men ellers er det ikke din ret at bestemme hvordan de opdrager deres hund, selvom det er dig der har avlet den.

• #13   7. jan 2009 Jeg stiller mig i Michelles hjørne

Uanset om du mener deres opdragelse er rigtig eller skrupforkert - så er det ikke længere din hund, og så længe de holde sig inden for lovens rammer, så kan du intet stille op.

• #14   7. jan 2009 Jeg er bange for, at det er vilkårene, når man sælger levende dyr.

Vi ved alle, at der er vidt forskellige måder at holde hund på, og der kan være stor forskel på, hvordan man tolker de samme ord, når man taler om hundeopdragelse ved de indledende samtaler i forbindelse med køb.

Jeg kan ikke se andet end at du må tage til efterretning at det er svært for dig at se på, at andre har en anden indgangvinkel til opdragelse - i tilfælde af, at du skulle sælge flere hvalpe i fremtiden.

Jeg mener ikke du kan gøre andet end at observere, at der ikke bliver gjort noget ulovligt og ellers acceptere situationen.

• #15   7. jan 2009 Hunden er deres de har købt den.. så de bestemmer hvad de syndes er korrekt hundehold og opdragelse så længe det ikke er imod loven:)

og selvom du ikke syndes om det er der desværre ikk andet du kan gøre end som tidligere skrevet vejlede dem og vil de ikk høre er der ikk noget at gøre.. de bestemmer selv over deres hund..

Du kan jo heller ikke sælge en bluse og sige at de ikke må gå med den om sommeren for den blir bleget af solen, den kun må vaskes ved 30grader for ellers ..... osv..

Det eneste man kan gøre når man sælger hunde for at forebygge er at stille spørgsmål lige som når man skaffer en barnepige:
    Hvad vil du gøre hvis hunden bider dig i strømperne?
    Hvor skal hunden sover
    Hvordan kommer hundens dag til at se ud
    osv..
    og håbe folk er ærlige.. for det er de nok ofte når de ikk mener de gør noget galt jo..
    men når hunden er solgt er den ikk dit ansvar mere og ikke din hund mere så du kan ikk bestemme hvad e skal og ikke skal..

det faktisk af samme grund mange vælger at købe uden tavle for de gider ærlig talt ikk overvåges af en opdrætter der vil bestemme og det samme de vil ikk være tvunget til at levere hunden til bage hvis de en dag skal af med den.. man vil selv bestemme hvor man vil have ens hund hen hvis det sku ske...
    trist men sandt..

• #16   7. jan 2009 mht ærlighed.. så selvom folk er brandærlige, så er det ikke sikkert at tingene bliver sådan alligevel. Man må realistisk se på at det er teoretiske spørgsmål man stiller - og ét er teori, noget helt andet er praksis, og nogengange ender de altså ikke på samme sted, uanset hvilke intentioner man havde fra starten.

Der er jo osse forskel på hundes temperament - jeg er på hund nummer 4 nu, og jeg vil nok sige at jeg ikke ku ha brugt 100% samme opdragelse på allesammen - jeg har da været nødt til at justere lidt hist og her, sådan at det passer til den individuelle hund.

• #17   7. jan 2009 Jeg tror der er mange af jer der har misforstået mit indlæg, jeg SPØRG hvad ville i gøre hvis det var jer der havde op levet det???

Jeg ved godt ikke ikke kan tage hunden igen og jeg ikke kan bestemme hvordan de skal opdrage deres hund, jeg synes bare det er synd for hunden og svært at se den ikke har det super godt....

Og det har intet at gøre med at det er en af "mine" egne hvalpe for jeg ville sku heller ikke syens det var okay hvis det var en veninde der opdrog sin hund på den måde...

Nu er det en lille hund med et meget blidt sind og den har bestemt ikke brug for at blive skræmt af en dåse med sten i... Han var fra start af den mest forsigtige hvalp og det er bestemt ikke blevet bedre, nu har vi nogen gange haft hvalpetræf med alle hvalpe samlet og han holder sig for sig selv, tør ikke gå ind i leg med de andre og høre han en høj lyd bliver han meget nervøs og nu fandt jeg så ud af hvorfor han er så nervøs.... Det synes jeg bare ikke er okay, jeg ved godt at jeg intet kan gøre, jeg ville bare høre hvad andre ville/ har gjort i sådan en situation???

Og så vil jeg lige sige at selvom man køber en bla hvalp er det ikke ens betydende med at "opdrætter" er ligeglad med hvalpen efter den er flyttet, der er kontrakt på vores hvalpe og vi forventer at blive opdateret i hvert fald et par gange om året.

• #18   7. jan 2009 Jamen faktum er stadig at man ikke kan gøre andet end at prøve at snakke med folk - er de ikke lydhøre, så er løbet bare kørt.

Igen juridisk kan man ikke gøre en skid, så jeg forstår ikke hvad det er for et svar du søger?

• #19   7. jan 2009 Mit svar forandrer sig ikke i forhold til din forklaring ;o)

Observer og accepter... ;o)

• #20   7. jan 2009 Jamen svaret er det samme -melde hvis det der gøres er ulovligt, og ellers intet. Man kan self prøve at råde og vejlede i det omfang det er muligt, men der er intet man kan gøre hvis de vælger ikke at lytte

• #21   7. jan 2009 Faktisk så jeg fra Netdyredoktors hjemmeside et råd om, at kaste et sæt nøgler ved siden af hunden for at forskrække den til en adfærdsændring.. Det er også det, den dåse går ud på..

Det kan klart diskuteres om der ikke findes bedre metoder, men dyremishandling er det trods alt ikke (medmindre hunden er meget nervøst anlagt)

• #22   7. jan 2009 Ch som jeg skrev i mit sidste indlæg er han meget nervøs og usikker så jeg mener bestemt ikke det hjælper hunden, det de kaster på ham er en metaldåse fyldt med sten så den er tung og larmer ret meget....

Dan nej jeg mener ikke det er det samme som et bur for buret kan hunden i det mindste kigge igennem det kan den ikke i det her lille rum, jeg fik lige en veninde til at måle det rum vi snakker om da hun bor i samme slags bolig og det er 1*1 m og med et koldt flisegulv og det eneste han har derude er et flicetæppe...

Fik forrresten også afvide at om natten er han lukket inde i et af deres værelser og så har han ikke vand med derind for så skal han jo ikke tisse....

Jeg ved jeg ikke kan gøre en skid men synes sku det er en MEGET underlig måde at holde hund på....

Mit bid er værre end ... *G* Jeg var ude efter at høre fra andre der måske havde oplevet noget lign og høre om hvordan de ville reagere på det...

Og nej juridisk har jeg ingen rettigheder og det er heller ikke det det drejer sig om, men måske nogen råd til hvordan man takler det og om man kan snakke sådanne mennesker til fornuft.

Kommentér på:
Uenig med hvalpe køber.

Annonce