15.346 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Verdens "10 farligste hunderacer" Verdens "10 farligste hunderacer"

Faldt lige over dette link:
http://msnmand.dk/gallery/28418/102969

Den liste skulle, efter eget udsagn, beskriver verdens 10 farligste hunderacer! Selvom jeg synes den virker som noget der er lavet af folk med fordomme...
Er kun enig i førstepladsen!

Men ja, se selv efter, og bedøm smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Andre forumemner med "Verdens "10 farligste"
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Verdens "10 farligste hunderacer"
  • #1   18. jan 2009 Ej helt ærligt dette emne er der allerede 3 af i forevejen.. stop nu !

• #3   18. jan 2009 Oooog tråd nr 4 *GG*

• #4   18. jan 2009 Ja ok 2, men nu 3 og det er Min. 2 for meget.

• #6   18. jan 2009 Jeg er nu okay enig i den smiley Synes dog rotten skulle længere ned!

• #7   18. jan 2009 Ja, I må da meget undskylde at man lige er stået op og ikke har gloet forummet igennem...

• #8   18. jan 2009 Og det er første gang jeg SER DEN!

Hold nu op med at hakke ned, i stedet for at skrive noget så lad være.. Der kommer nok en tråd ved 3-4 tiden også.
    Det er altså ikke alle mennesker som sidder her dagen lang!

• #10   18. jan 2009 Rotten skulle slet ikke være med i top 10. Det er folks egen fejl når de angriber. Nu har jeg haft 5 af den hunderace, 2 har vi overtaget fra kennler og min mor har haft 3 i det hele og det er verdens bedste hund.

• #11   18. jan 2009 <b>>>DG<< .</b>
    Og jeg synes du skal holde dine ligegyldige kommentarer for dig selv.

<b>Christina R</b>

Dejligt at se, det ikke er alle herinde der har så travlt med at hakke smiley

• #12   18. jan 2009 <b>* Theo *</b>

Dens uligevægtige temperament, samt, som du selv siger, at den er ulovlig. Jeg tvivler på, at en hund bliver gjort ulovlig for sjovs skyld...

• #13   18. jan 2009 Jeg har kun kendt rottweiler, som var aggressive, samt schæfer, så jeg synes at de to racer er glubske og lumske, så jeg kan godt forstå de er på listen!

• #14   18. jan 2009 <b>maria med kræsen labrador .</b>

Der kan sgu komme ballade ud af hvad som helst, herinde...

• #15   18. jan 2009 I kender ikke racen udover hvad i får afhvide af medierne og de puster alt om, det burdte i sku da vide... Og der er Pittbull her i dk selv om de er ulovlige og de er sku søde hunde.

• #17   18. jan 2009 MICHAEL:

Hvis du ikke havde lavet dette her oplæg, så ville jeg nok ikke have set TOp 10, så det er da fint du har oprettet det.!

• #18   18. jan 2009 Jeg synes, det er latterligt, at lave en top 10 over farlige hunderacer.

• #19   18. jan 2009 Lucky.
    Yes, giver dig ret.. Pitten er en race for sig selv..

• #21   18. jan 2009 <b>* Theo *</b>

Samme fordomme som samtlige andre folk i landet har, ja.

• #23   18. jan 2009 jeg synes ikke den virker af folk med fordomme kun.. men jeg synes bare ikke alltid disse tråde kan bære gode ting med sig...

• #24   18. jan 2009 Men for at sige noget helt andet, så kan jeg ikke forstå hvorfor Tosa Inu ikke er på, når nu den er ulovlig i så mange lande? Vil da mene, at den ligger på linje med Pitbull'en

• #26   18. jan 2009 <b>* Theo *</b>

Guilty as charged smiley

Som min kæreste lige har sagt, så er det her jo nøjagtig den samme diskution, der kører om amstaff, mellem folk der har dem, og folk der ikke kender dem smiley

Så ja, okay, jeg er et fordomsfuldt fjog. Men jeg kan jo så kun gentage det om pitbull, som jeg har hørt og læst smiley

• #27   18. jan 2009 Theo.
    er helt eig i alt du har sagt..
    hvorofr så overhovedet sige noget om racen når du egentlig ikke ved nogen som helst om den.

• #30   18. jan 2009 <b>Zambo smiley 3</b>

Ser du, grunden til, at jeg kan skrive så pænt til Theo, til trods for at hun sidder og siger at jeg ikke er bedre end alle de andre fjolser, er, at hun gør det på en ordentlig måde.

Den måde du skriver på, derimod, vil jeg ikke kalde ordentlig. Medmindre du kan komme med dine egne argumenter, og samtidig skrive dem i en pæn tone, så synes jeg helt du skal lade være med at sidde og insinuere at jeg er både dum og uvidende.

• #31   18. jan 2009 Theo
    Dit citat;
    "Den er ulovlig i danmark fordi vi lever i en land fyldt med tumper, hunden er kun det direkte problem, derfor forbyder man den, idet man ikke kan forbyde dumme mennsker, som jo er årsagen til den er farlig."

Af hvad jeg har set i animal rescue på animal planet og hvad jeg har set i USA da jeg var der ovre. Så er pitt'en og Amstaff nogle satans aggressive bæster derovre også.
    Så at kalde danskere tumper, er måske ikke det man burde. I andre lande er de jo ikke bedre, men da vi i DK i forhold til USA har en rigtig god sikkerhed og beskyttelse overfor folket er denne type hund ulovlig gjort, da den tærskelværdi for aggression ligger meget lavt.!

Så jeg synes du udtrykker dig forkert

• #32   18. jan 2009 Hold da op... hvor er der mange "vrede" mennesker med nogle lidt sjove kommentarer... Ha ha det er nu lidt morsomt at læse jeres sure kommentarer:o)

• #35   18. jan 2009 78.000 dyrlæger tager sgu da ikke fejl!!!!!!!!!!

Så listen er sikkert troværdig nok baseret på deres iagtagelser.

• #36   18. jan 2009 Hmm, synes det er en lorte liste, og synes egentlig slet ikke man kan lave sådan en liste over "verdens farligste hunde" eftersom at hver enkelt ejer kan præge sin hund på både godt og ondt. Både mht træning, socalisering (staves) miløj, osv. Og er nu heller ikke enig i den, hverken hvad ang rottweiler også pitten.

• #37   18. jan 2009 HVAD?!? Kun en anden plads. Næste år går vi efter første pladsen. Så vil jeg løbe hysterisk rundt hver gang min race bliver omtalt et eller andet sted. Så kan det endelige blive min tur til at skrige op om at sådan er alle hunde altså ikke. Slet ikke min da, for jeg er nemlig verdensmester i at opdrage min hund. Jeg ville også belærer alle om at sådan er racen altså slet ikke, den er bare misforstået og alle de tilfælde som har været gennem tiden er bare en mavesur journalist som driver klapjagt på os.

Hvorfor er det aldrig mig som kan føle mig uretfærdigt behandlet . Nå ja jeg vidste det jo godt da jeg valgte racen. Så jeg har nok bare ladet folk tænke hvad de ville.

STOP NU ALT DET PIVERI OM JERES S.... RACER!!!!!
    Det kan sgu umuligt stadig komme bag på folk at nogen hunde har et dårligt ry. Det giver jer sgu ikke ret til at tude over ordet kamphund. Det går sgu for vidt. 2/3 dele af de "kamphunde" som er i landet er sgu købt fordi der er gået mode i lortet. Det er jo ikke så mærkeligt at det af og til går galt.

Tænk lidt over det..... be om

• #38   18. jan 2009 Hmm, hvor kom nu det fra at folk tuder over at der er "kamphunde" på listen? Altså jeg er fx bare ikke enig i det, da jeg ikke mener at hunde er født "onde" mv. Medmindre en af forældrene har haft en brist selvfølgelig, men så alver man ikke på lortet. Hmm, jeg er nu heller ikke helt enig i det de skriver om nogle af racerne.

• #39   18. jan 2009 Tabellerne lyver jo ikke. Tallene taler vel sit tydelige sprog over hvilke hunde som er farlige. Så kan i jo være enige eller ej. Det ændre jo bare ikke en fis

• #40   18. jan 2009 Nogle som har været til udstilling og set amstafferne?

Nu snakker Henrik jo om mode; skal jeg sige hvordan udstillerne ser ud??

Det er højgravide små damer som går rundt i ringen og mændene står udenfor, med tatoveringer og gerne skaldene med barnevogn i hånden.

Sådan så det ud til Varde udstillingen i 2008, stod rigtig og betragtede dem, det var lidt morsomt at se på.. hehe

• #42   18. jan 2009 Citat (Zambo fra anden tråd): "Der er ingen farlige hunde, kun ejere der ikke ved hvordan de skal opdrage dem.."

Hallo........ A'hva?

Den holder altså ikke - lad os lige få slået det fast!

Nogle hunderacer "kan" være farlige - det ligger ganske enkelt i deres gener.
    Jeg siger bestemt ikke, at så er fx Rottweileren, som står på listen, ALTID farlig - men den KAN være det, hvis den ikke bliver opdraget korrekt/hvis den bliver opdraget forkert....

• #44   18. jan 2009 Altså hvad er der nu galt med skaldede tatoverede fyre der tager sig af sine børn smiley

• #46   19. jan 2009 åhh hvor er det dog bare plat. Alle ved da at en hund der angriber, er fordi den er bange. Kan fx være at den har en ejer som åbenbart tror man skal slå den til at makke ret, så ender den med at blive mange for mænd måske. Så kommer ejeren ven hjem, og er måske lidt for råbende, og hvad sker der. Det er kun pga dårlig opdragelse af mennesket, mener jeg !

• #47   19. jan 2009 Og forresten , så kender jeg 2 pittbulls . De er skønne !

• #48   19. jan 2009 Min svigermor har 2 Amr. bulldogs og en amstaff, de er nok fredligere end min Chihuahua smiley

• #49   19. jan 2009 Madeleine H: CITAT: " åhh hvor er det dog bare plat. Alle ved da at en hund der angriber, er fordi den er bange. Kan fx være at den har en ejer som åbenbart tror man skal slå den til at makke ret, så ender den med at blive mange for mænd måske. Så kommer ejeren ven hjem, og er måske lidt for råbende, og hvad sker der. Det er kun pga dårlig opdragelse af mennesket, mener jeg !"

Helt ærligt! En hund der angriber er bange!!!!

Min hund er lige blevet overfaldet og skambidt i ansigtet af en labrador, der BESTEMT ikke var BANGE. Sumo vejer 12 kilo, labradoren vejede 35-40 kilo. Labradoren så 1 gang på Sumo og så satte den fame tænderne i hovedet på ham! Min hunde nåede fame ikke engang at reagere.. Du skal ikke komme her og sige at labradoren gjorde det fordi den var bange - den var og ER fame SYG!

Ja undskyld, men jeg er stadig meget meget ked af det og psykisk ramt af overfaldet, hvor jeg selv også blev slæbt henad fortov osv så jeg reagerer måske liiiiiige lidt.... men bær over med mig - det her sku jeg bare lige kommentere......

• #50   19. jan 2009 Det er så godt som umuligt, at lave en realistisk liste over de farligste hunde i verden. For at lave en, skal man kende santlige hunde i verden, altså antal, og så skal man udelukke alle blandinger, og så skal man vide hvor mange der er af hver race.
    Så skal samtlige angreb kortlægges, og ikke kun dem der ender hos dyrlægen/hospitalet, og så skal antal af angreb samt hvor alvorligt det er, sættes op imod antallet af racen.
    Det er total umuligt, at lave en liste man kan stole på.
    Hver gang der kommer en ny top 10 liste med bid eller andet, så ser listen forskelligt ud hver gang.
    Der findes løgn, og så findes der statestik. Begge dele skal man ikke stole på.
    Man kunne feks. lave en statestik over dødsfald herhjemme med hunde involveret, og så kunne man statistisk set konkludere, at en Brinard er den farligste race i Danmark, da den har flest dødsfald på samvittigheden. Glem de statestikker, de kan ikke bruges til noget....

• #51   28. apr 2009 Nu er den jo basseret kun på de store hunderacer. Andre undersøgelser (Hvor små racer også er talt med) over hundes agressivitet, kom f.eks. gravhunden ind på en førsteplads efterfulgt af chihuahua osv.

Undersøgelsen var lavet ud fra hvor mange procent af de adspurgte havde oplevet at deres hund var agressiv/havde bidt andre hunde, fremmede og endda ejerne selv, og den hunderace med den største procentdel var jo så gravhunden.

Vi kan sagtens blive enige om at en stor hund kan udrette en hel del mere skade, hvis den først beslutter sig for det, men tilgengæld har mange af de små racer en kortere lunte - og hvis det er et barn det går ud over, kan en lille hund da stadig skamfere et lille barns ansigt
    Jeg har selv oplevet nogle gange, at blive bidt af små hunderacer( 2x endda den omtalge gravhund) men aldrig en ''stor'' og nu har vi såmænd en af de ''farlige muskelhunde'' derhjemme.

Jeg syns det er tamt at der gang på gang kun bliver sat fokus på de store hunde. De små hører man aldrig om, selvom de oftere ''snapper''

• #52   24. jul 2009 Det kan godt være at der er enkelte racer som måske er svære at styre. men jeg mener nu ikke, at det generalt er hundene, som er problemet til at man opfatter den som en kamphund!.. det handler jo også om hvordan man opdrager sin hund. og jeg tror på at med en rigtig opdragelse kan man få det gode ud af alle hunde smiley

• #53   29. jul 2009 Min rottweiler, blev overfaldet af to amstaff/pittbul blandinger da han selv var 5-6 måneder gammel. Jeg kendte de to hunde i forvejen, ret godt endda.. de er normalt søde og rare og omgængelige...

Men da jeg kom gående med min "lille" rotte... sprang de på ryggen af ham og flåede løs i ham indtil jeg sparkede en af dem så hård at den fløj baglæns... Normale voksne hunde, går ikke til angreb på en hvalp... disse omtalte hunde advarede ikke inden de gik til angreb, det kom som et lyn fra en klar himmel...

Min hund er blevet "usikker" over for andre hunde efter den episode, inden han blev overfaldet, var han glad og legesyg, når han så andre hunde, men nu kan han ikke gå med andre end den anden hund vi selv har, fordi han er blevet defensiv og har mistet tilliden til andre hunde.. Han er nu 10 måneder gammel og har ikke glemt episoden... :o(

Jeg mener helt sikkert at muskelhunde´kan være lige så søde og rare som andre hunde, men jeg stoler ikke på dem når det gælder samværet med andre hunde, end dem de er vokset op sammen med.. de er avlet til kamt og det kan man ikke tage fra dem..

• #54   29. jul 2009 Nu er det jo ikke alle de såkaldte muskelhunde der er avlet til kamp.. Der er reelt måske 2-3 hunde på ''listen'' der reelt har været brugt til kamp, og så er resten kun puttet på på grund af deres navn, udseende og så videre, på trods af at de aldrig ''angriber''

Kommentér på:
Verdens "10 farligste hunderacer"

Annonce