{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.097 visninger | Oprettet:

Hjælp rævene, det haster! {{forumTopicSubject}}

DKK går i mod et lovforslag der vil forbyde burræve,
................ er du uenig - så skriv under NU. Det haster!

Hjælp rævene: http://protest-mod-dkks-accept-af-burraeve.skrivunder.dk/ Det HASTER nu for underskrifterne skal være Brian Mikkelsen i hænde senest tidligt den 21. januar.

Læs lidt om hvad I kan hjælpe rævene IMOD:

Citat
"Dansk Kennelklub, går i mod et lovforslag, der forbyder burræve...Årsagen til denne modstand er at DKK, selv har ræve i bur. Disse tamræve bruges til træning af Jagt/gravhunde. Modbydeligt."

Dansk Kennel Klub for burræve...!!!!
Moral er godt og dobbeltmoral dobbelt så godt, især hvis man skal lever af det...

Da det blev oplyst, at Folketinget er på vej med et forbud mod at holde ræve i fangenskab, begyndte Dansk Kennel Klub at røre på sig.
DKK forsøger nu at overbevise justitsminister Brian Mikkelsen (K) om, at trække dette forslag mod at holde ræve i bur.

Lidt flere oplysninger: Det haster meget med at få samlet så mange underskrifter ind, som overhovedet muligt, hvis vi vil hjælpe rævene.

http://www.hesteinternatet.dk/default.asp?show=page&id=3230

Sidste nyt:
Vi har for få timer siden modtaget en mail fra DKK's informationschef, hvor hun forklarer at både VI - altså os der har startet indsamlingen og pressen har misforstået noget, og vil derfor gerne give de korrekte oplysninger.
Vi skal lige have nærlæst og så bliver det svar sat på forummet på samme links som oven stående.
Men vores holdning ændres ikke på grund af denne uddybning overhovedet, tvært i mod. svaret fra DKK vil blive sat på her:
http://dyrepoliti.forumup.dk/viewforum.php?f=24&mforum=dyrepoliti

send denne appel til alle de grupper/foreninger, facebookvenner I kender tiden løber.

(Fra gruppen 'Dyrenes Demonstration' på Facebook)

På forhånd TAK til de som vil hjælpe med deres underskrift, for at rævene fremeover kan undgå et lidelsesfuldt liv i bur, og en lige så grusom død.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp rævene, det haster!
  • #1   19. jan 2009 Tja -så længe dyrene behandles ordentligt kan jeg fortsat ikke se hvorfor ræve ikke skulle måtte holdes i fangenskab (vel at mærke ikke i små bure e.l. men på en måde som er i orden for ræven. Hvordan det så skal indrettes ved jeg ikke nok om ræve til at vurdere)

  • #2   19. jan 2009 Nej, men så kan jeg fortælle dig, at ræven er nært beslægtet med hunden, og minder meget om den i adfærd. Hvis du ikke mener det er i orden at holde hunde i trådbure og aflive dem med strøm og pelse dem, (en del af dem bliver pelset levende), så kan du heller ikke forsvare at være fortaler for, at holde ræve på denne grusomme måde, bare for at nogle 'dumme gæs' kan gå med deres døde kroppe viklet om halsen.

  • #3   19. jan 2009 Og rævene holdes IKKE under ordentlige forhold. Jeg synes man skal undersøge tingene før man offentligt lufter sin holdninger, alt andet er useriøst.

  • #4   19. jan 2009 Ida
    "holde hunde i trådbure og aflive dem med strøm og pelse dem, (en del af dem bliver pelset levende)"

    Jamen, det er jo ikke det DKK går ind for?


  • #5   19. jan 2009 Ida -DKK går jo altså ikke ind for burræve og den slags, hvilket osse ganske tydeligt fremgår af deres svar.

    Det er IKKE DKK der holder rævene under disse forhold, det er pelsindustrien (ller om ikke andet dele af den), og det er DKK osse imod. Så jeg synes det er en noget forkert udlægning du giver af DKK's holdninger.


  • #6   19. jan 2009 Søster, det bliver konsekvensen, af at gå imod et sådan forbud, da pelsavlerne så kan fortsætte. Men det er nu ikke mere dyrevenligt, at benytte ræve som DKK gør det til jagt.

  • #7   19. jan 2009 syens det er helt fint at ræve i bur det ser jeg ikke noget forkert i og mig bekent findes der også kun to farme tilbage i dk

  • #8   19. jan 2009 Kai, ja det kan du tro jeg har, og det er grusomt, og jeg gider ikke gå ind i nogen form for debat med en person der har arbejdet med noge tså grusomt og som stadig kan synes det er i orden.

  • #9   19. jan 2009 Ida -ej nu må du sgu selv lige sætte dig ind i sagerne.

    DKK holder slet ikke nogen ræve. Men der holdes ræve til gravtræning i DK, og det er der et behov for. Disse ræve holdes ikke i bure men i volierer, og de udsættes ikke for overfald fra hunde (prøv lige selv at læse DKK's svar, heri står det. Min bror har bekræftet at det er hvad han har set, da han selv har været ude at se sådan et sted)


  • #10   19. jan 2009 Ida -DKK HAR IKKE NOGEN RÆVE!

    De ræve der bruges til gravtræning, bliver jo altså ikke bidt eller jaget af hundene. Og det er en nødvendighed at gravtræne hunde der bruges til gravjagt, da man ellers risikerer alvorlige skader på hunde og ræve under rigtige jagter.
    Og rævejagt er nu engang en nødvendighed hvis bestande skal holdes på et fornuftigt niveau, og hvis vi ikke vil have syge ræve i landet


  • #11   19. jan 2009 MIchalle, du har jo tydelgvis ikke læst dene tråd igenem, eller læst havd sagen handler om. DKK holder selv burræve, læs det igen så.

    Jeg stopper debatten her, for hensigten med denne tråd er, at få de som har empati for rævene og som gerne vil forbedre deres velfærd, til at hjælpe rævene.

    Så til de som er imod burræve skriv endelig under, så mishandlingen af disse stakkels dyr kan blive stoppet.


  • #12   19. jan 2009 Ida -igen det er IKKE DKK der holder rævene. Og de ræve der tales om (som ikke ejes eller holdes af DKK, men som bruges til gravtræning), går i volierer ikke i små bure

  • #13   19. jan 2009 Michalle, du har ret i dit brugernavn må jeg sige. Læs igen, debatten er stoppet.




  • #14   19. jan 2009 Ida H de skal jo skyde ræve i naturen, eller bliver der for mange. så jeg synes det er fiar... og hvis dyrene holdes i bur, og det bliver under finde omstendeheder, her jeg ikke noget i mod det....

  • #15   19. jan 2009 Ida -jeg har læst og jeg har søgt oplysninger på nettet. Og stadig er det ikke DKK der holder rævene og de holdes ikke i små bure, OG DKK er ikke fortaler for den mde at holde ræve på

  • #16   19. jan 2009 Beanmor, så læs det igennem du selv lige har linket til. hmm...



  • #17   19. jan 2009 I kan gerne fortsætte med at skrive, men henvendelser til mig besvares IKKE, da denne tråd ikke var et oplæg til debat, men en opfordring til dyrevenner om at hjælpe rævene. På forhånd tak til dyrevennerne. smiley


  • #18   19. jan 2009 Ida -men det beanmor har linket til har jo på ingen måde noget med DKK eller ræve til gravtræning at gøre. Det handler om burræve i pelsindustrien (og den måde at holde dem på er jeg helt enig i ikke er i orden)

  • #19   19. jan 2009 det eneste gode ved en lov der forbyder ræve opdrat er at vi jæger kan få lidt mere for hvors reveskind

  • #20   19. jan 2009 Hvor mange i DKK er det egnetlig der har disse burræve?

    FOr syntes ikke jeg har hørt om dem før, så syntes det er synd at sige hele DKK (dvs medlemmer, bestyrelse osv) gør det..


  • #21   19. jan 2009 der er 18 har jeg lige fundet ud af

  • #22   19. jan 2009 altså 18 ræve farme i danmark det var det jeg mente


  • #23   19. jan 2009 Tanja -det påståes at DKK som organsisation har disse ræve. Det fortæller DKK så ikke er tilfældet (de samarbejder med dansk jægerforbund, og man kunne jo frestille sig at det er dansk jægerforbund der holder rævene)

    Så der er altså ikke taler om enkeltpersoner i DKK e.l.

    Der gives osse forkerte oplysninger på hesteværnets side. Bl.a. står der at ræve angribes af x antal hunde. Det er så ikke tilfældet. Ræven angribes ikke eftersom den jo er beskyttet af tremmer.

    Dernæst kan siges at det ER en nødvendighed. llers får vi ganske enkelt for mange ræve i landet og kan heller ikke få skudt de der er syge (ræveskab er nemlig stadig udbredt)

    Men måske man i hesteværnet synes det er bedre at rævene lemlæstes de dag det er alvor, fordi man ikke må træne hundene inden de sendes i grav?



  • #24   19. jan 2009 Hov undskyld -self hesteinternatet, ikke hesteværnet

  • #25   19. jan 2009 Okay, jeg tænkte nok der bundede noget andet i det..

    Ida H - hvordan skulle hundene trænes hvis de ikke ved hvad en ræv er?


  • #26   19. jan 2009 Der er 18 rævefarme i DK og det er meget små bure de går i, det er ikke et rovdyr værdig.
    Vi er imod lænkehunde, mange er imod hunde i bur/hundegårde, men skidt med at rævene skal leve hele deres liv i et usselt lille bur.


  • #27   19. jan 2009 "Kære NN?

    Tak for kopi af mail med information om underskriftindsamling i forbindelse om sag om rævehold. Det ser ud, som om der er brug for større information om DKK's synspunkter på området. Som du/I sikkert ved, fremstilles sager ofte meget forenklet i pressen.

    DKK er enig i, at der skal indføres forbud mod hold af burræve. Det har vi også skrevet til ministeren.

    Men vi har - i samarbejde med Danmarks Jægerforbund - gjort opmærksom på, at der er behov for at der findes et mindre rævehold (ca. 100 ræve på landsplan, som i øvrigt ikke holdes af DKK), som kan bruges ved oplæring af hunde til gravjagt. Gravjagt er nødvendig for at kunne holde den danske rævebestand på et niveau, hvor der er plads til alle individer (territorium + føde + mindskelse af smittepres (ræveskab, som er farlig for ræve og hunde + rævens dværgbændelorm, som kan være livsfarlig for mennesker).

    For at drive gravjagt på en måde, som er forsvarlig - så hverken ræv eller hund kommer til skade, når ræven skal jages ud af hulen - er det nødvendigt at anvende en hund, som har lært at drive ræven ud af graven ved at løbe efter den og gø. Denne vurdering har også Dyreværnsrådet tilkendegivet.

    Det er noget, hundene skal lære. Oplæringen foregår i en såkaldt kunstgrav (en kunstigt fremstillet rævegrav, hvor man kan åbne ned til gangene og hulerne). Der er tremmer imellem hunden og ræven, så en ræv kan aldrig blive bidt af hunden.

    De ræve, som anvendes til oplæring, bor ikke i bure, som hos pelsdyravlerne, men i såkaldte volierer eller atriums.

    Vi håber, at ovenstående giver dig et mere præcist indtryk at baggrunden for DKK's synspunkter, som altså netop går på: ansvarlig jagt, ansvarlig træning og ansvarligt hundehold.

    Med venlig hilsen
    DANSK KENNEL KLUB

    Vibeke Knudsen
    kommunikationskonsulent"


  • #28   19. jan 2009 Britta, Netop smiley

  • #29   19. jan 2009 brita p tal nu for dig selv det er ikke alle der er mod hunde der går bur eller er lænket

  • #30   19. jan 2009 Britta -det er der jo faktisk ikke mange der siger (det skulle da lige være rævefarmerne selv).

    Jeg er da absolut imod at man holder ræve i bittesmå bure. Men hvorfor skal DKK drages ind i dette, for de slags hld af ræve har de jo ikke noget med at gøre (og er i øvrigt imod det)


  • #31   19. jan 2009 Flemming -men lænkehunde er forbudt og der er krav til bur/boksstr til hunde hvis de skal holdes sådan.
    Og jeg tror ikke du vil finde mange der vil sige det er helt ok at holde hunde sådan.


  • #32   19. jan 2009 Flemming - jeg kan ikke undre mig over en sådan udtalelse når den kommer fra dig.

  • #33   19. jan 2009 Det er lidt som om at man totalt overser at DKK ikke går ind for ræve i bittesmå bure. Hvorfor?

  • #34   19. jan 2009 Britta P - Jeg snakkede ikke om små bure :S Men ligefrem at afskaffe dem kan jeg ikke se hvorfor.. Næ nok mere nye regler om burstørrelse osv..

  • #35   19. jan 2009 Jeg kan fortælle om rævene der bliver brugt til gravtræning.
    De bliver holdt i store løbegårde med adgang til hundehus. De bliver dyrlæge efterset en gang om året hvor de også bliver vaccineret. De har fri adgang til vand og bliver fodret med et godt hunde tørfoder.
    De bliver brugt til træning højst 2 gange om måneden. De er oplært fra ganske små til at hunde skal gø af dem. Og hundene kan IKKE få fat i ræven.
    De er forøvrigt frikøbt fra rævefarme.
    Det er b.l.a. dansk terrierklub og gravhundeklubben der står for ræveholdet. DKK har intet med det at gøre.
    Og der er helt specifikke regler for dette rævehold


  • #36   19. jan 2009 jeg har aldrig kunne se noget galt i at folk har ders hunde i hundegård leere i lænke da det var tilladt

  • #37   19. jan 2009 Hvis ræve skal være i fangeskab, så skal de ha´ mulighed for at bevæge sig frit, hvis man i de meget tidlige morgentimer eller i skumringen har set hvordan ræve leger, så er man godt nok en kold skid uden nogen som helst forstand på dyr, kan finde på at sætte dem i bur.
    De fleste af os hundeejere er begejstrede og klapper i vores små fedtede hænder hver gang vores hunde gør noget sjovt eller vi kan lære dem noget nyt. Hvor er jeres følelser for rævene, de kan blive lige så tamme som hunde.


  • #38   19. jan 2009 Britta P - nej hunde bor ikke i bur, de bor i bokse kaldt huse istedet for smiley

  • #39   19. jan 2009 Lænkehunde har været forbudt i mange år efterhånden.

    Men hvis DKK også er imod "burræve" , hvad er så problemet?
    Iøvrigt er der stor forskel på et bur og en voliere(staveplade)


  • #40   19. jan 2009 Prøv dog at læse mit indlæg. Der står hvordan træningsrævene har det.
    Og de har det godt


  • #41   19. jan 2009 Britta

    Mine følelser er der skam, men de holdes jo ikke i små bure så jeg har ikke rigtig noget at underskrive for.


  • #42   19. jan 2009 Jeg tvivler ikke på at DKK-rævene har det godt.

  • #43   19. jan 2009 Jeg har ingen anelse om hvordan DKK´s ræve har det, men rævene på de 18 farme der er i Danmark har ikke et værdigt liv.

  • #44   19. jan 2009 Så længe rævene holdes forsvarligt, så kan man da ikke have noget i mod det?
    Jeg er uforstående overfor den hetz mod DKK...


  • #45   19. jan 2009 Britta, ja nemlig og det er det man skal skrive under på her. For hvis DKK vil have dispensation fra den nye lov, så bliver den ikke til noget og så kommer burrævene fortsat til at lide på denne grusome måde.

    Ang. DKK og rævetræning: At rævene skulle være trænet til at hunde gør af dem fra de er små, det opfatter jeg som decideret dyremishandling. Det må sørme være meget ubehageligt for sådan en lille ræveunge, at der står en masse glubske hunde og gør af den. Uha, det er noget modbydeligt noget.
    Og Britta, ja jeg undrer mig også ofte over hvor empatien herinde er henne. Mange brugere herinde bekymrer sig kun om deres egen hunde, og er iskolde når det kommer til at behandle andre dyr ordentligt. Men der er nu også ret mange jægere herinde, ikke lige min kop te.


  • #46   19. jan 2009 Ida

    "dispensation" betyder ikke at loven ikke bliver til. Det betyder at DKK får nogle særregler - og hvis det betyder at der må holdes 100 ræve i løbegårde kan jeg personligt godt leve med det.


  • #47   19. jan 2009 IDA
    Lad være med at udtale dig om noget som du ikke ved en skid om.
    Der står sgu da ikke en flok glubske hunde foran en ræveunge, hvad er det dog for noget nonsens at fyre af.
    Prøv at henvende dig til DTK, og du kan få en fremvisning af rævene. For der er ingen hemmeligheder i det


  • #48   19. jan 2009 Hej Ida.
    Har selvfølgelig været inde og skrive under.
    Gider dog ikke deltage i diskussion med folk derinde.


  • #49   19. jan 2009 Har for mange år siden, som stor pige, oplevet jeg vores gravhund blive sendt i kunstgrav til ræv, der var placeret i en "gryde" med stænger for i begge sider. Så fór hunden derind og gav hals, og hvis den ikke kunne finde ud af det rimelig hurtigt, så løftede man lige en af fliserne foran gryden og prikkede til ræven med en pind, så hunden kunne fatte, hvad den skulle - og så røg den jo ind i graven - til stor jubel for os der kiggede på :-((
    Vorherre bevares. Hvordan kan man tro, at den arme ræv ikke er ved at dø af skræk.
    Jeg har for længst skrevet under.


  • #51   19. jan 2009 Christina og Anne-Lise, tak for jeres indlæg og jeres store empati og forståelse for rævenes velfærd. smiley det varmer her i den iskolde debat hvor empati bestemt ikke er øverst på dagsordenen.

    Chrisrtina, kan godt forstå du ikke gider diskutere i tråden, jeg svarer også kun nu på positive henvendelser. Af erfaring ved jeg, det altid er de samme personer herinde som er imod bedre dyrevelfærd og er imod at alle andre dyr end deres egne hunde skal have et værdigt liv. Man tror næsten ikke det kan være sandt, men mangel på empati er desværre ret udbredt herinde.


  • #52   19. jan 2009 Marianne, tak det lyder rigtig godt smiley

  • #53   19. jan 2009 Undskyld Ida, men du kan udtale dig om min empati den dag du rent faktisk ved noget om mig. Bare fordi vi ikke stormer skrigende fremad hver gang nogen peger fingre ad andre betyder det bestemt ikke at vi er ligeglade.
    Hvis underskriftsindsamlingen var for noget rigtigt ville jeg gerne skrive under, men i beder folk underskrive på falskt grundlag. Er man imod at rævene overhovedet bruges så må man skrive det i stedet for at gemme det under løgne (at DKK ønsker rævene holdt i små bure - hvilket jo ikke passer)


  • #54   19. jan 2009 De ræve der bruges til oplæring af hunde er ikke udsat for direkte angreb fra hunde! al oplæring foregår med noget der kaldes gafler i mellem hund og ræv! man oplærer hunde bl.a. til at gå ned efter syge (skab) og påkørte ræve men hunden lærer også at den ALDRIG må bide men kun gø! Kun hunde der ikke bider får lov til at bestå gravoplæring.
    De ræve som der anvendes går kun i voliere og sidder IKKE i bur! De folk som har ræve til oplæring af hunde har sjældent mere end 6 til 10 ræve og jeg kan fortælle at mange af de ræve som bruges til oplæring er så tamme at man kan bære rundt på dem og at der er flere af dem der leger og bor sammen med hunde i private hjem.


  • #55   19. jan 2009 Ghita - lad os der ved hvordan det foregår komme på banen smiley Enig i alt hvad du skriver. De ræve vi bruger sidder ikke i bur!
    Noget helt andet er så at DKK ikke holder ræve.


  • #56   19. jan 2009 Ghita P
    Rart med en ordentlig information, heldigvis er der flere i tråden der ved det samme.


  • #57   19. jan 2009 Ida -hvis i dropper alle løgnene om DKK skriver jeg gerne under.

    Eller hvis i skriver det som det er: at i er imod ræve i enhver form for fangenskab -så skriver jeg godt nok ikke under, men så er det jo trods alt tydeligt hvad man skriver under på.

    Men det i skriver på siden er jo ikke rigtigt. Rævene hverken ejes eller holdes af DKK. Rævene lever i volierer, ikke i små bure.
    Få facts på plads, alt andet er da at narre folk.


  • #58   19. jan 2009 Kan ku bekræfte Ghita P smiley

    de har det rigtig godt de ræve vi har i DGK smiley (og det har de også andre steder, i specialklubberne for hunde der trænes i grav) de blir passet og plejet i hoved og r*v smiley

    den underskriftsindsamling er temmelig misvisende smiley

    Håber personlingt at hold af ræve i bur gøres ulovligt. håber at vi fortsat kan holde rævene i deres atrium og voliere.


  • #59   19. jan 2009 her står der lidt om hvorfor man bør ha lov til at ha ræv i fangeskab http://www.jaegerforbundet.dk/ve

  • #60   19. jan 2009 Ida H - så du mener også det er dyremishandling når hunde lære at gå forbi biler, ikke være bange til nytår og andre lignende larmende ting som de lære at ignorer?

  • #61   19. jan 2009 Et ret godt argument jeg stødte på andetsteds, da det blev forklaret hvordan gravtræningen foregår: Ræven bruges få gange om måneden, og ja den er sandsynligvis stresset i de minutter den er i graven (for det drejer sig altså om minutter og ikke timer). Men resten af tiden lever den faktisk en ret stressfri tilværelse i en dertil indrettet løbegård.

    -hvor mange ræve i vild natur tror i lever med kun få minutters stress nogen få gange om måneden?


  • #62   19. jan 2009 Nu har jeg flere gange været med til gravtræning og nej ræven og hunden er aldrig i direkte kontakt med hinanden.. de gange jeg har været med er rævene selv hoppet ind i de transportkasser der bruges til at flytte dem i og det ville en ræv aldrig gøre hvis den var skide bange og stresset over hvad der skulle ske...

  • #63   19. jan 2009 Ghita

    Birthe giver dig jo ret


  • #64   20. jan 2009 har slettet indlægget! jeg læste vist for hurtigt så STORT UNDSKYLD til birthe

  • #65   20. jan 2009 ja som andre skriver tag og ud besøg sådan et sted inden du himler op....
    hilsen en som engang skal ha sin gravhund i gravoplæring........punktum!


  • #66   20. jan 2009 Ghita - så ikke hvad du skrev smiley

Kommentér på:
Hjælp rævene, det haster!

Annonce