Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alfa hund!"
  • #1   23. jan 2009 en hund med gode leder evner...

• #2   23. jan 2009 Alpha han/hun er den der er "øverst" på ranglisten i en "flok". Det vil sige at hvis du f.eks har 2 hanhunde vil den ene være "leder" i deres flok og på den måde være alfahan. Alfahunde er altså dem der vil være øverst i hierakiet. håber det hjalp:-)

• #3   23. jan 2009 Øjj...Hvorfor spurgte du ikke hende selv da hun sagde det, hvad hun mente og hvad det betød, for lige Emma og dig.......

• #4   23. jan 2009 spurgte hendes os men hun sagde der var mange ting ind under en alfa hund, det ku være den fødte leder af en hundeflok/menneskeflok desværre eller en hund der vil overtage styret eller en dominanthund som dagligt vil prøve a vise den er leder

• #5   23. jan 2009 Hvis du kun har en hund, er det noget fis at sige at din tæve er en alfahund. Hunde betragter ikke os mennesker som deres artsfæller og sætter sig derfor heller ikke op på en rangstige over os.
    Noget helt andet, er hvis du har flere hunde......
    Hvorfor skulle hun hjem til dig ?
    Har du problemer med vovsen ?

• #6   23. jan 2009 Hvis hunde kunne tag magten overfor mennesker, ville det jo være dem der styrede verden

• #7   23. jan 2009 Lea: jeg vil tildels give dig ret, men der er dog hunde der ser sig højere på ranglisten end deres mennesker... Selvfølig ser hunden os som sin flok, det mener jeg ikke du har ret i..

• #8   23. jan 2009 http://www.dch-broager.dk/Sider/Sider3/side3b.htm

• #9   23. jan 2009 Jeg siger min mening ":

Det har jeg meget svært ved at tro. ved godt at der er mange meninger omkring dette, og i 80´erne og start 90´erne var det meget populært at træne hund efter devisen, at vi var flokleder. Var selv en af dem...........
    Vi mennesker er måske en del af " flokken " men jeg tror nu ikke at vi bliver betragtet hverken som leder eller nogen hundene skal prøve at tag lederskabet fra.
    Har været hjemme hos mange og hjælpe med adfærdsproblemer og de mennesker havde alle den opfattelse at hunden prøvede at tag lederskabet ( magten ) fra dem , hvorefter problemerne alligevel kunne løses, hvis bare man gad sætte sig ordenligt ind i sin hund.
    Har faktisk aldrig mødt en hund ( uanset om den strintede op ad mennesker/ indendørs, eller om den havde bidt ud efter ejern ) der prøvede at tag magten fra ejern

• #10   23. jan 2009 Ved godt at mange er uenige i mine synspunkter- men der er jo heller ingen der siger at vi skal blive ening i alt- vel

• #11   23. jan 2009 Den "gamle" opfattelse af en typisk alfahund var/er, at den leder sin flok, altid føer an, og prøver at bestemme..

Den nyere opfattelse går mere på, at alfahunden er en hund med stort overskud, en der ikke behøver bevise sit værd hele tiden, men naturligt og roligt hjælper og vejleder sin flok.

Og dernæst ja, mennesker er en del af "flokken", men ser os ikke som artsfæller, og derfor ikke som en mulig "trussel".

• #12   23. jan 2009 Her er der vist nye og gamle holdninger som støder sammen.......
    Jeg bruger termen Alfa hund fordi det er den som er den vi pt. kender.....For mig betyder det, en hund med evnen til at vile i sig selv og en hund som har et stort overlevelses gen i sig, samt en stor evne til at tolke både hunde sprog og mennesket......
    Når jeg har et kuld på eks. max 11 schæferhvalpe, kan jeg i løbet af de første døgn pege en sådan hvalp ud....Den får altid fat i den bedste pat...skubber simpelthen de andre væk indtil den har fået det som den vil have, fordi den ved der er mest mælk.....Den er først til at fange min fært og lære min krop at kende....Den vil til at starte med når den kommer ud i flokken lige prøve, om den ikke kan få det gamle ben som fasrmand eller moster ligger med......
    Og det bedste..... Den er mere en hurtig til at lære, at komme når jeg kalder, at sætte sig foran mig og gå på plads, og dække....Meeen den keder sig hurtig ved gentagelser af samme øvelse.......Den er stort set ikke egentlig bange for noget... går frejdigt hen til mennesker og dyr, har en god hilse evne, fodi den hurtig læser det som den møder.......
    Den ideelle hund, for et menneske som vil træne og som selv hviler i sig selv mentalt.....
    Der hvor det så kan gå galt, er for mig at se, at der faktisk er mange mennesker som ikke viler i dem selv, og som ikke er gode til at kommunikere hverken med dyr eller mennesker.........

• #13   23. jan 2009 Snow : Det kunne ikke siges bedre.................. det samme gælder for det Anette skriver

• #14   23. jan 2009 Ja Snow - jeg er delvis enig smiley

Din beskrivelse passer helt ud fra hvordan jeg har udvalgt min hund (og vil udvælge næste gang) - den med størst gå-på-mod, den der altid går rundt på nye eventyr, hugger legetøjet fra de andre osv.

Men den er efter min opfattelse (og sparsomme viden) ikke nødvendigvis en alfahund - hvis man ser på min hund, har han ikke overskud nok til at lede en flok (hypotetisk set hvis han blev sat ud i en vild flok), men holder sig mere til sig selv. Dette kan selvfølgelig skyldes opvækst, prægning mm., men ud fra "hvalpebeskrivelsen" vil jeg ikke mene, at enhver hvalp af denne art vil egne sig til en alfahund.

• #15   23. jan 2009 Bare en tanke... For jeg kan godt følge dig Lea i det du siger med vi ikke er samme art og hunden derfor ikke sætter os i samme rang...
    Men hvad så hvis man har en hund der forsøger at humpe en?? Hvad går det så ud på? I "gamle" dage hed det sig at den ville over en i rang....

• #16   23. jan 2009 Hvis i har 2 hunde der slås, ( en på 3 og en på 1 år)hvem mener i så skal stoppe dem, når nu de ikke vil af sig selv??

• #17   23. jan 2009 Camilla : Har man " givet hunden lov " de første gange, hænger den slags ved ( lidt ligesom at tigge ved bordet ) Det er rart for hunden- andet ligger der ikke i det. Den kan sagtens vænnes fra det. Kræver noget træning.................

• #18   23. jan 2009 På en rangliste sætter vi far og mor højst.. Hvor sætter i hundene Fido på 5 år, Luna på ½ år og børnene på 16 år, 7 år og 4 mrd?????

• #19   23. jan 2009 Men hvorfor gør den det så første gang i det hele taget?

• #20   23. jan 2009 Annette.... Jeg mener med det jeg skriver at begrebet alfa hund er en kendt ord.... men samtidig et ord som får en del menneksre til at tænke på de holdninger som har været gældende før...... Han skal ikke lede en flok....... men han vil altid finde føde selv fordi den evne til at overleve er stort.... der for vil andre slutte sig til ham fordi der hvor han er ja der er der måske også så meget mad så de kan få........
    Kogt ned kan jeg også sige, at han eller hun har en meget bedre hjernekapasitet end gennemsnittet..... Og kan der for komme til i aller højeste grad til at mistrives, hvis hunden skal leve med en mennekse flok
    som mangler de menneskelige egenskaber, som gør... at vi andre godt kan li at lytte til dem,,,, vi siger de kommer med noget vi kan bruge.... de bliver ikke så let slået ud af kurs.....
    Der vil en sådan hund af de mennesker blive tolket i ordts gamle negative betydning som en såkaldt alfahund og så køre den dårlige cirkel rigtig rundt.....

• #21   23. jan 2009 Snow - så essensen af det du siger er egentligt, at en alfahund er den klogeste hund med størst overlevelsesinstinkt, groft sagt...?
    Og de "mindre kloge" hunde vil slutte sig til denne for at overleve??

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så tror jeg ikke at jeg er enig - en alfahund opfatter jeg ikke som en enspænder.
    Jeg menes at have læst en artikel i HUNDEN, hvor den "nye" alfahund blev beskrevet. Der var vist et eksempel med, at i en flok løb de unge ulve tit forrest, og alfaulven befandt sig dermed ikke forrest som man tidligere troede. Men hvis der opstod en belastet situation, vil alfahunden træde i karakter og "hjælpe til"... Det jeg lægger vægt på er således overblik og overskud.

• #22   23. jan 2009 Ja og da i den grad intell. Derfor får de unge lov til at bane vejen... om jeg må sige gøre arbejdet....
    Jeg ved så ikke heller life hvor der er jeg har læst at det er en enspænder tvært imod.... Den er en super hund at få for de rigtige mennekser som den kan kommunikere med..... Tror du måske ikke helt forstår hvad det er jeg skriver....Ikke enspænder noget sted.....
    Dette til Annette A.

• #23   23. jan 2009 Annette... Jeg har prøvet på at lave en oversættelse af det jeg fårstår ved en "Alfa" hund..... Begrebet er i den grad misvisende.... fordi det er påhæftet den gamle holdning....
    Endelig så sammenligner jeg ikke længere ulven slet så meget med mine hunde længere fordi vi har haft dem som husdyr i så lang tid at nogle af de egenskaber som de havde engang de findes ikke længere....

Jeg ser på hunden som en specifik art.... Og det jeg har lært aller mest af er hundene selv... ved at i agtage deres ageren i flok og sammen med ders hvalpe........

• #24   23. jan 2009 Snow - Okay, mht. til enspænderen, sådan opfattede jeg bare mere din beskrivelse smiley
    Og nu tænkte jeg mere enspænder i forhold til hundeflokken, ikke mennesker smiley

• #25   23. jan 2009 hende min veninde er træner skrevet tidligee oppe, hun kommer nogen på besøg som veninder jo gør:D

ang alfa så der mange meninger men har taget en snak med min dyrlæge som jeg selv er rigtig glad for, han siger at fx humperi tror mange tit er dominans, det kan det være men i flest tilfælde er det hormoner eller usikkerhed, en hund betragter sine mennesker (os som ejer den) som sin flok, om vi hunde eller ej, vi gir den mad vi går med den osv... den ville ik ku klare sig uden sin flok ergo uden os.

en alfa hund som han sir kan være to ting, en hund som er den fødte leder og som tidligere skrevet hviler i sig selv, men også en dominant hund som vil dagligt prøve sin ejer af om den fx alligvel kn overage sofaen og fx knurre når den får a vide den skal hoppe ned..

• #26   23. jan 2009 Snow, det var en fantastisk beskrivelse, tak for den!

Kommentér på:
alfa hund!"

Annonce