{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Hvalpen er fræk! {{forumTopicSubject}}

Hej:-)

Kan det passe at hvalpe kan begynde at blive frække og lidt uregerlig FØR de er kommet i løbetid?? Vores tæve er snart 6 måneder og hun er endnu ikke kommet i løbetid, men sys da godt nok hun er ved at være fræk og prøver vores grænser af!!

Hun har det også med at få nogle "flip" hvor hun hopper op af os og knurrer og bidder i vores tøj og hun er ikke til at stoppe igen, medmindre man går fra hende. Det er ret så træls, men mon ikke det er en "hvalpeting"?? Det er heldigvis ikke så tit det sker og sker som regel når hun har en masse energi.
Men er der nogle der har prøvet det samme og har et RÅD til hvad man skal gøre?? Det ville jeg være meget glad for:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpen er fræk!
  • #1   26. jan 2009 Næh hun er da bare blevet teenager:-)

    Råd har jeg ikke rigtig. Det er ved at være mange år siden, jeg var udsat for det.. Men jeg ville gå fra hende, når hun bider, hopper op og knurrer. Det virker jo ifølge det du skriver:-)

    Og løbetiden kan komme fra nu og frem til hun er et år.. mit bud er derfor nærmere lømmelalder end løbetid


  • #2   26. jan 2009 Ja hun er vel bare blevet teenager:-) Og kommet i lømmelalder som du siger - Jeanette og Luna - Tror du så det stopper af sig selv, med tiden? Hun har gjort det siden hun var helt lille, men mindre nu.

  • #3   26. jan 2009 I starten var det nok fordi bisserne kløede.. Nu er det måske blevet en dårlig vane.

    Har I mulighed for at aflede hende?

    Altså jeg gjorde jo det, når Luna legede bidelege, at jeg hylede AV og "stak" et tyggeben i munden på hende..

    Men som sagt er det jo 5 snart 6 år siden..

    Jeg tror I er nødt til at "gribe" ind. Går I til træning, så har jeres træner måske et forslag?


  • #4   26. jan 2009 jeg tror ikke det stopper af sig selv.
    men i gør det rigtige, ved at gå fra hende.

    hun skal absolut ikke have succes med at få kontakt, når hun laver uønsket adfærd, ikke engang øjenkontakt.

    det i gør når hun bider, er at lave en høj lyd - AAAAUUUUHHH - vender ryggen til og evt går.

    når hun ikke bider, er det så vigtigt at hun får ros og opmærksomhed.

    hun er ved at komme i den første kønsmodning. Der kan de godt blive lidt uregerlig. forsøg ikke at lære hende nyt i denne periode, men vedligehold det gamle.

    lav nogle af de øvelser hun kan lide, så i får nogle positive oplevelser sammen. en god leder er også en der kan finde på spændene sjove ting.

    lav mange kontaktøvelser det vil styrke båndet mellem jer


  • #5   26. jan 2009 Hold op hvor er hun nuttet!!
    Nå, men jeg tror der går et godt stykke tid før hun kommer i løb, eftersom hun bliver så stor en hund. Jeg vil gætte på omkring 8-9 måneders alderen. Så jeg tror, ligesom Jeanette, at det er lømmelalderen i slås med pt.

    Afled hende, sørg for at hun har masser af tyggeting og begynd til træning (hvis i ikke allerede går til træning)


  • #6   26. jan 2009 Betina C velkommen til det "vidunderlige" liv med en unghund smiley Min har lige været det hele igennem. Det hjalp heldigvis da hun kom i løb for første gang... Så du/i skal "bare" hold ud, blive ved med at opdrage, og så lige pludselig vender det...

  • #7   26. jan 2009 Vi går til hundetræning med hende, laver kontaktøvelser HVER dag med hende og bruger i det hele taget meget tid på hende.
    Nogle gange har vi afledt den adfærd med at begynde at lave kontaktøvelser med hende og det har også virket. Altså, vi kan som sagt godt få hende stoppet (som regel) igen, men vil jo helst have at hun slet ikke BEGYNDER på det:-) Men hvis vi fortsætter som nu med at gå fra hende, sige NEJ, sige Auh som I siger og lade være med at give hende kontakt, mon så ikke det går??!!


  • #8   26. jan 2009 hvis I gør som du selv skriver, så bør det forsvinde med tiden, hun er bare i lømmelalderen og de kan være meget slemme når de når det til, men det forsvinder heldigvis, min var meget være end din, hun gik efter mig og bed og hoppet op på mig jeg kunne ikke ligge i sengen uden hun skulle dominer mig hun var forfærtelig når min mand ikke var hjemme, når han var hjemme var hun så sød, så han havde svært ved at tro på mig men kunne se alle de mærker hun lavde på mig, men det forsvandt heldigvis. hun var også min første hund så vi var nok lidt for søde ved hende, har aldrig opklevet det med de andre hunde jeg har.

  • #9   26. jan 2009 Tak for alle jeres gode råd:-) Vi må holde ud ja, selvom hun jo måske ikke er så slem endda, det er kun lige dét vi (endnu) har problemmer med. Helle H: det var sørme da godt din blev bedre, de er sgu nogle lømler:-) Så er det i hvert fald håb for min:-)

Kommentér på:
Hvalpen er fræk!

Annonce