{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.859 visninger | Oprettet:

malinois-familiehund? {{forumTopicSubject}}

Hej alle malinoismennesker smiley

Hvordan virker den som familiehund? den skal ikke kun være familiehund, da jeg også vil træne BHP/IPO med den, men den skal kunne fungere indendørs..

De malinois jeg har kendskab til står ude i hundegårde og bruges kun til IPO, så kender den ikke på andre måder, endnu smiley

Og hvad er forskellen på malinois og schæfer i sindet?

Håber i kan og vil hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  malinois-familiehund?
  • #1   26. jan 2009 Jeg har to maller der har trænet/træner IPO og PH (samt en hel masse andet) - de fungerer ganske glimrende som familiehunde også :o). Man skal bare se sig godt for med hensyn til forældredyr og opdrætter !

Du kan evt. se mine maller her:
    (link fjernet)

/Carina

• #2   26. jan 2009 super tak for det smiley For jeg er bare så forelsket i den, meeeen er bange for at den vil kravle på væggene hvis den ikkel lige bliver trænet i en uge, altså forstået sådan at den ikke kommer på træningspladsen i en uge, men på gåturene bliver den trænet smiley

• #3   26. jan 2009 carina- hvordan er mallen at arbejde med i IPO, hvad er det der gør den så god? eller måske mere, hvad er det mallen har som f.eks. rotweileren mangler for lige at nå op på samme plan?
    Forstår du mit spørgsmål?

og ved du forskellen på schæferen og mallens sind? Har set at mallen også bliver kaldt belgisk schæfer

• #4   26. jan 2009 min malle fungere også helt fint indendørs. og hun kravler ikke på væggene eller noget.
    min mening er at en malinois har meget meget nemmere ved at lære tingene og at deres adræthed gør at alle øvelser bliver udført i et meget højt tempo og med stor sikkerhed.

• #5   26. jan 2009 åh det bliver kun bedre og bedre med tanke om en Malle smiley

Dejligt at høre meget godt om den smiley

Har i nogen negative ting at sige om Mallen?

• #6   26. jan 2009 Jeg har også faft Malle og hund var en dejlig familiehund

• #7   26. jan 2009 Det eneste forbehold, jeg har overfor mallen er, at man i forvejen skal være åben overfor at skulle håndtere en hund med et højt driftsniveau.

Det er ikke alle der kan håndtere det - men dem der kan, kan få en fantastisk hund ud af det. (Både socialt og på træningspladsen).

Jeg tror ikke, man som sådan kan sammenligne en malle og en schæfer. Det er to forskellige racer..... :o)

• #8   26. jan 2009 (jeg taler naturligvis om en malle af brugslinjer :o) )

• #9   26. jan 2009 ch- nu har jeg heldigvis haft en schæfer af brugslinjer som kørte højt,han var bare lidt tung bagi, men han kørte højt i drift, så er forberedt, er endda forberedt på at mallen vil ligge højere..
    Men ved ikke endnu om det skal være mallen eller schæfer, jeg kender schæferen og ved 100% hvad jeg går ind til, hvor mallen er en ny race som jeg er helt skudt i..

Jeg har i sinde at komme ud og besøge nogle kenneler så jeg kan opleve racen og finde ud af om den er noget for mig.. Men selvfølgelig er det anderledes når en anden har præget den en én selv

• #10   26. jan 2009 Jeg tror, det er en god plan :o)

Jeg selv er fascineret af at se på mallen når den arbejder - det ser jo fantastisk ud.
    Men jeg tror ikke, det er hunden for mig - men det kan også bare handle om, at jeg ikke kender den godt nok :o)

• #11   26. jan 2009 Jeg skriver godt nok at det er en fin familiehund med dermed ikke være sagt at den kan leve med 15 mim gåtur. Det er en aktiv hund der kræver at arbejde. Så tænk på om du har lyst og tid til at arbejde med en hund som Mallen. Den kræver mindst det samme som din schæfer gjorde.

• #12   26. jan 2009 ch- ja det kunne være fordi man ikke kender racen så godt smiley Så man ved heller ikke hvad der er gode linjer osv hehe
    Men har hørt at Kennel Daneskjold er en god kennel, så kunne være jeg skulle tage en tur forbi dem en dag smiley

Sommerfugl- jeg skal bruge den til BHP/IPO, så den vil blive brugt smiley

• #13   26. jan 2009 Daneskjold er en kennel med meget brugshunde i. Så der ligger der arbejde i.

• #14   26. jan 2009 sommerfugl - ja det ved jeg godt, skal dog også bruge den som brugshund smiley

• #15   26. jan 2009 Sigurrós D

Jeg har haft schæferhund som jeg har trænet BHP med på højt plan (deltog ved DM 2003 i BHP3 med den sidste jeg havde).

Jeg er så skiftet over til mallen, og da jeg gjorde det var det udelukkende pga sundheden som er meget bedre end hos schæferhunden.

Jeg har aldrig fortrudt mit valg - det er en vidunderlig hund at arbejde med - den kører højt, men indenfor er den roligere end mine schæferhunde nogensinde har været det.

Iøvrigt piber den ikke !! (Ret meget) - og det skrigeri de fleste schæfere har slipper man helt for - stort plus ;o)

Men kig ind på belgierklubbens hjemmeside, der står noget om arrangementer - så kan du da kigge ud og tale lidt med nogle mallefolk og opleve racen på nært hold.

Sommerfugl -

Daneskjold er ikke en kennel med "meget brugshunde i" - det er en kennel, der udelukkende avler hunde af brugslinier ;o)

• #16   26. jan 2009 martine- super! tak for det... for det var lige forskellen på de to racer jeg virkelig leder efter.. for jeg VED at jeg passer til schæferen, men er forelsket i mallen smiley Tak for rådet, vil se på deres side om arrangementer smiley

• #17   26. jan 2009 Ja men så er der vel også meget brugshund i. Så er vi jo enige. der jeg vil her er at spørger for nylig solgt sin schæfer pga mangl tid og en malle af brugslinier kræver rigtig meget tid.

• #18   26. jan 2009 sommerfugl- ja ved godt en malle kræver meget tid.. lige så meget som min schæfer gjorde..

• #19   26. jan 2009 hov har helt glemt at spørge hvad sådan en sag koster? jeg regner med sådan ca. 7-10.000 som en schæfer, passer det ikke helt fint?

• #20   26. jan 2009 <b>super tak for det smiley For jeg er bare så forelsket i den, meeeen er bange for at den vil kravle på væggene hvis den ikkel lige bliver trænet i en uge, altså forstået sådan at den ikke kommer på træningspladsen i en uge, men på gåturene bliver den trænet :)</b>

Nu kommer det jo an på hvad det er for en hund man køber, og hvordan man selv er og præger hunden til at blive ... men en uge uden træning er bestemt ikke noget problem generelt ... Jeg har været studerende mens den ældste af mine hunde var hvalp, og havde derfor nogle gange 2 og 3 uger hvor der bare var tryk på og derfor ingen træning - ingen problemer. Jeg gør også det med mine hunde, at jeg af og til bevidst holder et par ugers ferie med dem, hvor vi kun hygger og leger og ikke træner, og de har aldrig gået på væggene ;o).

Men det er klart, at det er en race som SKAL trænes en del i løbet af året, ellers skal man ikke købe sådan en !
    ___

<b>hvordan er mallen at arbejde med i IPO, hvad er det der gør den så god? eller måske mere, hvad er det mallen har som f.eks. rotweileren mangler for lige at nå op på samme plan?</b>

Først og fremmest dens byttedrift og hurtighed - det er hunde der første gang de ser en bidepølle eller ærme bare hugger fat i det ... og holder ved uanset hvad !

Prøv evt. at se her (8 ugers malle-hvalp):
    http://www.youtube.com/watch?v=XNYlgMt1DpA

Så er de lynende hurtige og samtidige lydige og rigtig gode til at mestre tænd/sluk og kontrollere deres drift. Prøv evt. at se her (15 måneder malle-unghund):
    http://www.youtube.com/watch?v=estlPrcyKCk
    ___

<b>hov har helt glemt at spørge hvad sådan en sag koster? jeg regner med sådan ca. 7-10.000 som en schæfer, passer det ikke helt fint?</b>

Jo - det er nok ikke helt galt hvis du vil købe den i DK ... nok nærmere de 7k end 10k de fleste steder ;o)

/Carina

• #22   26. jan 2009 carina- hvor er det bare lækkert smiley det bliver bare bedre og bedre med jeres udtalelse om racen smiley

• #23   26. jan 2009 Jo Theo.

• #24   26. jan 2009 Theo >

<b>Er det noget med, at maller af udstillingslinier er roligere af sind, end dem af rene brugslinier?</b>

Komme an på hvad du mener med rolige af sind ???

Mindre drift-niveau: JA.

Mindre belastbarhed: JA (ikke positivt hverken som familie- eller brugshund).

Mindre aktivitetsniveau: Nej, ikke nødvendigvis - mindre drift men også nogle gange mere nervøsitet og stress (ikke positivt hverken som familie- eller brugshund).

Mindre dominans: JA.

Min personlige holdning: Har man ikke tid eller evner til at træne og styre en malle af brugslinier, så køb en anden race !!!

/Carina

• #25   26. jan 2009 jeg er mere til den førbare må jeg så sige smiley

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Svar: 6
    #26   7. nov 2016 Jeg har i dag mistet min dejlige hund.
    Jeg har i dag set en Malinois, hanhund og kastreret. De kender mig på hundeinternatet og siger, at den er god til mig.
    For mig skal den være en familiehund. Vi går ture 3-4 gange hver dag. Vi har en hundeferie en uge i sommerhus. Vi er for det meste sammen med ham hver dag. Det kan ske (sjældent), at vi er væk en 6-7 timer til en fødselsdag. Vi går også ture i skoven, leger gemmeleg og sætter godbidder på træstammer, som den skal finde. Bruger kommandoer, så jeg kan styre den, når vi går. Den går for det meste løs, men jeg er opmærksom på om andre hundeejere er bange for min hund og så kommer den i snor. Jeg 68 år og har børnebørn på 3-5-12-14-15-16 og 17 år. Passer en Malinois til os?

• #27   7. nov 2016 Er det en malle af brugslinjer eller udstilingslinjer?

Som udgangspunkt - nej. En malle passer ikke til jer.

Er det en brugslinjemalle, så skal den arbejde, alt andet er tarveligt, synes jeg.
    Er det en udstillingsmalle, ville jeg ikke anbefale den til nogen fordi de ofte har et tvivlsomt væsen.

• #28   7. nov 2016 Nej jeg har meget svært ved at forestille mig at en malle vil passe til det du kan tilbyde, hvilken race var din afdøde hund?

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    sep 2016

#29   7. nov 2016 Vi har haft Briard og Chesapeake Bay Retriver.
    Den skal være familiehund.
    Briarden var en dejlig hund overfor os, men det var ikke en hund vi kunne give videre til andre.
    Chesapeaken kunne gå ind i alle. En glad og velafbalanceret hund.

• #30   7. nov 2016 Så ville jeg nok se efter en retriver, fx Golden eller labrador smiley en malle kræver noget mere for at være glad og veltilpas;)

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    sep 2016

#31   7. nov 2016 Tak for besvarelsen.

Kommentér på:
malinois-familiehund?

Annonce