12.172 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Genboen har lige skudt sin egen hund!? Genboen har lige skudt sin egen hund!?

Hey allesammen!

Jeg vil starte med at sige at jeg ikke har været øjnevidne til denne forfærdelige og meget dramatiske begivenhed, men har fået bekræftet omstændighederne mundtligt af indtil flere personer.

Det har vist sig at en mand, hvis identitet jeg ikke vil afsløre, har formået at tage livet af sin egen hund ved at skyde den og dermed henrette den. Grunden til dette var tilsyneladende fordi den var kommet til at tisse indenfor i huset.

Den lille hund der levede sit stille liv på en rolig villavej, var altid så rar og venlig. Den var velkommen hos alle og alle på vejen kendte den.

Jeg har brug for at udtrykke min vrede og frustration over det der er sket, og jeg vil ønske at der er noget vi som naboer og genboer til denne frygtelige hændelse kan gøre.

Men ER der noget vi kan gøre?

Hvad siger det juridske i sagen? Fordi én ting er jo moralen og etikken i at man ganske enkelt bare ikke skyder sin hund, men noget helt andet er hvad hundeloven siger?

Kom gerne med alle slags kommentarer, henvisninger og meninger til sagen.

Med gode råd, indslag, meninger og kommentarer kan vi sammen bekæmpe, ikke kun denne enkelte sag, men alle slags sager der omhandler emnet!

*R.I.P*, ven.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genboen har lige skudt sin egen hund!?
  • #1   2. feb 2009 Først vil jeg sige, at jeg synes det er ufatteligt tragisk.

MEN.. Hvis manden har jagttegn og våbentilladelse, så mener jeg faktisk stadig, at man har ret til at aflive egne dyr (ligesom man jo faktisk har papir på, at man må aflive fritlevende dyr)

• #2   2. feb 2009 Hvis manden har jagttegn, så må han skyde sin hund.

Han skal overholde de regler, der gælder for dette helt generelt.

Har han gjort dette er der intet at gøre.

Jeg synes i øvrigt ikke, at det, at et menneske vælger at aflive sin hund ved at skyde den er noget, der bør bekæmpes. Kun hvis det er foregået på en ulovlig eller uetisk måde.

Mange foretrækker faktisk dette frem for en tur til dyrlægen.

• #3   2. feb 2009 Se tråden fra i går....

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=294976

• #4   2. feb 2009 Man må gerne aflive (skyde) sin hund hvis man er jæger, slagter eller lignende og har våbentilladelse...
    Hunde betragtes som ting.. Så selve "drabet" er der ikke noget ulovligt i, ligesom man gerne må smadre sit eget TV..
    Spørgsmålet er om manden har våbentilladelse og om han har skudt i bymæssig bebyggelse

Når det så er sagt... Stakels lille hund.. Håber han ramte rigtig så døden ikke var pinefuld for hunden..
    Og etisk synes jeg ikke det er okay ud fra den historie du beskriver

• #5   2. feb 2009 Hvis han har jagttegn ( ikke hvis han bare har våbentilladelse ), hvis han er dyrlæge eller slagter, må han gerne aflive hunden.
    Kors for en idiot.
    Hvis man kan finde på at skyde sin hund fordi den har tisset indenfor, hvad har han så ikke ladt hunden gennemgå forinden ?

Hvis han bare er en idiot med et skydevåben, bør han under alle omstændigheder meldes til politiet.
    Hvis det slår fejl, så gå til dagspressen.
    Hvor har han gjort af hundens lig ?

• #6   2. feb 2009 I forlængelse af en anden tråd herinde

http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=294976

...er det dybest set ikke ulovligt at skyde sin hund med haglgevær, hvis man har syldigt jagttegn. Med riffel kræver det desuden våbentilladelse og aflagt riffelprøve. At det så er moralsk forkasteligt er en anden sag.
    Der findes desværre alt for mange uansvarlige mennesker rundt omkring. Stakkels lille hund....

• #7   2. feb 2009 tja lucky skal også skydes nu når hans tid er , men kan forstå at det lille væsen havde det fint , og så bliver man selvfølgelig harm over flk gør ting uden grund jeg forstår udemærket din vrede .

• #8   2. feb 2009 Stefan - det skulle absolut heller ikke opfattes sådan at jeg gik ind for det. Som jeg startede med at skrive, er det DYBT tragisk.

Men spørgsmålet gik på det juridiske i sagen, og som de andre skriver, så er der faktisk rigtigt mange mennesker her i Danmark, der fuldt lovligt kan aflive deres hunde på den måde.

• #9   2. feb 2009 Nu melder historien jo intet om hvorvidt hunden fx var syg / havde brækket benet / var blevet diagnosticeret med kræft / demens el. lign... så ret beset kan det have været en "act of kindness" at manden skød sin hund...

Som det er blevet sagt tidligere må man gerne selv skyde hunden, hvis man har jagttegn...

At de fleste hundejere, så nok næppe ville / kunne gøre det er, er så noget helt andet... Men jeg vil tro, at mange jægere afliver deres hunde på denne måde...

• #12   2. feb 2009 søren smiley det der faktisk mange der gør smiley .. i hvertfald her i nordjylland smiley

• #13   2. feb 2009 ja også her i østjyland søren her skyder vi også selv hvors hunde når de skal væk

• #14   2. feb 2009 tja jeg mener i hvertfald det er en værdig måde at komme her fra på.. jeg håber jo så at han selv sover ind .. men aflives ved dyrlægen skal han ikke .

• #15   2. feb 2009 puha, den historie er tragisk, hvis den er sand, ville ønske du kunne få be-afkræftet historien... men ja- en fjer bliver hurtigt til 5 høns.

• #18   2. feb 2009 Jeg har i princippet ikke noget imod at man skyder sin hund, hvis den af en eller anden grund skal aflives, og man kan gøre det på en forsvarlig måde. Det er mere årsgen til at hunden skal skydes i disse historier, som forarger mig - hvis det ellers er hele sandheden.
    Jeg har selv fået en jæger til at skyde en af mine katte engang, fordi den var syg og kunne ikke reddes. Den døde på stedet og nåede ikke at opfatte noget. Det var hårdt, men det ville være ligeså hårdt at tage den med til dyrlæge.

Kommentér på:
Genboen har lige skudt sin egen hund!?

Annonce