Genboen har lige skudt sin egen hund!? Genboen har lige skudt sin egen hund!?
Hey allesammen!
Jeg vil starte med at sige at jeg ikke har været øjnevidne til denne forfærdelige og meget dramatiske begivenhed, men har fået bekræftet omstændighederne mundtligt af indtil flere personer.
Det har vist sig at en mand, hvis identitet jeg ikke vil afsløre, har formået at tage livet af sin egen hund ved at skyde den og dermed henrette den. Grunden til dette var tilsyneladende fordi den var kommet til at tisse indenfor i huset.
Den lille hund der levede sit stille liv på en rolig villavej, var altid så rar og venlig. Den var velkommen hos alle og alle på vejen kendte den.
Jeg har brug for at udtrykke min vrede og frustration over det der er sket, og jeg vil ønske at der er noget vi som naboer og genboer til denne frygtelige hændelse kan gøre.
Men ER der noget vi kan gøre?
Hvad siger det juridske i sagen? Fordi én ting er jo moralen og etikken i at man ganske enkelt bare ikke skyder sin hund, men noget helt andet er hvad hundeloven siger?
Kom gerne med alle slags kommentarer, henvisninger og meninger til sagen.
Med gode råd, indslag, meninger og kommentarer kan vi sammen bekæmpe, ikke kun denne enkelte sag, men alle slags sager der omhandler emnet!
*R.I.P*, ven.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 520 Svar: 12.515
MEN.. Hvis manden har jagttegn og våbentilladelse, så mener jeg faktisk stadig, at man har ret til at aflive egne dyr (ligesom man jo faktisk har papir på, at man må aflive fritlevende dyr)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Han skal overholde de regler, der gælder for dette helt generelt.
Har han gjort dette er der intet at gøre.
Jeg synes i øvrigt ikke, at det, at et menneske vælger at aflive sin hund ved at skyde den er noget, der bør bekæmpes. Kun hvis det er foregået på en ulovlig eller uetisk måde.
Mange foretrækker faktisk dette frem for en tur til dyrlægen.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=294976
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Hunde betragtes som ting.. Så selve "drabet" er der ikke noget ulovligt i, ligesom man gerne må smadre sit eget TV..
Spørgsmålet er om manden har våbentilladelse og om han har skudt i bymæssig bebyggelse
Når det så er sagt... Stakels lille hund.. Håber han ramte rigtig så døden ikke var pinefuld for hunden..
Og etisk synes jeg ikke det er okay ud fra den historie du beskriver
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Kors for en idiot.
Hvis man kan finde på at skyde sin hund fordi den har tisset indenfor, hvad har han så ikke ladt hunden gennemgå forinden ?
Hvis han bare er en idiot med et skydevåben, bør han under alle omstændigheder meldes til politiet.
Hvis det slår fejl, så gå til dagspressen.
Hvor har han gjort af hundens lig ?
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=294976
...er det dybest set ikke ulovligt at skyde sin hund med haglgevær, hvis man har syldigt jagttegn. Med riffel kræver det desuden våbentilladelse og aflagt riffelprøve. At det så er moralsk forkasteligt er en anden sag.
Der findes desværre alt for mange uansvarlige mennesker rundt omkring. Stakkels lille hund....
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.910
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 520 Svar: 12.515
Men spørgsmålet gik på det juridiske i sagen, og som de andre skriver, så er der faktisk rigtigt mange mennesker her i Danmark, der fuldt lovligt kan aflive deres hunde på den måde.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
Som det er blevet sagt tidligere må man gerne selv skyde hunden, hvis man har jagttegn...
At de fleste hundejere, så nok næppe ville / kunne gøre det er, er så noget helt andet... Men jeg vil tro, at mange jægere afliver deres hunde på denne måde...
okt 2004
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 399
okt 2004
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 85
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Jeg har selv fået en jæger til at skyde en af mine katte engang, fordi den var syg og kunne ikke reddes. Den døde på stedet og nåede ikke at opfatte noget. Det var hårdt, men det ville være ligeså hårdt at tage den med til dyrlæge.
Genboen har lige skudt sin egen hund!?