{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Så fik genboen hvalp... {{forumTopicSubject}}

Og jeg undre mig meget over opdrætter i denn sag...

Min genbo så denne søde rundkørsel, som hun bare måtte eje, pyt med prisen som er incl "intet" andet en dårlig rådgivning...

Hun ender så med at komme hjem med en hvalp på 9 uger, som aldrig har været uden for en dør, som er vokset op på brugsens billige hunde foder (for i så jo nok den udsendelse om at foder typen er lige gyldig)
med rådet om at vente med at vaccinere den til den er 16 uger, for så kan man nøjes med 1 vaccine...
og gud hjælpeme om den ikke er født af en tæve på knapt et år, da opdrætters dyrlæge havde vurderet at en abort sprøjte ville være for risikabel for tæven... !

Undskyld mig, men håber min genbo får en dejlig lille hund, men at opdrætter vil være det bekendt, og så til en førstegangs hunde køber.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så fik genboen hvalp...
  • #2   4. mar 2010 Vil ikke forsvare opdrætteren!!

    Men det er jo lettere at sælge sådan nogen hvalpe til nybegyndere...


  • #3   4. mar 2010 Jeg forstår ikke at du nævner foderet.

    Resten kan jeg godt være enig i.


  • #5   4. mar 2010 så avler, det vel hip som hap... de har haft 2 hunde der fik hvalpe..

    Synes bare det er tarveligt..

    Men tilbage til hvapsen, er det 8 og 12 uger de skal vaccineres eller 12 og 16 uger ??


  • #6   4. mar 2010 Eller 12 og 16 uger, det er meget forskelligt, jeg mener faktisk at min den store blev vaccineret da han var 8, 12 og 16 uger.

    Det er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge.


  • #7   4. mar 2010 Kia blev vac. som 8 - 12 uger. Så kan hunden hurtigt komme til træning.
    Kia blev kun vac. 2 gange


  • #9   4. mar 2010 Eftersom at du nævner en dyrlæge har ment det var for risikabelt med en abort sprøjte lyder det da som om det er et uheld og at "avleren" måske bare har opdaget uheldet forkert....

    I mine ører lyder det desværre bare til uheldige omstændigheder og når man står og skal af med sine "rundkørsler" er man vel bare glad for at komme af med dem til en person der virker rar.... Tror det er svært at være MEGET kritisk når man skal af med et lille gadekryds, taget i betragtning hvor mange der sælges...

    Synes det er lidt voldsomt straks at hænge vedkommende ud som vold-avler osv smiley


  • #10   4. mar 2010 for sent, ikke forkert smiley

  • #11   4. mar 2010 Jeg synes da ikke jeg hænger "avler" ud som vold-avler, synes bare det lyder underligt at dyrlægen fraråder abort sprøjte og anbefaler vacc kun 1 gang når hvalpen er 16 uger ??

    Måske er jeg bare for pivet....


  • #12   4. mar 2010 Hvalpen er dækket af moderns imunsystem til den er 12 uger. Den skal så vaccineres som 12 og 16 uger.

  • #13   4. mar 2010 Hvis hunden har været "for langt henne" er det vel ikke så underligt, dyrlægen har vel haft sine grunde og som hundeejer gør man jo oftest hvad dyrlægen mener er bedst...

  • #14   4. mar 2010 Nala er blevet vaccineret som 8., 12. og 16. ugers. Der var parvo i omløb da vi fik hende, så ville være sikker på at hun havde fået hvad hun skulle have smiley Men er de ikke blevet, skulle det var nok med 12 og 16.

  • #15   4. mar 2010 Nu har køber af hvalpen jo også selv et ansvar. Synes ikke udelukkende man kan give avler skylden, selvom det ikke lyder til at hun har styr på særlig meget. Men det er jo også tilladt for køber at være kritisk

  • #16   4. mar 2010 *Hvalpen er dækket af moderns imunsystem til den er 12 uger*

    Ja, hvis moderen overhovedet er vaccineret:-(

    Jeg tror ganske enkelt ikke på at en seriøs dyrlæge ville "godkende" en fødsel på en knap 1 årig hund!!


  • #17   4. mar 2010 Hvad hvis man alt for sent har opdaget at hunden var med hvalpe?

    Altså nu er jeg ikke dyrlæge så jeg ved ikke hvad grænserne for "abort" for en hund er, men der er vel nogle grænser lige som for mennesker...?


  • #18   4. mar 2010 rocky blev vac. som 8 uger ved avler og som 12 og 16 uger ved vores egen dyrlæge

  • #19   4. mar 2010 Hvis man ikke ville kunne sælge hvalpe til første gangs købere var der jo ingen af os der ville have hund!! Vi har alle været første gangs købere.... Ang den dårlige rådgivning må jeg nok erkende jeg heller ikke fik ret meget rådgivning da jeg købte min første hund. Det er jo ikke kun opdrætter der har en forpligtigelse i god og brugbar rådgivning. Køber har også et ansvar!
    Desuden syntes jeg div. hundebøger og ens dyrlæge er bedre egnede til at vejlede og rådgive i køb af hvalp, men det er jo bare min mening!
    Avler behøver jo ikke være en dårlig "hunde-mor", det hele lyder jo til at være et uheld. Ingen er perfekt!


  • #20   5. mar 2010 Findes det billige fra brugsen som hvalpefoder? Det har også meget at sige. En ting at det er lavkvalifoder - det er der mange hunde der ikke har problemer med - en anden ting er hvis det ikke er beregnet til hvalpe, som jo kræver en anden sammensætning end de voksne

  • #21   5. mar 2010 Søster, brugsen har hvalpe foder ja smiley og de fleste hunde jeg kender er vokset op på det uden problemer smiley

  • #22   5. mar 2010 Arhh tænker som Mette. Hvilken dyrlæge vil godkende en et-årigs tæve graviditet. Samtidig med må der jo være en arvelig fejl, hundemor må fejle, siden dyrlægen vurdere, det skulle være for risikabelt at give hende en abort-sprøjte, da denne idag, ikke har nogle efterfølgende komplikationer eller bivirkninger, på sunde og raske dyr.

  • #23   5. mar 2010 En uansvarlig avler - ja... men hvis hun har ønsket en abortsprøjte, så er det nok ganske rigtigt et uheld, og hvis dyrlægen ikke vil give sprøjten, ja så er der kun en fødsel tilbage...
    Dårlig rådgivnin - ja... men er det så ikke fantastisk, at der står en køber, som tage den lille vaps til sig og giver den et dejligt liv?
    Mange tager udenlanske gadehunde til sig og giver dem et nyt liv - hvordan er de lige opvokset?
    Nej - super at den lille - med 8 ugers uheldige liv bag sig - nu får de måske 10 år i et godt hjem smiley


  • #24   5. mar 2010 Det kunne jo ha været et "uheld" Jeg havde for 22 år siden en lille Svensk gårdhund, som i sin første løbetid blev parret af en hund, vi aner ikke den dag idag, hvordan og hvorledes det kunne ske, vores have var fuldstændig hegnet ind. jeg opdagede at hun var blevet noget anderledes, og vi tog til dyrelægen, som bekræftede at hun skulle have hvalpe, jeg var måløs, vidste slet ikke hvordan det var sket, men vi kom til den konstatering, at der bare måtte have været en hanhund inde i vores have. Hun fødte den skønneste lille hvalp, kun en:) og hun passede den, som havde hun prøvet det mange gange, men sikke nervøs jeg var for hende, men det hele endte godt, så nogen gange kan der jo ske en fejl.

  • #25   5. mar 2010 P.S så ikke altid man er avler med vilje:)

  • #26   5. mar 2010 Charlotte og lars :

    Er fuldstændig enig med dig, det er da kun godt nogen vil ha en rundkørsel, og være gode ved den, det var da frygteligt hvis det KUN var racerene hunde med fine papirer der kunne bruges.


  • #27   5. mar 2010 Charlotte S
    Ja, jeg synes, det ville være uheldigt - ingen tvivl om, at tavlehunde nok bliver opdrættet efter alle kunstens regler - har selv en tavlehund - og markedet er fuldstændig mættet med hunde - både med og uden tavle, men så afgjort mest på blandingshunde. Men lige som jeg håber, at der er plads til min handicappede datter i vores samfund, så burde der også være plads til blandinger og tavleløse hunde. Det jeg er modstander af er tankeløs avl. Men uheld vil altid fremkomme, og de små pus skal også have lov at leve smiley


  • #28   5. mar 2010 Charlotte og Lars : Så sandt, som det er sagt:)

Kommentér på:
Så fik genboen hvalp...

Annonce