{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår ?
  • #1   3. feb 2009 jamen når du får den kan den komme i bad, hvis du bruger en hvalpeshampoo.

men lad være med at gøre det, hvis det ikke er nødvendigt

jeg mener ikke man skal bade en hund mere end max hver halve år

du tager den naturlige selvrensende effekt af hunden, ved at vaske den for tit. det kan også give hudproblemer

• #2   3. feb 2009

Okay , tak fordi du svaret smiley

• #3   3. feb 2009 Tine: jeg ville lære din hund det nu så du ikke får problemer senere. Specielt hvis han/hun er stor, så er det ikke let hvis de stritter imod haha:D

• #4   3. feb 2009 Hvorfor skal den i bad?

Det er jo kun hvis den har smurt sig ind i noget, det er nødvendigt med bad

Ellers kan du nøjes med at skylle den

• #5   3. feb 2009 det med at lære din hund at komme i bad, kan være en god ide, men hvis det er for at oplære den til det, så synes jeg man skal nøjes med rent vand.

• #6   3. feb 2009 som sagt ovenover- så lær hunden det med rent vand. Ingen grund til brug af shampo hvis hunden ikke er beskidt smiley
    og jeg mener heller ikke man bør vaske sin hund mere end max hver halve år

• #8   3. feb 2009 hvorfor gør du det ?

det er jo slet ikke nødvendigt og som sagt kan det både ødelægge den naturlige fedt og vandafvisende lag i pelsen og give hudproblemer

• #9   3. feb 2009 Tine - du skal bare sørge for at hun bliver ordentlig tør. i denne kulde og blæst

• #10   3. feb 2009

Kim oh Marlene E :

Når man har en Chi, skal den så i bad 1 gang om mdr `???
    med shampoo ?

• #11   3. feb 2009 ja det ved jeg så ikke noget om. så springer af tråden.

• #12   3. feb 2009 Hvad er der med en Chi, der gør, at den skal vaskes hver 20. dag?

• #13   3. feb 2009 Hvordan adskiller en Chis pels sig fra andre racers, siden det lige præcist er hver 20. dag?

Alle andre racer bliver jo også beskidte :o))

• #14   3. feb 2009 Det er ellers noget lettere, at du lige skriver det her :o))))

• #15   3. feb 2009 Altså jeg forstår ikke det i siger der...
    synes det lyder voldsomt gammeldags...
    Har lært at så længe man bruger en ordenlige Hundeshampoo så sker der ingen ting. Hvad med de hunde der går til udstillinger???

Netdyredoktor skriver desuden "Hvis du bruger en god hundeshampoo, må du vaske din hund så ofte, det er nødvendigt. Husk blot at skylle shampooen helt ud igen bagefter. Din egen shampoo er uegnet til at vaske hunden i, da der er forskel på hundehud og menneskehuds pH-værdi."

• #16   3. feb 2009 Det første resultat på Google giver mig dette svar:

Vask
    Man kan høre forskellige meninger om hvor ofte skal man vaske en hund. I tilfældet med Chihuahuaen er svaret ”sjældent”. For meget vand og sæbe ødelægger den naturlige oliebalance, som Chihuahuaens pels har. Så hvis du vasker din lille hund hver anden måned med en mild hundeshampoo, vil det være nok.
    Når du bader din Chihuahua, skal du undgå at vandet kommer i dens ører. Hvis det er sket, så tør ørerne meget grundigt med et rent stykke vat. Vandet der kommer ind i ørerne kan fremme en ørebetændelse. Af denne årsag skal man huske at tjekke hundens ører for rødme, lugt eller irritation mindst 1 gang om ugen. Har man mistanke om, at hunden har dårlige ører, fx hvis den slår meget med hovedet, viser tegn på ømhed ved berøring af ørerne, har en grim lugt fra ørerne, eller hvis huden er rød og hævet, så er det af sted til dyrlægen!

Din Chihuahua kan hurtigt komme til at fryse efter badning. Derfor skal man sørge for at den er tørret fuldstængigt først med et bomuldshåndklæde og bagefter med en hårtørrer (ikke for varm!). Undgå at lufte din hund ud de første par timer efter den blev vasket (generelt er det en god idé at vaske hunden om aften, når den skal til at sove).

Fra denne hjemmeside: (link fjernet)

*GG*

• #17   3. feb 2009 Camilla - jeg går på udstiling med mine hunde. men de kommer ikke i bad hver gang.
    de har en smudsafvisende pels og det ville blive ødelagt hvis de kom i bad hele tiden.

ofte kan en omgang børstning gøre det eller også en overskyldning med vand.

men racerne har jo forskellig pels, så det vil jeg ikke gøre mig klog på

• #18   3. feb 2009 Min hunds pels er ren, pæn og velduftende og hun har kun været i bad 2 gange i sit liv og det var fordi hun havde tømt henholdsvis opvaskesæbe og menneskeshampoo ud over sin pels ...

Jeg forstår ikke det der med at putte ens dyr i bad tidligt og sent. Hvad er formålet?
    Hvilket egentlig er synd for min hund der gerne ville i bad hver dag hvis den fik lov :o)

• #19   3. feb 2009 Jeg tænkte bare, at der måtte være en grund til den præcise anbefaling på lige den race.

Jeg kan i øvrigt ikke finde noget på google om tyve-dagesvask på chi :o))

• #20   3. feb 2009 Min gamle hund havde en lækker og smuk pels selv om hun max var i bad en gang i året. Hun blev 15 år og havde den dejligste pels i alle 15 år :o)

Hvis man kun bruger vand kan man vaske sin hund hver dag hvis man synes at det er sjovt.
    Hvis man bruger en god hundeshampoo kan man vaske hunden op til 2 gange i ugen ...
    Men ellers så har hunde ikke behov for at blive vasket med shampoo og for hyppig vask kan give tør og irriteret hud.

Men så længe hunden trives kan du bade din hund så ofte du lyster. Men i mine øjne er det ikke hundens behov du dækker ved at bade den konstant men dit eget ...

• #21   3. feb 2009 Hunde har normalt ikke godt af at komme i bad for ofte. Dels udtørrer shampooen hundens hud og fjerner det naturlige talglag der er med til at rense pelsen. Jo oftere hunden kommer i bad, jo sværere har den ved at gendanne dette talglag, og jo hurtigere bliver hundens pels fedtet igen. Begynder man derfor at komme hunden i bad 1-2 gange hver måned, risikerer man hurtigt at komme ind i en ond cirkel, hvor pelsen til sidst ikke kan rense sig selv længere.

• #22   3. feb 2009 ja også i min. men sådan er man jo så forskellig

og tak Sanne - du kunne udtrykke dig meget tydligere end jeg

• #23   3. feb 2009 Der ER faktisk nogen racer der (eftersigende) SKAL bades ofte. Chinese crested er en af dem, og har hørt det samme om bichon frisé (staves?)

Men men -i hvert fald har LANGt de fleste hunde en ret selvrensende pels, og skulle de være blevet mudrede kan man derfor bare vente på hunden tørrer, så drysser det af (evt hjulpet på vej af en børste), eller man kan lige skylle engang med rent vand.

Jeg går til udstillinger med Reiki (ok det er ikke så tit), og han bliver alligevel kun vasket efter behov. Har han rullet sig i en død fugl inden en udstilling kommer han naturligvis i bad, men i reglen er han jo ren og pæn, og så ser jeg inge grund til at vaske.

Jeg vasker vel 3-4-5 gange om året, afhængig af hvor heldige/uheldige vi er med ulækre ting han kan rulle sig i.

• #24   3. feb 2009 Jamen du kan da sagtens bade hunden så tit du vil -du skal så bare vide at du risikerer at ødelægge den selvrensende effekt sådan en hundepels har.

Og nogen hunde vil få tør hud/kløe af så hyppig vask, mens andre klarer det uden problemer

• #25   3. feb 2009 Jeg mener sådan set (med meget få undtagelser) heller ikke at nogen hunde bør komme i bad så ofte.

Det er jo unødvendigt -det er en hund, og hunde behøver altså ikke bad hele tiden.
    Derudover synes jeg det er lidt fjollet at ødelægge den selvrensende effekt, da det jo egentlig er et ganske smart påfund fra moder naturs side.

Reiki blliver ofte skyllet, bare med rent vand, på ben og under maven, men rigtig vask, synes jeg er ret unødvendigt, medmindre hunden som tidl nævnt, har rullet sig i noget virkelig ulækkert, eller self hvis der er medicinsk årsag for det (har haft en hund der hele tiden fik hudbetændelse pga allergi, og her fik jeg noget specielt shampoo at vaske i en gang om ugen, til vi havde fået løst problemet)

• #26   3. feb 2009 Jeg har vasket gaia to gange, og det var begge inden for kort tid. Og KUN fordi hun var møgbeskidt, og jeg fik sorte fingre af at røre hende..
    Jeg mener at det er meget unødvendigt at vaske hunde hele tiden, det klarer de fint selv..

Af og til vasker jeg dog hendes poter, da de altid er møgbelortede, og mine forældre har lyse guldtæpper!..

• #27   3. feb 2009 Michelle, hvad er der ved de racers pels, der gør, at de skal vaskes oftere?

• #28   3. feb 2009 CH -med chinese Crested vil jeg tro det har noget at gøre med at den er hårløs.

Ang bichon -jeg aner det ikke, men det har jeg fået fortalt af folk der har racen.

• #29   3. feb 2009 Dælens.. Jeg må jo pænt vente på, at en eller anden, der er klog på området kan oplyse mig :o)))

• #30   3. feb 2009 CH> bichon'erne har ikke underuld og ej heller i samme grad den fed membran som andre racer har i pelsen. Deres pelse er ikke smuds, vand og skidt afvisende i sig selv. Tvært i mod har den slags det med at klidstre sig til pelse, og det er nødvendigt at behandle pelsen for at begrænse dette. Deres hårtype svare på mange måder mere til vores hår, end f.eks. schæferen eller huskiens pels gør. Der ud over ville jeg nødig skulle holde en frise filtfri uden at kunne bade og give balsam til pelsen. smiley

• #31   3. feb 2009 *CH* du er ligt skæg smiler....

• #32   3. feb 2009 Jeg har vores i bad 1-2 gange om året. Kan da ikke se hvorfor man skullr gøre det en gang om mdr.

• #33   3. feb 2009

Kim og Marlene E :

Super , altid godt at blive klogere smiley

God ide med den dvd film, hvilken dyre butik købte du den i ?? smiley
    Og hva måtte du slippe `? Bare lige for at være nysgerrie , hehe..

• #35   4. feb 2009 Supper Ginne - tak for den forklaring.

Det er egentlig en pudsig egenskab. En af dem, hvor hunden faktisk er tilpasset et liv hos mennesker så meget, at den er afhængig af os.

Eller er der eksempler på, at Bichon kan leve og overleve uden mennesker?

Det samme gælder jo flere racer af forskellige årsager - blandt andet dem, der ikke kan føde selv.

• #36   4. feb 2009 Supper??? *GG*

• #37   4. feb 2009 CH> Jeg tror de færeste ville lad deres øjesten indgå i sådan en test - heldigvis! smiley
    Og jeg kan slet ikke se hvor sammenligningen mellem pelspleje og ikke og kunne føde selv, og overlevelsepå egenhånd kommer ind i billedet???
    Mig bekendt er det langt de færreste racer der kan prale af at de ville være her, hvis de ikke havde deres mennesker! Og der er immervæk stor forskel på og ikke kunne parre og føde selv osv. og på at have en beskidt og filtret pels...
    Jeg ser ingen forhinding for, at bichonracerne skulle kunne overleve på egen hånd på samme vilkår som andre mindre hunderacer med andre pelstyper! Muligvis pelsen ville blive et helvede og gøre ondt - men overleve, finde føde, formerer sig - hvorfor ikke??? (at naturen hurtigt sikkert ville selekterer efter mere egnede pelstyper er en anden sag).

Men vil du have fakta, er det bedste jeg har kendskab til; en bolognese som var alene ude i det norske vildnæss i 10 stive vinter døgn i starten af februar. Den var ikke køn da den blev fundet, men den havde trodsalt overlevet 10 døgn med ned til 25 minus grader... Og det er en race der stammer fra middelhavsområdet... De er måske små de racer - men man skal ikke tro de ikke kan holde til noget, bare fordi de kommer i bad og bliver passet og plejet smiley

• #38   4. feb 2009 Ginne, mine tanker var slet ikke så langt ude som du beskriver der.

Det var bare en lille filosofisk tanke over selektion...

Kommentér på:
Hvornår ?

Annonce