626 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hvad er der så skønt ved hvalpe ? Hvad er der så skønt ved hvalpe ?

Jeg mener udover at de ser enormt søde ud og at de falder over deres egne ben osv..... ?

De skider og pisser over det hele.

De hvalpe-bider og æder ting ( Var godtnok heldig at Laura ikke rigtigt åd noget som hvalp )

De æder lort og brækker det op på stuegulvet

De trækker i snoren

Man skal op om natten for at lukke dem ud ( var nu også meget heldig der *G* )

Og nogen hvalpe har alene-hjemme issues..

Jeg fik faktisk kun hund fra hvalp af fordi at jeg har små børn og ville derfor ha' et "blankt lærred" ind af døren + at min kæreste VILLE ha' fra hvalp af.. ( det var så selvfølgelig ham der endte med at være mest irriteret over hvalpen smiley )

JEG synes at det er fantastisk at Laura, på trods af at hun har været en 'nem hvalp' , er blevet voksen nu og snart runder de 2 år.
Selvfølgelig var hun fantastisk charmerende, men det er hun altså også nu..
Nu er hun bare renlig, tilpas velopdragen, æder ikke ting og kender dagsrytmen herhjemme..

Når jeg engang skal ha' en ny hund så vil jeg da allerede nu glæde mig til at den har overstået sit hvalpestadie...

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er der så skønt ved hvalpe ?
  • #1   4. feb 2009 Hahaha sådan tænker jeg nu altså også nogle gange må jeg indrømme smiley

Hvalpe er fantastisk søde, nuttede, sjove, frække osv..men når alt kommer til alt, så er jeg nu glad for at min er blevet voksen hehe :o)

• #2   4. feb 2009 Ingen af de ting har Ferdinand gjort *g* Jeg elsker duften af hvalp !

• #3   4. feb 2009 ha ha

ja jeg glæder mig nu også altid til den bliver voksen. og så skal jeg endda til det igen om 14 dage og glæder mig.....godt man glemmer så hurtigt.

men jo hvor er det skønt at have en voksen hund

• #4   4. feb 2009 De er så klodsede, og underholdende. smiley
    Vi fik Vega fordi vi ikke har haft hvalp før, og gerne ville prøve det - også for hun er vores helt egen fra starten af. Jeg ville også gerne have hvalp, fordi der er så mange udfordringer, med at gøre den renlig, gøre den lydig, lære den en masse osv.

• #5   4. feb 2009 *GG* - ok så er jeg ikke den eneste der har det sådan heller smiley

Marianne - Han har jo 2 storebrødre som har kunne vise ham vejen *G*
    Har nu aldrig fattet 'hvalpelugten' .. Men har heller aldrig fatter 'babylugten' så det er nok bare mig smiley

• #6   4. feb 2009 Stine... nej det er ham der viser dem vejen... <han er såå strid mod dem

• #7   4. feb 2009 jeg kan slet ikke huske Nico som hvalp.... smiley

• #8   4. feb 2009 hehe jahr de er helt sikkert nuttede!!
    - Men ærlig talt er jeg godt nok glad for minni er ovre den periode! synes det er "rare" at have en voksen hund end hvalp.. Det er ligesom bare noget der skal overståes synes jeg.. hehe

• #9   4. feb 2009 Åååh, jeg NYDER når hvalpetiden er overstået........ Og man har fået en "hel" hund ud af det........... Rolig og veltilpas og ikke nær så krævende som en hvalp.........

• #10   4. feb 2009 Er også helt klart mest til de voksne hunde, elsker at de modnes og bliver så dejligt fornufitge og velovervejede.
    Synes også hvalpe er dejlige men i forholdvis små doser...

• #11   4. feb 2009 Netop fordi, at de er enormt søde og at de falder over deres egne ben... :0)

• #12   4. feb 2009 hvornår er hvalpetiden ovre?

Vega er nu 5 måneder, og jeg føler der er lang vej igen smiley

• #13   4. feb 2009 Orv, der er virkelig mange der har det sådan smiley

Trine - Jeg vil sige at da Laura var omkring 1 år var hun ved at være en rigtig god hund !
    Hun har altid hørt efter hvad jeg sagde og har gået uden snor og lystret helt fra 8 uger af, men da hun rundede 1 år var det som om at hun blev lidt mere hund'agtig og ikke så børneagtig...
    Svært at forklare.

• #14   4. feb 2009 Forstår godt hva du mener, vi fik Gucci da han var 8 måneder, så han var ved at være voksen. hehe

• #15   4. feb 2009 Nyder når hvalpetiden er ovre, - men de ski da søde når de tumler rundt og benene ikke kan følge med......... Ja og jeg har igen igen hvalp............ så gælder mig til en "normal" hverdag

• #16   4. feb 2009 jeg vil sige først når de er 1½ år, Trine.

når de er et år og man lige er begyndt at tænke pyha, nu går det, så kommer de i den anden lømmelalder og så bliver det ind imellem sjovt

1½-2 år så er hunden voksen

hvor er de heldige at de er uimodståelig nuttede de hvalpe.

• #17   4. feb 2009 Uuuh, hvalpe er ligeså skønne som spædbørn!!
    I LOVE IT!!!

Men vi har også haft nogle gode hvalpe, der ikke har lavet ballade, eller tisset osv indenfor, så de er blevet nydt 112 %..

StineP: Hov, spottede dig lige som HA´er på babygalleriet!! ;o)
    Er "ny" derovre...hedder Maise med Lucas ;o)

• #18   4. feb 2009 Oscar -
    Ooh ja har lige fundet dig smiley

Sikke en sød lille trold du har, hvad jeg sådan lige kan tyde udfra dit profilbillede derinde smiley

Jamen Laura var i det store hele også en 'god hvalp' der nok kun lavede halvdelen af det jeg skrev på listen...
    Men er nu stadig glad for at hun er blevet voksen *G*

• #19   4. feb 2009 Det eneste jeg synes er træls med hvalpe er, når man skal rende og tørre op efter dem indtil de er blevet renlige.

Men jeg ELSKER at kigge på en hvalp der ligger og sover, de ser sådan rigtig baby-agtige ud - cute. Når de først er blevet voksne, så er det slut.
    Riiini har dog stadig en del af det søde hvalpe-sove-hoved når han sover, til trods for at han nærmer sig 14 måneder.

Men sætter bestemt også pris på den voksne hund, som er blevet hel og man ved om man har fejlet eller sejret i hvalpe-opdragelsen.

• #20   4. feb 2009 Anne R -

Det der med at kigge på dem når de sover kender jeg godt.
    Jeg elsker dette billede fra en af de første dage vi havde Laura.. DER synes jeg godtnok at hun var den lækreste hvalp. Men det var også inden hun begyndte at folde sig ud smiley

(link fjernet)

• #21   4. feb 2009 Stine P
    Sådan som din Laura ligger der og sover med baby-face og det hele - det kommer aldrig igen når den er blevet voksen. Det er bare unikt.

Men pga. dette kan man jo ikke have hvalpe for evigt. smiley

• #22   4. feb 2009 Stine PJEP, han er skøøøn.
    Min pc går i soooort hver gang jeg prøver at oprette ham...men lige pludselig så er han der!!! ;o)

• #23   4. feb 2009 Anne - Ja det er bare en lille tyk baby der sover der..
    Og du har helt ret. Sådan kan en voksen hund ikke se ud, ligemeget hvor sød og lækker den er ..

Oscar.. Mærkeligt ! .. Ja det burde da kunne lade sig gøre...

• #25   5. feb 2009 Haha!...

Jeg forstår det heller ikke.. Jeg er SÅ glad for at hun endelig er blevet renlig og alt det der!

Jo, hvalpe er søde og de smelter ens hjerte, men så er den heller ikke længere..

Næste gang jeg skal have hund køber jeg en brugt, eller en internathund.. Så kan jeg misunde alle dem med fine små hvalpe, men slippe for alt rodet.. Det gider jeg altså ikke igen!..

• #27   5. feb 2009 ha ha ja har det på samme måde af og til med vores. Han er godt nok tit billigt til salg.
    Synes heller ik jeg laver ret meget andet end at rende efter vores og forhindre ham i at lave ulykker hele tiden. Synes så også han er værre end de andre vi har haft. Glæder mig bare til han er voksen.

Og der bliver helt sikkert ik mindre at se til nu med 3 små nye. Men de skulle da gerne i nye hjem på et tidspunkt.

• #29   5. feb 2009 Er til hvalpe og det der følger med..

Men hold nu k...

Hvor har det været nemt,at overtage en hund,der var ovre det stadie..

Næste hund,blir en hvalp og gerne af en mindre race,måske.. GG

• #30   5. feb 2009 Vil til enhver tid foretrække at få mine hunde fra hvalp af.

Kommentér på:
Hvad er der så skønt ved hvalpe ?

Annonce