{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.640 visninger | Oprettet:

pris for hvalp?? {{forumTopicSubject}}

hej alle herinde....

jeg går med tanken om at få hvalpe på min skønne Bailey. Hun er en bla. af schæfer og rottweiler, hun er 2½ år nu, men det skulle være til dec. 2010... Har tænkt at hun skal have hvalpe med en rottweiler han. nå, det spørgsmålet er, kan jeg forlange 3500kr for de små vapsere der evt kommer, de vil have billeder fra fødsel og til de blir hentet, være vacc. 1 gang, evt 2 gang (kommer an på hvor gamle de når at blive efter de 8 uger selvfølgelig) de vil også blive chippet og sundhedstjekket, og de vil vokse op på kvalitetsfoder.. alt i alt, de vil blive behandlet som hvis det var hos en opdrætter bare uden stamtavle... jeg vil ikke have hvalpe på hende kun for pengenes skyld......

håber i vil diskutere lidt.

mvh. henriette og bailey..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris for hvalp??
  • #2   11. feb 2009 hejsa...

    tak for alle jeres svar og spørsmål så hurtigt..

    Kenneth... jo, jeg har set at der er mange bl. hunde og der er mange der har 3-5 forskellige racer i sig.. men jeg holder dne jo inde for racen. 75%rottweiler, og ikke bare en tilfældig labrador som der er mange der bruger..
    bailey er tjekket for alle lidelser og det er hannen også og de er begge i top form, fra inderst til yderst.


  • #3   11. feb 2009 bailey sku bedækkes i dec/jan, ved løbetid, og de vil være salgsklare til sommer...

  • #4   11. feb 2009 altså sommeren 2010

  • #6   11. feb 2009 Det er der da en mulighed men det afhænger jo også og udbud og efterspørgsel. Inden du parre så se hvad der er af hunde til salg på det tidspunkt. Husk at få tjekket både han og tæve for bl.a. HD.

  • #7   11. feb 2009 December 2010? Så er din hund 4½ år. Rent alersmæssigt ville jeg sige dec. 09 var bedre til første kuld...
    Hvorfor avle? Hvad er det er gør, lige din tæve og den han du har kig på kan forbedre dk's hundebestand?


  • #8   11. feb 2009 hun vil være 3½ når hun vil blive bedækket og IKKE 5år

  • #9   11. feb 2009 der er mange der har sprugt om hun ikke nok skulle have hvalpe, der er mange som gerne vil have en fra hende, da hun er SÅ god som hun er... og hannen der er valgt er rolig og meget godmodig, så et perfekt par..

  • #11   11. feb 2009 undskyld, hun vil blive bedækket 2009, altså den december vi nærmer os, og hvalpe til sommer 2010

  • #12   11. feb 2009 Henriette> Så jeg går ud fra du mener dec 09/ jan 10 ?

    Og hvor mange hunde kender du der ikke er "lige så god" som hende og hannen? Er de tjekket for hd? Ellers vil jeg bestmt råde til dette inden man bliver for opsat på at avle. smiley


  • #13   11. feb 2009 heh, ja, dec 09-10

  • #14   11. feb 2009 Henriette

    Hvad er hendes og hannens HD og AD status??


  • #15   11. feb 2009 Der ud over tror jeg din pris er lidt i den højeste ende. Inde på dba, ser det ud til man umiddelbart kan købe rottweilere uden tavle til omkring 3½-4 tusinde. Så når det er en blanding skal du nok forvente en lidt lavere pris - alt efter hvrdan folks privat økonomi og markede generelt ser ud til den tid selvfølgelig.

  • #16   11. feb 2009 også hvis de er chippet og vacc. og opvokset på kvali. foder? det løber alligevel op

  • #17   11. feb 2009 det er det eneste kuld hun skal prøve, satser bestemt ikke på avl....

  • #18   11. feb 2009 Med fare for at gentage mig selv:

    Henriette

    Hvad er hendes og hannens HD og AD status??


  • #19   11. feb 2009 Du kan selv kigge der ind og andre steder på nettet, rotteblandingerne ligger omkring 1000-2500 kr.
    Faktisk står der dkk hvalpe på 11 uger efter hd-frie forældre til 4000, så jeg tror ikke du skal satse på meget mere end kostprisen.


  • #20   11. feb 2009 Hvad forventes af avlen? Hvad er formålet/målet?
    forventer nogle skønne velskabte hvalpe.. men ved ikke 100% hvad du mener...

    Hvad med kontrol af arvelige lidelser/sygdomme inden avl?
    Bailey vil blive fotograferet for HD og AD, hannen SKAL være 12 mdr. er han først næste måned.

    Hvad med egenskaber?
    ingen "brugs" egenskaber hvis det er det du mener??

    Hvad er så suverænt ved jeres hund, at hun ikke kan undværes i avlen?
    bailey er bare en perfekt hund, gør alt for en... og jo, hun ku godt undværes i avlen, men det kan ALLE andres hunde også, renracet eller ej.........



  • #22   11. feb 2009 altså en rottweiler uden tavle og med vacc har min veninde tilsalg for 2800 renracet så det er godt nok en høj pris for en blanding

  • #23   11. feb 2009 spørg skam også bare

  • #24   11. feb 2009 En blandingshund ¨MÅ IKKE koste mere en 2500kr! Uanset hvad der er i blandingen og der ud over er jeg slet ikke tihænger af bevidst avl på blandingshunde! Der er sku nok af dem i forvejen...

  • #25   11. feb 2009 *Hvad med kontrol af arvelige lidelser/sygdomme inden avl?
    Bailey vil blive fotograferet for HD og AD, hannen SKAL være 12 mdr. er han først næste måned.*

    Så ville jeg vente med at begynde at overveje noget som helst indtil I har resultaterne af HD og AD fotograferingerne.


  • #26   11. feb 2009 det er skam også meningen............

  • #27   11. feb 2009 der er også alt for mange renracet efter hånden, inden længe er det indavl det hele...

    men tror jeg må lukke dette enme inden vi river hårene af hinanden,,,,


  • #28   11. feb 2009 * er også alt for mange renracet efter hånden, inden længe er det indavl det hele... *

    Whaaaaaat? Har du kigget i marked, dba, g&g og hvad de hedder alle sammen....... Hvor mange med tavler finder du der?


  • #29   11. feb 2009 Henriette> Jeg tror nu ikke der er risiko for nogen river hår af hinanden smiley Det er trods alt kun en internetside, og det står jo dig frit for og gøre som du finder bedst.
    Det folk skriver skriver de for netop at diskuterer emnet, (som du lagde op til) og fordi de ønsker folk tænker sig grundigt om inden de avler - også selv om det kun er et enkelt kuld man laver. smiley


  • #30   11. feb 2009 det er nok fordi folk har fundet ud af, en god familie hund er et gadekryds eller hul-i-hæk-hund smiley

  • #31   11. feb 2009 til sanne k:
    hvis bertha får hvalpe igen så har jeg reserveret en smiley

    Jeg synes godt man kan tillade sig at ta så meget for en rottweiler. især fordi at den så kommer hen til nogle mennekser der ikke går efter det første og billligste...


  • #32   11. feb 2009 ginne: tak... men folk med en tæve, brænder det ikke altid i fingerene for et kuld hvalpe smiley og JA, der er sgu mange hunde efterhånden...

  • #33   11. feb 2009 Sikkert......... For som du nok kan se, er ingen af mine hunde familiehunde.

  • #34   11. feb 2009 henriette k ..

    Synes bestemt 3500 kr inkl det hele er ok .. hvis forældrene også bliver tjekket HD/AD ..

    Så er du da også sikker på det er folk der virkelig ønsker en hvalp , når de er villige til at betale prisen .. smiley


  • #35   11. feb 2009 Og nej, det brænder ikke altid i fingrene for folk med tæver....... Jeg har 2 tæver. Ingen af dem skal have hvalpe, selvom de er nok så skønne!

  • #36   11. feb 2009 nemlig, sætter man en lidt højere pris, undgår man folk der ikke har råd til hunden alligevel. håber det er forstået ret, kludrede lige lidt smiley

  • #37   11. feb 2009 Du har min støtte i forhold til pris hvis alt er inkl smiley

    Synes der er for mange der avler og avler og avler under kummelige forhold og hvalpen ka`man få smidt i nakken til en plov .. så kan man selv tage hele turen igennem dr . dyr og måske finde ud af man har en død syg hvalp ..

    Så ville jeg da heller give det mere hos en som dig ... smiley

    mvh


  • #38   11. feb 2009 Henriette K. Jeg har både han og tæve og har ikke haft eller skal have hvalpe og de har begge DKK tavle så det er ikke alle der bare skal have hvalpe. og den der med at folk vil have hul i hækken hvalpe forstår jeg ikke hvad du mener. Jeg har talt op hvor mange annoncer der et i marked med hunde og langt de fleste er bl.a. hunde. Først på aftenen 418 annoncer.

  • #40   11. feb 2009 Henriette> Det ved jeg ikke om det gør... Min families Jana har aldrig haft hvalpe smiley
    Men tænk tanken; 50% af dk's hunde porpulation (550.000 styks) er tæver. Lad os antage at ca. halvdelen af disse er af et sådant temperament at deres famillier synes de er gode, rolige og godmodige. (Hvilket jo er ganske inividuet hvordan man anskuer disse kvaliteter).
    Og lad os sige en tæve får ca. 5 hvalpe i et gennemsnitskuld - så ville man hurtigt kunne forestille sig en eksplotion i antallet af hunde, hvis alle med "gode, rolige og godmodige" tæver ville avle bare et kuld smiley

    Det er derfor folk herinde efterlyser" en større mening med avlen. Spørg til kvaliteter, brugsegenskaber, sundhedstjek (selvfølgelig også for hvalpene og de kommende ejeres skyld) osv. Fordi der er SÅ mange ganske fine gennemsnitshunde der ude, at kravene for avl burde være højere end gennemsnittet. Så man laver en bedre, og sundere population af danske hunde smiley


  • #41   11. feb 2009 *Er der andre end mig, der er ved at brække sig over at tavlemafien igen rykker ud med deres modstand mod en god blandingshund, der skal vokse op under gode betingelser?*

    Har du set hvad jeg har skrevet, Søren?????????? Jeg har DKK tæver og INGEN af dem skal have hvalpe, for de kan ikke tilføre Danmarks population af hunde noget, som ikke allerede findes i forvejen. Det er skønne og smukke tæver begge to, men det er der sq så mange hunde der er.........

    Dig og din tavlemafia..........!!!!!!!!!!!!


  • #42   11. feb 2009 Søren E

    Ja bestemt smiley , har en spand ved siden af mig ... smiley gg


  • #43   11. feb 2009 en ting er man da sikker på... de har 4 ben, 1 hoved og 1 hale..........;-)

  • #44   11. feb 2009 Her blir jeg nød til at blande mig..

    En rotte er ikke en race der skal blandes med noget andet,,

    racen har problemer nok,uden at vi behøver mere avl,der ikke er metaltestet !


  • #45   11. feb 2009 schæfer/rotteblandinger og schæfer/labblandinger vældig populære, men desværre også ofte dem, der er set på internater og hos dyrlægen, når de skal aflives for adfærdsproblemer :o(

    Det er IKKE et heldigt mix...


  • #46   11. feb 2009 stine, er det mig du skriver til eller?

  • #47   11. feb 2009 min bla. er noget af det bedste... alle der møder hende, dem vi kender eller ej, siger hun er bare en perfekt og MEGET lydig og intelligent hund. så min bla. fejler ikke noget.....

  • #48   11. feb 2009 JA, der er andre!!!!!

  • #50   11. feb 2009 Gentagelsestvang *GG*

  • #51   11. feb 2009 Jer med stamtavle ..

    Vil i være søde at uddybe linie avl ?? mange tak .


  • #52   11. feb 2009 HVIS man absolut skal blande racerne er det saa ikke en temmelig dum ide at blande en rottweiler blanding med en rottweiler.

    Teoretisk saa vil rottweilerblandingen ikke have nogen af de racespecifikkesygdomme som KUN findes i den ene af de racer den er blandet af OG som nedarves resisivt, derfor vil kan ikke havde saa god mulighed for at chekke den for disse arvelige sygdomme (nu ved jeg ikke HVAD rotte sygdomme er)
    Saa blander man den med en anden rotte eller rotte blanding med de samme forudsaetninger..
    Er det saa kun mig der kommer frem til at at der kan komme racespecifikke rottweilersygdomme frem som ligger skjult resisivt i generne med stoerre sandsyndlighed en hvis man blandede med fx en labrador?
    Nu er jeg godt klar over der ogsaa er mentaliteten at atge hensyn til ud over sygdomme at at lab og rotte er hen i vejret men som sagt bare for eksemplets skyld..

    Og inden nogen hoevler mig saa gaar jeg heller ikke ind for at blande og avler selv dkk tavle men det er bare en tanke..


  • #53   11. feb 2009 Det vil jo sige direkte indavl på dansk ..? har lige googlet .. skulle lige være sikker i min sag , at jeg huskede rigtigt .

  • #54   11. feb 2009 fam soerensen.. nej der er forskel paa linieavl og indavl, det er defineret ud fra hvor stor % af hundene der er faelles bagud i tavlen.. linieavl maa ikke vaere saa taet hvor indavl er avl med teat beslaegtede individer

  • #55   11. feb 2009 Spørgsmål:
    Jeg sender hermed en kopi af stamtavlen på min hund. Er det linieavl eller indavl ? Hvor går grænsen, og kan man få stambogsført hvad som helst i DKK.

    Tævehvalpen, som kun er 7 måneder, er allerede blevet opereret for navlebrok. Den har også skæve tænder, og min dyrlæge har mistanke om at hun har Wobblers syndrom. I det tilfælde at diagnosen lyder på Wobbler, hvad vil der så ske med forældredyrene og dens kuldsøskende. Får de avlsforbud eller hvad ? Jeg kan oplyse at hunden er købt til udstilling og avlsbrug, men er det hensigtsmæssigt med den stambog og med alle de ting hunden har fejlet indtil nu ?

    Svar:
    Definitionen på begrebet indavl er "Avl med individer der er nærmere beslægtede en racens gennemsnit" (altså tættere beslægtet end to tilfældigt udvalgte hunde af samme race). Linieavl er " Parring af dyr på en sådan måde at afkommet bliver beslægtet med en bestemt fælles ane". Al linieavl er derfor også indavl og der er ingen grund til at skelne skarpt mellem de to begreber. Der er ingen tvivl om at indavl har været benyttet ved dannelsen af de fleste hunderacer. Man avlede på beslægtede individer for at fastholde den ønskede type, og vidste nok ikke så meget om de negative konsekvenser. I dag ved vi, at der er mindst tre gode grunde til at fraråde tæt indavl: For det første øger det risikoen for sygdom. Alle individer indeholder et vist antal defekte gener, men fordi der findes to kopier af hvert gen kommer defekten først frem i lyset hvis et individ modtager to defekte kopier – et fra sin far og et fra sin mor. Hvis far og mor er beslægtede er sandsynligheden for at de bærer rundt på identiske defektgener større. For det andet nedsætter indavl den genetiske variation i racen. For det tredje vil længere tids indavl medføre en såkaldt indavlsdepression, der betyder at frugtbarhed og livskraft generelt nedsættes.

    Hvor går grænsen spørger du. Indavl er ikke omfattet af DKKs stambogsføringsregler, men er en del af DKK's etiske regler der er udtryk for hvad DKK opfatter som "god opdrætterskik". Om indavl hedder det at: "Parring mellem individer tættere beslægtet end fætter-kusine bør undgås". Fætter-kusine parringer giver en indavlsgrad hos afkommet på 6.25%. Indavlsgraden på din hund ligger tæt på 20%, og det nærmer sig helsøskende parringer, eller parring mellem forældre og afkom. Så tæt indavl er altså uønsket i henhold til de etiske regler.



  • #56   11. feb 2009 jeg tvivler ikke paa CHINES citater men direkte at skrive at krydsavl er for uerfarne opdraettere og linieavl er for dem som ved noget om det synes jeg er noeget vroevl, personligt synes er jeg ikke vil med linieavl. men det er maaske bare mig.

  • #57   11. feb 2009 Sorry det blev så langt , tog det fra dkk side ..

  • #58   11. feb 2009 Linieavl er " Parring af dyr på en sådan måde at afkommet bliver beslægtet med en bestemt fælles ane". Al linieavl er derfor også indavl og der er ingen grund til at skelne skarpt mellem de to begreber.

    Ifølge dkk selv !


  • #59   11. feb 2009 ja den vej er vi enige det er mere den anden ved at man bruger linieavl hvis man er erfaren, det er nu engang en smagssag om man bryder sig om det og det er ikke en selvfoelge at erfarne opdraetter bruger linieavl..

  • #60   11. feb 2009 Der er ingen tvivl om at indavl har været benyttet ved dannelsen af de fleste hunderacer. Man avlede på beslægtede individer for at fastholde den ønskede type, og vidste nok ikke så meget om de negative konsekvenser. I dag ved vi, at der er mindst tre gode grunde til at fraråde tæt indavl: For det første øger det risikoen for sygdom. Alle individer indeholder et vist antal defekte gener, men fordi der findes to kopier af hvert gen kommer defekten først frem i lyset hvis et individ modtager to defekte kopier – et fra sin far og et fra sin mor. Hvis far og mor er beslægtede er sandsynligheden for at de bærer rundt på identiske defektgener større. For det andet nedsætter indavl den genetiske variation i racen. For det tredje vil længere tids indavl medføre en såkaldt indavlsdepression, der betyder at frugtbarhed og livskraft generelt nedsættes.

    Også DKK selv der skriver det ..


  • #61   11. feb 2009 fam. > Det kommer an på hvad racens gennemsnitlige indavlskoeficient er, og hvor tæt linieavl man laver, hvorvidt linieavl er indavl.
    Indavl er avl der skaber mindre gendiverstet end gennemsnittet for populationen.

    Men hvor var det lige det kom ind i billedet? For jeg går ikke ud fra Henriette bruger en rotte han der er beslægtet med hendes blandingstæve?


  • #62   11. feb 2009 nej, hannen er ikke i familie med bailey´s far, så vidt der vides smiley


  • #63   11. feb 2009 Synes vi skulle have det på bane nu hvor mange skriver man ikke skal lave blandinger og kun tavle hunde ..

    Ville da aldrig købe en tavle hund med linieavl ... det er jo indavl , det skriver DKK selv .

    Læs og du vil finde ..



  • #64   11. feb 2009 henriette K

    Held og lykke , sorry jeg skrev andet i dit indlæg end om prisen var rimelig , meeen det mener jeg bestemt med det der medfælger i prisen !

    Rigtig go`aften , nu vil jeg slænge mig på sofaen og se paradis smiley jep det følger jeg med i ... gg


  • #65   11. feb 2009 medfælger= medfølger .. gg stavefejl er gratis ..

  • #66   11. feb 2009 Har I overvejet, hannens alder taget i betragtning, at den langt fra har gennemgået sin psykiske kønsmodning, og at man derfor ikke på nuværende tidspunkt kan bedømme dens temperament?

    På en rotte-han viser den slags sig først når den er mellem to og tre år gammel.


  • #67   11. feb 2009 mange tak. familien sørensen.. er nu helt enig med dig... og det gør slet ikke spor. sjov at se folk med deres meninger og det har vi jo alle... så det jo heeelt fint..

    for fanden ja, hunden må ud og luftes, det kommer jo paradiso... tak til alle.....


  • #68   11. feb 2009 Angående indavl og linjeavl.

    Der er to muligheder - enten avler man ind eller også avler man ud.

    Linjeavl er vel en populær betegnelse for avl, der ikke overskrider den etiske grænse, der jo som skrevet står svarer til fætter/kusine parringer.

    Laver man ikke indavl, er der mange racer, der vil gå til.


  • #69   11. feb 2009 Øv ... Paradis starter først 22.30 pga fodbold ..

    Sååå istedet skynder jeg mig i tøjet og får Lady i snor og sååå smutter vi ud og går vores aften tur i sneen ..


  • #70   11. feb 2009 jamen så tag du dig en snaps.....

  • #71   11. feb 2009 Skåååål smiley gg

  • #72   11. feb 2009 det er der så meget andet der er, men så er din hund jo sååååå heldig

  • #73   11. feb 2009 Hunden springer da ikke , medmindre den har lyst ....

    Meeen måske kaster du den over henriette smiley gg,, fy ha , det må du ik ...


  • #74   11. feb 2009 Jeg er spændt på at se den hunds HD resultat. Spring på politibane og agilitybane med slalom som 1½ års?

  • #75   11. feb 2009 chine, kan sagtens høre at du er den klogeste hundeejer i verden...

  • #76   11. feb 2009 *Hunden springer da ikke , medmindre den har lyst *

    Nææææ, men med tanke på hundens størrelse og race bør den søreme slet iikke springe i den alder.


  • #77   11. feb 2009 Ej NU smutter jeg ud med Lady , står her i fuld påklædning nu .. Brrrr det er koldt ude meeen Lady skal have sin gå tur , så hygge herfra .. ..

  • #78   11. feb 2009 slalum?? jo i skildpadde fart i skridt....

  • #79   11. feb 2009 tak sanne....

  • #80   11. feb 2009 Henriette:

    Kald det hvad du vil. Men kig på videoen og se de vrid, som din hund får i hofter og ryg.


  • #81   11. feb 2009 Hold da op nogen kloge hoveder der er herinde , måske der er en ledig redaktør stilling i vi med hund ..

    Hej hej , i må have en go`aften allesammen , så er det NU , jeg går .. smiley


  • #82   11. feb 2009 Kloge hoveder? Ja måske. Kloge af skade. Men det preller åbenbart af på unge mennesker.

  • #83   11. feb 2009 Skal vi nu havde flere hunde på internat????? hold nu inde.

  • #84   11. feb 2009 Jeg syntes du skal få hvalpe på din hund, den er sikkert meget mere dejlig og sød og alt det der. Og lige de hvalpe vil folk sikkert falde for frem for de andre 7000 bl, hvalpe der er til salg.
    Søren< jeg er ikke ved at brække mig opver "tavlemafiaen" men over dig og dit tavlemafia pis hver gang.


  • #85   11. feb 2009 Dyr ved ikke hvad der er bedst for dem og i de situationer må vi ejere gå ind og regulere.
    Min hund med svær HD ville til enhver tid springe rundt på en agility bane.
    Det ved jeg ikke er sundt for ham og derfor afholder jeg ham fra det. Generelt skal store hunde ikke springe en masse og slet ikke ret højt!

    Noget helt andet er at folk skriver længere oppe at hunde bør mentaltestes, men man kan altså ikke mentalteste en blandingshund... da man ikke har en races standarter at gå efter kan det simpelthen ikke lade sig gøre.
    Dette mener jeg egentligt er grund nok til ikke at avle uden tavle!


  • #86   11. feb 2009 At lade sin hund springe 1,50m på ridebaneforhindringer er sku helt ud i hampen.Den har ikke en scance for at rive dem ned.

  • #87   11. feb 2009 Blacknosekillerdogs..

    Betagner mig ikke selv for at vær helt ung .. er da 30 år smiley


  • #88   11. feb 2009 :o(

  • #89   11. feb 2009 Helt rigtigt som Gundogs siger, hvis man ved hvad man har med at gøre, kan linjeavl føre nogle rigtig gode ting med sig.

  • #90   11. feb 2009 Ryster på hovedet........... christ

  • #91   11. feb 2009 Ja og en og et kejsersnit lørdag til 12.000.

  • #92   11. feb 2009 Vor herre til hest altså

    <hvor er det sørgeligt at nogen bare vælger at ødelægge deres hunde - og hvor er det trist for hundene at der er nogen der bare ikke ønsker at lytte til andres dyrkøbte og hårdt betalte erfaring



  • #93   11. feb 2009 Lige et pip fra endnu en tavlemafiosa

    Henriette - du spørger om pris på hvalpe?
    Er begge forældre tjekket som hver af de 2 racer bør - HD AA væsentest osv - kan du godt forlange lidt mere end andre der avler med knolden under armen.
    Vær også sikker på du har købere på forhånd og disse har betalt et klækkeligt depositum - så brænder du måske ikke inde med nogen af hvalpene.


  • #94   12. feb 2009 Jeg giver da Karin ret

    Men vil så lige tilføje at du nok bør holde inde med at springe med din hund - medmindre du ønsker at der skal komme problemer med ryg hofter og skuldre


  • #95   12. feb 2009 Et forsigtigt spørgsmål :

    Hvis nu Henriette K`s tæve samt den valgte han nu får alle de undersøgelser og test´s som enhver anden tæve og han blot med stamtavle får, hvad er så problemet?????

    Udsagn som jeg før har hørt om at Dkk.-avlere har ventelister til fremtidige hvalpe passer jo ikke helt for så ville der jo ikke være hvalpe med stamtavler til salg.


  • #96   12. feb 2009 i´m a doglover

    så er der ikke noget problem i og for sig - så dit spørgsmål behøver ikke være så forsigtigt endda

    Mange DKK avlere - har ventelister - og man kan komme til at vente længe


  • #100   12. feb 2009 Søren E : der er jo i realiteten ingen tavlemafia, men derimod blot en masse forskellige meninger!!! Jeg ser ingen problemer i hunde uden tavle, har trods alt selv en.

    Og jo Henriette spurgte til pris, men for mit eget vedkommende gik jeg ind og spurgte som jeg gjorde da jeg ikke kan se noget problem i det ønske Henriette har om avl, tværtimod........der skal sku´ f.... være plads til alle uanset om vi ønsker at købe med eller uden tavle, så du Søren har såmænd ret i noget af det du siger, men at kalde noget for "tavlemafia" tror jeg såmænd ikke gavner os som gerne vil have hund uden tavle eller blandinger.

    Søren : undskyld på forhånd hvis du føler jeg træder dig over tæerne med det jeg skriver....., men man tør snart ikke sige noget som helst fordi man uanset hvad træder forkert!!!

    Jeg er for alle hunde.......blandinger, med eller uden tavle........når blot de har hoved i den ene ende og hale i den anden, fire ben og siger vov...!!


  • #101   12. feb 2009 Er også ved at brække mig over Sørens pis - endnu engang, magen til l.... tror jeg ikke nogen her på hg lukker ud i så stride strømme...

  • #104   12. feb 2009 Iben: præcis - aldrig noget brugbart argumenteren fra den mand, kun nedgøre folk som rent faktisk kan finde ud af at formulere sig omkring et emne der ligger dem meget på sinde.
    Tilsyneladende ligger det kun Søren på sinde at svine andre mennesker med andre holdninger ens hans egne - interessant...men ikke særligt modent...


  • #105   12. feb 2009 Der er altså en grund til at der er nedløbsrampe på springene, det er for ikke at ødelægge vores hunde. Kunne du ikke vise din hund den samme hensyn?

  • #110   12. feb 2009 Chine - smut dog i seng Gg

    mht den totalt ukontrolerede avl på diverse blandinger - så har jeg ikke noget imod blandinger

    men jeg har noget imod alle de aflivninger - omplaceringer og internats hunde der er - det kan jo kun være af en eneste grund at det boomer nu - og det er at der er avlet for meget - og på alt hvad der kan bløde


  • #113   12. feb 2009 Søren - jeg syntes det er lavt at nedgøre en hel gruppe personer - bare fordi vi går op i avlen og det der ligger bag



  • #114   12. feb 2009 Chine - Neeeej det kender jeg ikke noget til

    Theo´s mor (nu med sikkerhed hunkøn Gg ) jamen det er jo en kunst i sig selv at kunne det


  • #117   12. feb 2009 Ja der skete ligesom ikke mere - vi kan jo ikke blive ved med at sidde og give hinanden ret Chine Gg

    Theo´s mor - ja det er virkelig smukt - når man så bagefter sidder og skriver at man ikke er personlig - det tager jeg det da i allerhøjeste grad

    Mie - det tror jeg der er mange der har troet ja Gg

    Og nu vil jeg kravle i seng



  • #119   12. feb 2009 Fancy face : min computer gik lige grasat, man........jo jeg tror faktisk at en del folk tager imod det der bliver sagt herinde. Folk spørger om avl osv. og der er da ingen beviser på at alle dem som har spurgt om avl vedr. blandinger også efterfølgende har fået hvalpe.

    Jeg tror bare at vi alle uanset om vi spørger om avl med og uden stamtavle, så går vi straks i offenciv og forsvarrer os selv og ser enhver udtallelse vi ikke bryder os om som et angreb.

    Jeg kan se positive ting ved avl både med og uden stamtavle, for i sidste ende mener jeg der er plads til begge dele, når blot vi anskaffer os en hund/nyt familiemedlem ud fra at vi har gennemtænkt det hele meget grundigt.

    Jeg håber at I kan forstå hvad jeg mener, for engang imellem er det sku´ lidt svært at få det man mener skrevet på en forståelig måde!!!


  • #121   12. feb 2009 Fancy face : Jeg hadder ikke folk som er for tavler, men jeg hadder heller ikke dem som er for det modsatte, jeg er for både med og uden, når blot der i begge ender avles med hjernen, og det tror jeg også der gør i en del tilfælde, men jeg tror også at der avles for pengenes skyld i begge lejre, og det er ikke noget jeg bare siger men i hvertfald i et tilfælde ved jeg at der avles med tavle ud fra at man kan tjene penge og jeg vil ikke videre ind på det!!!!

    Jeg har ikke noget imod avl , men når det bare er for at tjene penge så står jeg af.

    Min Felix er uden tavle, og han er den bedste hund man kunne tænke sig. Gik jeg ind for hunde kun med tavle, så ville jeg jo ikke have haft ham i dag, og ham ville jeg ikke kunne undværre.

    For og imod, med eller uden, ja vi er forskellige men........i sidste ende så kommer og vi kun aflivninger og omplaceringer af hunde til livs ved at sælgerne af hvalpe sætter større krav til hundekøbere end valget om hvalpen har tavle eller ej, for i sidste ende tror jeg ikke at en stamtavle garranterrer en hvalp et godt hundeliv!!!


  • #122   12. feb 2009 Doglover. Venteliste hos DKK avler.Jo der er venteliste hos dkk avlere. vi er to sæt der oreløbig har ventet i næsten 9 mdr.

  • #123   12. feb 2009 Jessica - virkelig et dejligt og velformuleret indlæg du der fik smidt - og jeg kan kun sige - vær glad for det - for vi har brug for tavlemafiaen

    os der ikke ønsker racer ødelagt


  • #124   12. feb 2009 100 % enig

  • #125   12. feb 2009 Til dig Søren.

    Du siger, du ikke er personlig og definerer så det at være personlig som det at nævne navne. Jeg har sagt det før, siger det nu igen - du ER personlig. Du er det bare på den der lidt konfliktsky måde, hvor du kan række hænderne op bagefter og sige: Det var jo ikke DIG, jeg mente..*BLINK BLINK*, det var alle de andre.

    Du kommer ind i din tråd, smider en række svinere om andre mennesker, der dels deltager, men også dem, der ikke deltager. Næ, det er ingen navne, men hvem du mener er slet skjult.

    Jo, du er personlig. Og ja, det er faktisk dig, der gang på gang afsporer en debat, så den bliver til mudderkast. Læs denne - det var argumentation omkring emnet indtil DU smed din galde.

    Du lægger dine svinere, du smutter, når du skal argumenterer. Igen og igen, tråd efter tråd.

    Der er et par stykker, der troller herinde for tiden, og jeg spørger mig selv, om du måske er en af dem. Er du en af dem, der skal ignoreres, og som man skal lade som om, ikke eksisterer?
    Eller vil du måske på et tidspunkt begynde at argumentere på at sagligt niveau, så din tilstedeværelse i trådene rent faktisk kan gå hen og blive meningsfuld - ikke bare for dem, der er enige med dig, men også dem, der ikke er.

    Jeg kunne godt tænke mig at kende dit motiv for at være herinde.


  • #127   12. feb 2009 Argumenter, Søren... Hvor er de henne?



  • #131   12. feb 2009 Søren, du sviner en gruppe mennesker til.

    At du ikke kalder det personligt er da helt ok, men virkningen er præcis den samme. Det afsporer debatten, tager fokus væk fra emnet og fremmaner en diskussion om personlige egenskaber.

    Det fremmaner ikke argumenter, og det er vel trods alt det, vi er her for? Eller hvad?

    Det er godt nok, at tavlen er det for dig - det er da i orden. Jeg ville ønske, at det også var i orden, at andre ikke har det som dig - og at vi også udtrykker det.
    Du gør jo præcis det, du kritiserer os andre for.


  • #132   12. feb 2009 Nu har jeg både med og uden papirer. Og har haft flere uden - der ikke havde noget alternativ andet end blive aflivet.

    For min del er papiret SÅ nødvendigt da jeg ønsker HD frie hunde - hunde uden sygdomme i - hvor aner gennem dekader er gennem undersøgt - hvoir de har de ønskede egenskaber og temperament.
    Jeg har aldrig anet hvordan de papirløse blev - flere af dem har været problemhunde - de har alle haft sygdomme - alt fra HD - allergi - ektropion - you name it - hvad jeg ikke har i mine papirhunde - flere af dem havde temperament problemer - noget jeg heller ikke ser hos papirerne -

    Se det er et agument


  • #133   12. feb 2009 Det kommer vel også an på HVAD der bliver blandet?? Når du kigger på salgsannoncerne er der mange blandinger ja, men de fleste er shæfer/lab, Shæfer/rotte, ammstaff/staff.bull, rotte/ambull. Skyd dog ind med noget anderledes hvis man endelig SKAL blande.

    Jeg synes ikke selv blandinger er det fedeste på trods af jeg selv har 2, man ved sku ikke hvad man får. Men det vigtigste må da være at hunden får et godt sted at bo! Hvis der er 5000 af den samme blanding så er chancen for et par stykker ender på internat osv. vel væsentlig større.


  • #134   12. feb 2009 hvordan kan det være at næsten alle tråde skal handele om tavle eller ikke tavle når det ikke er det der bliver spurt om her inde

  • #135   12. feb 2009 Flemming....Ja det er et godt spørgsmål..... Mener at kunne læse at tråden blev oprettet for at spørge om pris............

  • #136   12. feb 2009 TDT. Ang. pris gav vi 4500 for lotus som også er en blanding. Det er dyrt men det var hende vi ville have. Og hvis man ikke kan slippe 4-5 kg. for en hund synes jeg personligt ikke man skal få en hund lige meget hvad.

  • #137   12. feb 2009 Jeg tillader mig at sætte et citat ind fra trådstarteren:

    "håber i vil diskutere lidt."


  • #138   12. feb 2009 hej alle.... takker mange gange for alles svar... og rart faktisk at blive sparket i hovedet, har fået mig til at tænke mig om endnu engang... og vil lytte til ALLE rådene...
    ja, min hund springer temmelig højt, og havde det ikke været for nogle af jer, var det desværre nok blevet ved, men det er en enkel gang, max 2 hun har sprunget sååå højt, UDEN tvang... ved godt det ikke er vildt smart og det er så noget vi skal stoppe med straks!!! holder af min hund og har ikke i sinde at miste hende...
    tak allesammen


  • #139   12. feb 2009 Tja for min del handler det også om jeg gerne vil have mine hunde i rigtig mange år - ganske enkelt.

Kommentér på:
pris for hvalp??

Annonce