{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Mille :)
Mille :)
Tilmeldt:
26. sep 2004
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 24

Hvordan skal vores hunde mødes?? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har hver vores handhund.. Ikke kastreret.
Begge 2 Schæfere.
Hans 9 år, og min 2 1/2 år.

Har i et godt råd til hvordan vi skal lade dem mødes første gang, er så bange for at de måske ikke kan sammen!!!
Hans kan have en tendens til ikke at kunne lide enkle hunde, og så går han i flæsket på dem...hvor min stort set kan lide alle hunde.

Hvis uheldet er ude at de ikke kan lide hinanden, hva er så jeres erfaring med at de finder ud af det med tiden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan skal vores hunde mødes??
  • Mille :)
    Mille :) Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 2 Emner: 7 Svar: 24
    #1   12. feb 2009 Hov glemte lige at skrive vi også har en lille griffon, men han er kasreret og bestemmer i det daglige over Schæfren...Og skal selvfølgelig også møde den nye hund.

  • #2   12. feb 2009 De skal mødes på neutral grund. det vil sige IKKE hjemme hos en af jer...

  • #3   12. feb 2009 Jeg har gode erfaringer med hundeskove.. Min hanhund kan stort set med alle i skoven, mens han godt kan virke meget beskyttende/utryg når han er i snor..

  • #4   13. feb 2009 I skal mødes på self neutral grund og den dominerende hund skal være i snor. Har for 2 måneder siden sammenført cæsar og samson.
    Vi gjorde det at "bøllen" fra første sekund af vidste at det ikke var ham der skulle bestemme så der ikke bliver optræk til ballade. Her har der kun været ganske lidt hvor den gamle hund lige har følt at han har skulle bestemme hvilket har kostet dyrlægebesøg og pencillin, men ellers er det foregået ganske smertefrit.


  • #5   13. feb 2009 * Vivi - trækker alle over en kam *

    Dyrlægebesøg og pencillin....!? Det lyder da ikke særlig smertefrit!

    Jeg synes det lyder som en dårlig ide at holde den ene i snor og den anden fri. Som Dianne skriver er der mange hunde der reagere negativt hvis den er i snor og oppe imod en anden som ikke er. Hvilket jo iøvrigt er naturligt nok. Det er en truende og anspænd situation.


  • #6   13. feb 2009 Jeg ville ikke forvente at de kan blive perlevenner, men istedet starte med at gå nogle gode lange ture med hinanden (i snor), så de vender sig til hinandens selskab. Konfrontationen er ikke nødvendig....

  • Mille :)
    Mille :) Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 2 Emner: 7 Svar: 24
    #7   13. feb 2009 Tak for jers svar.

    Jeg havede selv tænkt tanken med at de skulle mødes på stranden, eller i skoven første gang...Og helst frie.
    Kan læse mig frem til at der er mange som har flere hanhunde sammen uden problemer, Så det kan lade sig gøre....håber inderligt at vores også kan.
    Den ene er en gammel rå politihund, så har da lidt trækninger ved tanken om hvor galt det kan gå!!!
    Hvis det viser sig at de ikke kan sammen, ville det så kunne ændre på noget hvis man kastrerede min hanhund eksm.vis? For det ville jeg ikke have noget imod.

    Sjovt for jeg er vokset op i en stor familie hvor vi fik hunde ind af døren ret så ofte, da vores hus altid blev brugt som aflastningssted for hunde folk havde fortrudt, eller på anden vis ikke kunne have mere.
    så det skete da at vi havde 3 hunde, og der har aldrig været tænkt på om de kunne sammen, eller om det var hun eller hanhunde osv.
    Jeg selv tænkte slet ikke på det før jeg blev advaret om hvor svært det kunne være, og er nu helt nervøs for om det kommer til at gå!!!

    Og hva søren stiller man op hvis det ikke går!!


Kommentér på:
Hvordan skal vores hunde mødes??

Annonce