{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Det vores hunde SKAL kunne... {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt lidt over, her de seneste dage, hvad det egentlig er, mine hunde "kan", der gør, at jeg nyder dagligdagen sammen med dem.
Det har meget lidt med lydighedstræning, titler og medajler at gøre, kan jeg godt se.

Her er min Top 3 - hvordan ser jeres ud?

- At de er rolige, sociale og velafbalancerede, når vi er derhjemme. Også når der er gæster
- At de går pænt i snor, også selvom vi passerer andre hunde, der reagerer voldsomt
- At de er nemme at have med. Uanset om de skal være i bilen, eller er med inde på besøg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det vores hunde SKAL kunne...
  • #1   27. mar 2014 - at de kan komme ved indkald, uanset hvor vi er og hvad der sker
    - at de kan afdækkes alle steder og på afstand
    - at de kan tilpasse sig situationer og er nemme at have med
    - at de er i stand til at ignorere forstyrrelser, mennesker og andre hunde
    - at de kan forholde sig i ro i bur og bil

    Ja, lidt mere end tre... smiley


  • #2   27. mar 2014 Nu nyder jeg SLET ikke mine hunde smiley

    Nej, jeg er helt enig med dig, Karina. Det er også mine 3 kriterier.


  • #3   27. mar 2014 Skide god tråd Karina smiley

    Her er den for mig:

    - At de accepterer nye/fremmede miljøer/mennesker lige med det samme
    - At de elsker at være sammen med mig og arbejde sammen med mig
    - At de hviler når vi hviler (jeg bliver skør af hunde, som hele tiden søger kontakt)


  • #4   27. mar 2014 NR 1 som du siger
    NR 2 at kan være alene hjemme
    Nr 3 at de høre efter hvad jeg siger smiley


  • #5   27. mar 2014 At de er glade og vi har et godt forhold.
    Kan køre i bus/tog uden problemer.
    Jeg kan have dem med hos udvalgte venner.
    De kan sidde i bil og vente.
    Være alene hjemme.


  • #6   27. mar 2014 Haha SR - din nr. 1 er også min nr. 1. Men den holder altså bare ikke altid vand, når man har husky. Der er man pisket til at slække lidt på lige netop det krav.

    Malene, ja. Det med at acceptere andre miljøer mv. er lidt netop det jeg elsker ved huskyerne. Men den kan Lanka så til gengæld ikke leve op til. Jo, hun er tryg, så snart hun er sammen med mig, men hun accepterer ikke fremmede mennesker, før hun mener, de har fortjent det.

    Inger - din nr. 3. Det med at høre efter... Jeg har det nærmere sådan, at de skal vide, hvad de må, og ikke må i forskellige situationer, så jeg ikke hele tiden skal fortælle dem det smiley


  • #7   27. mar 2014 Min liste er lang. men her er de vigtigste i vilkårlig rækkefølge.

    De skal kunne vise de er glade for at se mig når jeg kommer hjem.
    De skal kunne sove ved siden af mig uden at sparke mig ud af sengen.
    De skal kunne se på mig med øjne som siger "You are the king/queen of my world"
    De skal kunne enes, ingen blodsudgydelser tak.
    De skal være glade for eller i det mindste acceptere når der kommer gæster.

    Kort sagt skal de kunne minde mig om at livet er godt, når jeg selv har glemt dette.

    Det sidste er nok det vigtigste, og det kan de til overmål smiley


  • #9   27. mar 2014 Nej, der må man ligesom anerkende racens særpræg ift. indkaldets stabilitet smiley

    Det er faktisk virkelig vigtigt for mig at mine hunde kan de ting, og så naturligvis en masse flere, som jeg tager for givet (eksempelvis forholde sig i ro indenfor). Det giver mig en kæmpe frihed når jeg er sammen med mine hunde og det betyder meget for mig. Derfor er det vigtigt og noget jeg træner fra hvalpen er 8 uger gammel.


  • #10   27. mar 2014 Karina Jeg mener feks at når jeg kalder på dem skal de komme

  • #11   27. mar 2014 Men det er jo alt sammen noget der har krævet tilvænning og træning. Nala kunne ved gud ikke nogle af tingene da jeg fik hende smiley

  • #12   27. mar 2014 - at de kan fylde hele sofaen
    - at de kan finde ud af at lave et "smide-put-angreb" på den der sider i sofaen
    - at de kan snorke højt om natten

    smiley
    Har pænt lave krav til Hunden og Könich. Bare de er tilfredes i deres tilværelse så er jeg glad smiley


  • #14   27. mar 2014 Mit eneste krav er at den skal kunne være alene hjemme.

  • #16   27. mar 2014 Min hund skal kunne være alene hjemme uden alt for meget ballade
    Opføre sig rimelig pænt når vi skal bruge offentlig transport

    og ellers skal hun kunne nyde livet sammen med mig smiley

    Det er super dejligt, at hun derudover er ret lydig, en puttegris af dimensioner, en "morhund" der følger mig hvor jeg går, kan acceptere (og oftest være helt vild med) nye mennesker og gæster i huset..

    Det vigtigste hun skal kunne er vel i bund og grund, at sætte et smil på mine læber hver dag - og den består hun til UG med kryds og slange og hele pivtøjet smiley


  • #17   27. mar 2014 Hmm 'skal kunne for at fungere her...'
    Flytte sig, når man vil have pladsen i sengen/sofaen
    Flytte sig, så man ikke falder over ham
    Komme når vi skal ud at gå


  • #18   27. mar 2014 - Komme når jeg kalder
    - Være glad
    - Det jeg nu skal bruge dem til, får, agility og det løse smiley


  • #19   27. mar 2014 Ved ikke hvad hun SKAL kunne, men her er de ting jeg synes er vigtigt og som jeg er glad for hun kan:
    - gå fri og komme ved indkald næsten alle steder
    - være alene hjemme
    - har lyst til at putte
    - lyst til at træne
    - er rolig indendørs og aktiv udendørs
    - er nem at have med fremmede steder samt i bil
    - elsker alle mennesker og børn
    - kan være i nærheden af alle dyr/hunde - selv om hun ikke gider lege/snakke med alle
    - nem at håndtere for os og dyrlæge etc.
    - være rolig under pelspleje - som hun endelig har lært smiley


  • #20   27. mar 2014 Den er god Marie - den med at kunne håndteres.
    Den bør faktisk også være på min liste..Jeg er rigtigt glad for, at jeg kan ordne tænder, klippe kløer, vaske/fønne osv. uden det går hen og bliver en kamp.


  • #21   27. mar 2014 Mine hunde skal gøre alt hvad jeg beder dem om........... de gør det bare ikke altid ... hmmm smiley

    Men én ting SKAL de ...... de skal tisse på kommando......specielt når det pisse regner om morgenen... og når jeg går ud med dem med morgenhår.. eller når det pisse regner ...stormer.... eller der er snestorm kl. nat-tisse-tid ........ og DET gør de smiley


  • #22   27. mar 2014 Nittib den skulle jeg også have haft på min liste men mine hunde gør det som regel når jeg siger det smiley

  • #23   27. mar 2014 Mine SKAL:

    -kunne gå i snor uden at trække
    -kunne lystre indkald
    -være rolige inde og aktive ude (hader hunde der vimser)
    -acceptere mennesker jeg accepterer
    -være renlige


  • #24   27. mar 2014 1. At han er en hund.
    2. At han er helt sig selv.
    3. At han er glad og tilfreds.


    smiley


  • #25   27. mar 2014 1: At de glade og venlige overfor folk.
    2. At de kommer når jeg kalder! smiley
    3. At de kan kunne gå løs uden at være til gene for andre.


  • #26   27. mar 2014 Jeg tror faktisk mine krav lægger hos mig selv og ikke Lucky.

    Jeg SKAL kunne:
    Gøre Lucky glad/lykkelig
    give ham det hundeliv han fortjener
    Give ham al min kærlighed
    Give ham al den opmærksomhed han har brug for.
    Vise ham tillid, respekt og give ham tryghed.

    Krav til Lucky:
    Han SKAL kunne være sig selv
    Han SKAL være tryg og have tillid til mig, hvis ikke han har det er det MIG der ikke har gjort mit arbejde godt nok.

    Ting jeg elsker ved Lucky:
    Han er 1700g kærlighed, så kan godt være det er en pisse dyr kg pris, men det var alle pengene værd, for det var 1 kg kærlighed jeg købte<3
    At han ELSKER at putte og være sammen med mig generelt.
    At han er en livsnyder, og han er utrolig social og kan med alt og alle smiley
    At uanset om jeg blot har været ude og hente post i 2 sek, eller været væk i flere timer, er glæden lige stor når jeg kommer ind til ham igen.

    Og sidst men ikke mindst, han får mig til at føle mig som den mest elskede og heldigste person i hele verden, fordi jeg har en så kærlig og god lille hund i mit liv.


  • #27   27. mar 2014 Trække vejret, spise og drikke. Det er vist mine krav smiley Alt andet er bare en bonus smiley

  • #28   27. mar 2014 Mine dyr skal kunne en hel del, men hvis jeg skulle vælge de tre vigtigste ting:

    - være stuerene
    - skal kunne være alene hjemme
    - skal kunne følge husreglerne og være gode ved hinanden

    Okay, den sidste er en 2-i-1, så lidt snyd. smiley


  • #29   27. mar 2014 Det er egentlig ikke fordi terroristen har en hel masse ting hun SKAL men jeg har et par stykker, som er vigtige, for at jeg kan have en god hverdag, hvor hund indgår.

    - hun skal komme ved indkald, lige gyldigt hvad der er omkring hende, eller hvad hun har gang i .. (og nej.. jeg kalder ikke på min hund når den besørger smiley )
    - hun skal kunne håndteres på alle måder.
    - og så skal de små kommunikations ting som, "nej" "flyt dig lidt" "op" "ned" og "vent" fungere.


  • #34   27. mar 2014 Min liste over hvad mine skal lære for at fungere her hjemme er:

    - Lære at intet er skemalagt eller kører efter bestemte tidsplaner.
    - De skal gå pænt i snor. Dermed ikke sagt at de skal gå perfekt, men pænt.
    - Selvkontrol. Det er ting jeg øver meget. Gider ikke hunde der farer op og bider hånden af en fordi man har mad eller legetøj eller at de tager ting fra bordet eller flegner hvis nogen tager mad fra dem. Det er forbudt.
    - At være alene hjemme og renlighed selvfølgelig.

    Ellers har de ret frie tøjler, de må være over alt og jeg forventer ikke at de er perfekte, de skal bare høre på hvad jeg siger til dem om det så er 3. gang jeg siger det gør intet. Og reglerne er måske ikke ens hver dag.

    Kan godt lide at det ikke er robothunde jeg har, de skal have personlighed og kunne tænke lidt selv og nogle gange bare give mig fingeren. Det giver grin i hverdagen og får mig til at elske dem lidt højere smiley


  • #35   27. mar 2014 Mine skal kunne tages med alle steder (for det bliver de)
    De skal kunne køre i bil i ro (for ellers bliver vi godt nok låst fast herude)
    De skal kunne være alene hjemme
    De skal kunne gå løse og komme når der bliver kaldt
    De skal gå ordentligt i snoren og ikke pisse på noget i bymiljø


  • #36   27. mar 2014 Ååh jeg har ikke haft Baby så længe..
    Men han kan da en del af det, jeg forventer af ham, og meget af det er godt på vej smiley

    Han kan:
    - Håndteres over alt, også når det ikke er lige behageligt (fx ligger han stille, selvom han skal have plukket øre, og sidder nogenlunde pænt, når han skal have klipper og trimmet fusser)
    - Han er rolig inde, selvfølgelig inden for rimelighedernes grænser. For selvfølgelig må han også lege indenfor, bare mere kontroleret, end når vi er ude smiley
    - Han får mig til at smile hver dag!
    - Han kan køre med i bil, bus og tog, uden at skabe sig, og holder sig i ro, når han er i kassen.
    - Han elsker gæster og de fleste fremmede vi møder (Har en enkelt gang oplevet, at han knurrede af en kvinde der gik forbi os)

    Hvad jeg regner med han skal kunne:
    - Gå helt pænt i snor (han trækker lidt)
    - Han skal have et helt stabilt indkald, også selvom ting dufter godt.
    - Være alene hjemme.

    Og så skal han jo selvfølgelig være glad! Jeg gør mit bedste for, at han har et godt hundeliv smiley


  • #37   27. mar 2014 Jeg vægter meget det sociale - det siger mit valg af hunderace vist også noget om smiley
    - hun skal gerne være glad for mennesker, herunder især børn, og gerne også andre hunde
    - hun skal gerne kunne klare at komme med rundt til forskellige hjem og miljøer
    - hun skal være et puttedyr, hvilket bestemt er tilfældet smiley



Kommentér på:
Det vores hunde SKAL kunne...

Annonce