{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandbørstning??
  • #1   17. feb 2009 Har prøvet med min Fifi.... Men det vil hun bare ikke have. Så jeg stoppede igen.

  • #2   17. feb 2009 Jeg børster tænder på mine.. det giver bedre ånde og så mindsker det risikoen for tandsten udover det værdsætter dyrlæger hvis man kan få lov at pille ved deres tænder og det hjælper tandbørstningen til..

    mine er dog ikk glade for det... molly prøver at spise tandbørsten og tulle spytter den ud hvis hun kan få lov tihii..


  • #3   17. feb 2009 Vi børster ikke... Tilgengæld er han vild med gulerødder, som skulle være gode... Samt vi bruger dental sticks stortset dagligt...

  • #4   17. feb 2009 Xenta elsker at børstet tænder.. Men hun elsker også at tygge i tandbørsten.. Ellers har hun altid kødbe (hudben) ti lat ligge.. og ellers tager ejg neglen og "skraber" med.. så der ikk sidder noget ved tandkødet..

  • #6   17. feb 2009 det skal jo lige siges at små hunde har generelt større problemer end store hunde.

    har selv store hunde, men børste tænder på den en gang i mellem, de synes ikke det er det fedeste., men giver så samtidig dental fra royay canin i foder eller som godbidder. og når jeg så børster tænder, så giver jeg dem sådan en, og så ind med tandbørsten samtidig hihi, så kan man frit børste lidt..

    ellers så løfter jeg bare læben lidt og børster,og så giver dem godbid hver gang jeg tager tandbørsten ud.

    du mindsker rigtig mange tandsygdomme ved at børste tænder.

    udover at børste tænder får de mange hvide kødben som er rigtig gode, og dental kødben og royal canins oral bar, og ja deres foder til tænderne smiley


  • #7   17. feb 2009 Jeg børster ikke tænder på min hund. Synes ikke det er nødvendigt. Hun får tørkost og derudover ben, gulerod, frosset kød, kylling samt tyggeben og stænger. Hun har de fineste hvide bisser, og jeg kan sagtens komme til at undersøge hende i hele munden uden brok :-). Køber aldrig Dentasticks, da de forsvinder på 5 sek. - ikke meget tyggeværdi i dem her i huset...

  • #8   17. feb 2009 Jeg synes det er en fin ide at børste tænder på hunden hvis ikke du kan få den til at tygge i noget. Men hvis du kan det, er der ike nogen grund til at børste.

    Oscar har siden han var hvalp fået et råt oksekraftben ell. mindst en gang om ugen. Han er nu 10 år gammel, og bliver altid rost til skuerne for sine flotte tænder af dyrlægen.


  • #9   17. feb 2009 skuerne = skyerne

  • #10   17. feb 2009 Miemiv L

    Herhjemme er det præcis det samme... de der dentastik holder overhovedet ikke. Tyggeben skal også være store og massive hvis de skal holde længere end 5 min smiley


  • #11   17. feb 2009 Man bør børste tænderne min. 3-4 gange om ugen for at være sikker på at det fjerner tandsten. Vi plejer at gøre det hverdag for at få en rytme i det, ellers har jeg tilbøjelighed til at glemme at få det gjort.

    Jeg bruger Bucadog tandpaster... det har en super effekt på tænderne og hundene er vilde med smagen


  • #12   17. feb 2009 Synes det er fint nok at gøre det, men jeg gør det ikke selv.
    Daisys tænder er fine.
    Hun får masser af ben :o)


  • #13   17. feb 2009 Børster engang imellem på min, og hun åbner bare gabet og nyder det, dog vil hun gerne gumle lidt i tandbørsten også smiley

  • #14   17. feb 2009 Det er faktisk sådan at hvis hun hører en af os andre i familien børste tænder, så kommer hun løbende smiley

  • #15   17. feb 2009 Vi har indtil videre brugt dental stiks og vores lab har fine tænder. Men vi vil gerne i gang med at børste tænder for at sikre os at de fortsætter med at være lige så fine.
    Og det skal lige siges at han er 6 mdr men har ikke noget imod tandbørsten indtil videre. Vi har ikke brugt tandpasta endnu for vil være sikker på han ikke har noget imod tandbørsten først.


  • #16   17. feb 2009 Jaeg synes også det er helt fornuftigt at lære hunden at få børstet tænder, for man kan jo komme i en situation, hvor det bliver nødvendigt. Og det er også ganske fint at gøre det regelmæssigt. Hunde er jo forskellige ligesom vi mennesker, og hvis de f.eks. ikke gider de ting, hvor de rigtigt skal gnaske, gnave og bruge tænderne ville jeg da også børste dem, fremfor at min hund fik en masse tandsten og dårlige tænder.

Kommentér på:
Tandbørstning??

Annonce