{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Hvem ville få skyldem? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle i glade hunde elskere smiley

Jeg er flyttet ud på landet for en kort periode sammen med kali men jeg har lige et spørgsmål smiley der er ikke så mange forskellige veje man kan gå herude da det kun er landevej smiley men den vej vi plejer at gå der kommer vi forbi en gård hvor der altid render en løs hund rundt og den render og snuser kali i røven osv. den er aldrig i snor og følger efter os flere 100 meter væk fra huset.. nu er det sådan at kali er i løbetid så hun kan godt være en strid kælling smiley hvis jeg går forbi gården med kali og de ved et tilfælde skulle komme op og slås hvem står så med problemet? mig der har min "Muskelhund" i snor eller gård ejerens hund som løber frit løs? det skal siges at gården ligger lige ud til landevejen så det er ikke privat grund jeg render ind på overhoved.. jeg går bare med den forestilling at det er mig der får problemet fordi kali er en "Muskelhund" og jeg skal lige tilføje at kali ALTID er i snor da jeg ikke kan kalde hende til mig hvis hun render frit så har altid snor på hende men man ved jo aldrig alligevel smiley

Dette emne skal ikke bruges til at kaste med mudder i smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem ville få skyldem?
  • #2   18. feb 2009 Det er jo den løse hund der er "skyldig" 8eller dens ejer i hvert fald).

    Men når nu du ved at der render en løs hund rundt dernede hver dag, ville jeg nok overveje at gå udenom det sted, eller bede gårdejer få hegn op/snor på sin hund eller hvad mulighed der nu er.
    -jeg ville i hvert fald ike bare afvente at det måske går galt


  • #3   18. feb 2009 ring til din lokale politistation og forklar dit problem, vores landbetjent tog ud til vores nabo da jeg havde samme problem. først blev naboerne tossede over at en nytilflytter skulle bestemme hvordan de skulle holde deres hund, men da landbetjenten kom igen og igen og gav dem en bøder for at hunden rendte løs fandt de ud af at det ikke kun var mig der syntes deres hund var til gene.

  • #4   18. feb 2009 gå ind og besøg dem på gården. og fortæl dem om det og sig du er bange for hundens sikkerhed. del pga biler der kommer kørene da den jo følger efter dig ud på vejen og din er i løbetid derfor ikke selvskabelig, og du ikke ønsker hvalpe heller. måske de er til at snakke med. hvis ikke så få du en veninde til at gå med når i er de der 100 meter væk med hund putter i snor på og aflever den på politi stationen med besked om i har fundet den på vejen og den hvist nok tilhøre dem der.. det koster i dem 500 i bøde og når de har skulle betale det en 3 4 gange har de nok lært det

  • #5   18. feb 2009 Jeg er helt enig med Michelle....
    Helt klart gå et andet sted hen med din hund når nu du ved den anden løber løs - det er jo under alle omstændigheder jo skide synd for den løse hund hvis den bliver bidt af din hund uanset hvis skyld det er.... Altså jeg mener - ja det er ejeren af den løse hunds skyld - men det er jo den stakkels lille løse hund der bliver bidt... :o( den kan jo ikke gøre for at ejeren er så skødesløs....


Kommentér på:
Hvem ville få skyldem?

Annonce