{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der træner konkurrencedicipliner
  • #1   22. feb 2009 Jeg træner ca. 4-5 gange ugentligt omkring 15-30 minutter per gang. Nogle dage kan jeg også træne 8 gange à 5 minutter.

    Vi træner LP og skal til vores første LP1 prøve om en uge

    Målet er at komme i klasse 3 og regner med at det er nået indenfor 2-3 år


  • #2   22. feb 2009 Jeg startede med at træne spor i september sidste år, før det trænede jeg lydighed med ham:

    - Det er forskelligt hvor meget jeg træner, han skal helst ikke blive for træt af det, men stadig synes det er super fedt, når han bliver sat på et spor.

    - Vi skal til vores første prøver her i april og i maj

    - Mit mål er at han skal blive champion indenfor diciplinen kaninslæb. Derefter starter vi forfra på Schweiss :o))


  • #3   22. feb 2009 Jeg træner hver dag.. Jeg træner BHP/IPO, spor, lydihed og forsvar.. Min gamle dreng har jeg været til DM med, den nye er kun 7 mdr.. Så han er ikke nået så langt endnu.. Målet må være DM/VM..

  • #4   22. feb 2009 Uh Siri, held og lykke! smiley

    Ann-sofie, det lyder meget spændende smiley


  • #5   22. feb 2009 Ja det synes jeg også det er. Super fedt at se sin hund lave noget godt arbejde, som den bare kan! - noget som ikke skal indlæres man bare trænes, det er fantastisk smiley

    Shibaerne fik først mulighed for at blive sporchampion i 2007, så nu skal det være ;o)


  • #6   22. feb 2009 agility. 1 gang ugl. i sæsonen.
    klasse 2 i begge disip.
    Træner til hunden viser at den hverken vil eller kan mere.


  • #7   22. feb 2009 Tak Rikke -. det får jeg brug for:)
    Hvad med dig? Træner du kun hyrdning og hvor lang tid bruger du? Er det kun "sjov" eller bruger du hundene til at arbejde for dig?


  • #8   22. feb 2009 Jeg træner ca. 3 x ½ time om ugen per hund.

    For Anti er målet, at hun bliver Lydighedschampion og Rally-Lydighedschampion. Jeg tror ikke, vi opnår det i 2009, men vi er klar til at prøve LP3 og Expertklassen og så finder jeg ud af hvad vi mangler.

    For Chavez er målet, at han får en lydighedstitel. Han mangler at bestå begynderklassen i Rally 1 gang mere eller at bestå LP1. Han er klar til at prøve begge dele i 2009.


  • #9   22. feb 2009 Hihi Siri
    Jeg hyrder kun med mine og jeg træner stort set hver eneste dag indtil hunden er "blød" i bolden, eller næsten er, der går heldigvis længere og længere tid. ( Hvilket jo er meningen )
    - og så arbejde jeg også med dem, jeg samler får på de sydfynsker øer, og på en gård med 700 moderdyr.

    Lige pt synes jeg det er sjovest at træne hundene, men er startet til kvalifikationskonkurrencer med Bailey.
    I år skal der dog gøres noget seriøst ud af det.
    Målet lige nu er at bliver kvalificeret til Nm og continental.
    Med tiden selvfølgelig også World trial.

    Super dejligt at høre at der er nogen herinde på hg, der har andet end "stuehunde" smiley



  • #10   22. feb 2009 Rikke: Jeg hørte en historie i går til DKK sportræning, hvor der var en der fortalte om en der hed Rikke, som havde været ude for en "sjov" oplevelse med sin hyrdehund mens hun var højgravid, var dte dig? smiley

  • #11   22. feb 2009 Haha!
    Nej det var ikke mig, det har været Rikke Andersen www.spismerelam.dk

    Det kan ikke have været andre smiley


  • #12   22. feb 2009 Ahhh okay, ja man kan jo aldrig vide smiley

  • #13   22. feb 2009 Løber agility, løber på banen to til tre gange om ugen, men træner egentlig lidt hver dag.

    De dage jeg ikke træner agility vedligeholder jeg lidt på lydigheden, idet en lydig hund er en nødvendighed for at nå gode resultater. Derudover er vi selvfølgelig ude og trave en del hver dag.

    Hvad jeg bruger af tid tør jeg ikke sige. Det afhænger lidt af hundene. Jeg mærker ret hurtigt når koncentrationen er væk og så holder jeg.

    Om sommeren og det meste af efteråret er jeg til konkurrence næsten hver weekend. Så mine er både hygge og familiehunde, men de bliver bestemt også brugt.


  • #14   22. feb 2009 Forresten er mit mål at nå til DM med den store af vores hunde. Han er knapt et år, Så det varer jo da lige nogle år eller fire endnu, men hvis vi arbejder hårdt, så tror jeg helt sikkert på det.
    Den lille er jeg startet lidt med, så hende når jeg nok ikke helt så langt med, men vi satser på at komme op i en højere klasse og så en masse stævne sejre. Evt. en gentagelse af landsdelsmesterskabet. Vi må se hvad sæsonen bringer. Hun har bøvlet lidt med et knæ, så jeg er lidt mere forsigtig med ambitionerne. Hendes helbred frem for alt.


  • #15   22. feb 2009 World trial - sådan! Det skader aldrig at have ambitioner. Det lyder jo også som om du lægger meget arbejde og energi i det. Og hvor er det fedt at du har mulighed for at bruge egenskaberne til rigtig arbejde! Du må have nogen meget glade og tilfredse hunden om aftenen:)

  • #16   22. feb 2009 Min hund træner BHP/IPO. (Det er min mand, der er fører).

    Han har skadespause lige nu, men håber at kunne genoptage fuldt træningsprogram igen inden for 3-4 måneder.

    Det vil sige: Træning i lydighed og forsvarsarbejde i klub to gange om ugen. Korte sekvenser af lydighed hver dag. Spor 1-3 gange om ugen, og så det løse.

    Da Cassius blev skadet var han lige nået til at skulle op til sin anlægsprøve (BHP1), så der er stadig lang vej endnu.

    Målet er, at nå så langt som denne ekvipage kan nå, med de ressourcer de har :o)
    Vi tager et mål ad gangen - næste mål er at komme til at træne fuld ud igen.
    Det er klart, at DM-udtagelser er det, der arbejdes henimod på hvis der kigges lidt længere ud i fremtiden.


  • #17   22. feb 2009 Jeg træner 4-5 gange om ugen, hvoraf de 2 gange er på trænings pladsen.
    Jeg træner IPO/BHP.
    Mit mål er ipo3 prøver, udholdenheds prøve og avlskåring. Samt at stille (og klare mig godt) til DM for IPO3/BHP3.
    Ninja (min yngste) er ved at være klar til begynder prøverne om 1 mdr, og de store prøver kort efter.


  • #18   22. feb 2009 Mette, det er da æv med hendes helbred! smiley
    Jeg krydser fingre for at I når rigtig langt smiley

    Siri, hihi ja for det meste er de glade! Amibtioner skader det selvfølgelig aldrig at have smiley


  • #19   22. feb 2009 ca. 2 gange om ugen.... 5-6 km.

    (Vi træner til slædehundeløb... og har vundet en bronze-medalje til EM)


  • #20   22. feb 2009 Så længe hun har det sjovt, så er jeg godt tilfreds, så kan jeg have ambitionerne på vores hvalp som bliver super god. han er også bygget til det, begge forældre er dygtige AG hunde.
    Min gamle hund er ikke ligefrem en typisk AG hund, en af grundene til jeg gerne vil have hende med i lang tid, for at der er lidt alsidighed. Hun er som regel den eneste af sin slags. Så er det jo ekstra sjovt at vinde.

    Forresten Rikke rigtig god tråd. Det er spændende lige at høre hvad folk laver og har af planer og rigtig meget held og lykke med konkurrencerne. Dejligt at der er mange der bruger deres hunde til en masse.


  • #21   23. feb 2009 Træner sammen med andre mindst 2 gange om ugen samt det løse vi laver selv. For kondition og holdbarhed svømmer vi én gang om ugen.
    Hvad skal vi opnå i år, ja nogle fede konkurrencer, den sidste halve oprykning til kriminalklassen og hvis alt går vel, deltagelse i DM i efteråret. Får jeg tid, så mangler vi også BHP3.


  • #22   23. feb 2009 Jeg er først lige startet på C-holdets begynderhold. Men det jeg vil arbejde frem mod er helt klart de store konkurrencer indenfor lydighed.
    VI træner til hverdag noget enten lydighed eller spor. Derudover noget ren klikkertræning. Klikkeren bliver også brugt i lydigheden og sporet.
    Jeg glæder mig meget til at gøre fremskridt med hede.


  • #23   23. feb 2009 Anne Sofie, bare klø på, fremskridtene skal nok komme og det er en fantastisk følelse.

  • #24   23. feb 2009 Mette: Det vil jeg da gøre smiley Jeg glæder mig til at se hende udvikle sig (:

Kommentér på:
Jer der træner konkurrencedicipliner

Annonce