{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Jer der træner meget (godbidder) {{forumTopicSubject}}

Nu hvor vejret forhåbentlig snart bliver bedre vil jeg gerne begynde at træne mere med mine 2 piger end vi tidligere har gjort. Både alm lydighed, tricks og spor. Begge mine hunde er meget meget madglade så vi skal passe lidt på så de ikke risikere at blive tykke. Derfor er jeg interesseret i at høre hvordan i gør? Hvad slags godbidder bruger i og hvad gør i i forbindelse med deres rigtige mad? Ved godt at jeg kunne bruge deres alm foder som godbidder men tror de vil føle sig snydt når madskålen så ikke kommer kl 18 som den plejer;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der træner meget (godbidder)
  • #1   9. jan 2011 Hvis der er en dag hvor vi har trænet meget så får de ikke noget mad!

  • #2   9. jan 2011 Til hjemmetræning bruger jeg gulerødder og når vi er til træning på træningspladsen bruger jeg pølser.

  • #3   9. jan 2011 Thomsen får heller ikke så meget mad hvis han har trænet meget og fået mange godbidder.

  • #4   9. jan 2011 bruger kyllingpølser til træning, og så sætter det sædvanlige mad, ned i tilsvarende mængde. Og ingen mad, før træning.
    sultne hunde arbejder bedst.


  • #5   9. jan 2011 Jeg bruger kogt hønsekød i tern....... Og så skruer jeg ned for foderet:-)

  • #6   9. jan 2011 Jeg var til agility i aftes med begge tøserne. Her fik de kogt hønsekød og ingen aftensmad:-)

  • #7   9. jan 2011 Hunde aner ikke hvad klokken er smiley så de vil helt bestemt ikke føle sig snydt! måske lidt i starten, men når de vænner sig til at det ikke er altid der er mad, så bemærker de det ikke. Du vil nok dermed også være mere leder, da det er dig der bestemmer hvornår de får mad, det vil hjælpe dig i din træning.
    Min Sheltie vil også helst træne med godbidder og andre former for mad. Jeg plejer at træne indendørs ting med ham ved 17 tiden, så det passer nogenlunde med aftensmaden, der "normalt" kommer. Nogle gange får han resterne fra hans alm. mad vi lige har trænet med, i sin skål, hvis der er noget til overs.
    Når jeg træner i løbet af dagen, bruger jeg nogle gange hans alm. mad, og trækker det fra morgenmad eller aftensmad (kommer lidt an på hvad tid på dagen det er.) det vil også sige at jeg planlægger min trænings tidpunkter, og til passer hans mad efter det.
    Hvis jeg ikke bruger alm. mad, så bruger jeg, bittesmå stykker cocktail-pølser, skinke i små tern (selv skåret ud), kylling i tern (halveret), ristet rugbrød skåret i små tern og en masse andet spænende, som ikke indeholder for meget fedt.
    han får aldrig særlig store stykker, da det bare er beløningen i sig selv, der er god. Uanset hvor stor godbidden er, så vil dine hunde sætte pris på det smiley det gør også at de ikke vil blive så hurtigt fede...,

    Min hundetræner har en hjemme side hvor der er gode idéer til godbidder. www.positivtraening.dk
    Hjemmesiden er lavet om, men hvis du leder lidt kan du være du kan finde det. Mener det hedder noget med "hvad er en godbid for din hund" eller sådan noget smiley
    GOD FORNØJELSE!


  • #8   9. jan 2011 Jeg plejer at købe en pose partypølser i brugsen. Og så skærer jeg den i meget små stykker.

    Hvis jeg skal gå spor med hunden bruger jeg fiskefrikadeller smiley


  • #9   9. jan 2011 Cecilie S

    Det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg er ret sikker på at de har et indre ur, der fortæller dem at nu er det ved at være tid til at de skal have mad.

    Vores de begynder i hvert fald at røre på sig hver dag præcis klokken 6(man kan næsten stille urene efter dem).

    Mht. at bruge deres mad, så ville jeg sige nej til at bruge det. De skal arbejde for det og være motiveret og derfor skal det ikke bare være det mad vi får i madskålen.


  • #10   9. jan 2011 Og så skal man jo også huske på at hunden jo ikke skal blive mæt af godbidder smiley


  • #11   9. jan 2011 Jeg bruger som oftest bold som belønning, det træner hun super godt på smiley Bruger dog også godbidder til belønning og spor .. Jeg bruger frikadeller, pølser, fiskefrikadeller, skinketern og kødrester smiley Her foretrækker jeg bolden til det meste af min træning smiley

  • #12   9. jan 2011 Camilse

    tror det dine hunde reagere på, er at de er sultne? Jeg skrev jo også at jeg træner med min et stykke tid inden normal aftensmad, og han siger ALDRIG noget hvis jeg har trænet tidligere med hans mad.
    Dyrlæger og andre hundemennesker, der kender deres fag, vil mene at hunden ikke aner hvad klokken er, eller kan fornemme det. Din hund aner heller ikke om den har været alene hjemme i 5 minutter eller 3 timer. Den fornemmer bare at den skal noget uden for smiley


  • #13   9. jan 2011 .... Og her er min hund slet ikke motiveret nok på sin egen tørfoder! smiley

  • #14   9. jan 2011 Anne - vi bruger faktisk også bidepølle hvilke hun er rigtig glad for smiley Hun træner faktisk bedst på bold eller bidepølle .. Hun gider slet slet ikk arbejde for tørfoder, det er ganske enkelt for kedeligt! smiley

  • #15   9. jan 2011 hvis hunden er sulten, så er det vel ikke nødvendigt at bruge lækre godbidder.
    Det jeg har ment med min ovenstående tekst, er at hunden ingen tidsfornemmelse har?
    Jeg bruger også lækre godbidder, men alm. foder bliver lige så lækkert som de gode godbiddet, hvis min hund er sulten smiley så er der jo ingen grund til at gøre hunden over motivret, som den kan gå hen og blive smiley


  • #16   9. jan 2011 Cecilie - en hund arbejder altid bedre på en lækker godbid end dens eget tørkost, også selvom den er sulten! Hunden bliver slet slet ikke lige så motiveret når den kun får en tør pille, fremfor et lækkert stykke pølse! Selvom min er sulten, så gider den ikke arbejde for tørkost.. Kan godt lide den vending Anne bruger med hvis du selv skulle arbejde! - sådan er det også med hunde! smiley

  • #17   9. jan 2011 Øøøh, nu er mine hunde så nok lidt udenfor nummer......... Det er jo evigt sultne dræberlabber.......... Men dem kan jeg nu sagtens træne på foderet alene. Mit problem er at når de får mad på den måde (til træning/agility) så sluger de maden og får det galt i halsen. Derfor er jeg nødsaget til at bruge bløde godbidder:-)

  • #18   9. jan 2011 Hunde er forskellige, og har oplevet at mange hunde ikke bliver motiveret af det samme, og det er godt nok vil jeg mene!
    Min har det fint, og som skrevet så forsøgte jeg at forklare hvad jeg bruger, da det er det emnet handler om, og længere nede at hunden ingen tidsfornemmelse har?
    Det er HELT fair, at jeres bedre kan lide legetøj, for det virker langt fra på min! smiley


  • #19   11. jan 2011 jeg ved at godt at han bliver mere motiveret så, men synes ikke det er nødt vendig, da han i forvejen vil gøre alt for sit tørfoder, hvis det er et par timer inden aftensmad... Jeres hunde gør noget andet, og min gør noget.

Kommentér på:
Jer der træner meget (godbidder)

Annonce