{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der træner meget
  • #2   11. sep 2016 Nej! Men jeg går heller ikke tur med mine hunde, de bliver luftet når de skal det, men gåtur får de ikke;)

  • #4   11. sep 2016 De dage hvor vi skal til træning, der bliver hun kun luftet inden.. Men nu har vi f.eks. i dag lige selv taget en times rally træning, og nu er hun træt - så jeg regner ikke med at hun skal lave mere i dag.. smiley

    Blev blot nysgerrig, det kunne godt være at andre stadig gik lange ture, selvom de havde trænet ½-1½ time smiley


  • #5   11. sep 2016 Jeg fjerner gåturene op til løb og prøver, og justerer også på dage med alm træning.

  • #7   11. sep 2016 Vores får tisseture, det er sjældent vi tager på deciderede gåture...

    Tisseturene ændres der ikke på. Gåture falder stort set aldrig på en dag, hvor der også trænes.


  • #8   11. sep 2016 I hverdagene træner jeg, hvis vi skal træne, det bestemmer Coco, på turene. Og jeg går som regel en kortere tur, når vi træner seriøst på turen end når vi bare er på tulle-tur smiley

    Er vi til holdtræning eller konkurrence bliver hun kun luftet før og efter og får ingen tur derudover før aften, som altid er en kort tur på ca.15min.


  • #9   12. sep 2016 Morgenturen på 1-1½ time bliver der ikke pillet ved. Men eftermiddagsturen kan godt bliev afkortet/'aflyst' alt afhængigt af hvordan træningen ligger. Fx skal vi i øjeblikket være til træning tirsdag eftermiddag kl 17.30, så er der altså ikke tid til andet end, at de lige tisser i haven mens jeg skifter tøj og så er det ellers ind i bilen og afsted med dem begge.

  • #10   12. sep 2016 Jer der skriver at I ikke giver jeres hund en gåtur. Betyder det at jeres hunde ikke kommer ud og gå/løbe/snuse og kun kommer ud til træning eller når der skal besørges, eller hvordan skal det forstås ?

  • #11   12. sep 2016 Vi bor på landet og hundene kommer dagligt ud at løbe på egen matrikel, som er stor nok til at det er rigeligt.
    Snuse får de gjort på deres tisseture herhjemme og på turene i forbindelse med at vi er afsted.
    Vi kommer flere forskellige steder og kommer rundt i landet, hvor de får rigeligt nyt at snuse til.

    Vi har dem kun ekstremt sjældent løse udenfor træningsplads og egen grund... Vi foretrækker at de er i line, steder, hvor der kan komme andre mennesker.


  • #13   12. sep 2016 Ok CH som det var formuleret længere oppe i tråden, lød det blot som om at det var træningen eller ingenting smiley Kunne ikke helt forstå det.

  • #14   12. sep 2016 Labsen, jeg kan godt se hvordan det kan misforstås smiley

    Pointen er nok bare, at der ikke er indlagt daglige gåture ud over tisseturene (Hos os varer de mellem 5 minutter og 30 minutter, lidt afhængigt....) - men der er jo en masse andet godt i stedet smiley


  • #16   12. sep 2016 Som *CH* mine hunde får ikke gåture bare for gåturens skyld;) motion får de blandt andet ved leg med hinanden på egen grund, tisseture er korte ture på 15-20 min hvor der besørges og resten af deres behov bliver så rigeligt dækket af træning m.m samt samvær med pensionshunde og undersøgelse af stierne hvor pensionshundene er luftet;)

  • #18   12. sep 2016 Vores vil altid gå - de vil altid aktivitet...
    Men eftersom vi kommer hjem fra træning omkring midnat, så bliver det ikke mere end til de 5 minutters tissetur der *GG*

    I ferier, hvor der er masser af tid om eftermiddagen inden træning kan vi godt tage ud i verden og se lidt, men det hører til sjældenhederne...


  • #19   12. sep 2016 Nicki ville træne 3 timer i træk, hvis jeg bad hende om det - og gå 3 timer bagefter, hvis jeg bad hende om det.. men det ændrer ikke på at hun er træt og tilfreds efter en times træning, uden lang gå tur.

    Hun kommer altid ud og går ca. 3x 10-15 minutter, på lufteture - men de dage vi træner, går vi ikke mere end det.. Dage hvor vi ikke træner går vi så en times tid mere, ofte i skoven, hvor hun kan gå løst (stor, uindhegnet hundeskov) smiley


  • #21   12. sep 2016 CH og Bodil
    Jeg var næsten godt klar over at det var sådan det forholdte sig smiley Jeg ville blot spørge ind til det, så en udefrakommende der læser denne tråd ikke tænker at en time i den lokale klub om ugen samt tisseri i en have på størrelse med et frimærke er nok til at dække en brugshunds behov smiley


  • #22   12. sep 2016 Labsen, jeg lavede engang en tråd, der hed noget der minder om: Jeg går ikke tur med min hund - jeg husker ikke helt hvordan tråden udviklede sig her, men der gik lidt tid og så fik jeg en besked om, at nogen havde set den og den blev diskuteret livligt på et andet hundeforum på nettet.

    HOLD da op, hvor det faldt folk for brystet. Jeg tror du har ret i, at mange ikke kan se det som et aktivt hundeliv - selvom det er præcis, hvad hundene har smiley


  • #24   12. sep 2016 Når man har arbejdende hunde, så er det jo oftest sådan, at man skal sige stop på deres vegne...

    De gør det ikke - de knokler på til den bitre ende...
    Vi havde en oplevelse forleden, der lige fik sat det på plads - søde Bellen fik simpelthen ildebefindende efter træning - lige ved at dejse om.
    Vi havde kvajet os og havde ikke været opmærksom på, at selvom hun havde fået tilbudt vand, så havde hun ikke drukket....

    Men hun knoklede bare på...


  • #27   12. sep 2016 At en hund kan klare det betyder ikke nødvendigvis at det er en god ide smiley

    Det KAN det være og er det ofte... det er jo afhængigt af en hulens masse ting.


  • #31   12. sep 2016 Der er vel også stor forskel på hvilken sport man træner.
    Jeg træner selv LP på konkurrenceniveau, det er en sport hvor der hele tiden er kæmpe fokus på de mindste detaljer i hundens krop. Jeg beder også min hund om st være i nogle for den ikke så naturlige stillinger under træning. Vi bruger meget en gåtur til at få kroppen "på plads" efter træning. Dyrkede jeg derimod IPO eller når vi feks har trænet jagt, hvor eneegiudladningen er massiv, så ville jeg ikke gøre det.
    Jeg er meget enig i nogle af ovenstående kommentar omkring det med at man nogle gange skal stoppe sin brugshund før den selv siger stop.
    Og igen der er kæmpe forskel på hvad der trænes og individet på ens hund.


  • #33   12. sep 2016 Det er nok individuelt, hvad "træner meget" dækker over - men jeg tænker at med det begreb rammer jeg primært dem, som træner i forhold til konkurrencer (og Leonschow smiley ), da det trods alt kræver en indsats til hverdag.

  • #37   12. sep 2016 Tjaa, det kommer også an på, hvem man sammenligner med.. Sammenligner vi med hr. og fru. jensen, hvis hund tulrer rundt i haven hele dagen, så skal der ikke ret meget til, før man træner meget smiley

    Jeg vil også mene, at du går ind under den kategori (træner meget), Trine.

    Nu hvor vi ingen have har og derfor skal bevæge os ud, hver gang vi skal træne, så træner vi en del længere tid ad gangen - i går tog vi 1 times rally selv. Men nu har jeg så også en hund, der er arbejdsnarkoman, så det er ikke noget problem - og hun er faktisk mest koncentreret sådan midt i træningen - så er hun nærmest "styret ind" på den rigtige kanal, men er ikke lukket for ny indlæring smiley


  • #38   12. sep 2016 For mig handler det at træne meget om hvilke krav der bliver stillet til hundens fysik og koncentration.
    Det handler ikke så meget om tid eller om hvor ofte, det foregår...

    Når vores hunde træner er det ikke så lang tid ad gangen (max 15 minutter vil jeg tro inklusive pauser), men det er temmelig intensivt og stiller store krav til hundens koncentration og fysik.

    I perioder bliver de trænet i 1-3 discipliner i IPO dagligt i perioder 3-4 gange ugentligt.

    Dette er ikke konkurrencetræning, bare træning...

    Jeg synes at vores træner relativt meget....


  • #40   12. sep 2016 Den træning jeg tænker på er nu ikke sådan noget med gå pænt, ignorer andre hunde osv.. Jo, det er naturligvis træning, og det gør vi helt naturligt også på vores gå-tur - men jeg tænker mere decideret, nu bruger jeg 5-10-15 minutter på træning, såsom fri ved fod, stillingsskift, dæk på afstand, eller andre øvelser.

    Når vi træner, så træner vi ofte 4x 10 min eller 5x 10 minutter, men jeg må da indrømme at nogle gange glemmer jeg tiden, og så har vi pludselig trænet en halv time i streg.. Ups smiley

    Men grunden til det sker er, at jeg holder først pause, når jeg føler hun har behov for pause. Nogle gange går der 5 minutter, andre gange går der 20 minutter..

    Jeg træner helst 15-20 minutter ad gangen, men vi bruger også forholdsvist lang tid i løbet af de 15-20 minutter på belønning (leg) - det er lidt mere tidskrævende end at bruge godbidder. Derfor når vi dårligt at komme i gang, hvis vi kun bruger 5 minutter før vi holder pause smiley


  • #41   12. sep 2016 De to små: Det du beskriver der er i min verden ikke at træne meget. Det er imo hverdagsaktivering.

    At træne meget er i min optik at træne specifikke øvelser, som går ud over almen aktivering, mere end 4 gange i ugen. Længden af træningen er underordnet, men intensiteten skal være høj.


Kommentér på:
Jer der træner meget

Annonce