{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Hvad ville passe bedst? - Valg af hund {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi står og skal flytte i stort hus. Vi har en lille yorkshire terrier dreng i forvejen, som er rigtig god til både store og små hunde, ligemeget køn.
Vi vil gerne have en ven til Eddie (vores yorkie), men samtidig en god vagthund. Eddie gør overhovedet ikke, altså han gør meget lidt når man leger med ham, og ellers gør han kun når han kan høre nogen ved døren. Da vi gerne vil have en større hund, da den jo også gerne skal kunne passe på vores nye hjem, har vi kigget meget på en grand danois, men vil sådan en hund være for stor til Eddie? Det må gerne være en hund der ikke gør konstant, altså selvfølgelig må den gø - det gør alle hunde, men ikke en hund der ikke laver andet. Udover det må det gerne være en halv stor hund, men samtidig passende str. for Eddie, da de gerne skal kunne tumle uden at Eddie brækker arme og ben smiley

Så en god ven til Eddie, en god hund til os, gerne meget loyal og trofast, gerne stor smiley Håber nogen gider hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville passe bedst? - Valg af hund
  • #1   3. mar 2009 spørgsmålet er jo nok mere hvad i kan tilbyde hunden af aktivering

• #2   3. mar 2009 Vi går med Eddie klokken 07.00 hver morgen, så igen når vi kommer hjem fra skole og arbejde, så tager vi på stranden ved en 16.00 tiden, og går igen efter aftensmad og inden vi går i seng.
    Når vi flytter vil det nok mest blive ture i skoven, da den ligger lige bagved, og stranden i weekenden. Men lange ture, mange gange om dagen, og ellers bliver der leget indenfor smiley

• #3   3. mar 2009 tja... ved ikke.. synes hellere i skal sætte krav til hvilken slags hund I kunne tænke jer.. for både en amstaff, schæfer og retriever kan klare de lange ture når de er vokset ud.. MEN de er jo avlet til hver sit formål..

• #5   3. mar 2009 Ja en rottweiler er lige mig, men problemet er nok hende den gamle, hun HADER rottweilere, da hun engang skulle passe nogen børn og deres to rottweilere ikke lod hende bevæge sig uden at snappe efter hende! Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne få hende overtalt til at få en rottweiler, men uhh den race er lige mig. Men er de ikke rimelig aggresive? Eddie kan godt være lidt små irreterne overfor andre hunde, og vi søger samtidig en ven til ham, som kan klare de små drillerier uden at den går helt amok. Er en rottweiler med en god opdragelse en man kan stole 110% på?

Amstaff kan vist ikke komme på tale, da den gamle er meget bange for dem. Schæfer har vi snakket om..

Ja det er nemlig problemet, en stor pote han sagtens kyle lille Eddie hen af gulvet smiley Haha. Tak for rosen og mange tak smiley

• #6   3. mar 2009 Eller hvad med en dobermann? Nogen der kan fortælle lidt om den ville passe??

• #7   3. mar 2009 josefine- jeg tror det vil være en god idé hvis du selv læser lidt om de racer du har interesse i. der er en del på nettet.. Der kan du både læse om hvordan de er mentalt og fysisk.. vi ved jo ikke hvilken mentalitet du vil have hos en hund..
    F.eks. både rottweiler, dobermann og schæfer er glimrende vagthunde, men deres sind er forskelligt

• #8   3. mar 2009 chine- en dober er da ikke mere brugshund end rotten og schæfer? eller er jeg galt på den?

• #9   3. mar 2009 Aktivering tror jeg ikke i skal tænke på, da vi går meget med vores hunde, og de hunde vi har haft i årnes løb har jeg alle løbet lange ture med, men da jeg syntes Eddie er for lille, og ikke kan klare sådan en lang tur, vil jeg ikke løbe med ham - plus, en god løbe hund skal for midt vedkommene være en god vagt hund, en der passer på mig, da man aldrig ved hvem man løber ind i i Danmark mere.. Men jeg vil prøve at slå nogen racer op på nettet tak smiley

• #10   3. mar 2009 mit vedkommende*

• #11   3. mar 2009 husk at mental træning er også vigtigt og super sundt for hundene smiley både for eddie og den nye smiley men held og lykke med valget...

• #12   3. mar 2009 Jo tak - tak for svar smiley

• #13   3. mar 2009 Tak for svar. Jeg har allerede fundet en rigtig god opdrætter tæt på der sælger dobermann, som jeg tror vi vil tage ud til. Hun træner dem også, så hende vil vi besøge.. smiley Ja du kan tro en god hund er værd at vente på.

• #15   4. mar 2009 chine- jeg synes bare ikke de dobere jeg har mødt har været så energiske som schæferne jeg har mødt, men det kommer jo nok også an på hvilke blodlinjer der ligger bag..
    Men ja, vi er helt enige i at de kræver mere end bare en tur på stranden eller skoven smiley

Kommentér på:
Hvad ville passe bedst? - Valg af hund

Annonce