{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

7 mdr. --UD {{forumTopicSubject}}

jeg undrer mig dybt over alle de hunde jeg læser om ,det er især de lidt større hunde,der er til salg og mange af dem er omkring 7 mdr.,det må da være mennesker der aldrig fattede, hvad det indbefatter at have hund,og så bare giver op når den når den første trodsalder.Det er s'gu da for klamt--gid nogle flere hvalpesælgere ville sortere kraftigt i deres købere --for hundenes skyld.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  7 mdr. --UD
  • #1   15. mar 2009 Der er mange grunde. Feks. kan man ikke have sine hunde med på camping ?????

• #2   15. mar 2009 Lone:

Kan man ikke??????????? Køber man så ikke bare en mere, som heller ikke kan komme med på camping 3 uger i sommerferien????

• #3   15. mar 2009 Jeg har en på 9 måneder.........HUN er sq også billigt til salg ind imellem......... Altså i mine tanker:-))

• #4   15. mar 2009 jeg går ud fra at du er ironisk,der er nemlig mange campingpladser, hvor man kan have sin hund med--jeg har for nogle år tilbage været bestyrer på en campingplads,og man kan leje sommerhuse hvor man må have op til 2 hunde med,og man kan få sine hunde passet i pension eller privat,der er ikke så mange undskyldninger,hvis man VIRKELIG gerne vil sin hund

• #5   15. mar 2009 JEG er ironisk i mit første indlæg!!!!

• #6   15. mar 2009 Der har skam lige været en annonce i markedet ( den er fjernet ) hvor de havde en voksen hund og en stor hvalp der søgte nyt hjem fordi de skulle til og campere. De havde 6 børn også. Så hunde kunne altså ikke komme med.

• #7   15. mar 2009 Jeg har kendskab til den, som har en lab....... Den kan/må ikke være i bilen, når de skal på camping 3 uger til sommer, så den skal passes....... Nu har de så lige købt en hund mere!!

• #8   15. mar 2009 jeg fik tilbudt en hund da ejeren ikke havde tid til den længere.. da jeg spurte ham hvor gammel den varm svarede han fanme 5 måneder.. jeg gik helt kold og skældte ud.. han havde kun haft den i 3 måneder og så havde han ikke tid til den mere.. det er jo for latterligt.. når man køber en hund skal man vide at det er for de næste 10 år mindst at man skal have tid.
    Han blev lidt chokeret over at jeg skældte så meget ud

• #9   15. mar 2009 bodil s

gid nogle flere hvalpesælgere ville sortere kraftigt i deres købere --for hundenes skyld.

Uanset hvor meget man så sortere i hvalpekøbere, så kan man kun se dem til tænderne. Jeg har også prøvet at få hvalpe retur fra steder, hvor jeg aldrig havde drømt om at det kunne ske. Så det er meget svært som opdrætter at se igennem folk. De kan jo lyde så overbevisende hver gang man snakker med dem og vupti så sker der et eller andet i deres liv eller hunden kommer i lømmel alderen og så kan/vil de ikke hunden mere.
    Jeg tror det er meget svært at komme dette til livs.....desværre.

• #10   15. mar 2009 Det ville være endnu mere effektivt hvis folk var mere påpasselige med at avle...!

• #12   15. mar 2009 Kan også være fordi man lige har fået nyt gulvtæppe og det er flot lyst og hunden er en tæve som småbløder, det kan jeg godt forstå man SLET ikke kan leve med sådan noget griseri

(ironi kan måske forkomme)

• #13   15. mar 2009 Mette s: ja det kan da være svært at regne ud hvem der virkelig gerne vil tage sig af en hund.. havde en kollega der lige er gået af med 3. hund inden for et par år. Da de ikke havde tiden for de har to små børn!!!!!!!!!!!!!!!! øhhhhh hvorfor gik de så af med de første to! sys simpelthen det er så dumt af folk...

• #14   15. mar 2009 Nadia P
    Ja jeg undrer mig også mange gange når jeg læser de salgsannoncer herinde. Måske ville det ikke være så dumt med et kørekort til hundeejere.
    Man prøver at gøre det så godt som man kan som opdrætter, men hvor er det svært at se igennem folk. Jeg "køber" altid mine hvalpe tilbage, hvis ikke ejeren vil have den mere, hvliket så resulterede i at jeg havde to hvalpe retur på en gang, så der var sku gang i den herhjemme*S* Men hellere det, så jeg kan vurdere hvalpen og se hvad den evt. kan klare med hensyn til at komme i et nyt hjem igen.

• #15   15. mar 2009 Da jeg købte både Lotus og Kaido skrev jeg under på at jeg ikke må sælge eller give dem bort uden opdrætters samtykke. Det synes jeg er HELT fint. Masser af disse hunde har jo været mange steder før.
    Men har desværre også oplevet avlere (bruger BEVIDST ikke ordet opdrætter her), som gerne vil lave kuld, men ikke have noget med hvalpene/hundene at gøre bagefter. Så hvad folk gjorde/gør med deres hunde efter at de har forladt avler, rager disse avlere en papand....

• #16   15. mar 2009 Jeg tror (og håber)at mange kenneler gør et stort arbejde i og finde gode hjem til deres hvalpe, og det ser for mig ud til at det trods alt er begrænset hvad der er af stambogsførte hunde til salg herinde. Langt hovedparten er ikke stambogsførte hunde. Så jeg tror det er "hobbyavlerene" der let går lidt i panik for om de kan sælge deres hvalpe. Men ja jeg ved det er hundesvært og se på folk hvordan de er.

• #17   15. mar 2009 Charlotte **DKK Snob* *

Jeps.........Også derfor jeg helt bevidst undlader at kalde visse mennesker opdrættere men istedet avlere:-)

• #18   16. mar 2009 Jeg synes bare det er mærkeligt folk overhovedet KAN skille sig af med dem. Det ville for mig være det sammen som at give sit barn væk (har så ikke børn) men så kæreste. Kunne da aldrig skille mig af med hende, selvom man nogen gange har lyst til at smide hende i skraldespanden, så holder man da så meget af dem at det er helt utænkeligt.

Mette og Charlotte: JA Nemlig! Avlevere burde forbydes!Ligesom man skulle indføre kørekort til hund, burde manindfører tilladelser til at få hvalpe, selvom det i praksis er lidt svært at gennemfører, for hvor er der mange uansvalige avlere!

Kommentér på:
7 mdr. --UD

Annonce