{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Sele/halsbånd, foder til hvalp? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. :O)

Har lige et par spørgsmål...
Jeg er jo ved at købe stort ind, så jeg har alt klar, inden jeg overhovedet ser på hvalp. (Er dog skrevet på en venteliste hos en der venter hvalpe i påsken.. Wee ;)).

Nå.. Men mine spørgsmål kommer så her:
Hvad er bedst til en hvalp.. Sele eller halsbånd? (Når man går tur, og skal lære den at gå pænt).
-Jeg har hørt det er sele, og leder derfor efter en god en, så ville høre om I kender nogle sider der sælger nogle gode nogle til hvalpe? smiley

Og så er jeg meget i tvivl om hvad foder jeg skal gå efter smiley Hvad er jeres erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sele/halsbånd, foder til hvalp?
  • #1   3. apr 2009 sele så du ikke risikere at rykke i halsen på hvalpen smiley

    nemmeste jeg har fundet til hvalpe, er fra Zoodom med easy-click

    den ligges på jorden, hundes forben stilles op i den, og så trækker man den op og spænder på ryggen med clickspænde, hvor der så er ringe til snoren også smiley
    det er muligt jeg har en lille en liggende et sted, hvor stor hund er det til ? smiley så kigger jeg da lige


  • #2   3. apr 2009 foder synes jeg du skal snakke med opdrætter om. Det er bedst at give det samme som dem, ihvert tilfælde i starten.

    en hvalpe sele skal være udformet så den ikke lægger presset på leddene i skuldren.

    det er vigtigt at din hund også lære at gå med halsbånd, så det skal der også trænes med. min erfaring er at halsbånd er uundværlig hvis man skal øve plads, altså gå ved siden af dig.
    hvorimod en sele er rarest når man bare er ude at lufte


  • #3   3. apr 2009 og foder ville jeg vælge race bestemt Royal Canin foder, starte fra babydog og følge op med puppy, junior osv smiley



  • #4   3. apr 2009 Oki.. :O) Ja halsbånd skal der helt sikkert også købes.. Har bare altid tænkt over hvad der egentlig er bedst for hunden, når man er ude og gå/træne.


    American B, Det skal være til en golden retriever..
    Dem jeg er blevet skrevet op til, bliver først født i påsken, så præcis størrelse når jeg får den, ved jeg ikke.. Men de er jo ikke så store i 8 ugers alderen. Smiler


  • #5   3. apr 2009 Royal canin er der vist mange der har gode erfaringer med? :O)

    Kan det købes i almindelige dyrebutikker rundt omkring? Synes aldrig jeg er stødt på det nemlig.


  • #6   3. apr 2009 Ceteris Paribus ., Okay.. Har egentlig altid troet man kun kunne bestille det på nettet.. Gg

  • #7   3. apr 2009 Så blev der bestilt en smart hvalpe-sele med line :O)
    Plus en madskål.

    Så mangler vi kun seng, halsbånd og foder.
    Hihi :O)

    Alt andet er for længst købt... Dejligt at være i god tid.


  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #8   3. apr 2009 tillykke på forhånd med den lille ny ;0) Jeg ville bare lige sige, rolig med en seng / kurv. De har det med at tygge i alt ( hvilket du sikkert også er forberedt på ) Find en kraftig pap kasse og læg aviser nederst og et tæppe øverst. En af de store hvide plast fiske kasser er også gode til hvalpe.
    Når den så er ovre den værste bide alder, er det tid til at bruge ( mange ) penge på noget der skal bruges i mange år.
    Får helt lyst til en lille hvalp igen, når man sidder og læser om jeres :0) Men må hellere styre min lyst ;0)))


  • #9   3. apr 2009 Trine P,
    Hihi takker ;O)).

    Ja det har vi taget højde for... Men den seng der skal bruges om natten, skal stå oppe i vores soveværelse, hvor vi faktisk kun opholder os om natten.. Så mon dog den bliver tykket i, på det enkelte tidspunkt. Smiler.

    Nedenunder har vi så en stor madrasse under trappen, og en masse tæpper der ligger på lag i stuen. smiley


Kommentér på:
Sele/halsbånd, foder til hvalp?

Annonce