{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Foder, sele og aktivering {{forumTopicSubject}}

Ja nu får i altså lige en tråd mere fra mig smiley

Først, hundene får pt wolf of wilderness, er der nogen der kan fortælle mig om det er et fint foder? umiddelbart synes jeg selv det ser fint ud, det er kornfrit, men jeg har virkelig ikke forstand på det. Jeg ved godt mange vil sige barf, men hundene er virkelig ikke glade for råt, medmindre det er hakket, jeg ved ikke hvorfor, men har nu prøvet i flere år at lære dem at spise rå kylling uden held, kogt er de tilgengæld vilde med smiley
Er der evt nogle der ved om der findes tørfoder som er i god kvalitet og som ikke koster en formue (ved godt der er orijen men jeg synes det er alt for dyrt) som har glucosamin eller hvad det er det hedder, som er godt til leddene ? Det skal kunne købes i 1-2 kg poser.

Næste spørgsmål, Rosa har en curli sele, som jeg havde fået anbefalet og den sidder okay, men hun bryder sig ikke om den (massøren kunne se at hun i det sekund hun fik den på, gik forkert med ryggen) derfor skal jeg finde noget andet i str lille bitte, alternativt en bredt halsbånd, men jeg vil helst have sele. Vi har lige nu denne, https://cotonshoppen.dk/hvalpesele-262/trixie-hvalpesaet-line-og-sele-p2207
og jeg er egentligt også glad for den, den sidder godt, MEN den er simpelthen så besværlig at få af og på, da den skal spændes helt ind i halsen når hun har den på, men så kan den ikke komme over hendes hoved smiley
Så er der nogen der kan anbefale noget i str lille bitte, evt i samme stil, men hvor der måske er så man kan klikke den på i stedet for at have den over hovedet.

Sidst men ikke mindst. Lucky skal jo opereres for PL og kommer til at have en periode hvor han ikke må noget. Han skal nok tage det fint, men vil selvfølgelig gerne have noget han kan hygge sig med, så han ikke keder sig alt for meget. Rosa derimod bliver en pestilens, men hende kan jeg bedre lave noget med, men vil alligevel gerne have noget de begge kan få tiden til at gå med. Jeg har et par aktiveringsspil de kommer til at bruge, Rosa kan få en foderbold. Så har jeg tænkt på at købe kong og fylde noget i så de kan hygge med det, hvad putter i andre i, når hunden skal bruge lang tid på at få det ud igen?
Kan i anbefale noget som ikke er råt og ikke for stort (de gider ikke noget der er for stort til deres små munde, så mister de interessen) men som tager noget tid at spise? jeg synes mange af de stænger osv. jeg køber til dem af tørret kylling og lign tager 2 sekunder og så er de væk, og de der almindelige tyggestænger af hud eller hvad det er (De hvide) mister de interessen for lynhurtigt og så flyder de bare på gulvet eller kurvene til jeg smider dem ud. smiley

Så ja lidt hjælp til hjerneaktivering hvor man ikke skal bruge benet, eller bare tidsfordriv. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder, sele og aktivering
  • #1   29. jul 2017 Cujo har et par af den type sele, som du linker til, hvor er der klikspænde i halsstykket også.

    Jeg finder lige navnet. Øjeblik....


  • #2   29. jul 2017 Prøv om ikke hun kan være i en katte-sele, de har nemlig spænder begge steder:
    http://petdelux.dk/shop/nobby-%7c-tartan-7306p.html


  • #3   29. jul 2017 Tak smiley Det havde jeg slet ikke tænkt på, det må jeg lige kigge på, det er da meget nemmere med spænde i halsen.

  • #4   29. jul 2017 Nu har jeg jo selv en mini-hund, så jeg har efterhånden udtømt diverse muligheder.
    Jeg har vist efterhånden købt "en af hver" hos Pet de Lux, for at se hvad der passer Cujo bedst; priserne er lige til at overkomme synes jeg.

    Sidst købte jeg 3 forskellige seler og kom af med ca. 150 inkl. fragt. smiley
    - Så kan manden ikke en gang tillade sig at komme med brok. smiley smiley



  • #5   29. jul 2017 Nej det har du da helt ret i smiley
    Jeg synes det er slemt nok at finde noget der sidder ordentligt på Lucky som vejer 1,8-2 kg (lige nu er han lidt for kraftig)
    Men Rosa på 1,3 kg er jo nærmest umulig, jeg må kigge hos petdelux og zooplus om de har noget i str lille bitte smiley


  • #7   29. jul 2017 Rene, Lucky har PL på begge knæer og skal opereres, så han får nok brug for mere tilskud end hvad der er i et foder med kylling. Jeg tænkte mere et hvor det var tilføjet så han fik det mere koncentreret eller hvad man skal sige.
    Hende der skal genoptræne ham har sagt vi tager alt det med tilskud når vi begynder genoptræning og kan se hvad han har brug for, men der sker jo ikke noget ved at undersøge om der findes andet godt foder end lige orijen som han kan få, så han ikke skal have det som tilskud ved siden af.

    De er vant til at deres foder skifter, de har dog fået wolf of wilderness i noget tid nu, men de har aldrig reageret negativt på foderskift, heller ikke selvom det er fra den ene dag til den anden. De får heller ikke samme godbidder hver dag og nogle dage får de "menneskemad" andre dage gør de ikke. De skal selvfølgelig bare have noget de fungere på, men derfor vil jeg da gerne give dem noget ordentligt smiley
    Jeg er nu ikke kornforskrækket, men jeg foretrækker personligt foder med højt kødindhold og ingen korn, når det nu er muligt uden at betale en formue for det.


  • #8   29. jul 2017 Hvad med Acana, Essentials eller Olivers Max Meat? Det fås dog ikke i små pakker.. Men indholdet er super godt, især mht. glokusamin.

    Mht. aktivering, så er der lidt inspiration her:
    http://tossetmedhund.weebly.com/hundetraeligning--adfaeligrd/category/nem-og-billig-aktivering

    http://tossetmedhund.weebly.com/hundetraeligning--adfaeligrd/category/indendoslashrs-aktivering

    Vi bruger diverse vådfoder, opblødte hundepiller, lakseolie og evt. kong pasta på "spraydåse". De får lidt forskelligt i deres konglegetøj.
    Kan også anbefale en snusemåtte, som variation til at søge efter foder.


  • #11   30. jul 2017 Essentials vil Lucky desværre ikke røre med en ildtang, det er prøvet. Olivers fungere han ikke så godt på når det er rent kornfrit, hvorfor ved jeg ikke, men han fungerede bedre når jeg blandede med deres almindelige dengang han fik Olivers, vil dog alligevel kigge på det igen smiley
    Acana kunne godt være en mulighed, det må jeg lige tjekke.

    Og tusind tak for alle jeres gode ideer og råd, vil tage dem alle til mig og prøve mig lidt frem.

    Nicole jeg regner med at cykle nogle ture med ham, hvor han kan sidde og hygge sig i cykelkurven og så kan vi jo cykle steder hen hvor der er noget at kigge på, idrætshallen f.eks. den er ret stor. Og så er jeg ved at se om jeg måske kunne være heldig at finde en klapvogn, selvom jeg egentligt var gået væk fra den, men hvis det er billigt nok, så ville den jo være smart så han kunne komme med ud at gå med Rosa. smiley


  • #12   30. jul 2017 Jeg ville helt klart give tilskud ved siden af foderet. Kig evt hos Svenska Djurapotek de har forskellige former for glucosamin.
    Dernæst ville jeg som aktivering bruge shaping. Det kræver virkelig nogle hjerneceller.
    Lær ham allerede inden operationen hvad et klik betyder og når han er opereret kan du shape ham til alt muligt, imens han er i ro. Feks kigge til den ene side, snudedut, vinke etc etc mulighederne er uendelige og du kan ovenikøbet gradvis øge intensiteten af øvelserne jo mere han må bevæge sig.


  • #13   30. jul 2017 Labsen, tak for svar smiley
    Lucky bryder sig ikke om klikker, og vi har kun en uge til han skal opereres, Han er dog helt fin til at træne med godbidder, også hvor han selv tilbyder, dog oftest noget han allerede har lært. Men jeg tror ikke han må ret meget i starten af den slags da det jo kræver at han bruger sit ben. Men senere i forløbet skal han da stille og roligt igang med tricks igen. Men jeg tænker mere på ting vi kan lave i den tid det hedder helt ro. Lucky bliver alt for vild hvis vi skal træne noget som helst, så det tænker jeg ikke vi kan. smiley

    Men jeg har faktisk en bog om at bruge klikker (den der flying pigs eller hvad den hedder, om hvordan man træner umulige/selvstændige hunde) virkelig spændende læsning, men i praksis duer det bare ikke herhjemme, heldigvis har jeg to hunde der er virkelig glad for godbidder, så har da tit overvejet at prøve at shape dem noget mere. Rosa lærte sig selv at vinke, så hun fik bare en kommando på. Lucky er lidt mere en, jeg gør alle de ting du har lært mig, og så må det give noget, ikke så meget typen der prøver noget nyt. Men han lærer tilgengæld også nemmere nye tricks end Rosa gør. smiley


  • #14   30. jul 2017 Du behøves ikke at bruge en klikker for at klikkertræne / shape du kan blot lave dit eget signal, feks slå et lille smæld med tungen eller andet.

    Dernæst kan jeg sige at når Lucky gerne viser dig alt hvad han kan, så er det fordi han synes at træningen er super sjov og det er faktisk en gave til dig som hundefører da du så kan sortere i hvad du vil belønne for og dermed forstærke, fremfor hvis din hund ikke tilbyder adfærd.

    Shaping er en fantastisk træningsform og kan bruges i uendelige mange situationer.


  • #15   30. jul 2017 Jeg må læse noget mere op på det smiley Og ja Lucky synes det er sjovt, nok mest fordi han får godbidder, han ELSKER godbidder, men da også fordi han elsker at bruge tid med mig.
    Vi havde snakket om at gå til træning sammen, mig og kæresten, og så tage en hund hver, men det må jo så vente til Lucky er tip top igen, så jeg håber til foråret at vi kan komme til at gøre lidt mere ud af det. Men vi kan jo godt lege med tricks osv. herhjemme inden den tid smiley


  • #18   31. jul 2017 Hvad med kingsmore? Der er jo flere varianter af smage.

    Der er en herinde der sælger snusemåtter, til 125 med fragt.


  • #22   31. jul 2017 Så lidt

  • #23   31. jul 2017 Tak for alle svarende.
    Jeg vil kigge lidt på det forskellige foder der er nævnt. smiley jeg tror dog jeg bliver på det de får nu, når det er fint foder, medmindre jeg finder noget i små poser til en ok pris som hundene kan lide, så jeg vil se om jeg kan finde nogle prøveposer eller bare små poser så hundene kan prøve det.

    Olivers så faktisk rigtig godt ud, men desværre er det kun i medium foderpiller og det kan lille Rosa ikke rigtig tygge, hendes mund et simpelthen for lille, det var egentligt vidst derfor vi skiftede i sin tid, Lucky er opvokset på Olivers. smiley

    Råt kan jeg desværre ikke rigtig foder med som eneste, det vil sige at det kunne jeg vel godt, men selvom det kan gøres nemt i forhold til blanding, så spiser Rosa ikke særlig meget af gangen, og hendes mave bliver derfor hurtigere tom, men hun spiser tilgengæld mange gange om dagen. Jeg ved ikke helt hvorfor hun gør det sådan, om der ikke er mere plads i maven eller om hun bare er sådan, men jeg ved at hvis der går før lang tid imellem hendes måltider, så kaster hun op, fordi hendes mave bliver tom. Hun sover dog for det meste hele natten uden at spise tror jeg, men om dagen hvor hun er aktiv skal hun have adgang til mad. Hun spiser tit kun 1-2 foderpiller af gangen så det er virkelig svært at dosere hvis man skal fodre hende.
    Men de vil selvfølgelig fortsat få råt, tørret kød stænger og vådfoder ved siden af deres tørkost.

    Salla, tak havde godt set dem i tråden om snusemåtter, og måtte eje to, en til hver hund, så de er bestilt, de er da geniale smiley


  • #26   1. aug 2017 Nej nej jeg fodre ikke råt fordi det ikke kan fungere smiley Forstod det nu heller ikke som at du påduttede mig noget, jeg ville bare uddybe hvorfor vi ikke fodre råt. Ville elske at kunne give dem lår osv som jo er godt for deres tænder, men det gider de små tosser ikke. Men Rosa tror også at hun er et marsvin xD

    Jeg må kigge på purizon, 400g er da en fin prøve, så kan jeg se om de vil have det.

    Olivers har desværre kun medium i Max Meat, som var det jeg kiggede på, og da de er runde og ikke flade, kan Rosa ikke tygge dem ordentligt smiley havde de været flade kunne hun sagtens, wolf of wilderness er også forholdsvis store, men flade så hun kan tygge dem over, så hun ikke skal have en hel i munden af gangen smiley


Kommentér på:
Foder, sele og aktivering

Annonce