Bidt af vores hund - HJÆLP!!!! Bidt af vores hund - HJÆLP!!!!
Så skete det der bare IKKE må ske....
Håber i vil komme med gode råd.....
Jeg er lige hjemvendt fra vagtlægen - tidligere i dag var jeg ude og gå med mine to hunde Topper og Zack, vi går bare herhjemme på grusvejen som altid(bor langt ude på landet så er så dum jeg går uden snor, da hundene er vant til at de går løs rundt og op til naboen der er familie.
En anden nabo har en hund som alle hunde på vejen er bange for, da den flyver på alt.
Så lige i dag kommer den flyvende da de er ude og gå en tur - desværre også uden snor.
Min lille Topper render hen og de leger/kæmper lidt om hvem der er den bedste(begge hanhunde)
Zack er meget bange for nabohunden da den før er fløjet på zack. Derfor knore han og kruber rundt.
Jeg holder zack i halsbåndet, og vi kalder naboens hund og topper til os. der går lidt tid inden de kommer. Da de endelig kommer hen til os - nabohunden er ca. 2 meter væk, bliver Zack så nervøs at han bider mig i låret.
Jeg har 2 huller efter hans tænder og en blodansamling der er lidt større end en knytnæve på mit lår.
Det har blødt i 3 timer og har været ved vagtlæge.
Nu sidder jeg så bare og er så ked af det, for folk mener Zack skal aflives.
Ja, jeg kan godt forstå deres mening, men det er "manden's" hund og jeg føler det var min skyld han bed mig fordi jeg holdte ham, og han følte sig truet.
Skal jeg "bare" lade ham aflive?
Jeg har virkelig brug for at høre gode råd og kloge ord fra andre. - helst ingen negative ting da jeg HAR lært af det og jeg kunne aldrig finde på ikke at have snor på mine hunde hvis vi er blandt andre.
Den dårlige vane foregår kun herhjemme hvor hundene altid selv render rundt også hos de andre naboer(undtagen nabohunden der flyver på andre hunde)
Bare spørg hvis der er flere detaljer, eller ting om Zack i gerne vil vide.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
Jeg ville ikke aflive hunden af den grund..
Men derimod hvis det var et bid mod andre, eller hunden...
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Hvis det er ja til det første og nej til det sidste, er det måske et godt valg både for dig og hunden at få ham aflivet.
Nu ved jeg ikke om han bed dig, for at kunne slippe væk?
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 94
Det skal nok lige tilføjes at den største grund til at andre folk mener han skal aflives er fordi han altid går frit hos naboen også - det er familie og de har børn.
Nabohunden bor så overfor vores familie på vejen og ved siden af os.
Zack er i forvejen en nervøs hund.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Under alle omstændigheder, ville jeg sove på det og ikke gøre noget nu
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Men i den givende situation, holder man hunden fast, det vil sig, at hunden kan ikke flygte, og derfor som eneste udvej går den i kødet på dig,
Det er noget skidt, som enhver hundeejer kan komme ud for, men mon ikke du skal tage line på næste gang, for så er situationen en helt anden.
sep 2006
Det har gjort ham meget nervøs da han ikke kan lide at komme med rundt og sådan.
Zack gør og truer meget når han bliver nervøs - af den grund kommer han ikke med ud hvor der er mange mennesker, men en tur med i skoven og lange ture herhjemme(igen vi bor langt ude på landet for der er mange km's luft omkring os.)
dec 2008
okt 2008
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.399
som Lykke J skriver stoler du på hunden og tror du at den ellers kunne finde på at bide.
Ud fra det skal du tage en beslutning.
Jeg ville nok ikke aflive den men det er jo svært at sige når man ikke kender hunden.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
Men hegn haven ind og tag først snoren af dine hunde når i er på fri mark. Men det er vist det man kalder alm. pli.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Det er som de andre siger, en normal reaktion, når den ikke kan komme væk.....
sep 2006
Igen vi bor mange km ude på landet og derfor er hundene vant til at gå løs.
sep 2006
Og vi bor så der er mange 100 meter imellem os og MANGE km til hovedvej og fremmede.
Tak for alle jeres svar.
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.287
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 58
Hør nu her, hvis vi skal tage et menneske eksempel.
Livreddere bliver tit nødt til at slå folk der er ved at drukne ud fordi de er til fare for sig selv og livredderen. Fordi de er panikslagne, ikke onde mennesker.
Så hvorfor overhovedet overveje at aflive en hund der ikke har gjort noget galt. Hunden er jo ikke aggresiv, den var panikslagen. Din hund aner ikke om dens "angriber" er holdt fast, den ved bare at den skal forsvare sig mod modstanderen som er tæt på den.
okt 2008
Ville under alle omstændigheder sørge for at den hund i ikke ønsker at møde ingen adgang har til dine hunde og omvendt.. Om det så er hegn, snor eller hvad det er...
dec 2008
Men jeg kommer også fra byen, så måske er det noget andet
sep 2006
Mht. at gøre Zack tryggere har vi prøvet på det et par år, og da det ikke er blevet bedre, holder vi ham til steder han kender hvor der ikke er mange andre - han bliver bare meget nemt stresset - og da træningen gennem de år ikke hjalp, valgte vi at holde det trygt for ham.
ingen tvivl om at vi skal have noget hegn, osv. nu. det må vi prøve, og kan Zack ikke klare det, så må vi overveje hvad der så skal ske.
Jeg er ikke for aflivning - for trods hans nervøsitet er han en dejlig hund.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 49
sep 2006
vores hunde må fortsat gå rundt løs - for det har de i 3 år godt kunnet styre - og mine hunde kommer ikke ned til den nabo med hunden da de er bange for den. Og hvis de mødes når de selv går frit så er jeg sikker på at de finder ud af det.
Det var en fejl fra min side, og er glad for at der nu er kommet styr på det så det ikke sker en anden gang.
Mennesker skal ikke blande sig i dyrs adfærd, men jeg blev lige grebet i øjeblikket fordi jeg ville beskytte Zack og gjorde det helt forkert.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.417
Det kunne måske være en fordel for dig at deltage i et kursus om hundens signaler...
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.399
Er glad for at i harfundet en løsning.
Vi laver alle fejl og så længe vi bare lære af det og ikke gør det samme igen har vi lært en vigtig lektie.
Du har lært af det og jeg er sikker på at du vil være mere opmærksom på hans signaler fremover og så er den ikke længere.
Jeg har også kvajet mig en del gange med min gamle hund og jeg lærte af det. Ingen er fejlfrie.
okt 2007
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 45
Bidt af vores hund - HJÆLP!!!!