1.017 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Svar
Man slår da ikke sin hund....vel?????? Man slår da ikke sin hund....vel??????
Jeg bliver nødt til at skrive herinde for at høre jeres meninger....
Jeg er nærmest blevet overfaldet over hvordan vi opdrager på vores hund....der er mange der er forarvet over, at vi ikke slår den-eller rettere sagt-giver den tæsk!
Der er åbenbart nogle der mener, at man skal opdrage sin hund med næven, men det er jeg total modstander af!
Nu har vi en amstaff, og ja han skal tages med hård hånd, men ikke hverken sparkes, slås eller andre grimme ting! Jeg bliver så arrig over sådan noget....
Kender i ikk det?????
En hund skal opdrages med kærlighed, ikke med tæsk!!!!
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 9 Emner: 223 Svar: 2.185
En hund skal opdrages med kærlighed og tålmodighed selvom den "trænger til en hård hånd" !
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 41
Sikke en omgang tis, jeg synes, at det er godt, at du står ved det du mener
Hvis man dog opdrager en hund med bank, vil den måske også få respekt for dig, men det er en frygt den har, for den er bange for at gøre noget forkert så du straffer den.
Så sig mig selv, hvilken slags hund du vil have?
Desuden så hjælper det da heller ikke at opdrage børn ved at slå på dem, så hvorfor skulle det være anderledes med hunde? De er jo vores små børn
Og der er stor forskel på en fast hånd og tæsk. Bliver også arrig over sådanne ting, men godt at vide, at jeg ikke er den eneste der mener, at kærlighed er vejen frem
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.088
Jeg kan da godt give Terkel et dask bag i hvis han gør noget han ikke må, men jeg kunne aldrig finde på at slå hårdt eller tæve ham!
Kender nogle der ikke er søde ved sin hund, og nærmest praler af det... Beder dem om at holde deres kæft hver gang!
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 13
En hund skal have KÆRLIGHED KÆRLIGHED KÆRLIGHED og gensidig respekt!!!! DET ER VEJEN FREM!!!!!
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Det er flot at du står fast, selvom folk omkring dig siger noget helt andet.
Det er meget forkert, og man kan muligvis få hunden til at adlyde (til den finder ud af at den er større) men man kan ikke få hunden til at elske eller respektere ejeren.
Vold avler vold, og det er min personlige overbevisning at slår du hunden, lærer du den at være fysisk, og så vil et bid komme før eller siden.
Flot af dig at du ikke finder dig i den slags, og melder folk, for det er SÅ uacceptabelt!
Jeg så desværre en ung gut slå sin hund forleden dag, og det kan kun ende galt.. Det kan i hvert fald ikke ende godt!..
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.404
En herinde ridsede de 3 K'er op, Kærlighed, Krav og Konsekvens...det er for mig vejen frem, du skal være en kærlig og spændende lærermester...mister du besindelsen mister hunden respekten...
Kan desværre ikke huske hvem der fremsagde de viise ord;DD
apr 2008
mar 2009
Jeg forstår virkelig ikke hvordan folk kan slå deres hund-eller bare deres dyr....
Du tæsker da heller ikke dine børn for at få respekt....
Hvis man nu slår sin hund-ender den så ikke med at blive aggressiv????
Sys jeg at jeg har hørt....
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.480
Falliterklæring efter MIN mening at være "nødt" til at ty tiil sådanne metoder!!
apr 2008
apr 2008
Men sådan er vi jo forskellige og har forskellige behov, men i MIN verden er det aldrig i orden at ty til vold...
Nå nu har jeg vist fået slået min holdning fast...:D
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.891
Folk er glade for at blande sig for meget. Og gerne med råd og metoder man IKKE bør bruge.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
mar 2009
Ja præcis-det er helt hen i vejret....jeg vil ikke nævne nogle navne, men mange af vores venner har sagt sådan-og lukke den inde er en straf hvis den har gjort noget galt-mener de....
Jeg kunne aldrig drømme om, at lukke Tonzo inde hvis han havde gjort noget slemt...han skal bare have at vide i nuet at det der er puha-også er det glemt....
Derfor skrev jeg herinde, for at dele mine tanker med jer....jeg kan simpelthen ikke fatte at der er sådan nogle mennesker til.
Vi er også begyndt at sige, at de folk som ikke kan acceptere at vi har Tonzo (dels pga hans race) slet ikke er velkomne her mere....
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
mar 2009
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
K K K..
Kærlighed, Krav, Konsekvens...
Det giver mening....
Men man kan da også putte mange ting ind i de ord - lige fra Irene Jarnved til Cesar Millan :o)))
mar 2009
apr 2008
mar 2009
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Sorry for gentagelsen ;o)
apr 2008
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Ja, jeg mener jo så, at de er alt for hårde ved deres hunde og katte, men forskellen på dem og mig er så, at så længe jeg ikke bliver direkte spurgt, så kommenterer jeg ikke deres metoder med mindre jeg synes de direkte mishandler deres dyr og det har der heldigvis aldrig været tale om.
Jeg er da irriteret over deres indblanden og hvad man kan udlede af den - at de ikke mener, jeg har forstand på at træne min hund. Det er dog ikke noget jeg gider at diskutere, jeg lader slutresultaterne tale for sig selv.
mar 2009
Man slår da ikke sin hund....vel??????