Hund, kat, hare. {{forumTopicSubject}}
Spørgsmål: Kan en kat slå en lille hare ihjel? Eller stjæle et stykke fra en ræv?
Den ene af vores gårdkatte dukkede ikke op natmad i går after eller morgenmad i morges. Når de sådan bliver væk til spisetid, så betyder det som regel, at de har fanget noget stort. Vi ved de tager duer og agerhøns, men en hare?
Her til morgen ser jeg så, at katten har gemt sig i buskene. Han kommer lige ud for at hilse og det er så det. Lia går så ind i buskene til ham og kommer ud med 1/3 hare (hofter og bagben), som hun pænt afleverer.
Haren er helt frisk, men jeg kan bare ikke tro, at katten har kunne tage den - han er en ganske almindelig gårdkat og ikke voldsom stor. Haren er også lige så fint "skåret over" på midten og det kan hans lille mund da umuligt klare, så jeg tænker han måske har stjålet den?
Problemet nu er, at Lia er fuldstændig harefikseret, især fordi hun også så en på marken idag, så nu sidder hun foran døren og piber for at komme ud, selvom vi lige er kommet ind efter at have været ude i næsten 2 timer.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
Jeg har tit set ræve med en voksen hare i munden, men de kan selvfølgelig have været syge.
Jeg tror dog, at du har helt ret med landbrugsmaskinen. Det forklarer en hel del, hvordan katten har kunne få fat i haren og hvorfor haren var skåret så fint over.
Mange, mange tak for det. Jeg var ved at få fniller over at spekulere på hvordan det hele hang sammen.
Hund, kat, hare.