{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Lorte skraldespande? {{forumTopicSubject}}

Underligt emne måske, men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor kommunerne ikke gør mere ud af skraldespande til hundelorte?

Jeg har boet i Ishøj hvor jeg synes de er rigtig gode til at sætte mange skraldespande op, og man støder også tit ind i en "pose-holder" til hvis man ikke lige fik nok poser med selv.

Men der hvor jeg bor nu er der ikke særlig mange skraldespande, hverken til lorte eller til skrald, og jeg er aldrig stødt på en "pose-automat".

Jeg forstår bare ikke hvorfor der ikke bliver gjort mere ud af det? Jeg er overbevist om at det kunne gøre en del for alle fortovslortene.....

Hvordan er det der hvor i bor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lorte skraldespande?
  • #2   22. apr 2009 jeg bor på landet i en lille by så der er ikk så mange..
    men gid folk gad samle deres lort op, så ku vi måske mindske risikoen fro hjerte-lunge orm


  • #3   22. apr 2009 Jeg kan fortælle at Køge kommune ikke længere sætter poser op, da møgunger har det med at tage dem og sprede dem for vinden...

    Vi har en del skraldespande heromikrng ved bænkene..

    Men i guder, hvor er jeg træt af at folk skal ødelægge det for os andre


  • #4   22. apr 2009 Bor selv i Ishøj og er glad for alle vores skralle spande.
    Der er dog ikke så mange posestativer som jeg kunne ønske da og når den bliver fyldt op kun går en dag og så er den tom igen.

    I min mors boligbyggeri (ishøj) kan man, tror at det er hver uge, gå ned på ejendomskontoret og gratis få et hold prutposer (der er vel 25 stk i )


  • #5   22. apr 2009 Har da aldrig i mit liv set sådan en skraldespand? (;

  • #6   22. apr 2009 Jeanette

    Øv hvor belastende. Det er også bare typisk. Ja, folk skulle da gerne samle deres fortovslorte op, men det sker jo bare ikke altid, og jeg tror bare at flere skraldespande og pose-automater vil afhjælpe problemet.

    Surt at bo hvor der slet ingen skraldespande er smiley


  • #7   22. apr 2009 Her er masser af skraldespande, men ingen poser.

  • #9   22. apr 2009 Vi kunne i et halvt år frem til oktober sidste år hente lidt poser på kommunen, men det er også slut nu..

    Her er vores skraldespande så åbne, at kragerne sidder og hiver alle poserne op fra dem *S*


  • #10   22. apr 2009 Sandie

    Hmmm..... ja okay. Synes bare altid der var fyldt når jeg har skulle bruge. Men det er måske også blevet et problem med misbrug af poserne sådan som det bliver beskkrevet af Jeanette i Køge.
    Synes da ellers det er smart at man bare kan gå ned og hente poser på boligkontoeret. Det hjæper sikkert også på det hele.
    Jeg er bare virkelig glad for de der automater, for hvis jeg lige har glemt at fylde lomme-lageret op, så der mangler en pose, så er det rart med en automat smiley


  • #11   22. apr 2009 Karin

    Ja ja da. Men man har vel lov til at være magelig. Desuden kan man godt blive træt af at rende rundt med en lort i en pose i en time.....


  • #12   22. apr 2009 Jeanette

    Ja okay. Det lyder ikke så lækkert.


  • #13   22. apr 2009 Her kunne vi også godt bruge nogen flere skraldespande tror vi i min bebyggelse har 4 og der er bare langt imellem dem og ingen poseholdere her, men vi kan så hente den gratis på ejendomskontoret, jeg gør det dog ikke da de er så små at jeg kun ville kunne bruge dem til Gizmo, så jeg vil hellere købe mine egne...

  • #14   22. apr 2009 Her er ingen ad delene. Om det ville hjælpe på lort på fortove mm? For et par år siden var vi på camping. På pladsen stor der masser af skraldespande og poseholdere, men aldrig hverken før eller senere har jeg set så mane lorte både på og uden for pladsen. Så jeg tror faktosk ikke det vil give en forskel.

  • #16   22. apr 2009 vi gik netop idag og snakkede om hvor helt igennem dårlig vi er her i landet til at gøre det nemt at komme af med affald - og for den sags skyld have hund med.

    ved ikke hvor utallige mange gange jeg har handlet ind med en hundelort i håndtasken..

    har lige været i berlin og var vildt benorvet over så rent og pænt der var - prøvede at tælle skraldespande i et helt alm bolig kvarter -- 7 stk var der på min side af vejen på den strækning jeg kunne se.. og der nede må man medbringe sin hund de fleste steder -- edda på spisesteder - jeg fik høfligt min veninde til at gå ind og spørge om jeg måtte ave akoya med ind - det blev næsten betragtet som en fornærmelse.. der er selvfølgelig enkelte steder du ikke må have hund med. men normalen er at de er velkomne..


  • #17   22. apr 2009 Jamen jeg har skam alatid poser med.. Synes bare det er træls at folk skal ødelægge det for andre

  • #18   22. apr 2009 Her er lige kommet de der pose automater op i nærheden.. jeg havde nu håbet de bare havde sat skraldespande, for poserne er ud over det hele.. men det er nok fordi der var overfyldt med lorter i det område.

    Her er ingen skraldespande, for det er nybyggeri, og kommunen er ikke ligefrem hurtige med sådan noget. Jeg har dog foreslået det til næste grundejermøde at vi så selv kan sætte nogle midlertidigt. Folk her er ellers ret gode til at samle op, men så kunne det være vi lige kunne få de sidste med..''

    Her smidder mange lorten i andres skraldespande, hvilket jeg kke synes man kan tillade sig.. så min blir pænt bundet på hundens sele til vi kommer hjem smiley


  • #19   22. apr 2009 Er det ikke meget naturligt , at hvis man har hund..... så tager man poser med hjemmefra..... og tager lorten med hjem i ens egen skraldespand.

    Det kan da ikke være kommunens opgave , at sørge for lorteposer og hunde-lorte-skralde-spande...... ...... det er jo ikke kommunens hund...


  • #20   22. apr 2009 det er jo heller ikke kommunens pizzabakker og papiraffald. det kan godt ske det er naturligt for nogen at slæbe den med hjem - men for at efterkomme problemet ja så er det vel godt der er mulighed for at komme den i en offentlig skraldespan. men mener bestem det er aturligt at have poser med hjemmefra

  • #21   22. apr 2009 Jeg tager den ikke med hjem.. vi bor i boligblokke.. der kan jeg ikke smide dem i..

    Men som sagt har vi flere skraldespande..

    Selvfølgelig kan man selv købe poser og det gør jeg skam også.. Men når kommunene gør et forsøg på at hjælpe til, at holde kommunen ren, så er det da ærgeligt, at folk ikke kan finde ud af at behandle ting ordentligt..

    Det er jo ligesom alle de ting, der bliver efterladt.. de SKAL ødelægges.. En indkøbsvogn kan ikke bare stå.. nej, den skal da kastes ned af kældertrapper.. Cykler bliver stjålet og brugt et kort stykke vej, så bliver de smadret og efterladt.. Hvorfor???

    Sorry, det var lige et sidespring.. Men alligevel en del.. alt skal ødelægges..


  • #22   22. apr 2009 Jeg bor i Bagsværd og her er der næsten ingen skraldespande og slet ingen pose stativer. Det er der heller ikke i hele omegnen af bagsværd. Det er faktisk rigtig ærgeligt, nu er jeg typen der altid samler op efter min hund og har et mindre lager af hømhøm poser, men tror helt klart at der ville være flere der samlede op efter deres hunde, hvis der var sådanne stativer rundt omkring.

  • #23   22. apr 2009 Jeg har altid selv poser med, men her er ingen skraldespande, så ofte går man tur på flere kilometer med en lortepose i hånden smiley

  • #24   22. apr 2009 Jeg bor i Københavns kommune og der er ikke alverdens skraldebøtter,,,
    og slet ingen poser. Derimod er der masser af begge dele på Frederiksberg, som ikke ligger så langt fra mig, så der kommer jeg jævnligt for at supplere min posebeholdning...
    I øvrigt kan forskellen tydeligt ses med hensyn til affald der ligger og flyder...


  • #25   22. apr 2009 Her hvor jeg bor (frederiksberg) er der masser af dem smiley
    Der er en eller to små veje i mit område hvor der ikke er, og de gader er fulde af lorte.. Det viser bare effekten!

    Jeg synes det er lækkert med poserne, men har forståelse for at man dropper det, hvis ikke det virker.. Her virker det dog smiley

    Ude hos mine forældre, i Fløng, kan jeg gå næsten en time med en lort i hånden.. Indtil jeg til sidst vader ind på fremmed grund, og bruger deres skraldespand.. Er blevet enig med mig selv om at de hellere vil have jeg vader ind, end at de træder i en høm-høm.

    Jeg ved at en person som bor i mine forældres kommune, søgte om sådan en skraldespand til sit fortov i laaaang, laaaaaang tid!! For hun havde ALTID morgengaver liggende, og var træt af det.
    Til sidst fik hun lov at KØBE en aflagt spand med pose-holder, og står selv for at fylde den op. Det har fuldstændig fjernet problemet..
    Men jeg synes det er groft at den slags skal ske for egen regning.. Det var lige der hvor en sti bliver til et villakvarter, så der var både andre huse og mennesker, og masser der nød glæde af den..

    Hun skrev et brev i lokalavisen, og takkede folk for at bruge den smiley


  • #26   22. apr 2009 Jeg må hellere lige understrege at jeg ikke savner poseautomater fordi jeg ikke køber poser. Det er slet ikke det jeg synes er meningen med dem. Jeg køber altid mine egne poser. Jeg foretrækker en særlig størrelse og tykkelse smiley
    Jeg fylder altid mine lommer med poser, men det er sket at jeg har glemt at tjekke hvor mange jeg har tilbage, og så viser det sig at jeg kun har en, og så vælger Oscar at lorte 2 gange...... er kunne det være rart at kunne snuppe en pose fra en automat.

    Med hensyn til at tage lorten med hjem, så synes jeg ikke lige det er noget jeg har lyst til. Jeg har kun min køkkenskraldespand, og min toiletspand, og jeg har ikke lyst til at putte en lort i nogen af dem.

    Desuden er det lidt belastende at skulle slæbe rundt på en pose med en lort i en time.....


  • #27   22. apr 2009 MD,
    præcis..
    jeg sørger altid for at have tre poser i lommen (to til mig, og en til en der "glemmer") men af og til finder jeg mig selv i en jakke, hvor der ikke er flere poser i.. og så er det rart at man kan hente en!

    men jeg forstår godt at de dropper dem nogle steder.. Jeg kan selv huske at jeg som lille ALTID tog de poser!.. Der er sikkert nogen der har været irriteret over det..

    Hos mine forældre lader jeg altid lorten ligge, medmindre den er et virkelig dårligt sted!:.
    Jeg kan jo vade rundt på alle stier i hele byen, uden at se en eneste skraldespand..


  • #28   22. apr 2009 Anja

    Ja den der med at skifte jakke og derfor glemme poserne, har jeg også lavet.... smiley


  • #29   22. apr 2009 Ja, Anja, det med at få en anden jakke på - uden poser - er en klassiker smiley

  • #30   22. apr 2009 Jeg har da bare poser i alle mine 10 jakker... og guffer osse.... så e man forberedt på lidt af hvert :o)

  • #31   22. apr 2009 især i øjeblikket!

    Så finder man sig selv i an trøje, uden hverken guffer eller poser... Det er altså ikke særlig heldigt..

    jeg er ellers rimelig god til at tjekke lommer (højre= poser, venstre=guffer) men af og til smutter den altså.. Og det er SÅ pinligt.. Bare det at gå fra lorten, hen til poseholderen og tilbage igen... Det er ikke så langt, men HVER gang forventer jeg at folk råber af mig!
    Hvis hun var lidt mere trænet, ville jeg dække hunden af ved siden af, bare for at vise at jeg ikke glemte den..


  • #32   22. apr 2009 Annelise,
    Snedigt!. Jeg havde også engang poser i linen, men det fungerer ikke når man træner.. Og jeg er for nærig til at købe en af de der poseholdere til snoren, de er dyre, og det er poserne også..


  • #33   22. apr 2009 Ja, men det er lige det der med når man skifter fra sommer til vinterjakke, eller som anja også skriver, især her når det bliver dejligt sommervejr er det ikke svært at glemme poserne.
    Så det er med at vænne sig til at huske poserne i det gode vejr smiley

    Jeg dækker eller sætter altid Oscar når jeg samler op. Så har jeg hænderne frie smiley


Kommentér på:
Lorte skraldespande?

Annonce