{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Går din hund med snor? {{forumTopicSubject}}

Det eneste sted mine to bordere går med snor er steder hvor jeg er bange for de kan blive kørt over, lige ud til en hovedvej eller midt inde i Odense! Ellers har de aldrig snor på.

Beauty har tilgengæld, det er så fordi hun løber hen til folk og vil hilse. Jeg har bare aldrig taget mig sammen til at lære hende opføre sig pænt! smiley Så snor på!

Hvad med jer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Går din hund med snor?
  • #1   23. apr 2009 Mine går kun i snor når der kommer andre hunde
    eller ved laandevejen, *G*

• #2   23. apr 2009 Vores gør.
    Vi har en 12 år gammel labrador, der kun adlyder når hun liige føler for det, derfor har vi stortset altid snor på hende. Men hun får da også tit lov til at gå uden, hvis vi er på grønne områder osv.
    Vores Jack Russel hvalp er lige ved at lære at gå i snor nu smiley

• #6   23. apr 2009 Hvor det er påkrævet, og hvis man ikke har styr på hunden! smiley

• #7   23. apr 2009 Vores den gamle venter på høreapperater til hunde så er i snor.
    Hvalpen er ikke gammel nok til og løbe trit.

• #8   23. apr 2009 Har Daisy fri overalt hvor der ikke er vej, medmindre det er på snoet smalle stier hvor cyklisterne kan komme drønene rundt om hjørnerne når som helst.

• #9   23. apr 2009 Har en meget selvsrændig race med en, til tider, meget selektiv hørelse.... så altid i snor...((o:

• #10   23. apr 2009 Jeg bryder mig ikke om biler! Eneste grund!
    Mine hunde jager ikke biler, dyr eller andet!

• #11   23. apr 2009 Går med mine hunde løs på markerne her hvor vi bor. Og i Hedeland, hvis jeg kan overskue området og kan se om der kommer andre hunde. HVIS vi ser andre hunde, kommer de i snor inden de når at opdage de andre hunde. De går ALTID i snor ved vejen!!

• #12   23. apr 2009 Ej heller andre mennesker og hunde! smiley

Beauty kan finde på det, og har derfor snor på! smiley

• #13   23. apr 2009 Jeg kunne godt gå igennem byen med Daisy på min side uden snor, men hun har nemt med at blive forskrækket over pludselige brag og i den situation ved jeg ikke om hun har tænkt sig at løbe ud foran en bil.

Og væk fra vejen når hun er løs der, kalder jeg hende selvfølgelig på plads når der kommer andre, hvilket jeg ikke har nogen problemer med.

• #15   23. apr 2009 Baloo er altid i snor :o) og høm høm posen er også med. Det har jeg det bedst med. Her i byen hvor vi bor, ser folk skævt til os fordi vi har en "farlig" rottweiler. Vi vel derfor gerne gøre et godt eksempel og går i snor og samler op efter "os." Også i skoven og på naturstien :o)

• #16   23. apr 2009 Jeg har Laika i snor når vi er på byvandring, ellers får hun lov til at løbe.
    Kommer der andre, bliver hun kaldt hjem og i snor til de er forbi.
    Også hvis jeg møder andre hunde, der er i snor ellers ikke.

• #17   23. apr 2009 Reiki går med snor i byen, i skoven og steder med mange mennesker/hunde osv

På ture til stranden, ud over markerne osv, er han uden snor, og det samme er han når vi bare går en runde i den "by" hvor jeg bor (landsby med max 400 indbyggere)

• #18   23. apr 2009 Jeg bor i indre kbh, så det slipper jeg ikke for

• #19   23. apr 2009 Jeg har en tæve på 7 mdr, som fra jeg fik hende blev trænet i at gå i snor. Så har jeg gået til hvalpetræning og lydighed, og jeg kan gå og løbe uden snor med hende. Selv hvor vi møder andre personer sam hunde. Det eneste tidspunkt jeg er ekstra påpasselig er når jeg har hende med på en meget trafikkeret vej. Jeg har altid snoren med mig i skoven, så jeg altid kan "hægte! hende til den.
    Man skal ikke tro og stole 100% på sin hund, for en dag vil den kun som den selv bestemmer. Men tillid giver meget, både for hunden som for os ejere.
    Så altid snor med!!!

• #20   23. apr 2009 Må da hellere lige tilføje at snoren kommer på, i tilfælde af at vi møder andre hunde/mennesker osv eller vi skal passerer marker med dyr. Og det er uanset hvor vi går tur.

• #21   23. apr 2009 Baldur går altid med snor fremmede steder han er kun løs hjemme på gården der er så 5 hektar at løbe på ,men vi er altid med ude så han ikke løber efter harekillinger og fugle eller ræv som han har gjort 1 gang og det fik han skab af.Ellers har vi en 8 meter flexi line vi bruger.

• #22   23. apr 2009 Åh ja.......Eftersom både Lotus og Kaido er sikker på at alle mennesker er sat på denne jord KUN for deres skyld, så kommer snoren selvfølgelig også på, når vi møder mennesker:-)

• #25   23. apr 2009 Oompa har altid snor på - kun uden i hundeskoven, eller på en strand, der er fuldstændig mennesketom ! - synes andet er uansvarligt - mødte så sent som den anden dag en dame med sin hund uden snor - hun går bare videre og siger "min hund gør ikke nået" - og hunden farer hen til Oompa - men hva hvis min "havde gjort nået" ? - været i løbetid - whatever ..

• #26   23. apr 2009 Gizmo er som regel i snor medmindre vi er på fritløbsområder som marken og det stykke strand vi har fundet hvor der ikke rigtigt kommer nogen. Ellers render han bare ind i folks haver osv, ud på vejen eller hen til andre hunde og det duer jo ikke.

• #27   23. apr 2009 Vi bor ude på Lars tynds, og der får hundene lov at løbe uden snor. Men er vi inde byen, så er der snor på.

• #29   23. apr 2009 Min hund er altid i snor.. synes man skal tage hensyn til andre mennesker, som endten er bange for hunde osv...
    jeg hader personligt at møde et kvaj (undskyld ordet) der vader afsted med hunden uden snor, og så liii mener de ska hilse, nej det skal så ej- noddie hilser kun på hunde jeg gir ham lov til da han er blevet overfaldet 3 gange!
    derudover så er jeg mega træt at de hudnejere der lader hunden løbe løs, og så lægger fido en lille kage, meeeen fido er for langt væk til at den kan samles op! - ja sådan spreder vi så hjertelunge orm..
    derudover synes jeg det er hensynsløst at man går med hunden uden snor i bebyggede områder, da man ofte støder på nogen der er bange for hunde..

generelt er jeg for hunde er i snor, medmindre man lufter dem på områder hvor det er tilladt og forsvarligt at gøre det uden!

• #30   23. apr 2009 Godt så smiley

• #31   23. apr 2009 Ja, medmindre jeg går steder jeg ikke er til gene for mennesker eller dyr..

• #33   23. apr 2009 Altid snor på!

Jeg har hende kun fri hvis vi er steder hvor jeg kan have overblik, der ikke er for mange distrationer, og hun kender området.
    Hvis vi er et nyt sted, bliver hun kulret.
    Hvis jeg er på tur med andre hunde, har vi dem oftest gående fri.. Det er sjovere for hundene, og indkaldet bliver endnu bedre, når de er flere, da de så løber sammen..

Dog tror jeg hun er på vej til at få selektiv hørelse, så her til aften har hun f.eks været nødt til at gå i snor, selvom vi har været hos mine forældre, hvor jeg plejer at have hende fri..

• #34   23. apr 2009 Det har jeg ellers på 2 af mine 3 smiley

• #35   23. apr 2009 Når jeg går steder hvor jeg plejer at slippe Daisy løs, men lige skal vente til vi har passeret andre mennesker, kigger Daisy altid på mig som om hun siger "hvaa... Har du ikke glemt noget?"

Hun elsker at være fri fra snoren.
    Hvis hun skulle være i snor altid, ville det godt nok være dødtrist for hende.

• #36   23. apr 2009 Synes at det er fjollet når folk skriver ting som 'tænk på andre og hold den i snor', 'nej, jeg er nemlig ansvarlig' o.lign...

Der er jo forskel på hvor man bor og hvordan forholdende er !

Vi bor f.eks i naturskønt område hvor vi går tur langs åen, men enge og marker ved siden af. Og ikke en bil i sigte hverken til den ene eller anden side. Der ville det være fuldstændigt hul i hovedet at holde hunden i snor hvis den lystrer når man kalder !
    Det er meget sjældent at Laura har snor på.. Kun når vi skal forbi nogen enten med eller uden hund. Og så selvfølgelig hvis vi går et andet sted som ude ved hovedvejen, men der går jeg yderst sjældent.

• #38   24. apr 2009 Gør nogenlunde som Michelle: Kia går med snor i byen og steder med mange mennesker/hunde osv

På ture til stranden, ud over markerne og i skoven (til forskel fra Michelle) osv, er hun uden snor ...

• #39   24. apr 2009 dejligt at se at støreste delen er ansvarlige og bruger snor smiley

Vores er også altid i snor, bor dog også i Kbh, meeeen størestedelen vi møder mener dog at selvom man bor inde i byen er det da ikke nødvendigt med snor smiley

så der bliver næsten råbt dagligt af folk at de skal få deres hund i snor, er bare møg trælst, men heldigvis ser vi flere og flere igen der har dem i snor, så det er dejligt smiley

• #41   24. apr 2009 Sæt da gerne nogle situationer hvor jeg ikke skulle have styr på de to af mine tre hunde! smiley

• #42   24. apr 2009 Selvfølgelig har jeg da det, Aslan er kun løs hjemme i haven, i hundeskove og andre afmærkede områder eller når vi er hjemme hos nogen hvor det er ok han er fri.

Er enig i at det er at tage hensyn til andre. Mener ikke at hunden får mindre ud af en gåtur ved at være i snor med mindre den skal lege.

• #43   24. apr 2009 altid snor på med mindre det er et lukket område, ikke fordi hunden ikke hører efter men fordi jeg synes det andet er uansvarligt

• #44   24. apr 2009 se er det jeg ser hver dag, folk der selv mener de har 100% styr på deres hund, men så ikke har alligevel....

Kender ikke jeres hunde, og jo har set folk der virkelig har styr på deres hunde, men igen hader når folk ikke kan tage hensyn til os andre der bruger snor...

Min hund gør ikke noget, eller også kan de ikke kalde den til sig, og ja i det hele taget virker de ligeglade, lige indtil min hanhund begynder at brumme, så skal jeg love for det går stærkt hi hi hi, men er da møgtrælst at det skal komme til det hver gang fordi folk ikke kan finde ud af at bruge snor.....

Så brug nu den snor når der er andre hunde/menesker og i bebyggede områder og store stisystemer hvor der grænser mange side veje/stier op til, og ja på stranden hvis man ikke er der alene...

Jo mine er skam også løse, MEN kun hvis jeg er sikker på der er ikke er andre, for gider ikke nogen problmer smiley

• #45   24. apr 2009 Jeg har altid mine i snor, uanset hvor jeg går med dem... Kan godt være at jeg selv mener at jeg har 110% styr på dem.. Meeen det er en hund og jeg ved aldrig hvornår de bestemmer sig for ikke at høre efter.. Det eneste sted mine ikke er i snor er i deres hundegård og selvfølgelig vores have..

• #46   24. apr 2009 Ja min går stort set altid med snor, bortset fra når jeg er på boldbanen med hende, og der ikke er andre hunde i nærheden.
    Kommer der en anden hund i sigte har jeg lært hende kommandoen STOP og så ved hun det er alvorligt, så hun sætter sig ned og venter til jeg er ved siden af hende, har givet hende snor på og siger værsgo.

Hun har aldrig gjort en anden hund noget, men man ved aldrig, nogle hunde kan jo bare ikke lide duften af hinanden, samtidig ved man heller aldrig hvad andre hunde kan finde på ...

• #47   24. apr 2009 Min går med snor på alle steder, hvor der er andre mennesker, dyr eller bare trafik.

Han er kun uden snor, når vi er afsides og der er helt tomt for andre.

Mest af alt af hensyn til mennesker der ikke bryder sig om hunde - jeg vil ikke skabe bekymring med min vaps.

Desuden forebygger det jo i den grad at holde hunden i line..

Kommentér på:
Går din hund med snor?

Annonce