{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Går din hund/hunde pas?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er nysgerrig og tænkte på om din hund eller hunde går pas (dvs. at for- og bag-ben, på samme side, følges ad). Akila gør hele tiden, så hun får en rigtig "tøjte-gang" vrikker med numsen *griner* Hun er blevet undersøgt, da det kan have noget at gøre med ryggen og smerter. Men der skulle ikke være noget galt med hende. Hun er bare mor´s lille tøjte ;o)

Hvordan går din hund?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Går din hund/hunde pas??
  • #1   2. sep 2011 Ja jeg har hørt samme - altså at det kunne være noget med ryg osv.
    Godt du fik hende undersøgt smiley

Zoe gør det også engang imellem, men det er udelukkende når hun skal gå pænt *G* Ellers er hendes eneste tempo "LØØØB" *G*

• #2   2. sep 2011 Mine forældres gamle labrador gør det, og har altid gjort det.

Både i løb og langsom gang smiley

• #3   2. sep 2011 Ja, Cody går ofte pasgang, og han ligner sq en kamel, når han går sådan :S

Jeg har aldrig hørt, at det kunne have noget med ryg og smerter at gøre, men det skal da absolut undersøges, hvis det forholder sig sådan!

• #4   2. sep 2011 Det lyder sødt, kunne jeg godt tænke mig at se :)!
    Chelsy går og hopper afsted som et lille føl.
    Rocco er minimalt hjulbenet, og tager små kække skridt.

• #5   2. sep 2011 Når en hund går pas, så skåner den ryg, lænd og hofter- og sparer energi. Så det giver god mening at det kan hænge sammen med smerter...

• #6   2. sep 2011 Lilly gør det nogle gange - når hun går i et bestemt tempo. Det ligner at hun vralter fordi hun vugger fra side til side og ikke har en hale til at veje op for det. Den vralter bare med smiley

Når hun løber eller går langsomt går hun normalt. Men når hun traver er det i pasgang. Hun har ingen rygproblemer og kun sjældent smerter.

Silas går fimset - men ikke pasgang. Han går mere som en hest med højt løftede poter.

• #7   2. sep 2011 Min jack russell terrier gik meget pasgang, og gør det ind imellem stadig. Han blev undersøgt og konstateret HD og meget løse hofteled, samt slidgigt i den ene hofte. Han får smertestillende, har været til waterwalking, går jævnligt til kiropraktor, får massage hver dag, og jeg laver forskellige øvelser med ham. Når han går pasgang, er det tid til kiropraktor, fpr så han han meget ondt i sin ryg og sine ben. Så når en hund passer, kan den sagtens have smerter og mange gange skal den røntgenfotogrfers, for at konstater om der er noget. Ingen dyrlæge har røntgenøjne og kan sige hundes ryg og hofter ikke fejler noget uden billede

• #8   2. sep 2011 Mine går altid pas og har alle A hofter. Lige så snart jeg sætter farten lidt op f.eks. på udstilling løber de altid rigtigt.

• #9   2. sep 2011 Maj-Britt: Klart at ingen dyrlæge har røntgensyn - men synes virkelig ikke der er grund til at få en hund undersøgt for den slags, baseret på at den går pasgang, hvis den ud over det lever helt normalt og ikke viser tegn på smerter.

Ville være det samme som at HD fotografere alle hunde der ikke ligger i frø-stilling, fordi skrønen siger at de hunde er HD frie.

• #10   2. sep 2011 Min hund viste ingen tegn på smerter overhovedet. Det er en tilfældighed, at det bliver opdaget, kun fordi opdrætter ikke ville tro på mig, at hunden havde dårlige knæ. Det havde han så ikke, men noget der ermeget værre. Den stakkels lille hund, har levet i et smertehelvede, siden han blev født. Det siger knogledyrlægen ihvert fald, så han må vel vide det er rigtigt. Og min hund kan sagtens ligge i frøstilling, det gør han faktisk tit

• #11   2. sep 2011 Lotus går meget pasgang. Hun går til kiropraktor (bare for at være sikker på at intet sidder fast) og der er ingenting. Det er hendes "mellem"tempo. Hun kan sagtens løbe almindeligt, men så går det lidt stærkere:-)

• #12   2. sep 2011 Nu er jeg mere rolig. Cody går også kun pasgang, når han er optaget af et eller andet - når han sætter tempoet op løber han normalt smiley

• #14   2. sep 2011 Sjovt at læse alle jeres historier! Jeg viste det fra heste (som jeg har arbejdet med) at pas som regl var = noget dårligt. Og det var først da jeg fik Akila at samme tanke kom op igen, men ingen prob. der. Heldigvis!

Kom endelig med flere! :o)

Kommentér på:
Går din hund/hunde pas??

Annonce