Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Batteriplæneklipper stopper heletiden 500 kr.
  • Ordnet have klippet høj hæk 2.200 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i øjenhøjde. Nemt at komme til. 942 kr.
  • Klippo græsslåmaskine med blokeret startsnor 1.000 kr.
  • Opsætning af opvaskemaskine der ikke allerede er etableret. Plus eventuel nedtagning af radiator. 4.000 kr.
  • Forhave + have 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DRU - DKK
  • #1   28. apr 2009 Det afhænger af race og dennes specialklub.
    Om det er en hund med oprindelig FCI-tavle.
    Om opdrætter er tidligere medlem af DKK som har fået sparket.

Du er nok nød til at kontakte DKK for at få svar på den specifikke hund.
    Men er det fordi du overvejer at købe en hvalp med DRU-papirer for siden at flytte den, så vil jeg foreslå du starter ud med at købe en hvalp med tavle i den klub du ønsker samarbejde med.

• #2   28. apr 2009 Nej det fordi jeg har to japanske spidser i DRU - som jeg gerne ville have i DRU...

• #3   28. apr 2009 Der er ikke meget andet at gøre end at ringe til DKK og spørge dem ad om lige netop de to hunde.

Som Mie skriver er der nemlig nogen ting der skal være i orden for at de kan overflyttes.

Og HVIS de kan overflyttes, så bliver det med blanke aner og avlsforbud. Normalt vil de s kunne opnå avlsret via udstilling eller særlige godkendelsesarrangementer + self de krav der ellers er til racen
    Men enkelte specialklubber har permanent avlsforbud på overførte hunde, så det skal du huske at tjekke med specialklubben.
    men selvom der så ikke er permanent avlforbud, skal du regne med at mange vil være tøvende med at lade deres han/tæve parre med en overført hund.

• #4   28. apr 2009 Fra dru til dru?? Det giver ikke meget mening.

Der er som Mie siger undtagelser, men som hovedregel bør man i første omgang købe hund i det forbund/klub man ønsker at være en del af.

• #5   28. apr 2009 Har hundene FCI-papirer slettes anerne ikke.
    Og er formålet at fortsætte eller starte sit eget opdræt i DKK, så er det jo egentlig fint at rykke det op man har og flytte det over i et seriøst forbund med langt flere muligheder for samarbejde med andre seriøse opdrættere, også på tværs af grænser.

Det er set hos flere racer, at en opdrætter fra et mindre forbund der ønsker mere for sit kommende avlarbejde, med succes flytter hele baduljen over i DKK og starter forfra.

Held og lykke

• #6   28. apr 2009 Mie -jeg ved ikke om det er ændret for alle racer, eller om det blot er den ene specialklub, men der var for nogen tid siden en tråd hvor en DRU-dober IKKE kunne flyttes til DKK fordi den havde FCI-forældre, der (self) ikke var avlsgodkendt i DKK.

Kommentér på:
DRU - DKK

Annonce