{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går du ind for hundekørekort?
  • #1   30. apr 2009 Jeg synes helt klart det er en god idé.! Der er alt for mange der ikke ved hvad det indebærer at have hund.

  • #2   30. apr 2009 syntes det er en rigtig god ide smiley og så lige noget dyre-politi oven i så er det sku godt smiley

  • #4   30. apr 2009 Så længe der sælges hunde som bl.a. marked herinde er det umuligt og gemmenføre. Da bliver det kun de hundeejere der i forvejen har styr på tingene der tager dette kort. Jeg er langt fra imod et kørekort men kan ikke se hvordan det skal håndhæves. Hvem skal kontrolere at hundeejerne har et sådan kort.
    Hvornår skal kortet erhverves? Før eller efer man har købt hund?


  • #5   30. apr 2009 Sys et hundekørekort ville være super! Og at man ikke måtte avle uden tavle og der skulle kun være kenneler smiley

  • #6   30. apr 2009 Blami stipid people, not dogs...
    kunne ikke ha sagt det bedre! smiley


  • #7   30. apr 2009 Grunden til jeg spørger om folk går ind for et hundekørekort er fordi jeg idag har været i kontakt med Tv2 om at lave en artikel hvor vi (de ansvarlige hundeejere smiley ) prøver at belyse situationen omkring totaltforbud af muskelhunde "kamphunde", da jeg er meget usikker på det er en brugbar og holdbar løsning. Og jeg er samtidig bange for at hvis dette totalforbud skulle ske, at der så vil blve avlet nye racer frem af disse pågældende uansvarlige mennesker som ødelægger for os alle.
    Til at starte med tror jeg at et hundekørekort vil være en løsning, HVIS politiet også ydet en stor indsats i at følge op på dette.
    Hundekørekortet og hvordan/hvornår/pris osv skal selvfølgelig gennemtænkes af forskellige eksperter i samråd med os alm borgere.
    Jeg syns ihvertfald det er et forsøg værd.


  • #8   30. apr 2009 Og ja, det er aldrig hundes skyld- kun den som har ansvaret for den!

  • #9   30. apr 2009 Tja, et hundekørekort lyder fint... Men skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke det kan lade sig gøre... Hvem skal håndhæve det... Og personligt så synes jeg også det var bedre med et børnekursus til forældre... Det synes jeg er vigtigere....

  • #10   30. apr 2009 Hundekørekort = alletiders idé, men er ikke sikker på hvordan det skulle gennemføres og kontrolleres. Men helt klart - god idé.

  • #11   30. apr 2009 hvad med dyre-politi? ville det ikke være en god ide i forbindelse med et hunde-kørekort... så man ikke skal gi det "normale" politi ansvaret for at skulle kunne kende forskel på forskellige racer og andre ting som kræver ekspert viden?

  • #12   30. apr 2009 Ideen virker udemærket,men jeg tror heller ikke på det kan fungere,det kommer selvfølgelig an på hvordan det skal gennemføres osv,men igen fordi man får kørekort til bil er det jo ikke ensbetydende med at man kan køre bil...:)

  • #13   30. apr 2009 ja det gør jeg til alle hunde racer og hundeejere

  • #14   30. apr 2009 synes det er en super god ide.. Jeg tror også det ville mindske mange problemer med aggresive hunde, angreb og afliving af "problemhunde". Hvis folk lærte hvordan de træner deres hunde korrekt, og lærer at tage problemerne i opløbet.
    men desværre tror jeg ikke den ville være realistisk. Med alle de hunde der bliver købt over nettet, gennem private osv, er det umuligt at holde kontrol med. Man kan jo købe en hund alle vegne, og det ville være umuligt at holde øje med.
    Men ideen er fantastisk.


  • #15   30. apr 2009 Jeg synes ikke det er en god ide. Hvem skal kontrollere at alle får det?
    Som det er nu, er der ingen til at kigge efter. Se hvor mange hunde der ikke er registreret i dansk hunderegister, hvor mange der ikke er forsikret. Og begge dele er lovpligtigt.
    Det kan kun være de registrerede hunde der kan blive set efter om ejeren har et kørekort.
    Se på alle de ulovlige hunde der er i DK, ingen kan kontrollere det. Og skulle der så også ses efter kørekort?
    Det kommer ikke til at virke


  • #16   30. apr 2009 jeg går også ind for hundekørekort...

  • #18   30. apr 2009 Tror der kommer totalt- fobud, hvor man griber tingene an som i 1991 - neutrallisering af nuværende muskelhunde...
    - Det er et massivt problem med alle de hunde der ikke er lovpligtigt registreret i DHR, igennem de seneste 3 år er vi kommet lige vidt.

    Jeg er mod kørekort,
    og for aldersgrænse.


  • #19   30. apr 2009 jeg synes det ville være en rigtig god ide

  • #20   20. jan 2016 HVORFOR HUNDEKØREKORT?

    Det er da en åndssvar ide, ligesom så mange andre love og regler,
    som er i direkte strid med Naturens love og regler, og dermed Samfundsskadelige.

    Alle mennesker burde lære at rette sig efter Naturens love og regler,
    men det er den menneskelige Magtelite stærkt modstander af.

    Og de har i rigtig mange år, lært sig "at tage de mindre kloge mennesker ved næsen", og misbruge dem på det groveste, uden at de bemærker det!

    Og de bliver ved med det, indtil til tilstrækkeligt mange mennesker
    vågner op af deres Tornerosesøvn!


  • #22   21. jan 2016 ja og nej

    Ideen er som sådan god... men i praksis kan jeg ikke helt forestille mig at den vil fungere.
    'Målgruppen' er jo sådan set dem der er ligeglade med love og regler.... og det ændrer et hundekørekort nok ikke en døjt på. Dvs. at de vil fortsætte med at holde hund under alle omstændigheder. Akkurat som at listehundeforbuddet ikke har stoppet brian og trunte i at både holde, avle og sælge listehunde.


  • #23   21. jan 2016 Ida Kristine - og Figo. OK det havde jeg overset.
    Men uanset det, så er emnet lige aktuelt, og har været det tilbage til tiden før minfødsel i 1933.


  • #25   21. jan 2016 Kys min...... MegaPixel #22.
    Jeg er enig med dig. - Men de fleste Mennesker nægter at rette sig
    efter reglerne i "Den Virkelige Verden" , samt at "slå hinanden oven i hovedet, med menneskeskabte love og regler, der reelt set, har et skjult formål.



  • #26   21. jan 2016 undskyld, men... ahva????

Kommentér på:
Går du ind for hundekørekort?

Annonce