11.766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hundenavne og deres betydning.. Hundenavne og deres betydning..

Det er sjovt at se hvor mange emner der om hundenavne.

Men er der nogle af jer, hvor navnet betyder noget, menes:
Mine hedder Opi = Opium og Keeto = Ketogan, fordi min kæreste og jeg arb inden for medicin verdenen. Begger præparater er vanedanende og beroligende. Smiler ja og det er vores hunde også..

Må jeg hører om der er andre, hvor navnet betyder noget af den ene eller den anden grund.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.
  • Græsplænen skal slås 375 kr.
  • Montering af skrivebord(købt fra Jysk)og hold i væggen for en spejl 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundenavne og deres betydning..
  • #1   8. maj 2009 Lystig var vist bare fordi hun var ja "Lystig"

Zoe står for liv og eksistens - fordi mit liv og eksistens blev bedre efter jeg fik hende smiley

• #2   8. maj 2009 Watson har flere betydninger. Jeg valgte det for det symbolske i at min hund er min følgesvend på samme måde som Watson altid var der for Sherlock, men fandt senere ud af at det rent faktisk har en mere bogstavelig mening: Hærførerens søn - hvilket passer meget fint i og med at vi kalder ham "generalen"...

• #3   8. maj 2009 Fedt at høre... Dejligt med lidt kreative mennesker smiler

• #5   8. maj 2009 Balto hedder det fordi det syns jeg han skulle. Og Meggò hedder det, fordi han ikke kunne komme til at hedde Milo, og det skulle lyde lidt græsk.

• #6   8. maj 2009 Skægt at hører om de tanker der ligger bag, syndes faktisk det gør noget ved navnet. Istedet for min hund hedder Fido, og det gør den bare. Gaaabbbbb lidt kedligt

• #9   8. maj 2009 Maggie hedder det fordi det var et navn både mig og eks'en syntes om, også er det en af mine gode veninders mellemnavn smiley Men derudover har det ingen betydning...

Micha betyder lille bjørn på russisk, og det synes jeg passer rigtig godt til hende smiley Derudover er jeg helt vild med navnet, og har altid sagt at skulle jeg mod forventning nogensinde få et barn, så skulle det hedde Micha.. smiley

• #11   8. maj 2009 Gutzo kommer af Goedzo, som betyder ("i orden" eller bruges som et rosende ord (dygtig) på hollandsk...) Jeg er hollænder, og dette var det første hollandske ord min kæreste lærte. Da vi satsede på at skulle rose vores hund rigtig meget, kunne vi lige så godt kalde hende Gutzo, selvom den opdrages på dansk... :o)

• #12   8. maj 2009 Castello er opkaldt efter blåskimmelosten Castello, fordi han jo nærmest er blåskimmel (; Tror ikke det har en bogstavelig betydning

• #13   8. maj 2009 Synes den bette sku ha et lidt specielt navn, og fandt det ved et tilfælde.
    Lexi betyder også menneskehedens beskytter smiley

• #14   8. maj 2009 sikke nogle dejlige navne ihhh altså..

• #15   8. maj 2009 Luka - udledt af Lukas - betyder den lysende - og han er jo min lille stjerne, så det passer flot :o)

• #16   8. maj 2009 Lulu og Mimi hedder sådan fordi de er fraaanske;))

• #17   8. maj 2009 Krusemynte - ja det er jo planten.

For mig var det tanken om den hvide myntepastil - sød og god slik som minder én om barndommens hygge hos bedsteforældrene. Mynte er en på en gang frisk og sød. Og så er det et kanont sødt navn at kalde hende til daglig.
    Og selvfølgelig skulle det være den krusede mynte - både fordi navnet skulle starte med K, men også fordi bolognesen har lange krusede krøller - som bladene på krusemynten smiley

• #18   8. maj 2009 Money hed Money da jeg fik hende. smiley Det er et pænt navn der er nemt at kalde, og så er der ikke så mange andre hunde der hedder det. Og så er hun jo lige så meget værd som moneys for mig.

Nu arbejder jeg så i GE Money Bank også, så der er Money nok i min hverdag. =)

• #19   8. maj 2009
    Sjovt emne smiley

Her har i jo vores første kuld hvalpe af racen basst hound. De fik alle navne efter de græske guder, fordi jeg altid har været facineret af den græske mytologi. Der er rigtig mange navne at vælge imellem, så jeg valgte ud fra hvilke jeg følte passede til hver enkel hvalp. Det blev til : Artemis, Zeus, Hefaistos og Apollon. De 3 tæver hedder: Afrodite, Gaia og Athene.

Det er selvfølgelig helt op til hvalpekøberne om de vil bruge navnet, men det er deres navne i deres stambøger.

De to store basser vi har hedder Augusta og Conrad, og det er fordi de er fra hhv kuld 1=A og kuld 3=C. Det er så både deres stambogsnavne og de navne vi bruger til daglig.

Med venlig hilsen Gitte

• #21   8. maj 2009 Keesha er afledt af hendes fars race Keeshond

Ceder (min forrige hund) kom til at hedde sådan, fordi jeg ville finde en masse ord og begreber efter hans farve m.m., og han havde farve, elegance og styrke som et cedertræ

• #22   8. maj 2009 han hed egentlig Gismo, men det synes vi er for 'brugt', så skulle han hedde Vimse, men det blev i sjov lavet om til Fimze fordi han pruttede helt vildt indtil vi fandt ud af det var foderet han ikke kunne tåle, men det hang ved

• #25   8. maj 2009 Chianti er opkaldt efter den første blue roan cocker vi havde i min familie... Hun (den første) var egen avl og det eneste kuld vi fik. Da mine forældre skulle finde på navne til hvalpene, satte de sig ned en aften i sofaen med en flaske rødvin, en flaske Chianti, og det var sådan set grunden til dette navn (hvilket de forresten stavede forkert i forhold til hvordan det staves på flasken... de stavede det Cianti hehe)
    Den første Chianti var med mig fra hun blev født og jeg var den sidste hun så da hun døde og hun var helt sikkert min hund, vi lavede alt sammen, og jeg elskede hende over alt på jorden... Så det var nærmest en selvfølge at da jeg skulle have min første hund efter jeg var flyttet hjemmefra (og endelig boede et sted hvor man måtte ha hund) at så skulle det være en blue roan cocker som jo ikke kunne komme til at hedde andet en... Chianti

• #26   8. maj 2009 Sjovt at læse. Kan se at mange har gjort sig en masse tanker før navnene bliver fundet. Dejligt, for så bliver det ikke "bare" et navn, som klinger godt.

• #28   8. maj 2009 Pei Pei er prinsessen fra shanghai noon.
    Windy blev født en stormfuld nat
    Exit - tjaa jeg har haft problemer med at Pei Pei ikke vil tage det sidste spring på agilitybanen. Så da jeg skulle navngive min nye agilityhund, skulle han hedde Exit og hvis han lever op til sit navn er det jo fint. Han er jo fra mit E kuld *GGG*
    Pascha Hedder på stambogen Mama pacha = Inkagudinden for jorden.

Alle mine hunde bliver kaldt noget fra stambogen

Kommentér på:
Hundenavne og deres betydning..

Annonce