1.120 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

hvorfor lyve i annonce? hvorfor lyve i annonce?

Hvorfor lyver folk dog i annoncerne?
-med hvilket formål skulle det dog være nødvendigt, når nu de fleste som i forvejen er her på HG, ved hvordan man snuser sig frem til de mest relevante oplysninger omkring fx hunde der er til salg!........man fremstår jo ikke ligefrem som en ærlig og oplysende sælger når man bliver taget i løgnen....

fx. er der blandingshvalpe til salg her på HG lige nu....blandingen består bla af Bullmastiff hvor faderen har stamtavle og er blevet kasseret til avl af Dkk pga dårlige hofter...status HD D...og albuerne har fået en status AD 1........1'eren er ikke så slem i sig selv, men hvis moderen til hvalpene ikke er fotograferet på sine albuer, risikerer man at dobble op på en lidelse der er stærkt arvelig i en dosis hvor begge forældre er synligt bærere.....i hverste fald kan man lave afkom med OCD i albuerne...............hvorfor dog lave sådan noget skod avl?.............og så oven i købet tage 5000kr for dét?(jaja..motivet er fundet..penge!)

stakkels købere...fyldestgørende viden om forældredyrene, kan de vist lede længe efter for man får dem da ikke af sælgeren :o(

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor lyve i annonce?
  • #1   20. maj 2009 jep jep...den er kasseret pga HD...og det er nr 2 kuld der avles efter den...meget seriøst gjort(ironi kan forekomme)

man bliver både ked af det og harm....på købers vegne fordi der bliver løjet lige direkte op i fjæset på dem...og på hvalpenes vegne fordi der er ret stor chance for at de også får dårlige hofter og albuer.......

du er ikke den eneste der har måtte sige farvel til en hund med HD..har selv haft en han med HD D/E..han blev kun 18mdr...og det gør så forbandet ondt at se dem lide :o(

• #2   20. maj 2009 hmm der er kun EN grund til at de lyver i de annoncer - og det er da klart for at få solgt det skodavl de laver

Jeg kan simpelthen blive så rasende, for der findes ikke noget værre end at skulle sige for tidligt farvel til et dyr man holder af

• #3   20. maj 2009 Ja er kun enig, for det er ikke sjovt for kommende og uvidende hvalpekøbere at komme til at stå i sådan en situation..... Meeeen der er jo så også nogen der er ligeglade, og bare ser igennem med blinde øjne på sandheden......

Men ja dem der laver sådan noget er kun interesseret i en fortræffelig fortjeneste/penge, og desværre ødelægger det for oprigtige kenneler, der vil deres race det bedste......

• #4   20. maj 2009 5000kr er da også billigt for en Bullmastiff....men ikke billigt for en blanding...og slet ikke en blanding hvor en stor del af sundheds udfaldet det kan forudsiges......

en Bullmastiff med Dkk stamtavle koster fra 12.000kr og op......så der er da også et godt stykke op fra 5000kr...........

• #6   20. maj 2009 Trist trist. Og det må være ekstra trist for de seriøse opdrættere, som gør et STORT arbejde i at avle sunde hvalpe.
    Og så kan folk ikke forstå at man går så meget op i sundhedsstatus på forældredyrene?

• #7   20. maj 2009 det pinlig at man vil være sig selv bekendt når man laver så farlig avl - som det i mine øjne er,.. de her hunde er ekstrem tunge hunde jo og kommer i værste fald til at lide under deres vægt og deres dårlige hofter/albuer resten af deres lange liv hvis ejerene ikke forstår at få dem ordenlig tjekket..

hvordan kan man være så blind på sin egne hunds fejl, det mig en gåde! som opdrætter/avler burde man netop kunne kigge objektivt på sine egne hunde og forstå når en alvorlig er en ALVORLIG fejl. UANSET hvor sød og dejlig og dygtig ens hund er, det spiller jo ingen rolle når det kommer til sundhed... - sundhed og psyke burde vægtes lige, det betyder også har man en fantastisk tæve/hanhund af sind, er det super æreligt hvis den har en skod "krop"/ eller en hund med fantastisk krop som virkelig er bidsk og utilregnelig fat dog konceptet mennesker!!

, - men det noget man skal respektere for sin EGEN hunds skyld, for de hvalpe der kommer, og de kommende hundeejere... FUCK hvor er jeg skuffet

• #8   20. maj 2009 Desværre ser vi jo gang på gang at folk skriver " hvad skal vi med en tavle "
    Det sagde jeg også engang, men det får i aldrig ud af min mund igen. Nogen folk tror at tavlen kun er til udstilling, og det er måske ikke lige det de er bidt af.

Jeg vil også igang med at udstille Albert, men det er ikke derfor jeg har købt med tavle. Jeg ville gøre hvad der stod i min magt for at få mig en dejlig sund hund, som jeg forhåbenligt skal leve med mange år frem.

At nå ind til avlere som på det ovennævnte kuld, det vil være helt umuligt, men kunne man få hvalpekøbere til at blive meget mere kritiske med hvad og hvor de vil købe, så kunne man nå langt.

• #10   20. maj 2009 "Hvad skal vi bruge tavlen til? Det er jo bare et stykke papir og hunden skal bare være familiehund".

"Nå ja......Og så skal den bare have et kuld hvalpe eller 3........Men det er kun fordi den siger at den så gerne vil være mor/far"

"Og da det er almindelig viden at blandinger aldrig bliver syge, er der ingen grund til at bruge 1000 af kroner på at få dem undersøgt!!"

• #11   20. maj 2009 link til annoncen

• #13   20. maj 2009 Maria:

Link kan være overordnet. Det er princippet i at avle uden at taste!!!

• #14   20. maj 2009 nej for vil vide om det er dem som jeg har aftalt noget med derfor jeg godt vil vide det

• #15   20. maj 2009 det har i min verden intet med at hetze at gøre..

HVIS jeg skulle få den ide at der skulle hvalpe på loca, jamen så vil jeg da ha hende tjekket igen - hun er på nuværende tidspukt tjekket med HD a og AD0 , ingen abnormaliteter på ryggen og fejler intet! - det samme skulle den hanhund hun skulle parres med også!.

det er i min verden ved at være tid til at der ikke er noget der hedder tavleløs avl, men det er da KUN fordi folk avler på hvad der kan gå og stå...
    med tavlen der har du da en masse garantier osv. men en tavleløs hund er ikke nødvendigvis en dårlig hun - og slet ikke hvis avler har gjort sit arbejde

• #16   20. maj 2009 maria ø..gå ind i markedet og se efetr bullmastif blandinger til 5000kr ,,

• #17   20. maj 2009 der finder jeg ikke nogen

• #19   20. maj 2009 alle hunde kan være syge og kan komme lige pluslig
    og det er sku synd at alve på syge hund

• #20   20. maj 2009 krumme - du har helt ret, og jeg tror vi er enige..

det er også derfor jeg siger at jeg mener ikke der er noget galt i at lave hvalpe på tavleløse hunde HVIS man har forstået at tjekke sine hunde for diverse ting.... at det så er størstedelen - som du påpeger - der vælger at komme med alverdens undskyldninger for at deres hunde ikke behøver at blive tjekket er en anden og sørgelig snak

• #21   20. maj 2009 maria - ja alle hune kan blive syge, men der er forskel på ikke at vide sin hund er syg - og bevidst at avle på en hund der er blevet afvist fra dkk pga dårlige hofter....

- IKKE at der er undskyldninger for ikke at tjekke sin hund før man vælger at lave hvalpe med eller på den

• #22   20. maj 2009 --marx-- .
    helt enig

• #23   20. maj 2009 Man skal også lige huske, at dem der avler med hovedet under armen og uden tavle, ved jo at ikke mange kommer efter dem bagefter.

Jeg prøvede at give avlerne til Harley dårlig samvittighed for jeg vidste at penge kunne jeg jo ikke komme efter, men det kunne jeg så heller ikke med deres samvittighed. De var da fuldstændig ligeglade og jeg kunne intet stille op

• #24   20. maj 2009 Hør nu her....

Det er IKKE "godt" nok at avle på en hund der selv er testet fri.
    Søskende/forældres status er mindst lige så vigtig!

Avler du på HD-A hunde kan du være evigt forvisset om der kommer HD hvalpe ud hvis det ligger i linierne.
    Så står du med en blanding - skal du være forvisset om at din egen hunds status matcher resten af familiens.

Til annoncen har jeg ikke noget pænt at tilføje!

• #25   20. maj 2009 fætter karin... - jamen ja du har ret... men når folk nu vil avle på deres hunde er det da bedre at de får dem tjekket end slet ikk at gøre noget. det min mening

• #26   20. maj 2009 nu er jeg med jeg har læst forkert
    undskyld da
    men nu skal jeg nok også høre for det

• #27   20. maj 2009 marx - det har du ret i...

• #28   20. maj 2009 --marx-- .
    enig

• #29   20. maj 2009 åh hvor er det frygteligt sådan avl... og så endda 2. kuld... tydeligt tegn på det ikke er bare er "vupser"...
    stakkels stakkels hvalpe og kommende købere... sikker en usikker fremtid de går i møde...
    måske alt er ok med hvalpene, men oddsene er i hvert fald kun blevet værre af sådan ugennemtænkt avl...
    og det er jo så bevidst fra avlers side...

Det siger eddermame meget om avlers etik og moral (eller mangel på samme)
    Jeg håber virkelig at de fleste som viser interesse, selv finder frem til oplysningerne omkring sundhed.

• #30   20. maj 2009 maria - hvad har du læst forkert? smiley

• #31   20. maj 2009 --marx-- .
    hvad mener du

• #32   20. maj 2009 du har skrevet længere oppe :
    "nu er jeg med jeg har læst forkert
    undskyld da
    men nu skal jeg nok også høre for det"

det er bare det jeg spørger til

• #33   20. maj 2009 --marx-- .
    ja læst forkert
    trode det var amstaff og pitbill

• #34   20. maj 2009 nårh smiley

• #35   20. maj 2009 tråden handler ikke om tavle versus tavleløs...selvom jeg ikke synes det er ok at mikse de eksisterende racer, og da slet ikke de utestede...jamen så handler tråden i bund og grund om hvad pokker det er for små hjerneceller der gør at man vælger åbenlyst at skrive i sin annonce "efter sunde forælldre"........sunde hvor??!.......mentaliteten fejler ikke noget på hannen(hva jeg ved af)...udseendet er middelt og det viser de få præmieringer fra udstilling også..men sundheden kan man altså ikke løbe fra når først den er officielt aflæst af Dkk...HD C/D..(mor og far har HD A/1 og HD D/2..dvs farmor og farfar til kuldet)...det er bare ærgeligt at de som annoncen jo egentlig henvender sig til..ja de er ligeglade(eller ved ikke bedre), for ville de have en raceren hund efter tjekkede forældre så havde de jo henvendt sig et helt andet sted end i en annonce med blandinger....

en stamtavle gør ikke nødvendigvis en hund sund.......men det er ejerens største våben i bekæmpelsen af de sygdomme der kan komme senere i hundens liv........

• #36   20. maj 2009 kan man virkelig kalde ham en avler!

ikke i mine øjne, syntes det er noget svinderi at bruge hunden i avl og da specielt da det er bevidst at han ikke er (god nok) også blander de på en utestet tæve, hvor herre til hest altså.....

Hvor er det bare synd for hvalpekøberene og hvalpe...
    øv hvor er det trist :((

• #37   20. maj 2009 Jeg fatter SLET ikke man kan have samvittighed til det?

Om man bruger A eller B hunde - ALT afhænger af familiestatus!
    Igen - det vigtigste er at familien har en af de 2 status og man ALDRIG stikker sig selv blår i øjnene at den går nok når den har A hvis resten er "befængt".

Er det for "besværdligt" at undersøge linier? Personligt syntes jeg det er kanon spændende, interessandt at læse gamle statestikker og finde aner tilbage fra fx 1900
    Så hvad er lige problemet?
    Penge? Uvidenhed? Og er man lige selvfed når man skjuler en så fatal sygdom som en HD-C/D?

Jeg syntes vedkommende skulle stå frem her og "forsvare" hvad hans/hendes belæg er for at foretage denne løgn!

• #38   20. maj 2009 Så fandt jeg indlæget her..
    Er helt enig.. Synes det er sørgeligt at man bevidst vil avle på syge hunde.

Jeg er lige blevet oplyst, at tæveejer åbenbart ikke ved, at hannen har så dårlige hofter, men tilsyneladende er tæveejer også fuldkommen ligeglad...

• #39   20. maj 2009 sjovt står der ikke pludselig at vedkommende ikke acepterer kommentar og lign på annonce??og slet ikke nogen beskeder

• #40   20. maj 2009 mine alarm-klokker ringer også så snart at der i en annonce står, at forældrene er med tavle, men hvalpene er uden.
    Som regel er der en meget god grund til dette, og der er der jo så også i dette tilfælde.
    Hvis bare folk vilel lade være med at købe hvalpe på sådanne præmisser...
    udbud og efterspørgsel... øv.

• #41   20. maj 2009 *mor og far har HD A/1 og HD D/2..dvs farmor og farfar til kuldet*

Ja og GAD vide hvor hannens D hofter og 1 albuer kommer fra? Mystisk, hva`??

Ironi KAN forekomme!!!!!

• #42   20. maj 2009 *GG* Britta

• #43   21. maj 2009 ÅÅÅH, hvis bare der var regler for annoncerne i markedet (andet end "det skal være hunderelateret")

• #44   21. maj 2009 britta jeg skrev også på annoncen skrev om det var ham dre kørte en tråd om han skrev en besked til mig om at han kunne se at jeg havde en på vennelisten som også skrev til ham og at dte var meget umodent af mig at skrive for dig,,,griner,,,det er da lidt svært for ham at få solgt når man tror alle er efter en

• #45   21. maj 2009 Smid en sviner og sæt filter på folk - ikke noget nyt herinde *GG*

• #46   21. maj 2009 Hvalpene er også til salg inde på dba, hvor der er en der spørger til HD status. Det bliver spændende at se sælgers svar.
    Kan kun se en grund til, at dette kuld hvalpe er kommet til verden, og det er penge til sælgers lomme.
    Syntes det er noget svineri, at bruge sådan en hanhund til avl.

• #47   21. maj 2009 han sletter åbenbart alt og sætter alle på filter,,,på den måde får han da ingenting solgt,,men skaden er jo sket så håber disse hvalpe neder et andet sted end hos ham......

Kommentér på:
hvorfor lyve i annonce?

Annonce