{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Endnu en kedelig tur til dyrlægen. {{forumTopicSubject}}

Som jeg skrev i mandags i denne tråd,

(link fjernet)

skulle vi idag til dyrlægen med Frede, for at få tjekket hvorfor han har blod i sin urin.

Vi skulle indlevere ham imorges, hvorefter han skulle røntgenfotograferes. Diagnosen var enten
forstørret prostata eller blæresten.

Som I nok allerede har læst i mine andre tråde, fik vi i mandags den dårlige nyhed at vores anden
hund Tulle havde HD i en meget svær grad (D på vej til E) + en masse slidgigt.
Da Frede alligevel skulle i narkose og ha' taget fotos, valgte vi også at få ham tjekket for HD.


Det skulle vi aldrig have gjort. Det er lige før uvisheden havde været bedre. :o(
Han har en meget svær grad E på begge sine hofter. Dyrlægen sagde at hvis han havde set hans billeder før Tulles,
så var hendes vand ved siden af. Havde han ikke kendt Frede og kun set billederne,
ville han have påstået, at den hund slet ikke kunne gå. KUN hans lårmuskler holder sammen på ham.

Heldigvis sagde han også, at han har set lige så slemme billeder før af hunde på størrelse og alder med Frede,
og de har levet flere år efter HD'en er blevet opdaget, så vi håber selvfølgelig på det bedste.
Det kan også gå den anden vej, og vi kan risikere at hans hofter pludselig kollapser.

Ikke nok med det, så holdt diagnosen omkring blæresten eller forstørret prostata desværre ikke stik.
Muligheden for celleforandring foreligger, men pga. blodet i Fredes blære kan han ikke komme til at lave en ordenlig
undersøgelse endnu. Så Frede skal på antibiotika i en måned og så til røntgen igen.

Jeg er simpelhen så ulykkelig. Jeg har to hunde herhjemme som render rundt og ser fuldstændig raske ud,
og alligevel er de begge alvorligt syge.

Det har virkelig været en lorte uge på sundhedens front herhjemme, for ikke at snakke om den økonomiske! :o(
Skid hul i pengene, men hvor er det ærgeligt at skulle betale (indtil videre) næsten 12.000 kr, kun for dårlige nyheder!

Jeg har meget svært ved at se positivt på noget som helst lige nu, og jeg er rigtig bange for at det rent faktisk ER kræft Frede har i blæren.

Det er godt nok noget øv!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en kedelig tur til dyrlægen.
  • #1   15. feb 2006 Puha, det er godt nok en hård omgang. Føler virkelig med jer. Håber på det bedste :O/

  • #2   15. feb 2006 ååh nej da.,
    det bliver da også bare værre og værre.,
    Føler med jer.,


  • #4   15. feb 2006 NEJ!
    Ej ej ej... Ved slet ikke hvad jeg skal sige :o(
    Hvor er det synd for dig!
    Føler SÅ meget med dig! (suk) :o(


  • #5   15. feb 2006 Ja, jeg ved næsten ikke, hvad jeg skal skrive. For øv, hvor er det bare en træls situation... Tænk, at det kan falde sådan sammen, at I får alle disse informationer på den samme uge.

    Jeg sender positive og opmuntende tanker, og føler med jer. Det må bare være hårdt.


  • #6   15. feb 2006 hvor er det dog en kedelig besked at få føler med jer

  • #7   15. feb 2006 Helle for pokker ..... ved slet ikke hvad jeg skal sige ...
    er ked af det på jeres vegne .

    knuser
    Sanne



  • #8   15. feb 2006 Føler med jer, og krydser finger og poter. Kan godt forstå du er knust.

    Mine trøstende ord hjælper dig ikke, det ved jeg, men jeg vil bare sige jeg føler med dig/jer.

    Knus Bolette


  • #9   15. feb 2006 Ej Helle din stakkel!!

    Sikke en skod uge!

    Nelly brækkede benet for 2 år siden - den 13. feb - vi turde dårligt lufte hende den dag - i mandags!

    Men det lader til at du har fået alt vores uheld.

    Jeg håber de kan leve nogle år endnu uden smerter - det er sku ikke en sjov situation du står i!

    Knus herfra


  • #10   15. feb 2006 Øv sikke noget møg. Føler virkelig med dig.

    Knus Yvette


  • #11   15. feb 2006 smiley

    har lige siddet og læst det hele igennem,, ogs din tråd fra i mandags...

    ..Jeg er virkelig meget MEGET ked af at høre det... smiley Det er ikke rart at gå med sådan en nyhed..
    og det er slet ikke rart nårman får et valg mellem liv og død...

    jeg er fuldstændig enig, man kan overhovedet ikke tænke positivt.. smiley

    Vores (gamle) hund Bonnie havde også fået livmoderbetændelse, (det var i sommers) og vi havde valget mellem at få en opereret eller aflivet hende... Vi "besluttede" os for aflivning, hvis der ikke ville ske en ændring..
    Da det er tit er sådan at en operation slet ikke hjælper , men i stedet blver det mere smertefuldt og det ville vi ikke byde sådan en dejlig gammel hund... MEN pludselig stoppede hun med at bløde og der har ikke været noed siden..
    nu har hun det heldigvis godt og er frisk, så frisk som hun nu kan være i sin alder....
    Jeg kan også få tåre i øjnene ved tanken om den dag hun ikke er her mere, for hun har været her hele mit liv _ ALTID smiley og jeg vil ikke ha' at det skal stoppe, selvom jeg ved at det ikke bliver sådan desværre.. smiley

    Så jeg forstår dig fuldt ud...

    Man må bare prøve på at håbe på det bedste og nyde de dage man har dem, fuld ud..! smiley det vil de sætte STOR pris på...

    og man kan trøste sig lidt med (selvom det nok ikke hjælper..) at de har haft et godt og lykkeligt liv med massere og tryghed og omsorg...

    Og selvom de forsvinder, vil de altid være en del af en - ALTID smiley

    Held & lykkemed det hele.. -Jeg håber kun det bedste for dig og dine hunde....


  • #12   16. feb 2006 hejsa kender du det ord der hedder dejavu jeg har været fuldstændig det samme igennem med min lunte og det var pga at han begyndte at tisse indenfor og tissede meget når han kom ud. jeg var hele turen igennem med blodprøver der blev sendt til tyskland og penzilin og da de så til sidst tog et billede havde han næsten e hofter. han levede lidt over en md efter hvor han krop sagde stop. han fik blod i afføring og urin og så syntes jeg ikke han skulle lide mere
    jeg lider med dig og ved hvad du gennemgår hvis du har brug for det kan vi godt skrive sammen


  • #13   16. feb 2006 Tusind tak for al jeres medfølelse. Det var godt nok også en hård nød at knække. Én ting er at man får af vide af ens ene hund er syg, men at begge to ligefrem er alvorligt syge, det havde ingen af os regnet med.
    De render jo dælme rundt som om alt er fryd og gammen! :o/
    Al den vished driver mig til vanvid! :o(

    Til gengæld ved vi nu hvor vi står, og hvad vi skal gøre for at gøre resten af deres liv så behageligt og dejligt for dem som muligt.


  • #14   16. feb 2006 Hej Helle...

    hor er det bare trist at dit andet dyrlæge besøg også skulle blive fyldt med negative nyheder, det er jeg ked af at høre.

    Tænker på jer...



  • #15   16. feb 2006 Hej Helle..
    Det har godt nok ikke været nemt for jer.. Selvom det er en hård tid og med mange følelser i klemme, så håber jeg også at du nyder tiden med begge hunde.. Det er dejligt at de begge render rundt med masser af mod på livet... Jeg håber for jer at det bliver til mange gode år endnu..
    Kærlig hilsen Heidi og Harley....


  • #16   16. feb 2006 Fy for den da, hvor er det bare nogle dårlige nyheder at få :o(

    Mange varme tanker herfra.


  • #17   16. feb 2006 ¨Åhhh nej Helle... sikke dog en forfærdelig nyhed for jer :((( Så kan det vist heller ikk blive værre, og så med begge jeres hunde. Øv hvor jeg føler med jer smiley

    Mange varme tanker herfra


  • #18   16. feb 2006 Puuuuuha det er synd for jer!!!

    Håber det bedste trods alt frremover!

    Knus


  • #19   16. feb 2006 Nej altså for pokker Helle..... hvor er det synd for jer..

    Jeg sender jer de varmeste tanker og trøste krammer til jer..

    Knus,
    Karina.


  • #20   16. feb 2006 Puh ha jeg føler med jer...
    Mange tanker herfra
    Mette og bullerne


  • #21   16. feb 2006 jeg føler meget med dig. Men tænk possitiv, det er svært det ved jeg. Tænk på ALLE de gode timer i har haft op til nu.

Kommentér på:
Endnu en kedelig tur til dyrlægen.

Annonce