{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Jeg forstår godt småhundejerene {{forumTopicSubject}}

Jeg synes ret ofte jeg læser mindre pæne bemærkninger om de små hunde og deres ejere. Fx. er der altid en eller anden der lige skal nævne ordet "tæppetisser" eller at gravhunde er skrubhysteriske osv. Det er sjovt nok i debatter der omhandler muskelhunde, og det synes jeg faktisk er "sjovt". Ejerne af muskelhunde ved jo netop hvordan der er når deres hund/race bliver svinet til. Så man burde da forvente at de ville holde sig for gode til den slags. Nå men, altså jeg forstår godt at ejerne af de små hunde er utrygge med min OEB Asta, hun er ganske vist ikke så stor igen ,men hun er stærk som en bjørn og bare et lille dask med en pote er nok til at give en chihuahua hjernerystelse eller det der er værre. Asta er dog rigtig god til at lege med de små hunde og når hun leger med dem er der ingen kropskontakt overhovdet, men det kan ejerne jo af gode grunde ikke vide.

Var jeg ejer at en lille hund tror jeg godt nok at jeg ville være temmelig paranoid, så det er vist meget godt jeg ikke har sådan en lille fis.

Jeg ville bare lige ytre min forståelse, men kommentare ville da være rare.

Venlig hilsen Anne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg forstår godt småhundejerene
  • #1   27. maj 2009 jeg vil give dig ret...og vil gerne indrømme at man bliver da lidt mere skeptisk når man møder muskelhunde el lign. når man kommer gående med chihuahuaer for man kan jo ik se om de er venlige...desværre..så jeg er mere påpasselig...end jeg har været førhen...bare min mening..

• #2   27. maj 2009 Klap på skulderen til dig Anne Julie :o)

Dejligt at høre fra en, der ka se sagen fra begge sider.
    Det er jo netop det vi bør....vise forståelse for hverandre og ikke kaste med mudder, som det oftest ses....på den måde kommer vi ingen vegne !

• #3   27. maj 2009 Sakki : Jamen tak skal du have. Jeg synes bare respekten for de små hunde og deres ejere ofte ligger på et meget lille sted og det forstår jeg ærlig talt ikke. Hunde er jo hunde uanset størrelse.

• #4   27. maj 2009 mig og nico har snakket med mange amstaff osv jeg vurdere det ud fra det ejeren signalere (hvis i forstår mig ret)

de gange lille nic er blevet overfaldet har det været af en "venlig lab der aldrig gør noget) og så af en nogen der minder om en lassi hund, ik at den med men der blev smidt rundt med lille nico så han er lidt bange for store hunden u og tror det skræmte mig mere..

jeg vurdere det somregl ud fra de signalere jeg syntes ejeren sender, og undgår heller en gang for meget end for lidt, men igen det er ikke fordi vi gør det ved alle "kamphunde"

• #5   27. maj 2009 Nu ved jeg godt at jeg har taget udgangspunkt i muskelhundene fordi jeg selv har sådan en, men alle større hunde kan jo gøre skade på de små.

• #6   27. maj 2009 Det er jo fordelen mange af de små hunde, de har egoer der ville passe til en grand danois. *g*

• #7   27. maj 2009 Jeg tror deres problem er, at sålænge der ingen små hunde er i nærheden......opfører deres basse sig i 89% af tilfældene sig som pragteksemplarer.......i samme øjeblik en chi entrerer arenaen er roen forbi, og deres basse er HEEEEELt oppe i det røde felt pga en lille hysterisk gømaskine, der slynger eder og forbandelser ud med SÅ skinger en stemme at det skær i ørene plus der gives f*** pote og rækkes tunge.......der ER DA FOR Provokerende til at basse kan overhøre det...........MEN hvem få i de fleste tilfølde skylden: BASSE

så jeg forstår såment også godt muskelhundeejerne.............:O)

:O)

• #8   27. maj 2009 Uha, dejligt med lidt forståelse. Jeg må tilstå at jeg er blevet lidt små-paranoid efter de sidste "kamphunde-overfald". Som f.eks. i formiddag hvor jeg var en tur i skoven med mit lille barnebarn på knap 2 (ikke i snor ;o) )og min Chi (i snor). Vi er kommet ca. 100 m væk fra bilen ned ad stien da jeg får øje på to mænd med 2 løse hunde, en rottweiler og vistnok en doberman, og selvom de 2 hunde tydeligt er meget opmærksomme på mine to små bliver de ikke sat i snor. Og hvad gør jeg? Snupper barnebarnet på armen og suser tilbage til bilen, hvor de to små bliver lukket inde, indtil de 2 hunde, efter et par omgange rundt om bilen, er væk igen...... Hvor er det træls, men jeg vil altså ha´ lov at være lidt hysterisk mht. mine små "skatters" sikkerhed ;o)

• #9   27. maj 2009 Præcis.

Empati og forståelse er meget vigtig, men ofte glemmer folk det.

At kalde nogens hund for en tæppetisser, og lige så forkert, som det er for nogen at kalde deres hunde for en kamphund.

samt at sige køter om alt det imellem...

Jeg håber din tråd her kan give nogle folk lidt at tænke på..

• #10   27. maj 2009 Fedt indslag Marianne.... I love it ! ;o)

• #11   27. maj 2009 Tja, jeg synes nu ikke vi møder nogle provokerende chier *g*

Susanne C: Jeg forstår det faktisk godt, jeg ville heller ikke tage chancen.

Er jeg iøvrigt den enste der ikke altid bliver gjodt opmærksom på at der er sket noget i min tråd, selv om jeg ber HG om det?

• #12   27. maj 2009 Jeg har ikke haft noget imod muskelhunde før Perle blev overfaldet af en som var løs, jeg ved godt det er ejeren der ofte er problemet, og den som overfaldt Perle, kom direkte bagfra og satte sig i halsen på ham og endte med 6 bid, og de havde overhovedet ikke haft kontakt med hinanden, men ejeren havde bare lige sluppet sin "lille" hvalp løs i parken, hvor den får øje på Perle. Jeg ved udmærket at der findes nogle muskelhunde som har de rettet ejeren, har gået til træning med en. Men efter den episode, så må jeg nok sige, at jeg ikke rigtig stoler på dem mere, og trækker mig med det samme hvis jeg får øje på en eks. i hundeskoven, jeg vil ikke udsætte min hund for det igen, for det kræver meget at genopbygge de psykiske skader efter et overfald, og han har mødt en venlig sinde en siden, så han atter kunne se at ikke alle ønsker at sidde i halsen på ham, men alligevel er jeg meget påpasselig.

• #13   27. maj 2009 Sigurt blev for snart 2 år siden angebet af en mastiff og han er den dag idag stadig usikker på større hunde.

• #14   27. maj 2009 Nej, vores kære venner glemmer sjældent en styg oplevelse.
    Min hund er desværre også race-ist smiley

Kommentér på:
Jeg forstår godt småhundejerene

Annonce