7.890 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

zoolac til hvalp? (: zoolac til hvalp? (:

Hej (igen) (:
Min hvalp Mille (4mdr) har haft diarre i et par dage nu s: Hun har fået ris, kylling, a38 men det hjælper ikke ordentligt..

Da jeg oprettede dette emne sidst, sagde nogle: "zoolac", og jeg tror vi vil prøve det! -Men kan det bruges i Mille's tilfælde? (':

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  zoolac til hvalp? (:
  • #1   7. jun 2009 2 af mine hvalpe fik diarre som 5 uger. Af sted til dyrlægen, hvor de fik vædske og noget for maven. De fik ordineret zoolac. Heldigvis kastede de kun op en formiddag, og om eftermiddagen var de friske igen.

God bedring med din hvalp.

• #2   7. jun 2009 Jeg ville nok lige prøve at ringe til dyrlægen og få en snak med ham/hende om hvalpen. En så lille hvalp kan ikke tåle at have diarre for længe.

Men jo zoolac kan osse bruges til hvalpe, og det har i hvert fald fungeret godt de gange jeg har brugt det (på voksne hunde altså).

Men som sagt -hvis diarré varer ret længe ved en hvalp, bliver den hurtigt afkræftet.

• #3   7. jun 2009 okay, tak smiley

Hun spiser og drikker normalt og er glad og frisk, så det er lidt svært at se, hvor hårdt hun tager det .. smiley

hvad med pro-kolin? Og kan det kun fåes hos dyrlægen ?

• #4   7. jun 2009 Jeg bruger altid pro-kolin fremfor zoolac, pro-kolin er stoppende.

Jeg køber det hos dyrlægen, men mon ikke du lige skulle vende den med dyrlægen, inden du prøver dig frem ?

• #5   7. jun 2009 Jeg ville tage til dyrlægen, hun kan jo have en infektion hun skal behandles for....Det havde min Caya, hun var heller ikke særlig påvirket af det, men det dur jo ikke hvis maven ikke er i orden på sådan en lille hvalp.

• #6   7. jun 2009 Mine hvalpe fik som 3 uger gamle også dårlig mave og dyrlægen gav mig Zoolac. Der gik et par dage før deres maver var helt ok.

• #7   7. jun 2009 Aya havde også dårlig mave som 4-5 måneders. Hun fik zoolac, og det virkede ganske fint og hun var helt vild med det og elskede når hun skulle have det.

• #8   7. jun 2009 Både Pro-Kolin og Zoolac kan købes på apoteket og kan bruges til hvalpe.

Du skriver, at din hund er frisk, drikker og spiser. Det er gode tegn og med mindre der er blod tilblandet diarréen, kan du roligt forsøge dig med et af to ovenstående produkter, før du besøger dyrlægen. Fortsæt desuden med diætkosten.

God bedring!

• #9   7. jun 2009 Jeg brugte også Zoo-Lac til Balou da vi lige havde fået ham næsten. -Det hjalp i vores tilfælde:) -Han blev ved med at ha dårlig mave. Du kan købe det på apoteket. -Det er da værd at prøve at se om det ikke virker.

Håber der snart er bedring:)

• #10   7. jun 2009 Angående Pro-kolin og Zoo-Lac.

For mennesker gælder det, at det bestemt ikke er godt at tage stoppende medicin, hvis man har en fjendtlig bakterier i tarmen - det giver den bare medvind.

Hvordan ser det ud med hunde - Maj-Britt - hvad siger du?

• #11   7. jun 2009 CH - der gælder det samme for hunde, men når hunden ellers er frisk (tag evt. en temperatur) og der ikke er blod i afføringen, ville jeg bestemt ikke være nervøs. Jeg synes ikke man skal smide sine hårdt tjente penge efter sin dyrlæge hver gang der er bare det mindste. Sund fornuft kommer man langt med.

Zoolac er ikke stoppende, men virker ved at bakterier hjælper med at genopdrette den normale flora og kan efter min bedste opfattelse ikke skade.

Pro-kolin virker stoppende og har gavnlige bakterie. Jeg tror nu ikke, at brugen af dette vil kunne påvirke en evt. mild infektion, men vil man være 100% sikker, er Zoolac nok bedst... ville nu selv bruge dem begge uden at tøve.

Man skal selvfølgelig blive ved med at overvåge hunden og tage til dyrlægen, hvis den bliver dårligere, sløv, ikke vil spise mv.

• #12   7. jun 2009 Maj-Britt, tak for den afklaring.

Af ovenstående grund foretrækker jeg at bruge Zoo-Lac - simpelthen for at gå med livrem og seler.

Dybest set er det stoppende bare symptombehandling...

• #13   7. jun 2009 jeg har altså også givet mine lhasa apso hvalpe zoolac da de havde fået ormekur og de bare havde tynd mave det virkede med det samme kh sanne

• #14   7. jun 2009 Zoolac har ikke haft virkning de gange Fie har haft dårlig mave, hvorimod pro-kolin har været super....

Synes jeg læste et sted at man ikke kunne overdosere pro-kolin, eller det kunne man godt, men så skulle man fylde mange tuber på hunden, måske jeg husker forkert

• #15   7. jun 2009 Jeg skifter lidt mellem Pro-kolin og Zoolac....

Pro-kolin får de, hvis de har diarre og IKKE er mærket af det. Zoolac får de, hvis afføringen i en periode er tyndere uden at være diarre.

HVIS de er mærket af det, er det dyrlægen, der råder mig:-)

• #16   8. jun 2009 *TAK FOR ALLE SVARENE, MILLE KOM EN TUR TIL DYRLÆGEN OG FIK PRO-KOLIN* (:

Kommentér på:
zoolac til hvalp? (:

Annonce