624 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Foderskifte - hvalp? Foderskifte - hvalp?

Lille spørgsmål ang. foderskifte på hvalp.

12ugers hvalp der ikke gider spise det mad hun har fået med til det nye hjem og har derfor købt en ny variant.
Og så er det jo at man altid høre man skal skifte blødt over en 2-3 uger for at skåne maven - men hun sortere det "gamle" foder fra og æder KUN det nye som hun rigtig gerne vil have.
Og hvad gør man så, for mad skal hun jo have?

Giver man kun det nye foder og zoolac/canikur sideløbende for ikke at slå maven i stykker eller lidt kogt kold havregrød sammen med foderet indtil den er helt over på den nye kost?

Hvad er jeres forslag/erfaringer?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foderskifte - hvalp?
  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #2   7. nov 2012 Hvem bestemmer hvilket mad hunden skal have, dig eller hunden? - hunden skal nok spise når den bliver sulten nok...måske går der 4-5 dage, men før eller siden begynder den. Den opfører sig som et kræsent barn nu!

• #3   7. nov 2012 Geronimo: Nu er det ikke min hund - så jeg bestemmer absolut ingenting smiley
    Men jeg mener så personligt ikke, at det kan være godt for en hvalp at gå 3-5 dage uden mad?

Så er jeg nok bare så pylret at jeg lader den "få sin vilje" og få det foder den gider spise bare for at få mad i den smiley

Desuden er det "gamle" foder serveret for den, mere end en enkelt dag eller 2, inden det blev besluttet at skifte.

Tak for input alle smiley

Kommentér på:
Foderskifte - hvalp?

Annonce