{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Reaktion på dårligt foder {{forumTopicSubject}}

Keiko fik førhen et udmærket foder med korn i, som hun i mange år har trivedes fint på (hun fik det også ved tidligere ejer).
Da det var på tide at vores store hvalp skulle overgå til voksenfoder, fik han et dyrt kvalitetsfoder uden korn i. Jeg besluttede mig for at fase Keiko hen på det, for at se om jeg kunne se en forskel der indikerede at hun trivedes bedre på det andet foder.
Det kunne jeg ikke rigtigt - og besluttede mig derfor efter en periode på ca 3 mdr., at skifte hende tilbage til hendes gamle foder.

Pludselig kunne hun ikke længere tåle det gamle foder, vil jeg da tro, for hun fik vildt meget skæl i pelsen. Jeg har aldrig set noget lignende!

Derfor er hun nu blevet skiftet over på et kornfrit foder igen (Kingsmoor Pure), og på knap en uge er der tydelig bedring i forhold til mængden af skæl. Der er ingen anden ændring udover foderskiftet - har bevidst ikke ville give hende lakseolie, bade hende eller andet, da jeg ville kunne vurdere om det var pga. foderet.

Jeg er enormt overrasket over hvor hurtig en bedring der er, og selvom man ikke kan vurdere et foderskiftes effekt så hurtig, så er jeg fuldt ud overbevist om forbedringen må skyldes foderet.


Er produktion af skæl en normal reaktion på ikke optimalt foder? Hun har nemlig ikke kløet eller slikket sig, eller på nogen måde haft andre gener end skæl i pelsen.

Og er det normalt at en bedring kan ske SÅ hurtigt efter et foderskifte?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reaktion på dårligt foder
Kommentér på:
Reaktion på dårligt foder

Annonce