720 visninger
|
Oprettet:
Valg af hund. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg har lidt svært ved at vælge en hunderace.
Jeg vil gerne have en lille hund, men min erfaring med små hunde er bare at de gør meget.
Noget der har tips til en lille hunderace der evt. ikke gør så meget, eller råd til hvordan man evt kan træne den til ikke at gø.
Ellers vil jeg blive glad for en masse hunderacer der ikke er så store.
På forhånd, tak for hjælpen.
- Nikie-Ea
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
Men træning er en stor del af det, du kan træne meget at den "unødne" gøen væk, ved at være konsekvent fra starten og så rose en masse når de er stille.
Hvad angør hvilken hund du gerne vil have vil det være en god ide at fortælle om hvad du gerne vil bruge hunden til og hvad du kræver af racen og sådan nogle ting?
Evt. tage en hunderace test
Hilsen Louise
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.348
I vores gruppe for havanesere er der også flere der dyrker agillity, Rally-O m.v.
Du kan evt efterlyse erfaringer fra dem i vores gruppe, der ikke som jeg går op i pels og udstillinger
http://www.hundegalleri.dk/grupper/bichonhavanaiser
Gruppen er åben.
Du kan også læse mere om racen på Klubben for Små Selskabshundes hjemmeside (og finde flere små racer der ikke gør så meget)
http://www.canis-minor.dk/
Held og lykke med din søgen...
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 7
Skal bruge den til en familiehund. Da jeg selv ikke er så stor, vil jeg helst ikke have en stor hund. Men ellers skal jeg bare have en lille hund, og så skal den gerne kunne gå sammen med en større hund da min kæreste vil have en americansk staffordshire terrior.
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.348
Nikie-Ea B - jo, selv folk med normalt larmende hunde kan træne dem til at lade være - Det kræver bare mere arbejde fra din side end med mindre gøende hunde
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 7
apr 2006
Følger: 483 Følgere: 473 Hunde: 4 Emner: 742 Svar: 1.210
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 73
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 809
Valg af hund.