{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.121 visninger | Oprettet:

Hvalp bider børn så der går hul... {{forumTopicSubject}}

Min hvalp på 4 måneder har lige knurret og bidt min datter på 7 år da hun gav ham mad, og ville samle noget der røg ved siden skålenaf op igen. Så det var IKKE drillerier fra hendes side.

Jeg har før oplevet at han har knurret og bidt hvis man kommer til at røre ham når han bider i et helt almindeligt kødben. Ikke et af de der fra slagteren. Han har flere liggende rundt omkring.

Han har gjort det to gange her til aften. Første gang hvor jeg først fandt ud af hvad der skete for sent. Anden gang hvor jeg testede. Han gør det ikke ved mig. Har også knurret af min mand et par gange hvor han havde fået fat i noget toiletpapir..

Personligt har jeg det sådan at man selvfølgelig ikke skal drille ham, men man skal stadig kunne tage noget fra ham, uden hverken knurren eller biden.

Jeg har en fornemmelse af at han tror han rangere som nr. 2 i denne familie med 3 børn. Min mand er ikke god til at sige fra, men det skal han til.

Hvad gør man ved den opførsel??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp bider børn så der går hul...
  • #1   12. jun 2009 Jeg tror problemer er at jeres hund er utryg ved din datter og din mand. Det knurren i de fleste tilfælde betyder er :" Gå væk jeg er bange/ jeg stoler ikke på dig".

  • #2   12. jun 2009 Så tillidsøvelser er vist vejen frem.

  • #3   12. jun 2009 Knurren kan så også betyde : Fis af pomfrit..jeg har ikke givet dig lov til.....

    Prøv at lave nogle øvelser, hvor din datter beder ham om at sitte e.lign., og han så får lidt af sin mad(faktisk er det måske en god idé at prøve at lade ham arbejde lidt for føden, gennem øvelser med HELE familien).


  • #4   12. jun 2009 Hvordan træner man tillidsøvelser med børn på hhv. 5 år og 7 år? :o)

  • #5   12. jun 2009 det er masser af træning. det kan jo betyde begge ting.
    jeg har fra da manse var lille taget madskålen fra ham. pillet ved maden mens hans spiste. når han havde et ben tog jeg det fra ham og gav det igen kort tid efter. Dette gælder også legetøj: når han spiser har jeg også trænet i at man kan tage hoved ned til ham. og røre ham alle steder uden han bliver utryg eller sur.
    Han gør intet og lader mig komme til med det samme.

    Så i må sætte jer ned og snakke sammen om at i alle 3 skal træne det med ham.
    jeg mener ikke i skal gøre som mig, da din hund allerede er utryg/beskytter sin mad. men træne det skal i:)

    Held og lykke med det


  • #7   12. jun 2009 Han skal sættes på plads MED DET SAMME! Ellers går det hen og bliver noget skidt ;(

    Mine hunde skal ikke bide mig og hvis de skulle gøre det går jeg selv løs på dem lige med det samme!


  • #8   12. jun 2009 I skal sætte jer på gulvet(gerne op af væggen med ryggen), saml bee, men strakt ud.. Tag jeres hund og læg den på ryggen ovenpå jeres ben.. Der SKAL den blive liggende.. Den vil sikkert gøre modstand, men i skal holde fast, når han er rolig kæler i ham stille og roligt... Gør dette ti! Og når i til det punkt hvor han acceptere det, kan i tage jeres 4 årige og sætte oven på jer og hunden overpå hende. 7 årige kan gøre det selv, MEN kun når i er tilstede og hunden accepetere i gør det.

  • #9   12. jun 2009 tastaturet mangler bat.. Hehe

  • #11   12. jun 2009 Jeg siger min mening-- Hvad skal det gøre godt for??? Spørger af nysgerrighed, for det kunne jeg da aldrig finde på med min hund. Den skal da ikke tvinges til at ligge på ryggen.

  • #12   12. jun 2009 Jeg bider fandme igen! Oså for den beskede på at det IKKE er okay at bide! Det plejer at virke smiley

  • #14   12. jun 2009 Nannapigen. Jøsses, du er kun 20 men magen til forældet og grov hvalpeopdragelse.....du burde vist opdatere din viden indenfor dette, for det du byder din hund med den opførsel er ikke fair, og tro mig i det lange løb for du intet ud af det. En hunds respekt gør man sig fortjent til, det er ikke noget man tiltvinger sig. Men held og lykke med det.....

  • #16   13. jun 2009 gi den en over snuden så den kan mærke det det er det enste der hjælper

  • #18   13. jun 2009 At lave en såkaldt "krammeøvelse" er en lederskabsøvelse... Man skal selvfølig ikke med vold og magt, men det er faktisk en øvelse der bliver lavet på mange træningspladser.

  • #19   13. jun 2009 Nej det er det som ikke... Er selv lige blevet uddannet i DGI..

  • #23   13. jun 2009 man slår og bider ikke sin hund .........det for man bare en angst hund ud af som er bange for hænder osv ..i sidste ende bider den også .........hvad skal den ellers gøre når den er trængt op i en krog.

    men alt for mange glemmer sgu også hvad en hund er og mange familier regner også bare med at hunden skal finde sig i at deres unger kravler på den tager ting fra den konstant ligger i deres seng og sætter sjøjfer i pelsen osv osv ...DET skal en hund ikke .
    hold styr på jeres møgunger og lær dem respekt for hunden/dyr og lær hunden det samme den anden vej rundt .
    hunden er ikke et stk legetøj til ungerne .
    og når man syntes den ikke syntes det er sjovt mere ja så skriger man af hunden eller slår den eller bider den ......hvad med at skælde ungerne ud for at byde jeres dyr sådanne pinsler .
    som mange ungers leg faktisk er hundene ........det er jo ikke normalt at blive redt dagen lang og få sat spænder i når man er en hund


  • #24   13. jun 2009 som svar ......vil jeg sige øv tillid .
    sid ved siden af snak med hunden håndfoder den osv når du kandet ....så lad pigen gøre det osv ..og masser af ros er vejen frem .


  • #25   13. jun 2009 Linda M: Vi passede min bors hund, før vi fik vores egen.... Vores skraldeskur står et stykke væk, og jeg skulle ud med affald. Så lod lige ungerne være alene med hunden i 10 minutter, da jeg rendte ind i en nabo.
    Da jeg kom ind igen, kom den stakkels hund løbende hen til mig, me tøjklemmer på ørerne. Nøj hvor blev jeg gal!!!!!
    Begge børn fik lov at stå skoleret foran mig (de var 5) og så satte jeg ellers klemmer på deres ører! Sikke de græd...."det gør ondt moar" og sure jeg sagde: " så gør I aldrig sådan noget med hunden...eller andre dyr nogensinde igen!!!! Vel!!!?????"

    Siden da har de ikke fået lov at være alene med nogen dyr. De skal være meget ældre!!! Man må ikke overskride hundens grænser, om man er barn eller voksen er jeg ligeglad med!!!!

    Vi har aldrig haft nogen problemer med at tage hverken mad eller ben fra Bertram. Helt fra starten (han var 8 uger da vi fik hem) har jeg taget hans mad fra ham, rost ham enormt meget og givet ham en halv pølse istedet. smiley Og ungerne har fået lov at gøre det samme. Så nu stoler han på os allesammen mht mad osv.....


  • #27   13. jun 2009 Flemming og Nannepigen... Are you for real???? I lyder seriøst som nogen der overhovedet ikke burde beskæftige sig med dyr.. Jøsses mand!!!

  • #28   13. jun 2009 De fik dem på et kort øjeblik, men det for at illustrere for dem, hvor onde det også gjorde på hunden.
    At de var alene med hunden....tja...de var ovenpå på deres værelse da jeg gik ud med affaldet, og det tog så længere tid end det skulle....den tager jeg på mine skuldre, men mine børn har lært at respektere dyrene nu......Og kunne aldrig finde på at gøre niget lignende en anden gang.


  • #31   13. jun 2009 hvad er det der er så sørvelig ved at bruge gammeldags opdragelsesmetoder

  • #32   13. jun 2009 Flemming..
    Det sørgelige i det er, at man slår sgu ikke sin hund.. Længere er den vist ikke!!


  • #33   13. jun 2009 Synes det er verdens største falit erklæring, hvis man føler man behøver at ty til vold for at tvinge sin vilje igennem...det være sig overfor dyr, børn eller Brian i værtshusslagsmål...det er simpelthen så SVAGT !!

  • #35   14. jun 2009 Flemming: At bruge de gamle metoder er symptom behandl. Hvorfor ikke i stedet bare starte med at ændre adfærden med de rigtige metoder?

  • #36   14. jun 2009 det er da helt væk at bruge de metoder. ville aldrig i mit liv slå min hund. før jeg fik min hund fortalte jeg self jeg sgu have en og hvilken race det var
    så var jeg til en fest hvor der så sad denne her idiot og gav mig råd om at jeg engang imellem skulle tage min hund og slå den!!!!!!!!!!
    den skulle simpelthen vide hvem der bestemmer.

    og hvis min hund nogensinde skulle knurre af mig eller lignende skulle jeg også slå den.
    er han helt væk. jeg blev overdrevet sur.
    det er i hvertfald en ting jeg aldrig ville gøre og når man gør sådan noget så det fandme dyreplageri.


Kommentér på:
Hvalp bider børn så der går hul...

Annonce