{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Burde internaterne ikke... {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på om ikke internaterne burde røntenfotografere de hunde de får indleveret? Her tænker jeg specielt på hofter og albuer. Så dem der køber disse hunde ikke får en grim overraskelse på den konto.
Jeg kom til at tænke på det fordi at "Krumme" nævnte, i en anden tråd, at de har brugt rigtig mange penge på at få opereret Krummes albuer og han kommer nemlig fra et internat.

Om det så ret praktisk og økonomisk ville kunne lade sig gøre er så en anden side af sagen.

Hvad mener i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Burde internaterne ikke...
  • #1   27. jun 2009 Tja -er folk villige til at betale prisen for hunden så? For så skal de jo nødvendigvis koste noget mere end de gør nu.

    Derudover er det jo ikke alt der kan opdages med røngten. Så er vi ude i at de skal hjertescanne, øjenlyse, HD/AA-fotografere og patellateste afhængig af race/blanding?


  • #2   27. jun 2009 Tja, det ville det jo betyde at der skulle testes for alverdens ting og nej, det er da ikke sikkert at folk ville give det mere for hunden, dog kunne det måske trække nogle flere/andre folk til hvis der kom en større sikkerhed.

    Ellers kunne internaterne yde tilskud til behandling hvis det viste sig at en hund havde fx. HD efter den var kommet ud i en ny familie.


  • #3   27. jun 2009 Jeg går da udfra internaterne er omfattet af købelove ligesom alle andre, så det burde da række:o)

    Jeg tror ganske enkelt ikke på at folk vil betale det mere for en internathund.


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #4   27. jun 2009 Hvor skulle internaterne få pengene fra? De svømmer ikke i penge.

  • #5   27. jun 2009 Ja ideen er da god nok men økonomisk kan det ikke lade sig gøre.
    Hundene skal jo ud i nye hjem og prisen for hundene bliver alt for stor.
    Og hvad med alle dem der sælger hunde herinde skal de så også have hunden undersøgt inden salg ?


  • #6   27. jun 2009 Nu er det jo bare sådan, at det koster en hulens masse penge, og internaterne har ikke ret meget at gøre godt med.

    Så det er fint at hvis den nye ejer vil ha yderlige undersøgelser at en hund, så må man selv betale.


Kommentér på:
Burde internaterne ikke...

Annonce