6.104 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

jack russel terrier ? jack russel terrier ?

Hej.

Vi står og skal til at købe hvalp. valget er meget svær, da vi gerne vil være sikker på at det bliver den rigtige.

Vi er begge studerende, og bor derfor i en lille lejlighed, hunden må derfor ikke være for stor. Den må gerne være aktiv, men stadig med måde? eller hvad man skal sige.. Jeg går meget og har en Jack russel terrier i hovedet, hvad er jeres erfaringer med den? og tror i den vil kunne egne sig i en familie som os.?

på forhånd tak for hjælpende respons .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jack russel terrier ?
  • #1   8. jul 2009 Vi har 2 jack russell terrier og bor i lejlighed.. Vil sige det kræver en del med aktivering, gåture og socialicering med sådan en hund, men sådan er det jo generalt med hunde.. Det afhænger jo også af hvor meget tid i har og bruge af? Og hvordan det skal være med træning osv da dette er en rigtig god ting, de elsker jo og arbejde og lave noget..

• #2   8. jul 2009 ja okay. altså det er ingen problem med gåture og aktivering. Nu er vi jo studerende så den skal jo desværre være alene et par timer om dagen. er det en race der kan det? For det ville jo være synd hvis den skulle det så.

• #3   8. jul 2009 En jack russell kan godt lære at være alene hjemme, men det kræver at den bliver aktiveret rigtig meget. Og det er ikke nok med gåture. Den skal have meget mental træning for at fungere ordentligt.
    Ellers finder den selv på narrestreger, og det er ikke altid dem i vil synes om.
    Husk på en jack russell er en jagthund, og det med stort J.
    Og det er godt nok en lille hund men det ved den ikke.
    Men rigtig opdraget og motiveret kan det blive en rigtig dejlig hund.
    Men tænk jer godt om, der er begyndt at komme rigtig mange jack russells på internaterne, da mange mennsker ikke har sat sig ind hvad det vil sige at eje sådan en lille størrelse.
    Husk Det er en meget stor hund i en lille krop

• #5   8. jul 2009 Vi har en Jack i vores lejlighed! Og det fungerer perfekt, og han får altså meget almindelige gåture og aktivering, og vi har ingen problemer overhovedet...

Vh Bernt!

• #6   8. jul 2009 Vi har en Jack Russell. Det er vores første hund. Jeg kan ikke anbefale denne race til nogen, der ikke har prøvet at have hund før.

Vi undersøgte alt om racen inden vi købte hende. Vi fik ofte at vide, at det er en MEGET aktiv hund. Vi tænkte, at det kunne vi sagtens klare. Vi har da også klaret det, men kun fordi vi har fået hjælp af min mor, som selv har hund. I starten gik vi meget op i at aktivere hende rigtig meget, hvilket resulterede i en overstimuleret hvalp = ikke sjovt. Man skal lige finde en balance i hverdagen.

Det er en utrolig dejlig race.. dejligt temperament, fræk, kvik, kærlig og propfyldt med charme:) Det er dog også en terrier. Vi har haft svært ved at opdrage hende. En terrier har sin helt egen mening om tingene. Hun har aldrig knurret af os eller noget, men hun har virkelig afprøvet grænser konstant hele det første år.

Det er ikke en race man kan forvente at gå rundt med uden snor. Det kan vi i hvertfald ikke med vores. Hendes jagtinstinkt er så stort, at hun lukker fuldstændig af overfor alt andet end "byttet" (kat, mus, fugl osv osv.)

Camilla K:
    "De kan have tildens til at "løbe på væggene" :-)"
    Det kan jeg kun give dig fuldstændig ret i. Vi har bogstaveligt talt mærker af hundepoter på væggene, når hun får flip og styrter rundt i huset:)

Jeg synes i hvertfald I skal overveje det en ekstra gang inden I beslutter om I skal have en Jack Russell.

Held og lykke med det:)

• #7   8. jul 2009 racen er også vores første hund og man kan sagtens have den som første gangs hund synes jeg.. Vores kan vi sagtens kalde til os, men vi har også gået til træning plus der altig bliver øvet indkald på gåture med en fri komando så hunden ikke forbinder det med at komme i snor..
    Vores kan heldigvis finde ud af at slappe af når der ikke sker noget.. de sover længe faktisk helt til middag kommer kun lige ud og tisse kl. 05.30 og så løber de i seng igen .. og i vinters skulle de næsten have et spark bag i for at komme ud og tisse om morgenen, tror igen det kommer an på hvem man er og hvad man lære sin hund..

• #8   8. jul 2009 Vi har en JRT på 17 uge! STORT arbejde, men en rigtig dejlig hund. Vi går til hundemøde en gang om ugen og vi skal starte på træning til august!

Men de er simpelthen så kvikke de hunde! Laila er bare super lærenem og vil så gerne lære og lege. Vi har så også en stor have og et stort hus, så i en lejlighed tør jeg ikke udtale mig. Men med den rigtige portion træning og motion, så tror jeg sagtens det kan gå!

Laila er også god til at sove længe, hun kommer ud og tisse sidste gang 23.00 og tisser kl. 8 næste morgen, jeg kan ikke rykke hende med ud kl. 7! smiley Så de kan sagtens slappe af og hygge sig. Det kommer jo også an på hvilken en i kuldet man vælger, der er da stor forskel på Laila og hendes søskende ( så kan man så spørge sig selv om hvorfor man skulle vælge den vildeste!? ) smiley

• #9   8. jul 2009 Jeg har to jack russell. og den unge kan ikke gå løs. Og det er bestemt ikke manglende træning. Jeg har gået til træning siden han var hvalp, og gør det stadig. Nu er han 2½ år.
    Han er lydig når det passer ham, og stikker gerne af hvis han ser noget spændende( læs andre hunde, katte og andre smådyr)
    Han har meget jagtinstinkt og det ligger til racen. Jeg mistede en anden jack russell for 2 år siden, og han kunne gå løs, han gik til lydihedsprøver og var som den første JRT i DK, oppe i klasse 3 lydighed.
    Det vil aldrig kunne lade sig gøre med ham jegt har nu. Og det værste eller bedste af det hele er, at de to hunde er i familie med hinanden.
    Så man kan ikke sige at de sagtens kan lære at gå løs, for det er lidt af et lotterispil.
    Den gamle jeg har på 13 år har kunne gå løs både på gader og alle andre steder. Det gør hun så ikke mere, dels er hun blevet meget aggressiv og så er hun blevet døv. Så jeg kan ikke kalde på hende så hun har altid snor på

• #10   9. jul 2009 1000 tak for svar alle sammen. Det har været rart at kunne få et indtryk om racen i hverdagen. Jeg tror vi har fundet frem til at det ikke er racen for os. Jeg tror mere det vi søger er en race der ikke behøver helt så meget motion, og ikke får "flip" i lejligheden, en som gerne vil ligge og kæle i flere timer smiley

• #11   9. jul 2009 ... Med andre ord, en lidt mere "doven" race smiley

• #12   9. jul 2009 Julie
    Hvor er det godt at i lytter til de forskellige råd.
    Det ville være meget synd for jer hvis i fik en jack russell og den ikke levede op til forventningerne. Men også synd for hunden. Der er alt for mange der finder ud af, at det ikke var racen for dem, og det er mest når hunden er omkring 1 år.
    Da har den en alder hvor den dårlig kender sit navn, og har aldrig hørt om lydighed. Det sker også for andre racer, men terrier er noget helt specielt.
    Men har i overvejet en mops eller en cavalier king charles spaniel?
    Det er begge meget søde hunde som ikke er så krævende som en jack russell

• #13   10. jul 2009 Maj- Britt

Lige præcis, det har været super vigtigt for os, at finde den HELT rigtige race. En som skal kunne være hos os til den dag den stiller træskoene. Så derfor har vi sat os ind i rigtig mange racer, og læst, læst, og læst.. Vi har været inde på mopsen, men jeg tror at vi har fundet frem til at pekingeseren kunne være et godt bud, vi skal derfor ud og se på hvalpe på søndag, så vi kan opleve racen, og forhåbentligt finde ud af om det er den rette race for os.

• #14   10. jul 2009 Det er også en sød hund, som ikke kræver lige så meget som en jack russell.
    Så jeg vil ønske jer held og lykke med køb af en lille ny ven

Kommentér på:
jack russel terrier ?

Annonce