{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

Går i ALTID med hunden??? {{forumTopicSubject}}

Hej går i altid med hunden eller lukker i den nogle gange ud i haven??? Jeg bor i lejlighed, så jeg har ikke mulighed for at lukke dem ud i en have, men nogle gange kunne jeg godt bruge det, kan aldrig bare åbne en havedør, og så kan de rende ud og lege og tisse med mere... Jeg skal altid ned af trapperne rende rundt, efter en time er jeg på den igen, og så igen igen igen igen... Heh savner en have;-D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Går i ALTID med hunden???
  • #1   10. jul 2009 Er glad for jeg har have :o))
    Og nej.. Går ikke med hundene ALTID... Nogle dage kommer de kun ud i haven

• #2   10. jul 2009 Jeg havde have førhen -jeg gik alligevel tur 3-4 gange om dagen. Derudover havde han så adgang til terasse/have, som osse var ret praktisk når det var tid til ben, fodersøg osv

• #3   10. jul 2009 jeg kan godt forstå du savner en have. kunne ikke undvære min.

men jeg går alligevel med mine hunde hver dag, jeg synes, de har krav på at se andet af have også

• #4   10. jul 2009 Jeg syntes bare dte kunne være rart at have en have at lukke dem ud i engang imellem, også for deres egen fornøjelses skyld, og min egen.. Kan aldrig tage en lang lur og så bare åbne havedøren og lade dem klare det selv ;-D...

• #5   10. jul 2009 Vi går en god tur med hundene hver dag, og nogle dage får de 2 turer.
    Men ellers kommer de i haven, her de sidste par uger hvor vi har haft ferie har havedøren stået åbent hele dagen, og det har både vi og hundene nydt...

• #6   10. jul 2009 Men dertil skal det også siges jeg stadig ville gå med mine hunde, men nok ikke så mange gange om dagen som jeg gør nu

• #7   10. jul 2009 Med 2 hvalpe der skal ud mange gange er det dejligt med en have.
    Men mindst en gang om dagen går jeg tur med dem.

• #8   10. jul 2009 Emma kommer på mindst 3 ture dagligt, men derimellem hygger hun i haven og hun kunne ikke undvære den .....hun skal altid lige ud og kigge i haven efter en gåtur, men ellers bruger hun den meget til hygge med ben eller bare til at sove i :o)

• #9   10. jul 2009 Jeg har en STOR have og her er de lige så meget de har lyst til. MEN de skal ud og gå MINDST en gang dagligt. Og det kommer de:-)

• #11   10. jul 2009 Øh ja.....en have erstatter ikke decideret gåture i min verden smiley

• #12   10. jul 2009 Hvor er I hellige alle sammen ;o))
    Sker det virkelig aldrig at der er en dag, hvor I af en eller anden årsag ikke kan gå med hunden ??
    De dage hvor jeg har dobbeltvagt ( 15 timer) bliver der altså ikke gået tur..
    Og hvis jeg ligger syg med feks, influenza, så render jeg ikke rundt i skoven med hundene ..

• #13   10. jul 2009 Jeg er misundelig ;-D skal helt klart ikke bo i lejlighed når jeg skal have min egen familie ... men kan i ikke forstå jeg syntes det øv engang imellem...

• #14   10. jul 2009 Det er heldigvis kun i en kort periode at du skal rende alle de små ture, derefter er det 3-5 ture om dagen hvor de kan komme ud og læse hunde avisen osv

• #15   10. jul 2009 Mine hunde løber rundt på markerne og de har 3000 kvm. have at rende rundt i. De har travlt med at holde øje med hele deres territorium......*GG*

• #16   10. jul 2009 Jeg går ALTID med mine hunde...... Jeg VIL simpelthen ikke have de pisser og skider i min have.......gider ikke der kommer til at stinke af L*** og P**..... selvom man samler op.....

Og det er faktisk ikke sværere at lære dem at de ikke må "gøre " det i haven..... end at gøre dem renlige indendøre.....

Ellers er jeg super glad for min have,.. døren er altid åben... og hundene elsker at være derude.... :O)

• #17   10. jul 2009 ja heldigvis, men stadigvæk syntes jeg det kunne være dejligt for hundene, at de selv kan bestemme om de vil ud og have noget frisk luft

• #18   10. jul 2009 Har ikke have, men det har da hændt at Fie ikke har fået mere end 15 min i parken på en dag.

På de dage må hun så enten aktiveres indenfor eller ligge og slappe af

• #19   10. jul 2009 Mine hundens lorte er heldigvis små, så tror ikke de kommer til at genere mig

• #20   10. jul 2009 Kald mig bare tosset men jeg har da vredet mig afsted i smerter i bentøjet for at lufte min hund, da manden var syg....

Også hvis vi har haft influenza....ja....så var jeg da ude og lufte hende, så godt som jeg kunne, ikk særligt sjovt men ud skulle hun da.

• #21   10. jul 2009 Ja, jeg bor også i lejlighed men er heldig at have et lille frimærke af en have. Det gjorde det noget nemmere da jeg skulle gøre Chilli renlig. Dog har det været sådan at Chilli ikke turde gå ned af trappen selv før denne uge. Så nu går hun selv derned og tisser - dog går vi stadig de daglige ture

• #22   10. jul 2009 Tina -så hellig er jeg faktisk;o) Nu har eg jo ikke egen have mere, men har en delehave, hvor hundene gerne må være. Men faktisk er de ude at gå hver eneste dag alligevel. Er jeg syg, jamen så er gåturen self ikke lige 2 timer. men på tur kommer vi.
    Det er sket en eneste gang at jeg har haft min mor til at lufte dem om aftenen, men der lå jeg osse og rystede over det hele, og var overbevist om jeg ville besvime hvis jeg rejste mig fra sofaen;o)

-men turene om formiddagen tog jeg selv;o)

• #23   10. jul 2009 Vi har have på 3000 m2 som er delt halvt med græsplæne samt det vi kalder lunden med træer og stier og noget højt at grave og gemme ting i..

Her er vores hunde løse uden at kan genere nogle, de bruger haven utroligt meget især i det gode vejr, der er de ikke til at drive ind, og med vores race kunne vi slet ikke undvære denne plads

-men de er stadig på deres daglige gåture, 1 lang på min. 1 time gerne hvor vi kører til andre områder med nye dufte og indtryk, (dette gør vi ca 3-4 gange ugentligt) og så 2 kortere ture..

Hvor det er ekstra dejligt med haven er om morgenen hvor de lige kan få en tisser, så man selv lige kan vågne og komme i bad, og så ved den helt sene nattisser..

• #24   10. jul 2009 *Sker det virkelig aldrig at der er en dag, hvor I af en eller anden årsag ikke kan gå med hunden ??*

Faktisk nej........ Jeg har ALTID gået med dem hver dag. Syg med feber eller ej. Blærebetændelse eller ej. Racemme eller ej. De komer ud på marken og får lov at rende og hygge sig der-)

• #25   10. jul 2009 Selv om jeg har en stor grund på 7000 m2 hvor mine små hunde kan boltre sig på, så får de alligevel 3 daglige gåture. Morgen, middag og aften. Det er lige så meget for min egen skyld som for hundenes. Vi nyder vores daglige gåture.Men vi er også så priviligeret at vi bor lige op til skov og marker.

• #26   10. jul 2009 Tina...nope....hvis jeg er for syg til at lufte, så er der 3 andre i husstanden der kan, så ud kommer hun altid......og var de 3 ikke hjemme så skulle jeg nok slæbe mig afsted......Emma ville blive voldsom muggen hvis ikke hun kom ud og gå......hun ville stirre på mig hele dagen indtil jeg rejste mig :o)

• #27   10. jul 2009 Vi har et værre rend ud og ind af havedøren dagen lang... I tide og utide står vores 2 katte og 1 hund og glor krævende på os derovre og så må vi lette rumpetten og lukker op ud til haven..

Når jeg i weekenderne sidder morgentræt med vores 2 små børn, ryger hunden også bare i haven og morgentisser , for jeg er sgu ikke altid i hopla til at pakke 2 børn i tøj og sko og så bare frisk ud kl 06:30 om morgenen !

Og sent om aftenen inden vi går i seng , gider jeg heller ikke gå med hende - men nøjes med at sparke den trætte og modvillige hund ned af sofaen og skubber hende ud af døren til en sidste tissetår...

Så herhjemme bliver haven brugt flittigt ! Ikke bare til at tisse i , men også bare til at sidde og glo i, hvis hunden ikke lige gider at ligge indenfor på sofaen , men vil ud og fange en solstråle..
    ( Vi bruger ikke haven som er ca 30m2 til ungerne, den er kun til gennemgang , katte/hundelure i græsset og tissetåre - Gårdhaven er der hvor børneleg og kaffedrikning forgår og der tisses der ikke )

• #28   10. jul 2009 Tja.. Så er jeg nok bare doven....
    Men måske fordi "at gå med" for mig somregel bliver 1½-3 timer....
    En 5-10 minutters tur vil nærmest være tortur for hundene.. De forventer jo en ordentlig tur når jeg finder snoren frem

• #29   10. jul 2009 Tina -hvis jeg er syg, tager jeg foder med, gå over på et åbent og lidt kuperet områder her i nærheden, og så kan hundene finde deres mad, mens jeg kan side stille og "lide" ;o)

Det kan man self ikke gøre 3-4 gange på en dag, men det er den slags ting jeg laver med dem hvis jeg er syg. Så kommer de ud og laver noget, uden at det kræver at jeg trasker 2 timer afsted gennem skoven.

• #30   10. jul 2009 Michelle : Hundene får også deres mad på græsset.. men i haven :o))

• #31   10. jul 2009 det er ikke hver dag jeg går med hundene, men er der en dsag vi ikke kommer på tur går jeg en lille tur på privatvejen om aftenen så de lige kan komme af med hva det nu sku være....

• #33   10. jul 2009 Tina - Jeg er ligeså doven som dig så ... - hvis jeg ligger med 40 ifeber og halsbetændelse - så kommer mine hunde ud i haven og sådan er det .....

• #34   10. jul 2009 Hi hi.. Vi kunne lave en "de dovne hundeejeres klub"

• #35   10. jul 2009 Tina....det må da være de dovne single hundeejers klub *G*
    For i må da bo alene alle sammen siden der ikke er andre der kan tage tjansen :o)

• #36   10. jul 2009 Yes Balder nægter at skide i haven så det er på med snøren og afsted, men han kommer skam også ud i haven.

Er jeg f.eks syg bliver det korte såkaldte "skideture" og så ellers have for resten...

Men nu vil jeg jo også gerne selv ud at gå hverdag, dog ikke kl 6 hver morgen, men gør det alligevel af hensyn til naboerne, Balder kan godt finde på at gø lidt når han er i haven....

• #37   10. jul 2009 Smilende.. Er ikke single... men manden har de sidste 6 uger arbejdet som en sindssyg... Kl 05:30-23:30 er ikke unormalt..
    Sidste weekend tog han på arbejde lørdag morgen kl 06:00 og kom hjem mandag eftermiddag kl 15... I den tid har han fået 3 timers søvn bag i bilen på 2 stk presenning og med et brandtæppe over sig.....
    Dvs. når han kommer hjem, så skal han intet andet end at sove.. Jo .. Måske spise.

• #38   10. jul 2009 Ja jeg går altid med hunden, jeg vil ikke have tis eller puha i min have, her er det banlyst at tisse og pølle i haven.

• #39   10. jul 2009 Smilende : ..Og Dess er ikke en hund jeg tør overlade til andre at gå med... Min mand gør det kun når der ingen andre muligheder er.. Feks de uger jeg var væk på uddannelse..

• #40   10. jul 2009 Jeg har en have - og jeg har hundelem, så hun kan gå ind og ud som det passer hende... men hun får nu stadig 3 ture om dagen...

Jeg ville nødigt undvære min have, men min hund skal nok fortælle mig hvornår det er "gå tur tid" alligevel smiley

• #41   10. jul 2009 Heh.. tak, jegn har også lidt ondt af mig ;-.D hah.... men jeg sidder ikke i lejlighed i fremtiden ;-D men jeg har ikke råd til at have hus som 18-årig .... Men for jeg engang

• #42   10. jul 2009 Jeg går en lang tur hver dag med mine hunde hver dag..... Nogen dage får de ekstra ture (korte ture) men bestemt ikke hver dag....
    Jeg er ikke single, men har en mand der arbejder på det afrikanske kontinent og der er så ingen til at gå tur, hvis jeg skulle være syg. Det er jeg heldigvis sjældent (7-9-13). Havde dog fornyelig vrøvl med ryggen, og det betød at der var 2 dage, som var så slemme at jeg simpelthen ikke kunne gå med hundene.
    Hundene har adgang til have og gårdsplads fra jeg står op til jeg går i seng og tilbringer stort set hele tiden der ude...((o:

• #43   10. jul 2009 Yep, jeg bor i lejlighed og går altid 3-6 ture hver dag..
    Nogle ture varer 10 minutter, og andre varer 3 timer. Det er meget forskelligt..

Når jeg er hos mine forældre er hunden i haven! Og hun NYDER det! Hun løber frem og tilbage og leger.
    Så går hun ind, og op på mit værelse og henter noget legetøj, og ud igen.. Det er formidabelt..
    Og når vi er hos mine forældre går jeg færre ture.
    Hun må skide og tisse omme bag en mur i haven, og det holder hun sig til.
    Når vi så har spist, går min mor og jeg en dejlig lang tur. Det er rart fordi der er meget mere natur, end herinde i byen, og min mor er glad for at komme ud at gå en tur efter maden..

• #45   10. jul 2009 Nu bor jeg i lejlighed, så har ingen have at lukke ud i, så jeg er nødt til at gå ture...dog er nogle af spec. Lima's ture kun lige ud og tisse/prutte og så ind igen(renlighedstræner og hun har ikke haft uheld i en uges tid nu *dyygtiiii Lima*)

• #46   10. jul 2009 Vores bliver gået med flere gange om dagen, men kommer også ud i haven...

Vega er vist mere kat end hund, og hun vil ud og ind hele tiden... *suk* Så det er rart at kunne lukke dem ud i haven. Det elsker hun. Hun kan sidde og nyde det i laaang tid... men andre gange er det bare ud og ind og ud og ind....

• #47   10. jul 2009 Jeg har have og bor lige op ad en skov hvor der også er indhegnet hundeskov, så jeg har alle muligheder.
    Min hund er en unghund så der skal ske noget mere end bare haven, i weekenderne tager vi tit til andre skove eller hunde venner som bor på en gård, men jo jeg har også taget en dovne dag hvor han kun kom i haven, men det er ikke noget der sker tit, fordi jeg mener at en træt hund er en lydig hund og hvis jeg ikke vil have ædt mit møblement så skal han ud og læse avisen;-)

• #48   10. jul 2009 - og nååå ja, jeg er velsignet med 2 hunde, der ikke GIDER gå tur, hvis vejret er bare det mindste vådt...så der slipper jeg for at gå langt, for det gør de simpelthen ikke uden, at jeg skal slæbe dem afsted(og det GIDER jeg helt ærligt ikke).

• #49   11. jul 2009 Ja, jeg må så tilstå at der kan gå dage imellem at Lia kommer udenfor matriklen. Vi har så lige knap 19.000 kvm. og er som regel ude i et par timer hver dag hvor der bliver leget, løbet rundt, ledt efter guffer og trænet og der er altid noget nyt at snuse til.

Hun er så til gengæld aldrig alene udenfor med mindre jeg lige skal ind og hente noget.

• #50   11. jul 2009 Indrømmet, nogle gange bruger jeg gården... Jeg er ikke verdens mest aktive menneske, og når jeg har tømmermænd kan det være ligemeget med at tage tøj på og gå ud m hunden.

• #51   11. jul 2009 Ihhhhh, jeg vil også have en have!!!! Bor i lejlighed, så vi går min 3 ture hver dag... Og når jeg er alene hjemme, går jeg med vovserne hver for sig, så kan hurtigt komme ud og gå mange ture på en dag...

• #52   11. jul 2009 Puha jeg må detsvære nok være ærlig og indrømme at Akita er ikke altid ude at gå tur hver dag.

Jeg prøver men det er ikke altid at det lykkes.

• #53   11. jul 2009 Nej, vi går ikke ALTID tur med hunden. Men det er de færreste dage, hvor der ikke er en eller anden aktivitet for ham. Det hænder dog.

• #55   11. jul 2009 jeg har 900kvm grund, men jeg går stadig 4 ture med noddie hver dag.. i mine øjne skal en hund ikke lukkes ud i haven som en nem løsning

• #56   11. jul 2009 Gæt hvem : jeg er fuldstændig enig i, at de ikke bare skal lukkes ud i en have(som den lette løsning), men har forståelse for at det kan ske ind imellem, at det kan være dagens bedste løsning...fx. hvis ejeren er meget syg...eller skadet !!

MEN det bør ikke være reglen frem for undtagelsen, at hunden bare luftes i haven, da de så efter min bedste overbevisning ikke får nye indtryk og dermed også motion til hjernen.

• #57   11. jul 2009 jeg bor i en stuelejlighed med en lille have ud fra køkkenet, men mine hunde vil ikke noget der og heldigvis - for det er ganske ulækkert at sidde udenfor velvidende at man sidder i et hundetoilet !!! bavdr (og har haft hus med stor have så skriver af erfaring !) - så jeg er ude med mine 3 hunde 4-5 gange om dagen og på af turene får de motion ved at løbe ved siden af cyklen - så I, der "bare smider jeres hunde" ud i haven er som nogle skriver: dovne hunde ejere og ikke lige een jeg ville sælge hvalp til ! sorry ...............

• #58   11. jul 2009 heidi: det giver jeg dig ret i.. jeg har en gang på 1½ år brugt løsningen ,med haven, og det var sidste gang jeg gjorde det.. lå med lungebetændelse og syens ikk lii jeg orkede noget som helst, og det resulterede i en alt alt for understimuleret hund..

ud og luftes 4 gange hedder det her, resten er stimulans i haven

• #59   11. jul 2009 Pia p....man behøver ikke lade lorten ligge fordi det er i haven :o))
    Hvis Emma skulle komme til at smide en bombe derude, så samler jeg op........ikke noget der er sket mange gange.

• #61   11. jul 2009 Jeg synes nu, det er en balancegang.

Vi er ikke dem, der går en masse med hunden, tværtimod. Det er ikke mange ture, det bliver til, og bestemt slet ikke lange.

Han bliver stimuleret med leg og træning - og når han ikke gør det, så er han faktisk rigtig god til at slappe af, selvom han er en hund af meget aktive brugslinjer.

Hunde tilpasser sig - og jo mere man tilbyder dem, jo mere har de brug for, for at der ikke opstår adfærdsproblemer.

Så jeg synes man skal finde en balance, hvor hunden er velstimuleret, men ikke nødvendigvis skal aktiveres fysisk mange timer hver dag.

Gåture mener jeg på ingen måde er det eneste saliggørende...

• #62   11. jul 2009 Jeg har have og det er skønt lige at kunne lukke ham derud om morgenen når vi står op og om aftenen inden vi skal sove. Og skal han op midt om natten, er det virkeligt lækkert. Jeg er som regel nødt til at gå med ham alligevel, han gider ikke være derude selv.
    Vi har et stykke med fliser og et stykke med græs, han laver kun på græsset, så der er toiletfrit område for os andre og sidde på også :).
    Haven bliver brugt til leg og fodersøg og det er nu altså guld og ligge derude og guffe ben :).
    Han kommer dagligt ud på minimum 2 gåture, en halv time om morgenen inden jeg skal på arb og så minimum en time når jeg kommer hjem.
    Har 7-9-13 ikke været så endnu, mens vi har været i DK at jeg ikke har kunnet gå med ham, men skulle det ske kunne vi nok godt tage en dag hvor han bare kom i haven.
    Men ellers så skal han altså ud og se noget andet end hus og have hver dag, jeg står endda op kl 5 hver dag for at han kan komme ud. Havde jeg ikke hund kunne jeg sove til kvart i 6 ;O). Og jeg er alene, kæresten bor i Vietnam stadigvæk, så der er sgu kun mig til det hele smiley

• #63   11. jul 2009 Jeg er enig med CH...... Mine hunde bliver stimuleret både fysisk og mentalt herhjemme. Her er tid og overskud til det. DOG kommer de ud på marken minimum 1 gang om dagen. Lorte i haven bliver samlet op og smidt ud. Sværere er det såmænd ikke:-)

• #64   11. jul 2009 det er muligt at hunde høm hømmerne samles op, men hundene tisser jo også i haven, op ad hække og træer og buske og/eller på græsplænen og her smides der kødben og godbidder ud til dem ? - Eventuelle børn leger oftest barfodet også på græsplænen mellem eller på tissepletterne - helt ærligt, det er altså ikke særlig lækkert og tænk over det næste gang I smider noget ud på græsplænen til hundene ............... det er mest hensigtsmæssigt at have et bestemt sted i haven, hvor hundene har lov at besørge og helst indhegnet er min erfaring -

men som sagt, jeg har ingen stor have og ønsker det heller ikke - er jeg syg forsøger jeg at gå med hundene bedst jeg kan, ellers har jeg en flink nabo, der kan lufte mine hunde .....

• #65   11. jul 2009 Pia, om der er tissepletter på græsplænen DET kan altså på ingen måde få mig til at gå i svime *GG*
    Jeg har aldrig så meget som overvejet, at det skulle være et problem, det må jeg indrømme..

Min hund tisser der, hvor det passer ham at tisse, og der, hvor det passer ham, der passer det mig... det er jeg HELT ligeglad med.
    Og når han laver stort, er han selv flink til at gå ind i vores skovområde, og lander der en på græsplænen, så bliver den da bare fjernet..

Det er for hulans da naturlige sager, der afleveres..

arj, så sart bliver jeg alligevel aldrig ;o) Og min hund heller ikke... Han æder sin egen afføring til tider, så jeg tror ikke det generer ham at spise kødben på en indtørret tisseplet (som i øvrigt er glimrende gødning i ikke alt for koncentrerede mængder).

• #66   11. jul 2009 Når jeg står op kmmer hunden en tur ud i haven så hun kan tisse af o.s.v. mens jeg vågner ligeså stille over min kaffe og har god tid til at tage tøj på og gøre mig klar. Magter slet ikke at gå ud før 1 time efter jeg er vågnet. Men så kommer hun på gåtur min. 1-2 gang i løbet af dagen og er også i haven flere gange i løbet af dagen. Jeg tror ikke jeg kunne have hund, hvis jeg boede i lejlighed - og slet ikke en hvalp.

• #67   11. jul 2009 Der kan da komme en enkelt smutter en gang i mellem, men vi får som regel Lia til at tisse af og gøre det hun nu skal i gårdspladsen inden vi går om i haven og så samler vi naturligvis op, selvom vi er på egen grund.

Men pindsvine- og hareefterladenskaber, fugleklatter osv. kommer vi ikke udenom. Det forhindrer nu ikke mig i at gå med bare tæer. smiley

• #68   11. jul 2009 ch...he he..... du har samme holdning til haven som jeg har :o)
    Emma smider sig oveni planter og dør græsset af tis, ja så må det sku dø......og hun søger da også lystig efter guffere selvom hun har tisset i græsset......og nu skal vi jo heller ikke glemme, at hunde har som hobby at snuse til tis....så tror ikke de er så sarte endda :o)

Kommentér på:
Går i ALTID med hunden???

Annonce