{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr HD
  • #1   11. jul 2009 Ja det har den, og i en grim grad.. A er helt fri, B er en Overgang, C er let hd D er HD Og E er svær HD

  • #2   11. jul 2009 Ja, og i meget svær grad..))o:

  • #3   11. jul 2009 det kommer an på hvad reglerne for din race er..

    men jeg ville mene ja, E er ret meget


  • #4   11. jul 2009 HD skala i Danmark
    HD - A FRI
    HD - B overgang HD
    HD - C Let HD
    HD - D Middelsvær HD
    HD - E Svær HD


  • #5   11. jul 2009 Så det vil sige man kan gå til opdrætteren og få refusion i henhold til købelovens lov om avlsrelaterede sygdomme?

  • #6   11. jul 2009 Jon
    det kommer an på rigtig mange ting, bl.a. er hunden solgt som familiehund eller avlshund?

    er hunden mærket af det?

    hvor gammel er hunden, vi skal huske at det er stadig købeloven der gælder...


  • #7   11. jul 2009 Om den er solgt som familiehund eller til avl er efter min mening ligegyldigt. E hofter er det værst tænkelige og hvis ellers der er fodret efter anvisningerne skal der ydes erstatning i mine øjne.

  • #8   11. jul 2009 Glemte lige at det selvfølgelig skal gøres inden hunden er 2 år. Hwerefter bortfalder garantien.

  • #9   11. jul 2009 Alt afhænger af din kontrakt.

    Men jeg tror ikke, der er nogen racer, hvor man ikke kan sige, at hunden er fejlbehæftet med E-hofter.

    Det er almindeligt, at opdrætterne giver halvdelen af pengene tilbage, hvis ikke hunden aflives, og hvis den gør, så får man fuld refusion eller en anden hvalp. Selvfølgelig inden garantien udløber....

    Så kig på kontrakten, så ved du, hvad du har at holde dig til.


  • #10   11. jul 2009 kennel landseergården -
    i henhold til købeloven vil man jo lægge vægt på netop dette, da en familiehund godt kan leve som familiehund, men som avlshund er man bleve lovet en avlshund, så det er ikke ligemeget når man kommer dertil


  • #11   11. jul 2009 Jeg har fået at vide at det er ligegyldigt hvad hunden er solgt som, da der fra købelovens side skal ydes refusion hvis det er en avlsrelateret sygdom, og det prøver flere opdrættere at snyde sig udenom, men det kan de ikke

  • #12   11. jul 2009 Thorkild nåede kun at blive 1 år og ni måneder. Han døde af en hjertefejl og opdrætteren vil ikke refundere noget som helst. Nu er jeg så ved at arbejde i hvad jeg ellers kan sige til opdrætteren.

  • #13   11. jul 2009 Jeg er kommet i en rigtig dum situation og hun afviste mig blankt, men nu har jeg undersøgt det nærmere og vi har krav på refusion, så jeg skal have fat i hende. Det kan ikke give mig Thorkild tilbage, men opdrætteren skal vide hvad det er for noget svineri hun avler på. Jeg har senere fået at vide at hun godt er klar over at hunden hun avlede med har HD

  • #14   11. jul 2009 Har du kontaktet opdrætter?

  • #15   11. jul 2009 Jeg har kontaktet DKK og Thorkilds stambog er overflyttet så de kan desværre ikke hjælpe mig.

  • #16   11. jul 2009 Jeg ringede til opdrætteren dagen hvor thorkild døde og hun sagde bare at hun kunne tilbyde mig en ny hund til halv pris. Men jeg er IKKE interesseret i noget af hendes lort for at sige det mildt. Hun er en rigtig svindler og jeg håber hun bliver stoppet, men det er der nok ikke mulighed for.

  • #17   11. jul 2009 Opdrætter er ikke i DKK vel??

  • #18   11. jul 2009 Damn, hvor er jeg langsom idag!!!

  • #19   11. jul 2009 Nej, hun er ikke

  • #20   11. jul 2009 Jeg skriver så hurtig fordi jeg er så hidsig smiley

  • #21   11. jul 2009 Har sendt en PB til dig:-)

  • #22   11. jul 2009 *rottweiler* C

    Det tror jeg godt at man kan glemme i dette tilfælde. Der er vist kun forbrugerstyrelsen, der kan/vil hjælpe:-)


  • #23   11. jul 2009 Det er en lille mærkelig kennelklub http://www.ddkc.eu/ og de holder sommerferie i hele juli måned.
    Da jeg ringede fik jeg fat i formanden (altså er der ingen andre involverede) og han sagde jeg skulle sende en lægeerklæring på det med hjertet men jeg tænkte ikke lige på det med HD før nu her i dag.


  • #24   11. jul 2009 Men nu må vi se, juristen i DKK må da kunne hjælpe mig med lidt om hvordan og hvorledes købeloven gælder.

  • #25   11. jul 2009 Ja, den er ikke en skid værd.

  • #26   11. jul 2009 Hun har aldrig været i DKK og da jeg ville flytte thorkild til DKK havde de intet ondt på hende.

  • #27   11. jul 2009 kontakt forbrugerrådet, de har folk der ved en hel del om hunde også smiley

  • #28   12. jul 2009 Jon & Sidsel O
    Trist af høre i miste jeres hund,

    Men når man køber en vare " Hund " så har man nogle forpligtelser iht. til købeloven,
    hvis der er noget galt men varen så har man pligt til at meddele sælger det,
    når man opdager der er noget galt, det går ikke at man venter til 8 dage før reklamationsretten ophøre.

    Du skriver

    " Men jeg er IKKE interesseret i noget af hendes lort for at sige det mildt. Hun er en rigtig svindler og jeg håber hun bliver stoppet, men det er der nok ikke mulighed for. "

    Helt ærligt, det syntes jeg ikke du kan tillade dig,
    Når man køber hund, så tager man ikke bare af sted, og kommer hjem med den første og den beste,

    Og sælger er jo heller ikke helt lige glad, når i er blevet tilbudt en ny hvalp til halv pris, for i har jo ikke overholdt købeloven.

    Hvis sælger er så slem som du skriver, så burte det have været nemt at opdage,

    Google er din ven.


  • #29   12. jul 2009 Anton S: Meget informativt.
    MEN... De ting der var galt med ham var ikke noget han led under, ergo var han ikke "i stykker". Han fungerede fint og dyrlægen sagde heller ikke noget om at vi måske skulle kontakte opdrætter. Der står der ingen steder at man skal.
    Det var en søndag aften vi første gang så at han måske ikke havde det helt godt, men vi troede bare at han var træt, og mandag morgen klokken 04:45 så jeg at der var noget galt og jeg fik min kone til at ringe til vagtdyrlægen. Da vi kom ind med ham havde dyrlægen ham til han døde klokken 9. OKAY... så ringer vi til opdrætteren og siger at han er død.
    Men hvad hjælper det.
    Egentlig havde vi lagt det bag os for vi er så kede af at han er død, men der er bare konstant folk der siger til os at vi skal gøre noget og det er da noget værre noget osv osv. Og det har vi så valgt at prøve, og det er da ret hårdt når folk som dig skriver at det er vores egen skyld at vi ikke handlede på det mens han levede. Men når dyrlægen siger han ikke fejler noget alvorligt og det ikke berørte hans tilværelse før den søndag aften, så virkede det bare ikke reelt at ringe og sige til opdrætter at han har det ene og det andet, men at han samtidig har det fint.
    Og hvad var vores muligheder hvis vi gjorde?
    Hun kunne jo vælge at sige at han skulle aflives og så kunne vi få en ny hund.
    Nå ja for det er da bare det vi har lyst til.
    Jeg kan høre på det, når folk som dig skriver sådan, at vi åbenbart skal lade være at gøre noget. Det er jo vores egen skyld åbenbart.
    Så selvom hun måske er hundehandler og avler på syge dyr, så må vi jo bare finde os i det og lade de næste opleve at deres et og alt dør en alt for tidlig sygdom.

    Kan en hund overhovedet nå at UDVIKLE et dårligt hjerte inden for 1 år og 9 måneder. Det lyder bare ikke rigtigt. Og vi har samtidig hørt fra andre at de har købt hund samme sted som også har svær HD.
    Der er bare mange ting der ikke stemmer. Og da vi kiggede på hendes hjemmeside igen står der kun at hun har nogle hvalpe fra en eller anden race, men da vi ringer og siger tingene tilbyder hun os at vi kan købe en mops til ½ pris. For hun havde også mops hvalpe. HVOR MANGE HVALPE HAR HUN!?
    GLEM PENGENE! Det handler for mig ikke en riv-rav-ruskende skid om penge, for det har vi allerede droppet. Og igen, vi får jo ikke Thorkild tilbage af den grund. Vi vil bare gerne finde ud af om der er mulighed for at få hende og hendes kennel og hunde tjekket for om hun snyder om hundene er syge osv.
    Og til sidst: Det er skideirriterende at hver gang man tænker at der er ikke noget at gøre, så kommer der nogen og får en til at tro at man godt kan gøre noget alligevel og så møder man igen modstand fra andre som siger at det er vores egen skyld. Sådan kører det bare hele tiden
    Det kan sgu da ikke være vores skyld at vores elskede dreng dør af et hjertestop. Vi vil bare finde ud af om det er opdrætterens skyld. Men de er åbenbart fredet i hoved og røv. Fair nok.

    Vær god ved jeres hunde.


Kommentér på:
Spørgsmål vedr HD

Annonce