{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

22 nyhederne på TV2 angående muskelhun {{forumTopicSubject}}

Jeg vil først og fremmest sige at Heidi Hansen klarede det rigtig godt i nyhederne på tv2. Jeg er selv ejer af en glad tæve af racen amstaff/Dogo/Fila blandning. Lig nu med alle de problemer er jeg ked af at jeg ikke har taget billeder af Lola efter de gange hun er blevet skambidt af andre hunde. Første gang var da hun var 4 måneder af en Pitbull Red Nose der var løs og lola legede på en græsforhøjning. Inden jeg fik hende til mig fik denne hund fat i hendes snude hvilket fremkaldte små overfladige skrammer og en flækket fortand. Hun har kun en halv i dag så det kunne være et bevis. Ejeren af denne hund var en ung fyr der brugte hunden som "potensforlænger" i mine øjne.
Anden gang var af en labrador formel 1'er der bed sig fat i brystet på hende sidste efterår. Dette gav 3 halvdybe sår der er helet nu. Men en så "Rar familie hund" som denne er jo den de vil have til stadig at være i boligområder.
Og at en amstaff er kåret som englands familiehund 5 år i træk. Der er en grund.

Hovedtrækkene i dette er at hvis muskelhunde skal forbydes skal andre racer os som schæfferen og labrador og Golden retriever som jeg har fundet yderst fjendtlige. (Skal siges jeg selv har omgås schæffer som barn) Alle hunderacer kræver en fornuftig ejer der ved hvad de laver. Hjælper ikke at forbyde racer. Synes dog ALLE hunde skal kræve et kørekort som med bil. Inden for alle racer er det ikke alle hunde der har det godt eller får den rigtige opdragelse som er grund til deres fjendtlige adfærd over for andre hunde og mennesker. Politiet bør stoppe hundejere som billister og bede om at se deres kort, hvis dette ikke haves bør der udgives bøde eller i værste tilfælde konfiskeres hunden indtil kørekort er taget. Ellers kan hunden komme til anden ejer. Synes ikke dette skal gå udover hunde som ejer der har det godt med god opdragelse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  22 nyhederne på TV2 angående muskelhun
  • #1   15. jul 2009 syntes hun hva for latterlig at hører på må jeg ærligt indrømme

    hun virkede arrogant og virkede som om hun intet kendte til hunde
    kan ikke beskrive hvorfor men blev så ham da hun sage at hun ville være stolt vis hun kunne sige at der ikke fandtes kamphunde/muskelhunde i den park hun gik i "!!!!

    det minder meget om at sorte menesker ikke måtte gå ind på diverse rasturaner i 50


  • #2   15. jul 2009 Mener nu at have læst, at det ikke er amstaff men sbt, der er kåret som familiehund i England...

  • #3   15. jul 2009 vis alså det hva hende der frygtede at gå i sin park i århus smiley

  • #4   15. jul 2009 Katrine,
    amstaffen er ikke afholdt i England, den er ulovlig.. Men staffordshire bullterrieren er!

    Heidi Hansen, var det hende adfærdsdimsen?
    Jeg synes måske det havde været mere fordelagtigt om de havde fundet en der var mere naturlig, afslappet og vant til at optræde på den måde.. For enten har hun en elendig kropsholdning, eller også var hun virkelig nervøs!

    og i stedet for at bebrejde andre hunde, må jeg spørge hvad du så gør og foreslår andre gør??

    Vi er nødt til at kigge indaf, for problemet er opstået blandt nogle af os, og derfor ligger løsningen hos alle os der har muskelhunde..


  • #6   15. jul 2009 Hvad er en Fila?!?! :S

  • #7   15. jul 2009 Sandra K: Fila er en race der aldrig burde blandes med racer som SBT og Dogo (eller andre racer for den sags skyld..)!

    Mht. TV2 nyhederne nu her, så var det værste da, at de viser et billede af en Bull terrier og siger at det er en ulovlig pit bull terrier. Rigtig ærgeligt at den slags sendes/sker på landsdækkende tv, da det er til skade for alle bull terrier ejerne.


  • #8   15. jul 2009 Ja Tue sad sku også lige og tænkte det var da en flot blanding....eller noget;-(

    Også viser det sig at pigebarnet ikke engang selv har styr på hvad der er i hendes hund, ja man kan kun ryste på hovedet.


  • #9   15. jul 2009 Der kan man se bare! Tak RG smiley Og jeg som troede jeg kendte alle racer...

    Det ligner lidt en blanding af en Mastiff og Hønsehund? :S


  • #10   15. jul 2009 WHAT?!?! Viste de billeder af en Bullterrier?!?!! Det er forhåbentlig løgn?!?!? JEG SKRIVER FANDEME EN KLAGE!!!!

  • #12   15. jul 2009 RG: Ja jeg kan godt huske det kuld, og at der var mange der advarede imod det (heriblandt race repræsentanterne for både Fila og Dogo Argentino), og ja det gik jo heller ikke bedre end at moderen blev aflivet fordi den dræbte et eller flere får (ejeren oprettede selv en tråd om det)..

  • #14   15. jul 2009 RG ja det er simpelthen kvalmende hvad mange unge mennesker har gang i, de har INGEN respekt for noget som helst og tror de ved alt.

    De uvidene og fuldstændig respektløse i deres omgang med dyr, meget meget trist.

    Jeg må indrømme at jeg har fået enorm antiparti mod unge hunde ejere LANGT de fleste er simpelthen ikke opgaven voksen. Der render også flere unge hunde ejere rundt her hvor vi bor og jeg tror snart jeg har haft fat i samtlige af dem på grund af deres tåbelige omgang med deres hunde.



  • #16   15. jul 2009 søren.. fed regel vidste jeg slet ikke.

    det er jo det jeg mener man burde gøre i danmark. i stedet for forbud så skal alle dem vi har nu uden tavler bare neutraliseres. så tror jeg bestemt man kommer mange af problemmerne til livs.


  • #18   16. jul 2009 Blir det håndhævet i Frankrig, - altså de regler? - For hvis de gør, må det være en politisk beslutning at politiet skal bruge ressourcer herpå....

    Ku være fedt hvis man ku få politisk flertal for samme regler herhjemme, og så uddanne/specialuddanne politi til at håndhæve den slags herhjemme....


  • #19   16. jul 2009 Suuuk, endnu et indlæg, hvor der straks "skydes" mod andre racer smiley

    Imponerende som alle andre skal trækkes ind over hele tiden.

    Hvis alle som skriver disse indlæg virkelig ville kæmpe for at visse racer skal "overleve" i dagens danmark, så skal man nok kigge meget indad, før man "skyder" mod andre racer !

    Der er og bliver forsat et kæmpe problem med muskelhunde, og jeg synes jeg i den grad tit mangler at se der bliver taget ansvar af de folk der holder disse hunde.


  • #20   16. jul 2009 Ansvar ? De har da masser af ansvar og erkendelse - de ved næsten hvilke racer deres hund er en blanding af, ved næsten hvilke gener der ligger i racerne, og erkender gladeligt at fido og fidine ville få SÅ søde hvalpe.....
    Det er da ansvar og erkendelse så det batter.................
















    Bemærk ironien.......


  • #22   16. jul 2009 sorry min er engelsk STB.
    Men ja en hund som den er jo en dejlig hund. Min venindes dreng på to år sover til middag op af siden på hende. Og hun flytter sig ikke før han vågner. Men synes det skulle gøres til et krav at ihvertfald muskelhunde skulle kræve et form for kørekort.

    Tue D: Jeg vil sige jeg har fået en fantastisk hund ud af at disse hunde er blevet blandet. Dog var hun noget af en strejfer som da hun var 6-7 måneder. Men er dog gået over igen.

    Men hvad skal vi sige når vores hunde bliver skambidt ?! Er det vores hunds skyld osse i dette tilfælde. ?!

    Jeg vil så give ret i at hende fra nyhederne ikke virkede professionel. Dog var hun en hundeejer der gerne vil stå inde for at muskelhunde måske ikke er perfekt. Men hvis de skal have lov at eksistere og have det godt med et godt sind kræver det noget så "simpelt" at hunden har faste og rolige omgivelse fra hvalp af.
    Og et tidspunkt og debat som denne ser jeg på stuegulvet på min hund der har båret sit tæppe ud af kurven og ligger på det på stuegulvet og sover tungt efter en god tur smiley

    Selvfølgelig er det dem der siger klik. Siger heller ikke alle muskelhunde bør være lovlige.

    Ved ikke om jeg skylder skylden på andre hunde, for hvis var det ikke meningen. Men jeg vil bare mene alle hunde kan slå klik og bide fra sig.
    Håber dog aldrig jeg skal opleve dette. Synes det er en god regel de har i Frankrig synes dog også der skal laves regler i DK men ønsker ikke at gå så vidt at min hund skal have mundkurv på. Jeg fik en til hende så hun kunne være med nede hos min mor som hvalp. De har mange katte og indtil hun var et års tid og havde vendet sig til dem havde hun den på for hvis der skulle ske noget, hvilket der ikke gjorde men man bør tage forholdsregler da hunde og katte jo ikke altid kan gå i spænd. Men at se hende så trist og nede over den mundkurv så ønsker jeg ikke at hver gang hun skal ud og gå tur skal hun ikke have den på.


Kommentér på:
22 nyhederne på TV2 angående muskelhun

Annonce