410 visninger
|
Oprettet:
Har hunden ændret din livsstil? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har ikke selv hund endnu, da jeg pt. er væk fra hjemmet ca. 10 timer om dagen (arbejde + transport til/fra arbejde). Mit mål på sigt er at finde et deltidsjob, så jeg med god samvittighed kan anskaffe min en hund.
Jeg tænkte i den forbindelse på, om og i givet fald hvordan anskaffelsen af hund har ændret Jeres "livsstil" (måske et lidt stærkt ord, men kunne ikke lige finde et bedre...)?
Eksempler på livsstilsændringer:
- Jobskifte
- Boligskifte?
- Ændringer af socialt liv m.v.
Osv.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
jan 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 691
Vil også mene at dem jeg omgåes mest er andre hundemennesker
Jeg bor i en 2 vær. i stuen.
Jeg har så købt en kolonihave, efter jeg har fået hund.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Jeg har ikke fortrudt et eneste sekund, at jeg har fået Luna
Hun har givet mig en bedre psyke og fysik og jeg har fået nogle rigtig gode og dejlige venner, fordi jeg har hende
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Jeg tager da stadig i byen og til festivaler m.m., men sikrede mig på forhånd at hunden kunne blive passet, hvis jeg er væk.
Jeg har ikke ændret livsstil p.g.a. hunden, men fordi noget har ændret sig, har jeg fået hund igen
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
vi har fået et meget større netværk efter vi har fået hund.
vi er flyttet i hus efter at det med hund har grebet om sig og vi nu har 4 stk + får hvalpe ind imellem
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.865
Men min hund elsker, at gå tur....Så vi går mindst 2½-3 timer i skoven om dagen, fordelt på flere ture.
Det er simpelthen så dejligt, at se hendes glæde, når hun snuser til alle mulige spændende dufte, og måske fanger en mus.
Vi går ikke specielt langt og hurtigt, men går mere op i, at snuse og kigge på alt muligt.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Jeg har aldrig været en partygirl, men har da været glad for en øl på den lokale.
Det sker ikke.. Og hvis jeg en sjælden gang imellem skal noget, planlægger jeg det læænge i forvejen, så mine forældre kan passe hunden, og jeg kan sove hos dem.
Før i tiden arbejdede jeg gerne med lange vagter, helst 11-14 timer så jeg kunne få en masse timer i træk! Nu trækker jeg mig hvis vagten er mere end 8 timer, eller også aftaler jeg pasning.
Jeg shopper meget mindre til mig selv (og så alligevel ikke ;-)) og synes nu det er vildt fedt at finde en lækker sele.
Jeg går ikke så ofte i kjoler og nederdele eller andre ting uden lommer, og alle mine fine højhælede passer sig selv.. Gummisko er meget mere praktiske!
Alt skal planlægges efter hunden, og jeg nægter at køre fra hende hvis jeg har været på arbejde..
Jeg kigger mig om efter et sted med have, for jeg ved hvor meget hunden elsker at have adgang til have.
Jeg kender efterhånden flere mennesker med hund, end uden hund..
Og så er min kondition også blevet en anelse bedre!
og til sidst er jeg blevet rigtig, rigtig irriterende at høre på, da jeg virkelig skal koncentrere mig for ikke at snakke om hunde KONSTANT.. Især når medierne kører
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
,.- Jeg er blevet et morgenmenneske efter jeg har fået min lille dame
nov 2008
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
Nu glæder jeg mig om muligt enndu mere til en dag at få min egen vaps med alt hvad det indebærer
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
Har hunden ændret din livsstil?