{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Min boxer bidt af lille tæppetisser!!! {{forumTopicSubject}}

Man kommer stille og roligt med sin (farlige) muskel hund, og hvad sker der. Hr. og Fru. Jensens lille tæppetisser kommer løbende imod boxeren, hvorefter den bider. Den efterlader et bidmærke på min boxer. Og Så siger folk muskelhunde er farlige. Hvad med tæppetissere???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min boxer bidt af lille tæppetisser!!!
  • #1   20. jul 2009 "Den efeterlader et bidmærke på min boxer".....Og hvor farligt er et bidmærke så lige...??
    Irriterende at skulle rende ind i sådan en arrig lille hund og ville ønske folk holdt dem i snor..... men farlig - næppe...((o:

• #2   20. jul 2009 Hehe ja lige præcis, men pas nu på, for denne debat er glo-hedende, bare husk at boxeren ikke er en af de racer som man ser på listerne med "kamp.hunde"

• #3   20. jul 2009 Åhhhhhh er man ikke lidt træt af det der nu..........

• #4   20. jul 2009 syntes bare lige jeg ville pointere at det ikke kun er kamp/muskelhunde der kan finde på at angribe uden grund...

• #6   20. jul 2009 Meld dig ind i denne gruppe

http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=102798839355

• #7   20. jul 2009 sorry, men kan ikke navnene på de små racer da der er så mange... Og derfor tror jeg de har fået det navn...

• #8   20. jul 2009 Tanja - så meld det til politiet, hvis du er heldig for ejeren en bøde på 500 kr og et påbud om at hunden skal føres i snor og evt mundkurv, så får din hund ikke flere tandmærker af den chi.

• #9   20. jul 2009 ved ikke hvem det var, det var nogle der var ude at fiske, den vej vi går tur...

• #10   20. jul 2009 HAr den efterladt et mærke??

Mine forældre fortalte mig lige at de mødte en par med deres gravhund, som lige for et år siden havde fået punkteret den ene lunge, brækket nogle ribben og så ville denne muskelhund osgå lige tage fat i nakken på den som resulterede i et stort kødsår hvor musklerne slap sit greb fra hvor de hæftede i ryggen..
    De det er en mærke der ses..

Så lad være med at klynke, vi ved hvis alle sammen hvad der er farligst når der bliver bidt....

• #11   20. jul 2009 Hvor er jeg bare god til at skrive i dansk i dag.. utroligt..

• #12   20. jul 2009 uanset stor eller lille, hvis ejeren ikke har kontrol over sin hund bør den føres i snor.

• #14   20. jul 2009 nej det har jeg ikke sagt, det er dig Natascha. jeg ved godt der er mange muskel hunde der har en forkert ejer, som ikke har kunnet opdrage den. Men mener ikke jeg tuder over det... Selvfølgelig er det da træls at ens hund skal blive bidt på dens sædvanlige gåtur...

• #15   20. jul 2009 wow. så må du heller til dyrlæge og få den syet med 10 sting

• #16   20. jul 2009 Dutte & Morten S- hvad blev du lige så sur over?

• #17   20. jul 2009 Tanja:
    Det er jo ikke for at nedgøre dig, men du kan vel selv se at sammenligningen "tæppetisser"/"muskelhund" og deres farlighed er langt ude "in der grüne..."??

(I må spørge Chine hvad de sidste 3 ord betyder for jeg snakker/skriver ikke tysk, men syntes at det lød liiidt smart...*G*)

• #20   20. jul 2009 men det er heller ikke okay at folk lader den løbe løs og så den angriber... Det er som jeg skrev tidligere hvis man ikke kan regne/stole på sin hund skal og jeg mener SKAL den føres i snor...

• #21   20. jul 2009 min mening var bare at sige at det ikke kun var muskelhundene der angriber...

• #23   20. jul 2009 tanja..

som du kan høre er der mange der syntes det er ok at en lille hund bider den dræber jo ikke, så det er jo lige meget om ens hund bliver bange for andre hunde, fordi den er blevet bidt.. Af en lille pisse hund!!!! (ironi)

jeg forstår godt du bliver sur, det er da pisse irreternde at ens hund bliver over faldet

• #24   20. jul 2009 godt så, så blev det diskuteret...

Jeg ønsker jer alle en fortsat god aften...

• #25   20. jul 2009 Lena H - Takker for din forståelse...

• #26   20. jul 2009 Lena:
    Det er jo så din personlige udlægning af kommentarerne og for mig viser din udlægning, at du IKKE har forstået pointen i blandt andet mit indlæg (jeg kan jo ikke tale for alle andre)
    Jeg synes IKKE det er i orden at små hunde render løs og/eller bider. MIN indvending og pointe er, at det ikke er sammenligneligt med et overfald af en muskelhund.... og det er jo denne sammenligning trådstarter laver!!

• #28   20. jul 2009 Det er ikke i orden at nogen som helst hund bider.

• #29   20. jul 2009 Synes det største problem i den situation er, hvis den store hund forsvarer sig. For uanset hvad, vil den sandsynligvis få skylden.

• #30   20. jul 2009 Men et overfald af hund er vel det sammen lige meget hvilken race det er. Vi kan da kun prise os lykkelige over at det ikke var en hund som kunne gøre stor skade..

Men et overfald er vel et overfald. Heldigvis skete der ingen skade ved dette overfald!

• #31   20. jul 2009 HVEM har nogensinde sagt at ikke alle hunde kan bide? Det bliver brugt RIGTIG mange gange "Se selv, det er ikke kun muskelhunde, der kan bide".......... Nej, men har nogen nogensinde påstået andet???

• #32   20. jul 2009 Das Gleiche immer und immer wieder.....

*Fniiiis*
    og hurra for nicetranlator...*G*

• #33   20. jul 2009 helle..

havde det været en muskelhund, havde i skrevet den skulle aflives og ikke at det er jo bare et bid det er ikke lige så farligt når det er en lille hund...

en hund der bider, gælder der vel samme regler for om den er stor eller lille...

Lise

læste godt at du skrev at det ikke er ok...
    men der må gælde ens regler for alle hunde. hunde der bider er farlige... lige meget størelse.....

• #34   20. jul 2009 Klart det er i orden at oprette tråd, når en hund sætter bisserne i....det har de fleste eller i al fald mange af os af prøvet - dog er formen ´hul i hatten´ og opfordrer til en hel anden debat....Tanja man ka blive i tvivl om hvilken debat du ønsker ?

• #35   20. jul 2009 Tanja T:
    Et smukt eksempel på at alle hunde skal føres i snor, også små hunde racer.
    Jeg forstår udemærket din pointe, men det er lidt svært at have den mening her på HG, for så er man bare en klynker, der tuder over at der er så mange der har noget imod muskelhunde.

Man kan jo så sige for hr og fru jensen at det var heldigt din smukke boxer ikke forsvarede sig selv, for så ku den lille hund da lære at bide en på sin egen størrelse (; Hehe, ej du ved hvad jeg mener.

• #36   20. jul 2009 Lena:
    Nixen, bixen... er bestemt ikke enig med dig i at hunde der bider nødvendigvis er farlige.
    Ens regler ja.... Men også under tilbørlig vurdereing af, hvor lemlæstende og eller dødelig konsekvens et overfald fra de forskellige hundetyper/racer kan være....((o:

• #37   20. jul 2009 Theresa:
    Jeres hunde... formoder at du mener at alle "modstanderne" i denne tråd har små hunde.... Måske du skal tjekke. Tror du vil opdage at flere nok har mellem til store hunde...!!

• #38   20. jul 2009 Bryder mig ikke om at blive dikteret, hvad jeg ville have skrevet. Som regel holder jeg mg ude af disse debatter, trods det, jeg selv har en såkaldt muskelhund.
    Jeg undskylder, hverken den ene eller den anden hund.
    Det er ejerens ansvar at have styr på sin hund, uanset størrelse.

• #39   20. jul 2009 Theresa P - Du har helt ret i det med små hunde tror de ejer hele verden...
    Vores nabo har en lille terrier af en art, den gør fra den står op til den bliver lukket ind sen aften, og tro mig det er s.... irreterende...

• #40   20. jul 2009 hmm syns det sjovt folk mener vi muslkelhunde ejer skal stop med a pive? hvem startede den grimme mobbning??? hmm

• #41   20. jul 2009 Næh, det kan jeg se.....((o:

Men denne diskussion er jo egentligt bare en fortsættelse af alle de andre, der har været gennem det seneste stykke tid....

Jeg har 2 store molosser til at stå og kigge på mig... De har store øjne og virker sådan lidt oppe at køre.... Savl hænger ud af mundvigene og jeg tænker lidt "gad vide om de har fået hundegalskab...?"
    Tor egentligt bare de synes det er tiden for en luftetur, så jeg vil sige:

Weiterhin gute Diskussion ... bis später....*SS*

• #42   20. jul 2009 Tror ikke der er nogle som mobber, der er kun folk som konstatere..

• #43   20. jul 2009 synes lige meget om man kan styre sin hund eller ej, skal man have den i snor. jeg hader folk som sine løse, for jeg har en lille hund som bestem ikke kan lide andre hunde og hopper på dem hvis de kommer tæt på,

• #44   20. jul 2009 Og det er så sådanne tråde her der gør at mange nærmest FLYGTER fra HG..

Jeg er ejer af muskelbæster eller hvad pokker folk nu vil kalde dem.. Men ikke desto mindre er jeg da UDEMÆRKET klar over at hvis min hund går amok, så yder den væsentlig mere skade end de små..
    Ja alle hunde bør holdes i snor, ingen tvivl om det.. Og det er da rigtig synd for din hund at opleve overfald.. Men så er det heller ikke værre, den er jo ikke døden nær..

Dertil skal så lige siges, at trods jeg har hund jeg ved kan forsvare sig selv, så hører jeg til den gruppe der FRYGTER at møde løse muskelhunde, netop fordi der er så mange overfald for tiden.. Jeg går hellere en anden vej, hvis jeg møder en som jeg ikke kender med en stor løs hund.. For ser ingen grund til at min hund skal komme i overskrifterne blot fordi han forsvarer sig!

• #45   20. jul 2009 Man kommer stille og roligt med sin (farlige) muskel hund, og hvad sker der. Hr. og Fru. Jensens lille tæppetisser kommer løbende imod boxeren, hvorefter den bider. Den efterlader et bidmærke på min boxer. Og Så siger folk muskelhunde er farlige. Hvad med tæppetissere???

---------------------------------------------------------------------------------------

Jeg MÅ sige... Intelligent debat..... Hov, lige et spørgsmål. Siden hvornår er en boxer blevet en farlig kamphund? thi hihi

• #46   20. jul 2009 min lille hund er ikke blevet overfaldt, det er ham som hopper på andre hunde hvis de er løse og kommer hen. synes det er træls at jeg skal tage min hund op for at den ikke laver skade, bare fordi andre ikke kan holde deres i snor, og lige meget hvad race.

• #47   20. jul 2009 hvis jeg var dig ville jeg melde hunden.. ingen hund har ret til at bide en anden umotiveret thats it!

sådan en lille møgkøter

• #48   20. jul 2009 jov jeg syns faktisk det gået hen og blevet en mobning af ejerene!!! vi er faktisk mange som er vor ansvar bevidst... men det skider folk herinde højt og helligt på.. for naboen er jo lige blevet bidt a en hund som vi os ejer... ergo er vi os dumme og idioter fordi vi ejer disse hunde... jeg har ik lyst til a være i et forum hvor man altid blir rakket ned på eller blir gjort opmærksom på at man er enten dum eller bare uvidenen fordi jeg ejer den hund jeg nu engang ejer... og så vil jeg egentlig skide på om naboen er blevet angrebet.... hold jer til de episoder i ved noget om og lad være a dømme mig som sidder bag skærmen... ja min hund er en race er udsætter andre s for mer frygt men min egen har indtil nu kun vist sig fra sin gode side heldivis sir jeg da bare!

vi er ligeså meget hundejere som jer! tænk før i rakker os ned... det såmænd det eneste jeg ber om

• #49   20. jul 2009 Der er ingen der rakker ned på nogen.

Vi snakker om at man skal have sin hund i snor og at INGEN skal bide men hvis uheldet er ude er det bedre at det er en lille hund end som end stor hund som bider..

Så "loui og emma bemma J" lad nu være med at ynke og have ondt a jer selv, okay?
    Det nytter intet..

• #50   20. jul 2009 sunbe> slap a...

ja skrev det os bare...

• #51   20. jul 2009 Helt enig

• #52   20. jul 2009 der jeg så uenig sune... jeg ville slet ik vælge at anskaffe mig en race fremover som sku gå med mundkurv... det vil jeg ik byde et dyr jeg elsker

• #53   20. jul 2009 jeg er helt enig SHBT

• #54   20. jul 2009 Jeg har ikke læst alle indlæggene i denne tråd, men for fanden altså.. Er der virkelig INGEN der fatter at det skader mere end det gavner hver gang folk tuder sådan her?? Det viser jo bare igen og igen og igen at folk ikke aner en hat om hvad de har mellem hænderne...
    Selvfølgelig er det ikke okay med små hunde der angriber.. Men det KAN bare IKKE sammenlignes med når en muskel/kamphund angriber!!! PUNKTUM!!!

• #56   20. jul 2009 Synes også vi skal få forbudt de dræber chihuahua'er... Der var engang en der kiggede ondt på mig og jeg har stadig mareridt over det - 10 år efter :o(

Æhm... Fandtes de overhovedet for 10 år siden? :b

• #57   20. jul 2009 sune> ja vil os selv ty til det med emma:) mente bar efterfølgene,,, nej self ik sælge hunden... aldrig!

• #58   20. jul 2009 trust> HIHI øhhhm ved ik var ik så gammel der.... så kan ik huske...

• #59   20. jul 2009 Kan ikke forstå, hvorfor f.... du ikke fik navn og adresse på ejerene af denne skødehund som bed din hund. Så særlig chokket må du da ikke være. Ejerene af hunden, skal da klart have en påtale, for det kan jo være et barn det går ud over næste gang!!! Men altså, det med kamp hunde... Den er altså for langt ude. De kan angribe et voksent menneske, og forårsage stor skade, mens en arrig tæppetisser, kan selv et barn sparke væk.

• #60   20. jul 2009 Hårspray og lighter.. hahah

• #61   20. jul 2009 maria> ja tror nok en hund skal få benene på nakken når den flamme kommer imod snuden!!!!

• #62   20. jul 2009 Lea:
    Hlvad så, når den store hund bider igen og tæppetisseren kommer til skade/døer?
    Læste i en af grupperne om en, hvis muskelhund var blevet angrebet af en tæppetisser. Den angreb 3 gange inden den store bed igen. Trods vidner måtte ejeren af muskelhunden aflive hendes hund. Mukelhunden var i snor, det vr den lille ikke.
    Så jeg er sgu' noget utryg ved de små hunde.
    .

• #63   20. jul 2009 jeg har nu os set grimme tilfælde af hva små hunde kan udrette imod børn...... og har selv da jeg var 10 ville hilse på en hund min plejefamilies familie havde en pegingeser... den bed mig 4 gangei armen! uden advarsel... men self fik tutsi lov a leve videre.... jov jov... jeg nægter a hilse på de små kræ.. jeg ser dem til a være utilregnlige overfor fremmede... og hvis jeg en dag får børn skal de slet ik i nærheden a disse!

• #64   20. jul 2009 Pyt da med at nogle små hunde rende løse og bider store hunde.....de kan jp ikke gøre rigtig skade....pyt da med hvad skade det kan gøre psykisk.

• #65   20. jul 2009 Hvis jeg engang for børn skal de no way i nærheden af muskelhunde, og dette samme gælder for alle mine hunde som jeg skal have fremover..

Så kom vi det skridt videre i aften :S

• #67   21. jul 2009 Så fordi man er sur over at ens hund skal gå med mundkurv på, så skal man gøre andre hunde mere ondt? Ej helt ærlig! Jeg er ikke bleg for at sige at jeg har for 2 mdr. siden sparket en labrador som kom løbende og voldsomt knurrende UDEN SNOR over til min hund. Men kunne da ikke finde på at stikke den ned og flambere den. Føj en tone. Snak ordentligt, og lad være med at opfordre til dyrplageri.

• #68   21. jul 2009 Lea: Hvis din hund som er iført mudkurv bliver overfaldet, så vil du bare se til?? Eller??

• #69   21. jul 2009 Øøøh nej, det var så vist der jeg skrev, at jeg ville sparke hunden. Men det var så vist også det. Syntes da det er grusomt at sige at man vil brænde hunden af. Og jeg ved at min lille hund alligevel ikke kan forsvare sig selv, hvis der kommer en hvilken som helst stor hund hen og vil bide den. Så jeg er altid parat. Men jeg vil stadig vove og påstå, at brænde en hund med en lighter og hårspray er fuldstændigt umenskeligt.

• #70   21. jul 2009 *tud tud* tag dog til dyrlægen og få lukket det hul.

• #71   21. jul 2009 SKAL LIGE SIGES AT JEG KUN HAR LÆST TRÅDSTARTERS INDLÆG.

• #72   21. jul 2009 Hver gang der er sådan en tråd er der naturligt nok en del kamp/muskelhundeejere på banen da det jo selvf. interesserer dem. Men hvorfor er det altid kun små 30% (højt sat) af disse som rent faktisk siger noget fornuftigt som gavner deres egen sag mens resten gør det værre.
    Må godt nok være frustrerende for jer der rent faktisk gør en indsats for jeres hunde og deres ry og fremtid i DK

Suk fra et hjerte der banker for kamp/muskelhundene ...

• #73   21. jul 2009 Sanne M: Godt sagt!

• #74   21. jul 2009 lea>at sparke er så bar ik altid nok.... hva så hvis hunden vender sig mod dig ogbider???

• #75   21. jul 2009 Det er som sagt altid grænseoverskridende, hvis ens hund bliver "overfaldet" af en anden hund, uanset hvor voldsomt det så er.
    Forskellen ligger selvfølgelig i skaderne der vil ske, og derfor bør alle muskelhunde have snor på, når de færdes med offentlig.
    Men når det er sagt, så er der også alt for mange ejer af små hunde, som accepterer, at deres hunde er aggressive, og lader dem alligevel løbe løse, og nærmest griner, hvis den snapper ud efter en stor hund.
    Har bla. mødt en fransk bulldog, som jeg inden for en måned har set angribe 3 gange. Den ene gang røg den på min x svogers rottweiler, som dog heldigvis ikke bed igen. Den blødte lidt fra læben, og det var så det. Jeg bliver dog arrig over sådan nogle hunde ejere, og forstår heller ikke de tør. Deres hunde bliver dræbt en dag, hvis de hopper på den forkerte hund. Har også mødt en jack russel på 3-4 kg, som gang på gang skulle markere over for andre hanner i en hundeskov. Og en dag fløj den på vores staff. Han er heldigvis heller ikke en slagsbror, og lå sig bare ned, mens jack russelen hang fast i øret af ham. Her var der flere, der fandt det morsomt, at den lille hund kunne "ordne" en kamphund.
    Jeg bliver så arrig, når nogen ikke kan holde styr på deres hunde, og så er det lige meget om det er kamphunde eller andre.
    Næste gang en løs hund springer på en af mine, så får en størrelse 45 i hovedet, og så er jeg ligeglad med, om det er en amstaff eller en chi.

Min mening er, at alle kamphunde racer, samt blandinger heraf altid skal være i snor.
    Derudover bør de fleste store vogter racer også være det, medmindre de er ekstremt godt opdraget.
    Og til sidst så skal alle hunde uanset race holdes i snor, hvis de vil snappe efter andre, eller har eget køns problemer.
    Så er der måske kun 25-30% af danmarks hunde tilbage, som bør gå uden snor. Desværre mener 99% af alle hunde ejere, at de har fuld kontrol over deres hunde.

• #76   21. jul 2009 jeg er så pylret så jeg tør ik andet end have min hund i snor.... det jo egentlig godt nok jeg er så pylret og har så meget paranoia.. smiley

Kommentér på:
Min boxer bidt af lille tæppetisser!!!

Annonce