Boxer efter kennel ophold.. Boxer efter kennel ophold..
Slettede lige det gamle, så her er der et uden navn og link
Der bliver delt et opslag på FB, om en boxertæve der efter ejer af kennelen's udsagn har slået hunden da den bed ud efter hende??
Damn! De kommentarer der er rundt omkring, hvor ejeren bliver forsvaret og rost til skyerne giver mig lidt kvalme..
Ja selvfølgelig er der flere sider af en sag.. Meeeeen......
''Kære alle sammen. Jeg håber i vil hjælpe mig med at dele dette budskab.
Det her er Karla. Karla er en boxer tæve på lige knap et år, hun har alt i alt et dejligt sind og er en utrolig glad hund. Min søn William på 2 år og hans fætter Noah på halvandet år elsker Karla og er den bedste legekammerat, den ved hvordan man opfører sig omkring børn som voksne. Det er ikke en hund der nogensinde har gjort nogle bange elle utrygge.
Søndag d. 24/7 afleverer vi hende på Pension ***** i Agerskov grundet en uges ferie på camping. Hun er meget ivrig efter at komme ind og se alle de andre hunde, det var egentlig en god oplevelse.
I dag d. 31/7 hentes Karla igen og så begynder det hele. Karla skulle efter sigende have bidt denne dame der har Pension *****. Det er egentlig en overraskelse i sig selv, hun fortæller hun har lagt en hånd på nakken af hende, for at give halsbånd på hende. Det burde hun for det første slet ikke have gjort, men burde så i hvert fald have ringet efter hændelsen. Hun forklarer derefter at hun har slået Karla, for at lære hende at man ikke bider. Vi snakker ikke noget blidt slag, eftersom hun kravler hen i hjørnet af buret og rejser børster, så snart den ser ejeren af pensionen og dette viser alene hvor bange Karla er. Ejeren fortæller at den ikke burde være i nærheden af børn, den er dårligt opdraget og sådan kører klaveret. Hun overvejede at ringe, for at få den hentet hjem, men gjorde det ikke. Den har derfor de sidste to dage intet fået at spise, så spiser derfor nu som 5 hunde.
Billedet til venstre er fra søndag, hvor den sidder fint mellem mine ben på vej ud til, hvad vi troede, ville blive en god ferie for hende. Billedet til højre er fra dagen efter. Forskellen ses vidst ret tydeligt.''
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 958 Svar: 18.121
håber de ved masser af kærlighed og tålmodighed for rettet hundens tillid til mennesker op ....
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
maj 2009
Det her stikker helt af. Men jeg har nu snakket med politiet, som kontaktede mig. De spurgte om jeg vidste hvad jeg havde sat i gang, at jeg var skyld i hun modtog dødstrusler og jeg på stedet skulle slette mit opslag. Eftersom han åbenbart ikke selv kendte reglerne, forklarede jeg ham mine rettigheder og at jeg gerne må dele ud af mine erfaringer med en virksomhed. Hvad der gøres med opslaget, kan jeg ikke kontrollere. Han fortæller så damen af pensionen aldrig har brugt ordet røvfuld, men at hun kun har sagt hun har straffet Karla. Hun fortæller også at Karla ikke har bidt hende, men kun bidt ud efter hende. Men stadig har valgt at "straffe" hende. Politimandens sidste udtalelse, var at jeg var hård som sten og vi ikke kom videre.
Mit opslag slettes ikke, for det sted skal lukkes og den dame skal ikke straffe flere hunde!
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.356
Nej, ud fra ejeren af hundens forklaring og de billeder, jeg har set af hunden før og efter, så er pensionens håndtering af hunden under al kritik. Noget er gået helt galt imellem hund og passer - og det skulle have været løst på en langt mere konstruktiv måde, end den som ejeren af pensionen ser ud til at have valgt.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.247
maj 2009
dec 2008
Men ja typisk spred den ene side af sagen på sociale medier.. fordi vi jo aldrig oplevet at disse historier var falske og ødelagde folks liv.
Det kan sagtens være, at denne pension er et lortested... men jeg mener at folks behov for at skade andre til tider er lige i overkanten.
dec 2008
Men ja alle skal hænges ud på nettet.. for det har man ret til, og så skal man da det.
Jeg elsker også hunde, og nej jeg bruger ikke pensioner.. men jeg fatter ikke det her hævnbehov.
dec 2008
feb 2011
dec 2008
Der er flere sider af sagen.. vi får en og alle går i selvsving.
dec 2008
Opslaget er nok fint men når hun bliver bedt om at fjerne det, så gør det dog!
feb 2011
feb 2011
dec 2008
Der bliver startet et hævntogt uanset, hvad kvinden med boxeren havde til hensigt med det opslag.
feb 2011
kan godt se din pointe, men igen tiden er jo til internettet, hvordan søren skal man ellers få tingene ud, og igen jeg ville nu være glad for den advarsel hvis jeg søgte pension ... men ja jeg ville så måske ikke være en af dem der har set den .. v
dec 2008
Jeg kender ikke kvinden, men mange (feks fairdog) lever på disse opslag, hvor folk går i selvsving..
Jeg er også hundetosse, men jeg er også ekstrem kritisk så håber at undgå disse situationer.. uden at se opslag på fb
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
Jeg ville godt nok også blive gal over den oplevelse. Man betaler for at hunden har det godt og får en nedtrykt hund retur. Var man ansvarlig ville man kontakte ejeren så snart man ser at hunden ikke trives.
feb 2011
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
Jeg tænker ikke, at pensionsdamen har oplyst, at hun kun finde på at slå en hund hun passede, eller lade den være uden mad i et par dage.
Hvordan kunne hun mon give den vand, hvis hun ikke kunne give den mad ? for den har da forhåbentlig ikke været uden frisk vand i de 2 dage.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
Jeg slår ikke min hund og finder det ikke optimalt, men nogen større forbrydelse er et enkelt dask altså ikke i min verden.
Og så det lange bøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøvs
dec 2008
Magter man ikke hunden ringer man til ejeren. At en hund ikke spiser sådan et sted er vil ikke usædvanligt. At man ikke ringer og fortæller at hunden ikke trives er ikke ok. Jeg vil godt nok have det skidt med at aflevere en trist hund der ikke har spist i et par dage
dec 2008
Ja hun må poste et opslag... hun får besked på at fjerne det.. Nej nej hun har ret.. typisk dansk .. hvis vi har ret ja men så skal vi dælme gøre det.
Vi aner intet reelt om denne sag.. Kun ejerens version.. men del og hop med på vognen.
feb 2011
@ Loppen, korrekt vi har kun den ene side, men er det med politiet korrekt, så lyder det jo til at passeren ikke helt har nægtet at noget er foregået ....
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.014
Og JA, pensionen er måske til at lukke op og sk*de i, det kan sagtens tænkes, men hvis ikke historien er sand, så smadre man en anden persons liv og job.
Jeg har lige læst om en anden pension der hænges ud i avisen fordi en hund stak af og blev kørt ned af et tog.
Så lige nu er der MINDST to dårlige hundepensioner hvis man udelukkende tror på ejer.
Og ja måske er det rigtigt, måske er det ikke.
Og jo, jeg ville gå amok hvis en slog min hund, men jeg tror ikke på at vejen frem er at sprede det på FB.
dec 2008
Ejeren af kennelen har frihed til at skrive sin version. Hvis min hund skulle passes,ville jeg gerne hører om andres oplevelse af stedet. Både gode og dårlige. Så må man jo vurdere ud fra det.
dec 2008
Kunne man ikke prøve at tænke lidt klart.. og være lidt realistisk.. hvis det bare advarede folk var det jo fint.. det her har endnu engang taget overhånd, og ja så burde man fjerne det..
MEDMINDRE ejeren har til hensigt at ødelægge denne pension fuldstændig, så burde hun fjerne opslaget .. men ja det er vel næsten opnået nu.
dec 2008
Igen ved præcist hvad der er sket.. og derfor burde man ikke gå amok på fb.
dec 2008
dec 2008
dec 2008
dec 2008
maj 2008
En boxer er ikke en stor vogter, så den skal naturligvis ikke bide een, der vil give den halsbånd på. Det ville selv den sure Chili ikke gøre.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 740
Jeg aner ikke hvad der er op og ned i den historie, men at ligge en pension (som jeg for øvrigt endnu ikke har hørt noget dårligt om andre steder), for had, på så tyndt et grundlag, det er altså ikke OK.
dec 2008
Som sagt, så er den pension jo ødelagt, så er den ged barberet...
Det hele er jo harmløst, så længe det ikke går ud over en selv.
dec 2008
maj 2008
Mors lille hund - gå væææææææææææææææææk, som Vivian siger
dec 2008
Og ja nu skal det med ytringsfriheden så også med.. JA hundeejer må skrive om sine oplevelser, men når nu politiet beder en om at fjerne det, så kunne man lytte, men nej vi danskere gør, hvad der passer os..
Der er jo ingen sag for politiet fordi pensionsejer har klappet hunden en.. eller hvad der nu er sket.. Vi synes det er forkert at slå, men hvis hunden har hapset, så holder sagen ikke ret langt foran en dommer. Der er vist set utallige værre sager, hvor de ikke engang kommer i retten.
Vi ved da intet om pensionsejeren og hvad hun har anmeldt.. men uanset hvad så er hendes liv da ret ødelagt pt pga en skide fb opslag.
Det her viser tydeligt, hvorfor Fair Dog har så mange tilhængere.. Hundefolk går all in uanset hvad... skid da hul i om historiens kun er ejerens version.. for ja ytringsfriheden skal da bruges.
maj 2008
Men at man har lyst til at dele en dårlig oplevelse med en pension, er der en del herinde, der har forståelse for.
Hvad folk skriver på facebook, skal folk herinde vel ikke stå til ansvar for.
maj 2008
dec 2008
dec 2008
Jeg synes på ingen måde det er den her måde man klare sine problemer på.
Den hund skulle aldrig være blevet slået, sultet osv.. hvis det altså er sket... men hundens ejer taget i betragtning, hundetypen (det her er vel næppe en renracet boxer, og jeg tænker om det er en af det ellers så berømte "boxerblandinger) så bliver alle mine fordomme bekræftet omkring ejere af disse hunde... sorry!
dec 2008
Så let at spille ofre kortet. Selvfølgelig udtaler man sig såfremt man bliver anklaget uberettiget. Når man lader det stå usagt er det klart at man tror der er noget om snakken.
dec 2008
dec 2008
Derfor undre jeg mig over man som ejer af kennelen ikke tager afstand såfremt det er usandt. Man lever af at passe hunde og så kan man ikke have hængende på sig,at man slår dem.
For ganske rigtig kan historien se anderledes ud i deres øjne. Det er vi helt enige om
dec 2008
Synes faktisk alle her i tråden mener, at det netop er et stort problem hvis hunden er blevet slået og sultet.. Vi er bare uenige om, hvordan man takler dette.
dec 2008
Her er alle nemlig skyldige ud fra en tøs' forklaring... så hopper alle med på vognen.
dec 2008
dec 2008
Jeg ville gerne have været en flue på væggen, så man kendte sandheden.
maj 2008
Mht. billederne kan de ikke bruges til noget som helst, alle kan lave den slags billeder.
Hunden skal selvfølgelig heller ikke bide, fordi den får halsbånd på, men jeg undrer mig. Hvis jeg havde pension, ville jeg have et antal retrieverliner liggende, som man hurtigt lige kan smide på hunde, der måske ikke bryder sig om at få sat halsbånd på. Det er er en let løsning og hunden kan ikke trække sig baglæns ud af dem, som mange kan af et fast halsbånd.
Man skal ikke som pensions ejer begynde at opdrage på pensionærerne men sørge for at tingene går så let som muligt for hundene.
dec 2008
maj 2008
Men hvis hun ikke er, må man gå ud fra, at der er sket noget uheldigt. Hun kan måske se på hunden, at den er bange for pensionsdamen, og spørger vel ind til det, men hun kan ikke se, at den ikke har fået mad. Så en eller anden er kommet med den oplysning. Igen med mindre altså at hun er lystløgner.
dec 2008
Og gentager, at jeg synes egentlig det fb opslag er ok .. til den grænse, hvor hun bliver bedt om at slette det og nægter. Jeg er så træt af, at folk skal stå på deres ret og Uhhh vi har ytringsfrihed.. det ville være skønt hvis man nogle gange tænkte sig lidt om, og så de konsekvenser ens handlinger har.. og står straffen mål med, hvad der er sket?
maj 2008
Ironisk nok er det idioterne opnår snarere, at den slags oplevelser bliver tiet ihjel i stedet for at andre får den information, vi nok gerne vil have, hvis vi selv skal ud og vælge pension.
Og nej, man behøver ikke altid stå på sin ret hverken med ytringsfrihed eller så meget andet. I det her tilfælde tænker jeg, at det allerede var delt så mange gange, at selv om hundeejeren fjernede sit opslag, ville det være overalt på nettet stadigvæk.
dec 2008
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.317
Jeg vil helt klart foretrække at blive advaret om, at være ekstra obs., i forbindelse med den pension, hvis jeg stod og overvejede, om jeg skulle benytte den.
Jeg bruger ikke pension, da det ville kunne ødelægge min hund.
Jeg ville foretrække, at der kom en sådan advarsel frem, hvis jeg googlede pensionen. Men hvordan man bedst gør dette, uden at ødelægge pensionen, ved jeg ikke.
Jeg står i samme dilemma, i forhold til en, i mine øjne, inkompetent dyrlæge. Jeg ved at denne laver mange, og grove fejl, men jeg ved også, at rigtig mange andre HG'ere og venner er glade for ham.
Jeg har valgt, at dele mine oplevelser, og mine betænkeligheder ved denne dyrlæge, uden dog at have nævnt hans navn, i forbindelse med hans inkompetence, på nettet.
Har nogen haft behov for, at få hans navn, har det været over PB.
Jeg burde nok være gået til dyrlægeklagenævnet, men jeg har slet ikke overskud til sådan noget. Han betalte mig, for helst ikke at køre sagen videre.
Jeg har det skidt med det hver dag. På den anden side ved jeg, at rigtig mange der ved hvor inkompetent han er, stadig bruger ham. Så det må være deres valg. De gør det med åbne øjne.
Men kan jeg leve med det, hvis hans inkompetence ødelægger flere dyr, fordi jeg holdt min mund, og ikke advarede, som kvinden med boxeren i det mindste gjorde?
Hvad er den RIGTIGE løsning? Hvad skulle hun have gjort? Det er så nemt at dømme andre, og fortælle hvad de ikke bør og skal. Lidt FOR nemt, hvis man ikke selv har et alternativ.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Omtalte pension ligger i mit område, jeg kender den ikke personlig, men den har apsolut ikke noget dårligt ry og det er i mine øjne bemærkelsesværdig at der før denne shitstorm ikke har været en eneste dårlig bedømmelse på facebooksiden.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
Men...
Mon ikke der er lidt mere med den hund end ejeren umiddelbart fortæller, ellers skulle det da være den første hund jeg nogensinde har set der knækker fuldstændig af et slag, som ellers fungerede normalt.
Jeg ville nok også have skrevet en advarsel eller dårlig anmeldelse af kennelen. Men var jeg blevet kontaktet af politiet, er man squ lidt en torsk hvis man ikke fjerner indlægget når der er tale om dødstrusler.
Jeg elsker begge mine hunde, men ingen slag til dem uanset af hvem kan måle sig med dødstrusler.
aug 2008
dec 2008
Igen denne historie mangler noget... en hund burde altså ikke være SÅ traumatiseret efter et slag.. to dage uden mad.. men vi får nok aldrig sandheden.
dec 2008
maj 2008
Men den bør da forholdsvis hurtigt komme over det, specielt når den er kommet hjem i de trygge omgivelser igen.
Minion, det der lyder som et uheld. Den slags sker, og mine er heller ikke sarte i den sammenhæng. De er knap så høje i hatten, hvis jeg bliver vred. Det er næppe heller den fysiske smerte, der er problemet her.
Hele hændelsen skal ses i sammenhæng, og vi kender så ikke alle detaljerne.
maj 2008
At den normalt er glad og så videre, kan jeg ikke se har så meget at sige, selv hunde der ikke er psykisk stærke kan være glade. Der skal bare knap så meget til at pille det fra dem.
Men igen det er jo alt sammen gisninger.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
MEN på facebook bliver én fjer bare meget meget hurtigt til ti... eller hundrede... høns, og folk er så ukritiske at de deler alt der bare vækker den mindste følelse i dem. Jeg er ved at blive ret så træt af at se alle den slags opslag på facebook hvor man deler en eller anden oplevelse og folk falder ned ad stolene i deres ivrighed efter at blive forargede.. Så på en eller anden måde - uden at ville overse hundeejers oplevelse - så ved jeg ikke helt hvad jeg synes om måden man vil skabe alt det drama på..
maj 2008
Der gives ingen præmie for at gætte hvilken art, der her tænkes på
maj 2008
Spekulation af den kaliber er medvirkende til yderligere stigmatisering af hundepensionen. Det er lidt uværdigt i mine øjne
dec 2008
maj 2008
Hvad er dit da?
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Jeg har i øvrigt påtalt hvor nemt det er at ødelægge alt for andre med løgn og latin, til dem af mine venner der har delt historien.
Ingen kender den fulde sandhed, ingen ved hvor meget der er løgn.
Jeg hæfter mig især ved at den pension har INTET negativt rygte i forvejen. Og jeg er bange for at en ung uvidende, og sikkert løgnagtig tosse-barn, har digtet godt og grundigt, og desværre fået en del til at hoppe på historien.
Men så fik hun jo også lige sine 15 minut of fame
apr 2008
Jeg skal ikke kunne dømme hvad der er ægte og hvad der er opspind.
Men, sådan lidt på et sidespor - om jeg FATTER den holdning at man mener hundene SKAL hilse og derefter mener at hunden skal straffes hvis den knurrer og viser at den på den ene eller anden måde ikke bryder sig om situationen........
Men en hund der ikke bryder sig om andre hunde det er forkert... og når den så knurrer er det også forkert...
feb 2011
feb 2011
aug 2008
Og fedt at ejerens liv nu er smadret og hun mister kunder.
aug 2008
apr 2008
apr 2008
Jeg ville sørme meget meget nødigt bruge et sted der var indforståede med at hunden er utryg ved andre hunde, men ALLIGEVEL skal de fandme "lige hilse" og hvis hunden så knurrer når man tvinger den i fjæset på en anden hund så skal den straffes for det er bare ikke i orden..... nej den må ikke vise at den er utryg for jeg har bestemt at nu skal i hilse......
Ej men....... jeg mangler ord.......
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Kan vi ikke andet end kritisere andre konstant ? Alle andre end lige en selv laver fejl på fejl, kan det blotte øje ikke se det, skal vi nok hive fejlen frem.
For vi HAR jo ikke noget positivt at sige.
Og denne fejl er jo næsten endnu mere grum, end den første de var beskyldt for. Men en fejl, det er det jo bestemt, og den skal de absolut så dadles for !!!
Pu ha da da....
Internettet er verdens bedste sted, her kan man virkelig få afløb for alle ens sammensparret aggrasioner !
apr 2008
dec 2008
Enig i at min hund heller ikke skal på den pension, men er måden at klare tingene på virkelig uhængning på fb?
dec 2008
okt 2007
Hvis man læser debatten mellem pensionen og hundens ejere, på FB, så synes jeg virkelig, at det er svært at gennemskue, hvem det er, der nu siger sandheden ...
Det har taget pensionen 3 dage, at putte den der udtalelse sammen, de påstår de ikke kender hende, der lagde det oprindelige opslag op, selv om hun rent faktisk er en af dem, der var med ude at aflevere hunden (hun er en nær ven af familien) ...
Jeg ved ikke helt hvad der sker ...
Jeg vælger at holde mig helt fra den pension, ud fra hvad de personer, både hundeejere og pensionsejer, der rent faktisk jo VAR tilstede, udtaler.
Ingen af dem lader til at vide hvad de laver ...
En af ejernes (Kristina) svar på Pensionens udtalelse:
Først og fremmest vil jeg gerne sige at det er forståeligt at du gør alt for at din virksomhed skal overleve, da jeg går ud fra at det er det du lever af. Det er forståeligt at du får dig selv til at stå i bedre lys i denne historie, men vi ved begge to godt, at din historie ikke passer. Vi har haft en dårlig oplevelse hos din pension, og derfor kommer vi med vores anmeldelse af stedet, som vi har ret til. Du skriver at du har sendt billeder til os? Du har ingen billeder sendt til os? Du fortæller os at du er blevet bidt af Karla i mandags, i tirsdag lagde du billeder op af Karla, det første vi ser er en meget utryg Karla, vi vælger derfor at kontakte dig over Facebook. For at høre hvordan det går med Karla. Du nævner intet om at du er blevet "bidt" af hende, og du siger kun at hun virker lidt utryg. Jeg vil mene at du i tirsdags skulle have fortalt os om situation med Karla der, så vi kunne få hentet hende hjem med det samme. Derudover skriver du, at hun har tisset på hendes tæppe der lå i kurven, og det er korrekt. Tæppet var nemlig stadig fugtigt da vi kom hjem, og Karla lugtede af tis. Det undrer mig, når du nu siger det er et plejested, at du hverken har taget tæppet ud eller vasket og tørret tæppet, så hun ikke skulle ligge i sit eget pis. Vi havde med glæde betalt for de få kroner det koster at vaske og tørre det. Da hun får øje på sine ejere logrer hun, løber glad hen for at hilse på dem" Karla kommer for det første ikke løbene hen til os, hun kravler nærmest hen mod udgangen, og forbi dig imens hun kigger forsigtigt op på dig. Da Karla kommer hen til mig og jeg sætter mig på hug ned til den, får den lov til at snuse til mig i 2 sekunder, først der begynder Karla at blive ellevild, hopper op af mig og min far. Karla løber hen med udgangen og man kan bare se hendes træng til at komme ud. Du giver ikke Karla snoren på, det gør min far og det har han lidt besvær med pga hun løber rundt og vil så gerne ud. (Også ligegyldigt hvem der sætter snoren på) Sandt du fortæller os om at du synes Karla skal gå til hvalpetræning, du begynder at sige til mig at du simpelthen ikke kan forstå jeg ikke tager mig sammen til at gå til hvalpetræning med Karla, du synes vi er nogle dårlige ejere overfor hende. Jeg fortæller dig at Karla har gået til hvalpetræning og vi valgte at stoppe da hun var kommet igennem forløbet, da vi ikke følte for at lære hende mere end hvad vi synes var nødvendigt. Karla er på ingen måde bange for andre hunde, hun har bare behov for at se dem lidt an inden. Ja! Min far trækker i snoren til Karla, grundet respekt for den lille hund der kommer. Imens min far trækker i snoren står du og halv råber til mig "SE I PAKKER KARLA IND I VAT, KARLA SKAL IKKE PAKKES IND I VAT" Vælger simpelthen ikke at svare dig da jeg var blevet godt og grundig træt af at høre på alt det kritik du blev ved med at lukke ud. Du fortæller også at Karla havde bidt dig men du havde givet hende en ordentlig røvfuld, lige siden havde Karla ikke gjort det eller vist tegn til at gøre det, fortæller du os. At du så siger at du ikke havde brugt ordet røvfuld (vi ved begge to at det gjorde du), men vælger at sige at du straffer hende i stedet for ved at sige et bestemt "nej" er jo helt rundt på gulvet. Du har selv stået og fortalt at du altså gav hende en røvfuld. Jeg har ikke mere at sige udover at jeg er dybt rystet over din opførelse mod vores hund, og overfor politiet, du drejer din historie fuldstændig. Der er altid 2 sider af en historie, ja, men så fortæl sandheden istedet for at tage 3 dage om at bikse denne løgn sammen..
okt 2007
Men jeg kan ikke forestille mig, at man ville kontakte en masse instanser, hvis ikke man virkelig troede, at man havde en sag?
Jeg vil tro at den dyrlæge, der har fejlbehandlet min hund, har en helt anden oplevelse, end jeg har, af situationen, på trods af beviser for fejlbehandlingen, og på trods af, at de har valgt at betale tys tys-penge ...
Vil det ikke altid være sådan, at man kan opleve situationer vidt forskelligt, og at hundeejeren selvf. oftest har følelserne i klemme, i forhold til at være helt objektive? Selv når vi prøver ...
Kommer det nu bare ned til hvem der formulerer sig bedst?
For så virker Pensionen (som så har haft 3 dage til at stykke den der udtalelse sammen) ... jo nok mest troværdige ...
Jeg tror aldrig den boxer skulle have været i en pension. Ejerne er måske ikke de mest hundevidende ejere, men det virker pensionsejeren nu heller ikke til at være ...
Så det er lose/lose.
Sandheden ligger et sted i midten. Vi kan kun håbe at flere vil være obs. på kildekritik, i forhold til ALT de fyldes med i aviser, på nettet, IRL ... Så vil der da komme noget godt ud af det, trods alt.
apr 2008
Jeg synes også det lyder som noget rod, den ene siger at hun har været med, kennelejer siger at hun aldrig nogensinde har set hende, historierne er SÅ vidt forskellige.. tænk, at det kan komme helt derud
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.611
Jojo, jeg har da delt opslaget, og jeg har da sagt, at det var en stakkels hund. Jeg har selv haft dårlige oplevelser med en pension, så jeg tænkte mig nok ikke lige om. Nu har jeg så delt begge sider af sagen.
Jeg tror egentlig bare, at der har været en misforståelse af den store slags, for det er godt nok en rodet forklaring, der kommer fra begge parter.
Men alle kan tage et billede af en hund, der ser utryg ud. Det er faktisk ikke svært. Lidt ligesom en hund kan se meget aggressiv ud i leg på billeder...
dec 2008
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.611
Derfor.
dec 2008
Jeg deler kun meget få ting... ja næsten intet.. og slet ikke sådan noget lemminger, som går i selvsving.
feb 2011
synes det er svært, det med fb .... kildekritik, ja, men på den anden side synes jeg ikke man skal slå hinanden i hovedet med at nogle handler hurtigere på følelser, men andre er bedre til at holde hovedet koldt ...
igen man ved ikke hvad er er op og ned på denne historie, og desværre er der bare de der fjolser der overreagerer og skal true med bål og brand til højre og venstre , men ja synes stadig at det er fair at fortælle om dårlige oplevelser for at advare andre mod at havne i den samme situation ....
aug 2008
aug 2008
aug 2008
aug 2008
Men jeg kan ikke se eller forstå hvad en angst hund laver i en pension hvor andre mennesker skal omgås den.
Og jeg er faktisk RET ligeglad om den bed eller snappede. Det er jo for fanden ikke det vigtige i den her historie.
jan 2014
Følger: 10 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 83
Nogle gange kan en storm opstå, selvom himlen er klar og blå. Det har de seneste dage lært mig. Jeg har også lært, at det er i nøden man skal kende sine venner, og jeg vil gerne sige en stor tak til alle de kunder, der har haft deres hund i pleje hos mig, og som har stået bag mig i dette. TAK!
Det der skræmmer mig er, at vi i Danmark, hvor vi ellers har et retssystem, hvor man er uskyldig til andet er bevist, kan blive dømt af folkedomstolen på baggrund af en Facebook-opdatering lavet af en person, man aldrig har mødt. For nej, jeg har faktisk aldrig mødt pigen, der har lavet den opdatering, der nu er delt næsten 8000 gange.
En sag har altid to sider, og nu vil vi gerne fortælle vor side af historien.
Vi driver Pension Bella, en hundepension der er ikke er et tilsynssted,- men et plejested. Her får hundene masser af menneskekontakt og kærlig pleje. Det har i mange år været vor drøm at drive sådan et sted, og det er noget vi gør, fordi vi elsker det. Det er glæden ved hundene – bestemt ikke økonomien – der betaler lønnen.
For kort tid siden var Boxeren Karla i pleje hos os. Den ankommer sammen med sine ejere, der har medbragt mad i portioner til hver dag, samt leverpostejsmadder, for det elsker Karla
Karla virker lidt forsigtig og skeptisk overfor situationen, men intet er unormalt, og hun bliver afleveret i sin boks af sine ejere, der herefter tager afsted. En god aflevering med en god kontakt til ejerne.
Senere på dagen skal jeg have hundene ud på luftetur.
Som normalt står alle hunde og bjæffer og logrer og venter på at jeg lukker dem ud.De er kontaktsøgende. Jeg ser dog, at Karla ligger og trykker sig i sin kurv. Da jeg vurderer, at hun er utryg ved situationen, beslutter jeg mig for at tage hende ud alene, så hun ikke bliver stresset.
Da jeg går ind til hende, tisser hun i sin kurv. Det er bestemt ikke normalt, og jeg er klar over, at Karla skal have særlig omsorg. Jeg tager fat i hendes halsbånd, for at give hende snoren på, og her snapper hun efter mig. Hun får dog ikke rigtig fat, og jeg får blot en lille ubetydelig skramme. Det er ikke første gang, og jeg tager ikke notits af det, andet end at jeg af erfaring ved, at hunde der bider, ikke har det godt.
Jeg beslutter mig derfor for, at Karla skal ind i den anden afdeling. Da vi er sidst på sommersæsonen, er der ikke andre hunde her, og Karla kan derfor få ro og forhåbentlig føle sig mere tryg. Efter endt luftetur lukker jeg hende derfor ind i en boks og åbner for adgangen til løbegården. Så kan Karla selv gå ud og ind, som hun har lyst til. Karla falder til ro. Hun er stadig lidt nervøs og vil ikke spise så meget. Det er dog ikke unormalt.
Efter nogle dage tager jeg – som jeg altid gør – et billede af Karla, for at sende det til ejerne. Det er vigtigt for mig, at ejerne altid ved, at deres hund har det godt. Hun virker stadig nervøs, men som dagene går og jeg besøger hende for at give hende mad og vand, vinder jeg stille og roligt hendes tillid.
Da ugen er omme skal Karla igen afhentes. Da vi kommer hen mod ude-lufte-boksen trykker hun sig lidt, men da hun får øje på sine ejere logrer hun, løber glad hen for at hilse på dem, hvorefter hun kommer hen for at hilse kort på mig, og jeg giver hende snoren på, ejer overtager.....
Som altid – når den første gensynsglæde har lagt sig – spørger ejer, hvordan det er gået. Jeg er altid ærlig og fortæller, at der har været lidt udfordringer ,-fordi hun har været bange, og jeg siger, at jeg vil anbefale dem at gå til hvalpetræning. Ejer fortæller mig, at det har de forsøgt, men har opgivet, fordi hun er bange for andre hunde. De fortæller også, at når der kommer fremmede i huset rejser hun børster og knurrer. Jeg fortæller dem, at det er de samme udfordringer jeg har oplevet & mødt her.
Vi går alle sammen, Karla, hendes ejere og jeg, hen mod ejerens bil. Karla er i snor, og imod os kommer en ny gæst – også en hund i snor. Karlas ejer trækker lidt i snoren, for at få Karla væk fra den anden hund. Jeg foreslår dog, at de to hunde skal have lov til at hilse på hinanden. De gør de, og det går fint, hvorefter jeg roser Karla. Jeg fortæller dem, at hvis nu Karla havde overfust eller knurret af den anden hund, så skulle hun straffes. Og ja, jeg brugte ordet ”straffes”. Det er det ord jeg bruger om et hårdt ord, som fx et bestemt nej.
Andet er der ikke. Vi – ejerne, Karla og jeg - tager pænt afsked, og jeg vender tilbage til den nyankomne hund, der skal i pension. To timer senere dukker opslaget op på Facebook – udgivet af en pige, der aldrig har været her. Jeg kender hende ikke og kender heller ikke hendes forbindelse til Karlas ejere.
Jeg er rigtig ked af, at det har taget denne drejning. Jeg ville ønske, at Karlas ejere havde taget kontakt til mig, hvis de efterfølgende havde været i tvivl om min behandling af Karla. Jeg kunne nemlig aldrig finde på at slå en hund.
Der findes ingen hunde, der med forsæt vil gøre noget ondt. Derfor kan man ikke slå en hund for at opdrage på den.Tværtimod,- så forstærker man blot utrykheden . Det gør hunden kun sky og bange. Skal en hund irettesættes skal det gøres med stemmen og ikke andet.
Det ærgrer mig frygteligt, at et menneske, som aldrig har mødt mig, kan lave en historie, der ikke alene er forkert, men som også forsætligt er lavet for at skade mig og vor virksomhed. Det ærgrer mig endnu mere, at der findes næsten 8000 mennesker, der uden at tøve deler historien, uden at tage hensyn til, at der altid er to sider af en sag.
Til alle Jer der har delt, vil jeg blot sige, at det er meget nemt at ødelægge et andet menneskes liv på et meget tyndt grundlag. Vi har modtaget grimme telefonopkald og mails med dødstrusler.
Jeg har heldigvis også fået masser af dejlige, varme hilsner fra trofaste kunder, venner og kontakter, der véd, hvor meget hundene betyder for mig, og det er for mig det allervigtigste – og hele grundlaget for, at jeg bliver anbefalet som hundepension.
TAK til alle Jer. I ved hvem I er. (Det gælder også alle Jer rare mennesker derude, der IKKE kender mig, men som har deltaget i debatten og som kan se det farlige i at deltage i en shitstorm.)
De varmeste hilsner
Pension Bella, Agerskov.
mar 2006
Følger: 33 Følgere: 35 Hunde: 3 Svar: 3
Fakta er, at hunde, der føler sig alene, bliver sat i bur eller på anden måde bliver indskrænket, KAN opføre sig anderledes, en dem, der kender hunden forventer! Men hvorfor det sker er svært at gisne om! Det har jeg oplevet her - og det ved jeg andre har oplevet også. Man skal bare være særdeles forsigtig med at dømme hunden for det, uanset hvad der sker!
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 740
Det er det allerførste der kommer frem om hele historien på facebook, og i den står der at hunden har bidt.
Senere bliver det trukket i land, men det er først efter at kennel-ejer er ude og give sin version.
aug 2008
Men hvis man har en hund der SNAPPER/MARKERE bare man siger bøh til den, hvad laver den så i en pension?
aug 2008
Jeg er ret ligeglad om hunden bider, snapper eller markere. Fuldstændig ligeglad.
HVAD laver sådan en hund på en pension??????????
dec 2012
I en lidt størrere pension, vil alene stresniveauet kunne få en del hunde til at føle sig så pressede at de evnt vil snappe.
Med andre ord, uanset hvad man ellers mener, så ville det at en hund snapper ud efter pensionspersonalet ikke være problemet, problemet er hvordan man fra pensionens side takler det;)
Det jeg vil frem til er, der er i mine øjne ikke nødvendigvis noget galt med hunden selv om den snapper ud i en presset situation;)
aug 2008
dec 2012
okt 2007
Hunden skulle aldrig have været i pension (var det mon 1. gang, så de ikke vidste at den ville reagere så voldsomt?)
Ejerne skulle være informeret om, at hunden ikke trives, så den kunne afhentes.
Pensionsejeren ville 100% selv være skyld i det, hvis hun var blevet bidt. Hun står over for en hund, der er så angst, at den tisser i sin kurv, hvorpå hun tager fat i dens halsbånd, for at sætte snor på den.
Det burde være logik, at man IKKE tager fysisk kontakt, til så angst en hund, før man får opbygget noget tillid. Så må det tage den tid det tager.
Der er flere ting der tyder på, at den pensionsejer ikke har helt styr på det med hundesprog etc. Bare det, at hun er en af hilsetosserne, og det endda selvom, den hund de har med at gøre, tydeligvis ikke har den bedste selvtillid, og situationen er ukontrollerbar ... siger rigtig meget, og så det, at hun tillader sig, at ignorere ejernes vilje, i en sådan situation, når det kommer til DERES hund.
Iflg. pensionsejeren har boxerens familie, ikke meget viden omkring hundehold ... Det synes jeg nu også skinner ret tydeligt igennem ... Den slags ejere er der mange af, jeg vil tro, at det er flertallet af alle hundeejere ... meen jeg synes heller ikke pensionsejeren kan prale af sine hundekundskaber.
Sandheden ligger et sted i midten.
Jeg ville ikke bruge den pension, men jeg vil så generelt ikke bruge en pension, da min vov vil stresse voldsomt, og jeg generelt ikke stoler på "hundekyndige" personer, før jeg selv har haft mulighed for at observere, hvorvidt jeg mener, at vi har samme værdisæt, når det kommer til hunde.
aug 2008
Een ting er at man som passer bliver bidt, men det er da værre for hunden der har været så presset at det er nået derud.
okt 2007
dec 2008
feb 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
Det der er mest rammende her er vist at ejerne af hunden ikke har formået at opdrage på hunden som den har haft behov for og det er meget uheldigt og synd for hunden..!
Som jeg ser det er der 3 tabere i denne situation
1. Pensionen for at være udsat for den behandling.
2. Hunden som mangler opdragelse måske fordi ejerne ikke 'har tid' men det er jo ikke hundens skyld.
3. Så syns jeg at personen/personer som poster sådan noget er nogle tabere..!
Mvh.
apr 2008
aug 2008
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Svar: 9
Når det så er sagt, så er det efterhånden en anelse belastende, at alle der på en eller anden vis føler sig forulempet på krop og sjæl har behov at køre offentlig rettergang i medierne. Det er på ingen måde ok. Man må være en kende ubegavet hvis man ikke ved at det kan have vidtrækkende konsekvenser i dette tilfælde for pensionen. Uvedkommende lader følelserne løbe af med dem og truer pensionens indehaver og det er ikke iorden
dec 2008
Hvorfor kører man i om hunden har snappet /bidt?. Det var jo ikke et problem for ejeren af kennelen. Hvis det er rigtig,at hunden fysisk er straffet for sin handling, forstår jeg godt ejeren af hunden.
Ejeren af hunden kan ikke tro andet en det går godt. De får ikke oplysninger omkring at hunden er utryg,ikke spiser og tisser i sin kurv. Derimod, får de et billede af hunden, som skal vise at alt går godt. Jeg ville godt nok også være rasende, når det viser sig ikke at have været tilfældet.
dec 2008
Boxer efter kennel ophold..