{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

At købe hund nr. 2 {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe en hund mere. Jeg har en berner sennen hunhund nu. Og jeg overvejer så at købe en mere, men så en hanhund(så kan jeg bruge ham til at avle med).
Men hvad har i af erfaringer med at have 2 hunde? Kan de enes? og vil de begynde at strøjfe når de er 2? Er der ellers noget man skal være opmærksom på?

Det skal siges at den hund jeg har nu går i en stor hundegård imens jeg er på arbejde, men når jeg er hjemme så går hun altid løs udenfor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At købe hund nr. 2
  • #1   28. jul 2009 Det kan godt være at der er dobbelt så meget arbejde i 2 hunde, men den dobbelte glæde overskygger det fuldstændig smiley
    Jeg vil aldrig mere have 1 hund af gangen.. smiley


  • #2   28. jul 2009 Christina: Fik I Gilbert som 6 uger gammel???

  • #3   28. jul 2009 Anne: Jeg er helt enig med Maria i, at der er dobbelt glæde, men der er godt nok også mange ting der skal tænkes igennem... Jeg kommer heller aldrig til, kun at have en hund mere... ;o)

    Men hvis jeg var dig, ville jeg vente til den ældste hund er min. 2 år inden en ny kommer til...


  • #4   28. jul 2009 vi har selv snakket om af få en nr 2 her til november. Vi har en stor newfoundlænder han (kastreret) og skal så ha en tæve..
    Jeg kan godt følge dine bekymringer..

    Jeg spørg hele tiden mig selv, har jeg nok kærlighed til 2 hunde.. kan de enes.. bliber findus jaloux når der kommer en lille ny osv osv osv.. men tror nok det skal gå.. hunde er jo et flok dyr, og det er vel i bund og grund det sammen som med børn, har man 1,4 eller 10 elsker man dem alle lige højt.. det samme er det vel med hund nr 2 smiley


  • #5   28. jul 2009 Christina K

    Undskyld mig men ved du ikke hvor gammel din hvalp var da du købte den ..

    anne B , undskyld jeg spammer i din tråd


  • #6   28. jul 2009 Klart at hvalpen også lærer af den store, men er den store ikke helt moden endnu, så lærer den altså også nogle ting som ikke er så fede.... ;o)

  • #7   28. jul 2009 Hunde er forskellige, også ift. hvor hurtige de er at opdrage på... Lige som mennesker... ;o) Min mor gav op på mig, da jeg fyldte 25...

    Din hvalp er kun 3 mdr. så opdraget er den vel ikke heeelt endnu. Den kan nå at lære mange unoder endnu.


  • #8   28. jul 2009 Nu har jeg lige fået en hund mere, så nu har vi 3, de elsker alle hinanden, og der er ingen sure miner over vi kæler med den ene og ikke den anden. Vi kan jo ikke snakke med dem alle på én gang. Det med aldersforskellen tror jeg er meget individuel. Vi fik vores nr. 2 da den første var 1 år, så der var 9 måneders forskel mellem dem. Den 3. har vi fået nu her hvor nr. 2 er 1 år, så dem er der også 9 måneders forskel på. Det har absolut ikke givet nogle problemer. tværtimod så er hende på 1 år rigtig glad for at der er kommet en lille ny hun kan lege med..

    Så altså jeg har hund på 2 år- en på 1 år og en på 13 uger.


  • #9   28. jul 2009 Vi fik hund nummer 2 for ca 2 måneder siden. Det er det bedste jeg har gjort længe. Bamse er fra april 2008 og Ozzy er fra april 2009 og de har virkelig glæde af hinanden. Og jeg elekser begge mine hunde lige meget. : )

  • #10   28. jul 2009 Tak for svarene..

    Tror jeg vil overveje det lidt mere. Vil nok vente til næste år med at købe en hund mere, for så er den jeg har nu 2 år gammel.



  • #11   28. jul 2009 Anne: Det er i hvert fald også hvad størsteparten af hundefolket gør...

    Du slipper også for bekymringer om for tidlig parring på en ung tæve.


  • #12   28. jul 2009 * Vil nok vente til næste år med at købe en hund mere, for så er den jeg har nu 2 år gammel.*

    RIGTIG fornuftigt:-) Der er 3 år imellem mine de to yngste (og 10 år op til den gamle) og de to "små" har UTROLIG meget glæde af hinanden og VI har utrolig meget glæde af at Lotus hjælper med opdragelsen af Kaido:-)


  • #13   28. jul 2009 jeg sys os det er fornuftigt.. når vi til november får nr.2 er findus ca 2 1/2 år..

Kommentér på:
At købe hund nr. 2

Annonce