{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  håber på man kan?
  • #1   6. aug 2009 hvis ikke hunden er født med stamtavle, kan den ikke få..
    Medmindre du selvfølgelig selv laver en i word?

• #2   6. aug 2009 Nej. Hvois der ikke ER stamtavle på hunden, kan man ikke få det lavet:-)

• #3   6. aug 2009 som de andre skriver, så kan det ikke lade sig gøre...og der er vel en grund til at man i sin tid valgte en hund uden tavle?

• #4   6. aug 2009 det var bare det jeg skulle vide. tror ikke mine word evner er så store hehe

• #5   6. aug 2009 Ikke i DKK i hvert fald, og jeg tvivler på at den går hos DRU. Måske i CKC, men det ville helt ærligt være spild af penge da du i så fald lige så godt selv kan lave en.

• #6   6. aug 2009 tror bare jeg dropper ideen, kunne bare godt tænke mig at tage til udstilling

• #7   6. aug 2009 Så skal du nok vente til din nuværende hund er gået bort, eller overveje en til..

Om nogle år skal jeg også have en til hund, og det skal være en jeg også kan bruge til udstillinger..

• #8   6. aug 2009 stemmer i med de andre -og undrer mig så over at man ikke køber en hund med tavle i første omgang hvis det var det man egentlig ville have?

Tavlen viser ikke bare hvad forældrene hedder (i så fald var der jo ingen problemer i bare at få lavet en. Den ville jo ikke gøre nogen forskel alligevel)
    Tavlen betyder osse at forældrene, bedsteforældrene osv, alle havde tavle og har levet op til de avlskrav der er for racen.
    Når man stambogsfører, skal man (i hvert fald i de fleste klubber) stambogsføre HELE kuldet. Man kan ikke stambogsføre bare en enkelt, og så sælge resten uden. Tavlen skal osse laves INDEN hvalpene forlader opdrætter (igen -i hvert fald i langt de fleste klubber)

Så har din hund ikke tavle, så skyldes det nok endten at forældrene heller ikke havde det, eller at de ikke var avlsgodkendte.

• #9   6. aug 2009 Altså, Jack Russel, Dansk/svensk Gårdhunde samt vist nok også Dansk Spids kan få stamtavle, hvis de er racetypiske i forhold til racebeskrivelsen. Vi har vel et par stykker om året der forsøger at få indmønstret (som det hedder) sin Gårdhund, og det sker da i nogle tilfælde.

Hvorfor kan man så det? For Gårdhundenes vedkommende fordi vi mangler avlsmateriale.

Kommentér på:
håber på man kan?

Annonce